Elfstedentocht 28 februari 2015 Update P10

Hier vind je de meetings van het VW up! forum.
Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Elfstedentocht 28 februari 2015 Update P10

Bericht door JoVe » zo 22 feb 2015, 17:00

Foto0258.jpg
Armsteun
Deze ##
vwupassen schreef:Dat klopt... Zeer stevig systeem!!

Welke moet ik dan kiezen? Die staat in de webshop van van Udenhout?[/quote]

Deze
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

broker
Forum newbie
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 29 jun 2014, 01:44

Re: Elfstedentocht 28 februari 2015 Update P10

Bericht door broker » zo 22 feb 2015, 18:43

Omdat mijn vader de afgelopen twee maanden erg ziek was, kon ik niet zeggen of ik in de gelegenheid was om te komen. Helaas is mijn vader 7 februari j.l. overleden.
Omdat het na deze nare tijd ook weer eens tijd voor leuke dingen wordt, kom ik komende zaterdag ook even kijken. Ik rijd niet de wedstrijd maar kom wel naar van Udenhout om alle UP-liefhebbers te ontmoeten en om te genieten van alle andere UP-jes.
Dus tot zaterdag de 28ste.

Groeten, Jan.
Groove UP,hot orange,75pk,semi-automaat,panoramadak,ypsilon velgen,DAB+ Fenderaudio.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Elfstedentocht 28 februari 2015 Update P10

Bericht door Tom Westendorp » zo 22 feb 2015, 18:46

broker schreef:Omdat mijn vader de afgelopen twee maanden erg ziek was, kon ik niet zeggen of ik in de gelegenheid was om te komen. Helaas is mijn vader 7 februari j.l. overleden.
Omdat het na deze nare tijd ook weer eens tijd voor leuke dingen wordt, kom ik komende zaterdag ook even kijken. Ik rijd niet de wedstrijd maar kom wel naar van Udenhout om alle UP-liefhebbers te ontmoeten en om te genieten van alle andere UP-jes.
Dus tot zaterdag de 28ste.

Groeten, Jan.
Heel veel sterkte! Even de zinnen verzetten zaterdag! Ik zet je bij op de lijst.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Vinniepilon
Donateur member
Berichten: 588
Lid geworden op: za 04 mei 2013, 21:09
Locatie: Hoofddorp

Re: Elfstedentocht 28 februari 2015 Update P10

Bericht door Vinniepilon » zo 22 feb 2015, 19:03

broker schreef:Omdat mijn vader de afgelopen twee maanden erg ziek was, kon ik niet zeggen of ik in de gelegenheid was om te komen. Helaas is mijn vader 7 februari j.l. overleden.
Omdat het na deze nare tijd ook weer eens tijd voor leuke dingen wordt, kom ik komende zaterdag ook even kijken. Ik rijd niet de wedstrijd maar kom wel naar van Udenhout om alle UP-liefhebbers te ontmoeten en om te genieten van alle andere UP-jes.
Dus tot zaterdag de 28ste.

Groeten, Jan.
nog gecondoleerd Jan, toch leuk dat je naar het eindpunt komt :handgestures-thumbupright:
VW Passat 2.0TDI
BMW R1100GS

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Elfstedentocht 28 februari 2015 Update P10

Bericht door N!jntje » zo 22 feb 2015, 20:19

Hmmm ik denk dat het toch de winterwielen worden voor aankomende zaterdag op onze upjes....
Jammer genoeg nog een beetje koud! :|

Gebruikersavatar
Snoopy
Donateur member
Berichten: 211
Lid geworden op: za 27 apr 2013, 14:12
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Elfstedentocht 28 februari 2015 Update P10

Bericht door Snoopy » zo 22 feb 2015, 21:21

Ben ook aan het balen, had m'n spiegelkappen, dankzij Merckx, al ontvangen en wilde supergraag met deze kappen erop maar de meeting komen. Helaas is het qua tijd en weer nog niet gelukt om ze erop te zetten en ook m'n winterwielen zitten er nog op.... Best wel jammer dat weer hier in Nederland.
:?
En Up! we go!!!
VW High Up! 75 pk BMT : vanaf juli 2013 - juni 2015
Sinds juni 2015 Seat Ibiza FR Dynamic
Tweewieler: BMW R1200ST :D

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2836
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Elfstedentocht 28 februari 2015 Update P10

Bericht door Autheo » zo 22 feb 2015, 22:01

Snoopy schreef:Ben ook aan het balen, had m'n spiegelkappen, dankzij Merckx, al ontvangen en wilde supergraag met deze kappen erop maar de meeting komen. Helaas is het qua tijd en weer nog niet gelukt om ze erop te zetten en ook m'n winterwielen zitten er nog op.... Best wel jammer dat weer hier in Nederland.
:?
Jammer dat weer in Nederland? Ik kan me niet één elfstedentocht herinneren die geschikt was voor zomerwielen... ;)

Gebruikersavatar
Snoopy
Donateur member
Berichten: 211
Lid geworden op: za 27 apr 2013, 14:12
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Elfstedentocht 28 februari 2015 Update P10

Bericht door Snoopy » zo 22 feb 2015, 22:05

Autheo schreef:
Snoopy schreef:Ben ook aan het balen, had m'n spiegelkappen, dankzij Merckx, al ontvangen en wilde supergraag met deze kappen erop maar de meeting komen. Helaas is het qua tijd en weer nog niet gelukt om ze erop te zetten en ook m'n winterwielen zitten er nog op.... Best wel jammer dat weer hier in Nederland.
:?
Jammer dat weer in Nederland? Ik kan me niet één elfstedentocht herinneren die geschikt was voor zomerwielen... ;)
Uhm, tja je hebt een punt, maar dit is toch wel een beetje soort andere Elfstedentocht :D
En Up! we go!!!
VW High Up! 75 pk BMT : vanaf juli 2013 - juni 2015
Sinds juni 2015 Seat Ibiza FR Dynamic
Tweewieler: BMW R1200ST :D

Markisoke
Donateur member
Berichten: 17
Lid geworden op: do 25 dec 2014, 19:02
Locatie: Nijkerk
Contacteer:

Re: Elfstedentocht 28 februari 2015 Update P10

Bericht door Markisoke » ma 23 feb 2015, 10:06

Als er iemand berijd is een boor mee te nemen (voor het monteren van de armsteun) zou ik dat erg op prijs stellen.
Heb thuis niet zoveel gereedschap :)

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Elfstedentocht 28 februari 2015 Update P10

Bericht door N!jntje » ma 23 feb 2015, 10:09

haha
Moet wel een flinke accuboor zijn dan om door dat metaal heen te komen.
Misschien dan ook handig om aan te geven welke maat metaalboor. Mijn accuboor gaat dat niet redden. Alleen mn elektrische boor misschien.

Markisoke
Donateur member
Berichten: 17
Lid geworden op: do 25 dec 2014, 19:02
Locatie: Nijkerk
Contacteer:

Re: Elfstedentocht 28 februari 2015 Update P10

Bericht door Markisoke » ma 23 feb 2015, 14:13

N!jntje schreef:haha
Moet wel een flinke accuboor zijn dan om door dat metaal heen te komen.
Misschien dan ook handig om aan te geven welke maat metaalboor. Mijn accuboor gaat dat niet redden. Alleen mn elektrische boor misschien.
Ze zullen toch vast wel een stroompunt hebben bij van Udenhout, een haspel heb ik eventueel wel :)

Gebruikersavatar
vwupassen
Donateur member
Berichten: 406
Lid geworden op: za 26 okt 2013, 23:26
Locatie: Groningen

Re: Elfstedentocht 28 februari 2015 Update P10

Bericht door vwupassen » ma 23 feb 2015, 15:31

Als er toch geboord wordt en iemand het wil doen ben ik ook voor inbouw van een betere armsteun tov diegene die ik nu heb
Bluemotion Up....17 inch Porsche Cayenne Gloss Black,17 inch X-treme Zero, 17 inch RH ZW 1 vanaf volgende week (Y) , Hifonics Audio, Leer/Alcantara, Schroefset en meer!

Altos
Vagling liefhebber
Berichten: 215
Lid geworden op: ma 14 apr 2014, 15:00

Re: Elfstedentocht 28 februari 2015 Update P10

Bericht door Altos » ma 23 feb 2015, 16:08

Boren voor de originele armsteun hoeft alleen in plastic, uitsparing snijden ook in plastic...welke wordt er gemonteerd?
Heb er reeds 3 gemonteerd, is niet zo heel moeilijk, half uurtje per keer, zit als een huis.

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Elfstedentocht 28 februari 2015 Update P10

Bericht door JoVe » ma 23 feb 2015, 16:20

20150223_161128.jpg
Montage handleiding armsteun
Er hoeft niet door metaal heen geboord te worden maar door de kunststof voet aan de voorzijde zie tekening en in het gat van de bekerhouder
6 en 9 mm
Ook handig is een Dremel slijptolletje om aan de achterzijde bij de bekerhouder er een stukje uit te slijpen ipv met een stanleymes te klooien. Dit moet worden weggesneden vanwege de bekleding die in de weg zit.

Ook handig is een ratelsleutel met verlengstuk en draaibaar knietje met dop 13.
Dit voor de 2 moeren bij de plaat van de handrem.
Laatst gewijzigd door JoVe op ma 23 feb 2015, 16:27, 2 keer totaal gewijzigd.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Elfstedentocht 28 februari 2015 Update P10

Bericht door JoVe » ma 23 feb 2015, 16:21

Altos schreef:Boren voor de originele armsteun hoeft alleen in plastic, uitsparing snijden ook in plastic...welke wordt er gemonteerd?
Heb er reeds 3 gemonteerd, is niet zo heel moeilijk, half uurtje per keer, zit als een huis.

Je was met net voor Althos :D
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

GoFerdy
Forum newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 18 jan 2015, 17:55

Re: Elfstedentocht 28 februari 2015 Update P10

Bericht door GoFerdy » ma 23 feb 2015, 23:36

Hallo Collega-Up's, -Go's en -Mii's,

Na alle thema's inzake het inbouwen van de armsteun gelezen te hebben, blijven er bij mij nog steeds een paar vragen bestaan:

Bij wie moet ik 'm bestellen (op de site http://shop.udenhout.nl/volkswagen/up-c ... de-up-stof" onclick="window.open(this.href);return false; kost ie €153,- en hier stond ergens €128, en als rechtgeaard Nederlander ga ik toch voor de lagere prijs voor hetzelfde artikel......!). Moet ie per mail bij Merkx worden besteld?

Ik wil absoluut geen "rammelaar" en heb tevens bedenkingen bij het moeten boren. Ik meende dat er ook armsteunen zijn die worden bevestigd aan de schroeven die bijv. de stoelrail op z'n plaats houden (???).

Zijn er andere kleuren dan grijs? Ik heb lichte bekleding en denk dat een andere kleur wellicht beter zou passen.

Moet er ter plaatse worden betaald of moet dat bij de bestelling? Xou het jammer vinden wanneer ik zonder armsteun naar huis mag omdat er tijdens het bestelproces iets mis gaat.


Vriendelijke groeten en tot zaterdag (oh ja, en mijn respect richting degene wiens vader is overleden!).

Ferdy.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Elfstedentocht 28 februari 2015 Update P10

Bericht door Tom Westendorp » di 24 feb 2015, 07:33

Beste Ferdy,

Je kunt even een PB sturen naar Erik Merkx, daarvoor moet je wel eerst vijf forumbijdragen hebben. Dan kun je het artikel bij hem bestellen of je geeft gewoon je wensen aan in het topic met de elfstedentocht aanbiedingen. Ik zal je vast een pb sturen met de kortingscode.

Tot zaterdag! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Markisoke
Donateur member
Berichten: 17
Lid geworden op: do 25 dec 2014, 19:02
Locatie: Nijkerk
Contacteer:

Re: Elfstedentocht 28 februari 2015 Update P10

Bericht door Markisoke » di 24 feb 2015, 08:29

JoVe schreef:
20150223_161128.jpg
Er hoeft niet door metaal heen geboord te worden maar door de kunststof voet aan de voorzijde zie tekening en in het gat van de bekerhouder
6 en 9 mm
Ook handig is een Dremel slijptolletje om aan de achterzijde bij de bekerhouder er een stukje uit te slijpen ipv met een stanleymes te klooien. Dit moet worden weggesneden vanwege de bekleding die in de weg zit.

Ook handig is een ratelsleutel met verlengstuk en draaibaar knietje met dop 13.
Dit voor de 2 moeren bij de plaat van de handrem.
Als jij me zou kunnen helpen tegen een kleine vergoeding zou ik dat zeer op prijs stellen.
Want ik ga hier geheid niet uitkomen :|

Altos
Vagling liefhebber
Berichten: 215
Lid geworden op: ma 14 apr 2014, 15:00

Re: Elfstedentocht 28 februari 2015 Update P10

Bericht door Altos » di 24 feb 2015, 08:32

Beste Ferdy,

Het boren hoeft alleen in plastic en het rammelt alleen als je er 500 schroefjes los in legt hahaha, zonder gekheid, bij mij liggen er muntjes en dergelijke in maar er rammelt niks, de steun piept of kraakt absoluut niet en is ideaal te verstellen. En zoals al eerder beschreven zit deze echt super vast. Op de rest van je vragen heb ik geen antwoord.

GoFerdy
Forum newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 18 jan 2015, 17:55

Re: Elfstedentocht 28 februari 2015 Update P10

Bericht door GoFerdy » di 24 feb 2015, 13:25

Geachte leden,

Allen oprechte dank voor het bijstaan van iemand die niet weet hoe hij aan zo'n armsteun moet komen...!

Zojuist heb ik een PB (Persoonlijk Bericht??) gestuurd naar de heer Merkx met de vraag om voor mij a.s. zaterdag een armsteun mee te brengen. Ik hoop dat 't doorkomt en dat het blijdschap-niveau op de terugweg nog hoger is dan dat 't al was op de heenweg naar dit treffen.....!

M.vr.gr.,
Ferdy.

Plaats reactie