Hebben we ook financial proffessionals of beleggers? Bitcoin

Bespreek hier alles wat niet in de andere rubrieken past.
Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Hebben we ook financial proffessionals of beleggers? Bitcoin

Bericht door Tom Westendorp » do 28 nov 2013, 14:13

Ik ben er al maanden door gefascineerd. De bitcoin! Hij blijft maar in waarde stijgen en volgens vele "kenners" is het de nieuwe tulpenbol.

Zijn er hier ook mensen die beleggen in Bitcoin of derivaten zoals Litecoin? En wat vinden jullie dan van de Bitcoin?
Ik ben er nog steeds niet over uit.

Hier een leuke kritische blog.

http://www.iex.nl/Column/112671/Een-bit ... spx?rel=nb
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
MuziekUP
Vagling liefhebber
Berichten: 154
Lid geworden op: vr 08 nov 2013, 19:02

Re: Hebben we ook financial proffessionals of beleggers? Bit

Bericht door MuziekUP » zo 01 dec 2013, 23:51

Ja er voert menig discussie, ik heb er gisteren nog met vrienden over gesproken. Per saldo is de Bitcoin gestegen in waarde, dat klopt, en wel fiks. Echter is de Bitcoin ook volatiel oftewel sterk wisselend in koers. Dat het huidige valutaire systeem nadelen heeft, en dan met name in het functioneren van banken, is duidelijk. Of een virtuele munt, zonder enige andere rugdekking dan vertrouwen, zo veel beter is, is de vraag. Tot op zekere hoogte zijn nationale munten afgedekt door goudreserves bij centrale banken en verder worden de waardes in de gaten gehouden door, wat Nederland betreft, o.a. instanties als de Nederlandse Centrale bank en de Europese Centrale Bank. Geen garantie voor een perfect functioneren, maar het zorgt wel voor een 'gecontroleerde' fluctuatie van een munt. Euro's, dollars etc. gaan wel eens met een paar procent (soms wat meer) omhoog of omlaag, maar een Bitcoin was niet heel lang geleden (ruim) onder de 100 Euro, is gestegen naar 600, naar 1000, maar tussentijd ook fiks onderuit gegaan, daarna wel weer gestegen, maar toch. Wat zou jij ervan vinden als je spaargeld op die manier jojo't en je net op het laagste punt het geld nodig hebt en je dan net zult zien dat op dat moment je spaargeld minder waard is dan wat je ooit zelf hebt ingelegd..... Vergelijk het met beleggen in (zeer speculatieve) aandelen, zie ook de vraag in het openingsberichtje van Tom: "Zijn er hier mensen die beleggen in Bitcoin....". De vraag is niet zijn er mensen die betalen met Bitcoin. Als het goed gaat kun je veel verdienen en anders heel veel verliezen. Er schijnt een Noor te zijn die een aantal jaren geleden voor € 18,00 aan Bitcoins gekocht heeft, ze vergeten is, en dankzij de huidige koers slapend miljonair is geworden (als hij de Bitcoins nu zou verkopen). Zo lang ik niet meer weet dan dat het een soort wereldmunt zou moeten worden, wellicht met de beste bedoelingen, maar tot op heden niets anders is dan een zeer speculatieve aangelegenheid, houd ik mijn handen er vanaf, in elk geval zolang ik geen bedrag aan (spaar)geld (= Euro's) "over" heb waarmee ik kan gaan gokken.....
groove up - 60pk bmt - hot orange - fender sound - 16" triangle velgen (silver) - high up extra's & accessoires
opties/extra's: 4 deuren - panoramadak - winterbanden op 15" waffle velgen - verlaagd (eibach proline) - vagcom

Gebruikersavatar
CityGo010
Forum newbie
Berichten: 57
Lid geworden op: di 24 sep 2013, 21:29
Locatie: Spijkenisse Vriesland

Re: Hebben we ook financial proffessionals of beleggers? Bit

Bericht door CityGo010 » vr 17 jan 2014, 18:56

De BitCoin is helemaal nix mis mee.
Ik heb er al veeeeel geld mee verdiend.
Het is even wennen zeker als je BitCoins wilt verkopen.
Hoe meer die stuitert hoe beter ik het naar me zin heb.
De Bitcoin de geld verdubbelaar :-) !!
Kan je meer geld mee verdienen als met werken !!
Skoda CityGo 5 drs. Silver Mystique 9-2013 Gekocht bij Hoogenboom in Spijkenisse

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1486
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Hebben we ook financial proffessionals of beleggers? Bit

Bericht door Xanderv » za 18 jan 2014, 03:15

Ik denk dat als je erg veel tijd hebt je enorm kan verdienen met zo'n bitcoin.

Inkopen als er weer een dip is en verkopen als er een piek is... Enige punt is dat als je een baan hebt, dat je een van deze twee geheid gaat missen.... Zo zie ik het dan.

Het mooie met beleggen is meestal wel dat mensen die er mee verdienen er over praten en mensen die verlies hebben hun mond houden ;). Maar verlies is een relatief begrip, als je geld er in stopt wat over is dan zul je nooit verlies maken aangezien het niet in de min kan raken. Maarja bv. voor mij is elke euro die ik niet terug krijg al verlies :) ik durf mijn handen er niet aan te branden
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

dvh
Vagling liefhebber
Berichten: 134
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 20:23

Re: Hebben we ook financial proffessionals of beleggers? Bit

Bericht door dvh » za 18 jan 2014, 08:35

Ik ben altijd benieuwd naar harde cijfers. Dus geen geouwehoer over 'veel geld mee verdiend' maar gewoon BAM > hoeveel !?
Want 'veel geld' is zo subjectief. Sommige mensen vinden 100 naar 200 euro verdubbelen echt een megawinst. En dat is het ook. Maar goed. Al dat gedoe... En zit ik op 100,- extra te wachten. Ik niet. Jij misschien wel. Vandaar. Cijfers !

Als je er nou 50 of 100k mee hebt verdiend, of meer. Dan wek je mijn interesse en hoor ik graag meer.
:mrgreen:

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2835
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Hebben we ook financial proffessionals of beleggers? Bit

Bericht door Autheo » za 18 jan 2014, 12:15

dvh schreef:Ik ben altijd benieuwd naar harde cijfers.

Als je er nou 50 of 100k mee hebt verdiend, of meer. Dan wek je mijn interesse en hoor ik graag meer.
:mrgreen:
Als je je geld zo makkelijk verdubbelen kunt, veronderstel ik dat daarmee ook de cilinders zullen vedubbelen. Zul je dus op een drie-cilinder forum waarschijnlijk niet veel over horen, eerder op een zes-cilinder forum... ;)

dvh
Vagling liefhebber
Berichten: 134
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 20:23

Re: Hebben we ook financial proffessionals of beleggers? Bit

Bericht door dvh » za 18 jan 2014, 18:51

Nou daar ben ik het niet mee eens. Als voorbeeld neem ik mezelf onder anderen.
Maar goed. Er wordt een hoop geschreeuwd rondom bitcoints ect.
Ik hoor liever persoonlijke verhalen met daadwerkelijk harde valuta's cijfers ipv semi-interessant gewauwel.

Want zo zijn er mensen die er opeen van alles vanaf weten. Maar blijkbaar ontbreekt ze enkel de skills om er daadwerkelijk geld mee te verdienen.

Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: Hebben we ook financial proffessionals of beleggers? Bit

Bericht door oppermii » za 18 jan 2014, 20:11

Het is gewoon geluk hebben wanneer je ze verkoopt. Collega had paar jaar geleden in de begintijd wat coins gemined en onlangs teruggevonden. Waarde was een nieuwe ipad air.

Plaats reactie