Ban Ronald NL.

Hier vind u de algemene voorwaarden en de nieuwtjes omtrent het forum.
Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Ban Ronald NL.

Bericht door Tom Westendorp » do 31 mei 2012, 08:02

Helaas hebben wij moeten besluiten een ban uit te delen aan RonaldNL.

Op een gegeven moment is de maat vol. Hoe komt dat zo? Ik zie mezelf als een kastelein in een gezellige kroeg. Iedereen komt binnen, keuvelt wat met elkaar over gedeelde interesses en hebben het naar de zin. Als ze naar huis gaan komen ze weer terug omdat ze een goede ervaring hebben gehad met die kroeg. Inmiddels zat er één vervelende gast in de kroeg. Hij was onbeschoft tegen andere bezoekers en vond dat iedereen zich maar naar hem moest aanpassen.

Op een gegeven moment heb je dan als beheerder geen keus meer. Je moet òf ingrijpen of het op zijn beloop laten. In het begin heb ik er voor gekozen om hem met PB-'s duidelijk te maken dat zijn gedrag als storend ervaren werd. Dit was dan maar het probleem van de andere mensen en zo is hij nou eenmaal, aldus Ronald. Zo zie ik dat niet. Als er op het hele feestje één iemand is die hard op weg is de boel te verzieken dan moet je als beheerder kijken of het overwaait, of dat degene eruit zetten.

Vanaf zijn aanmelding heeft het klachten geregend. Zelf loop ik al heel wat jaren mee op verschillende fora en heb ik nog niet eerder iemand meegemaakt die zo opzettelijk lomp en onbeschoft doet tegen mede forummers. De druppel die de emmer deed overlopen waren de reacties afgelopen zondag in het sierstrip topic van CBDIX. Wij van het vwupforum.nl willen het niet tolereren dat iemand zo onbeschoft doet tegen een mede forum ganger. Dat staat ook in onze algemene voorwaarden die een ieder tot zich kan nemen.

Direct na zijn ban heeft Ronald zich weer aangemeld onder een andere naam. Ik kreeg gisteren een mail waarin mij werd gesommeerd om zijn account te activeren in dezelfde onvriendelijke bewoording zoals hij zich ook altijd op het forum heeft uitgelaten. Een paar minuten googlen verder was ik erachter dat deze nieuwe aanmelding inderdaad RonaldNL was. Ook heeft Ronald getracht wet www.vwupforum.nl zwart te maken op Facebook. Ik heb hierop gereageerd en Ronald geeft aan dat de nieuwe aanmelding zijn buurman betreft die toevallig op hetzelfde wifi netwerk zit en toevallig ook een rode VW UP! rijdt.

Het zal wel. Eigenlijk wilde ik er helemaal niet over uitweiden maar dit soort acties laten mij geen keus en vragen om totale transparantie.

Ik hoop dat een ieder ons standpunt kan begrijpen en wil respecteren. Het enige dat wij van het vwupforum.nl willen is een gezellig forum waar met respect voor elkaar wordt gesproken over de vw UP! en alle andere zaken des levens.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Ban Ronald NL.

Bericht door Tom Westendorp » do 31 mei 2012, 08:13

Geheel ten overvloede wil ik nog aantekenen dat ik deze gang van schrijven ernstig betreur en liever helemaal geen ban had uitgedeeld.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: Ban Ronald NL.

Bericht door Up&Go » do 31 mei 2012, 08:19

Zo dit is niet mis.......

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Ban Ronald NL.

Bericht door Tom Westendorp » do 31 mei 2012, 08:44

Dit is wat er op de Facebook van het www.vwupforum.nl is geplaatst.
Hoor anders net via een sms dat je me buurman heb gebant die net lid is/werd hoe kansloos ben je dan. Mensen kies ander forum hier bannen ze je om niks als er iemand jankt ga je al na 450 berichten en veel hulp tja knulletjes als moderator kan ook niet jammer
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Ban Ronald NL.

Bericht door Tom Westendorp » do 31 mei 2012, 08:46

Ter aanvulling, ik zie het echt niet zo. Het www.vwupforum.nl is zo toegankelijk als wat en er mag hier over alles gediscussieerd worden. Off-topic is overal toegestaan het hoeft echt niet allemaal zo strak. Maar als er mensen zonder respect voor anderen zich uitlaten dan is dat de grens.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Re: Ban Ronald NL.

Bericht door JuP ! » do 31 mei 2012, 08:52

Een ban komt niet zo maar uit de lucht gevallen. Zoals Tom al aangeeft zijn er achter de schermen al genoeg berichten heen en weer geweest met desbetreffende, en ja......dan houdt het inderdaad een keertje op..... ;)
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

Gebruikersavatar
RoyVisser
Vagling liefhebber
Berichten: 218
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 18:18

Re: Ban Ronald NL.

Bericht door RoyVisser » do 31 mei 2012, 09:25

Niet meer dan een verstandig besluit heren, ik loop al een kleine 15 jaar mee in het internet/forum wereldje, met grote fora onder mijn hoede als moderator maar ook gewoon als member. Ik ben zoals Tom ook al zegt nog nooit iemand tegen gekomen die zo ontzettend lomp is tegenover anderen, en met het aantal users die ik tegengekomen ben zegt dat een hele hoop.

Iemand bannen is altijd een moeilijk besluit, zeker als het de eerste is, maar kijkend naar de stemming op het forum is het een wijs besluit geweest, well done :)
Pearl Black High Up 60pk BlueMotion met 16" Classic Velgen, Pearl Black Inleg, Titaanzwart Interieur, Geen Typeaanduiding, Plaatsvervangend Reservewiel, Drive Pakket en Executive Pakket

belhamel
Vagling liefhebber
Berichten: 126
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 22:11

Re: Ban Ronald NL.

Bericht door belhamel » do 31 mei 2012, 12:30

duidelijk :!: respect . en met voldoende motivatie :!:

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Ban Ronald NL.

Bericht door Tom Westendorp » do 31 mei 2012, 13:19

belhamel schreef:duidelijk :!: respect . en met voldoende motivatie :!:
Dat zijn wel de fundamenten waar de hele maatschappij op gebouwd is.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Ban Ronald NL.

Bericht door Ron UP » do 31 mei 2012, 18:44

Ach, ik had eigenlijk niet zoveel problemen met zijn uitspraken. Ik werk dagelijks met dit soort mensen, die altijd hun mening geven op een soort wat onhandige manier. Ik kijk daar gewoon doorheen eigenlijk.
Maar ik kan me heel goed voorstellen dat jij als beheerder je verantwoordelijk voor voelt om de site zo schoon mogelijk te houden, prettig voor iedereen eigenlijk.
Dus ik geef je hierin gelijk Tom.
We moeten elkaar respecteren, ook op het forum, het leven is al lastig genoeg soms !!

Gewoon lekker gezellig doorgaan met zn allen, blijven genieten van elkaar en van de Up !!!
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: Ban Ronald NL.

Bericht door Prohopper » do 31 mei 2012, 19:14

...
Laatst gewijzigd door Prohopper op za 16 mar 2013, 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
šváb
Vagling liefhebber
Berichten: 227
Lid geworden op: ma 16 apr 2012, 21:37

Re: Ban Ronald NL.

Bericht door šváb » vr 01 jun 2012, 12:29

Ik, persoonlijk, was van mening dat Ronald wel voor een leuke dynamiek zorgde op het forum... Ik kijk meestal wel door een botte houding heen, op een forum mis je natuurlijk body language wat een groot deel van je communicatie uitmaakt.

Maar ik begrijp de keuze van de moderators wel.
VW Up! | 60PK BMT | High Up! | Deep black pearl | Executive | Drive | Dynamic | Leder | Panoramadak | Aparte set winterbanden

Afbeelding

JiS
Forum newbie
Berichten: 26
Lid geworden op: di 13 mar 2012, 10:07

Re: Ban Ronald NL.

Bericht door JiS » vr 01 jun 2012, 15:04

Jammer... ik vond zijn inbreng juist wel aardig ... soms misschien wat bot maar hé dit is 2012!

Gebruikersavatar
maasup
Forum newbie
Berichten: 57
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 19:58

Re: Ban Ronald NL.

Bericht door maasup » zo 08 jul 2012, 21:43

Al mag het 2012 zijn dan kan je nog fatsoenlijk met elkaar omgaan. Dit forum wordt zo langzamerhand meer een klets en chat site, dan dat het om wezelijke dingen betreffende de VW UP gaat.

Op de duitse en engelse VW UP forums gaat het over VW UP gerelateerde zaken, zonder allerlei onderliggende opmerkingen en katten naar elkaar. :twisted:
Move Up BM, Dark Blue Metalic, Climatic, Drivepakket, Executive pakket, Alu wielen, Leder pook, Leder stuur, Leder handrem, W8 verlichting, Korte Polo antenne, Chroom schakelaars, Verstelbare kofferbakbodem, Chroom strip achterklep. Blokstriping op dak

Gebruikersavatar
Martin33
Vagling liefhebber
Berichten: 388
Lid geworden op: do 24 mei 2012, 17:26

Re: Ban Ronald NL.

Bericht door Martin33 » ma 09 jul 2012, 16:09

maasup schreef:Al mag het 2012 zijn dan kan je nog fatsoenlijk met elkaar omgaan. Dit forum wordt zo langzamerhand meer een klets en chat site, dan dat het om wezelijke dingen betreffende de VW UP gaat.

Op de duitse en engelse VW UP forums gaat het over VW UP gerelateerde zaken, zonder allerlei onderliggende opmerkingen en katten naar elkaar. :twisted:
alleen maar zakelijk en formeel is ook erg saai en met elkaar kunnen lachen maakt het juist erg leuk zolang het onderwerp een beetje leidend blijft..... :lol:
high up! white 75pk bm. Acc: 4 drn, panoramadak, armsteun, drive pkkt, pltsbesprnd resrvwiel en lederen interieur.
Extra's: Led kofferbak verlichting 12V, dagrijverlichting 4250K, Xtreme dimlicht 4000K, Xtreme mistlampen 4000K 27 juli afgeleverd

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Ban Ronald NL.

Bericht door Ron UP » ma 09 jul 2012, 18:12

Martin33 schreef:
maasup schreef:Al mag het 2012 zijn dan kan je nog fatsoenlijk met elkaar omgaan. Dit forum wordt zo langzamerhand meer een klets en chat site, dan dat het om wezelijke dingen betreffende de VW UP gaat.

Op de duitse en engelse VW UP forums gaat het over VW UP gerelateerde zaken, zonder allerlei onderliggende opmerkingen en katten naar elkaar. :twisted:
alleen maar zakelijk en formeel is ook erg saai en met elkaar kunnen lachen maakt het juist erg leuk zolang het onderwerp een beetje leidend blijft..... :lol:
Precies Martin!!! Eris al genoeg ellende overal en altijd maar swrieus zijn is ook niet alles...
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

ABT-UP
Donateur member
Berichten: 255
Lid geworden op: ma 15 jul 2013, 17:04

Re: Ban Ronald NL.

Bericht door ABT-UP » di 07 jan 2014, 13:02

ik kan me ook wel inkomen in ronald

mijn ervaring is ( clio williams forum ,rtc forum ) dat het meer vriendjes politiek is,en dat merk je toch wel duidelijk op forums, zo ook hier op het forum.

je bent tevens Niet verplicht om alleen maar positief te zijn op forums ,

we zijn allemaal mensen ,en de 1 is anders dan de ander

laar iedereen in zijn waarde ,dus ook ronald vind ik

forum is een info site vind ik ,waar je info over de desbetreffende auto kan terug vinden, ,maak dan het vw Up thee krans topic ergens , en doe er een koekje bij :O)

Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Re: Ban Ronald NL.

Bericht door JuP ! » di 07 jan 2014, 13:09

swiebs up schreef:ik kan me ook wel inkomen in ronald

mijn ervaring is ( clio williams forum ,rtc forum ) dat het meer vriendjes politiek is,en dat merk je toch wel duidelijk op forums, zo ook hier op het forum.
Vertel eens ?
je bent tevens Niet verplicht om alleen maar positief te zijn op forums ,

we zijn allemaal mensen ,en de 1 is anders dan de ander

laar iedereen in zijn waarde ,dus ook ronald vind ik

forum is een info site vind ik ,waar je info over de desbetreffende auto kan terug vinden, ,maak dan het vw Up thee krans topic ergens , en doe er een koekje bij :O)
Je hebt helemaal gelijk voor wat betreft dat we allemaal anders zijn. Laten we dat dan ook vooral zo houden. Over dat we allemaal positief zouden moeten zijn, begrijp ik niet zo goed waar je op doelt. Volgens mij hebben we dat al eerder behandeld. Ik proef juist meer negativiteit dan positiviteit, voorbeeld als we kijken naar aanbiedingen..... ;)

Een forum is in "onze" beleving een site voor serieuze info, maar ook voor een lach. Het leven is al serieus genoeg......... :obscene-drinkingbuddies:
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

ABT-UP
Donateur member
Berichten: 255
Lid geworden op: ma 15 jul 2013, 17:04

Re: Ban Ronald NL.

Bericht door ABT-UP » di 07 jan 2014, 13:51

JuP ! schreef:
swiebs up schreef:ik kan me ook wel inkomen in ronald

mijn ervaring is ( clio williams forum ,rtc forum ) dat het meer vriendjes politiek is,en dat merk je toch wel duidelijk op forums, zo ook hier op het forum.
Vertel eens ?
je bent tevens Niet verplicht om alleen maar positief te zijn op forums ,

we zijn allemaal mensen ,en de 1 is anders dan de ander

laar iedereen in zijn waarde ,dus ook ronald vind ik

forum is een info site vind ik ,waar je info over de desbetreffende auto kan terug vinden, ,maak dan het vw Up thee krans topic ergens , en doe er een koekje bij :O)
Je hebt helemaal gelijk voor wat betreft dat we allemaal anders zijn. Laten we dat dan ook vooral zo houden. Over dat we allemaal positief zouden moeten zijn, begrijp ik niet zo goed waar je op doelt. Volgens mij hebben we dat al eerder behandeld. Ik proef juist meer negativiteit dan positiviteit, voorbeeld als we kijken naar aanbiedingen..... ;)

Een forum is in "onze" beleving een site voor serieuze info, maar ook voor een lach. Het leven is al serieus genoeg......... :obscene-drinkingbuddies:
waar gelachen word , word ook gehuild zeg ik altijd,,

heb vaak met mijn clio williams mee mogen maken op meetings ,dat er altijd kliekjes zijn, sommige mensen voelen zich beter dan een ander,omdat ze in hun ogen een mindere auto hebben ,of minder mooi enz ( zelf gelukkig niet heel veel last van gehad) ,maar dat is wat mij wel vaak opviel,en mij deed besluiten om weg te gaan bij de williams club.( staat nu al jaren bij me pa in de garage)

ik ben van mening of je nou een standaard Up hebt,of zoals ik de ABT versie ,dat geen verschil mag maken.
en zo denk ik dus ook over mooie of slechte reverenties.

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Ban Ronald NL.

Bericht door up! » di 07 jan 2014, 15:42

swiebs up schreef:laat iedereen in zijn waarde ,dus ook ronald vind ik
Daar ontbrak het een beetje aan bij ronald. Hij had teksten als "als je parkeersensoren nodig hebt op een up, wat ben je dan een ongelooflijke sukkel hahahaha", als reactie op iemand die zijn up met parkeersensor voorstelde.... En meer van dat soort teksten. Over iedereen in zijn waarde laten gesproken...
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Plaats reactie