Wasstraat of emmertje met sop

Bespreek hier alles dat te maken heeft met het onderhoud van de lak en het interieur van je auto.
Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door Inge » ma 01 jul 2013, 14:55

Dat klinkt alsof je je niet hoeft te vervelen. Auto's genoeg om mooi te maken.

Ben benieuwd wat je voor leuke dingen laat komen. Ik wacht zelf even tot de cc-dag ivm de kortingen die er dan zijn - speel met de gedachte een dap900 + aanhang te kopen. Maar wil eerst zien hoe het werkt en of het met mijn rug gaat lukken + even zien hoe het met de financiën dan staat daar ik komend jaar helaas een stuk inkomen ga inleveren. Hier ligt wel een claim voor bij de tegenpartij maar je weet hoe dat gaat met verzekeringsmaatschappijen op momenten dat ze mogen/ moeten uitkeren gaan zaken ineens heel erg erg langzaam.

Mijn auto wil in de vakantie weer helemaal aangepakt worden (hetzij met dap of handpad (oranje en Mezzo) + glaze, sealant en wax. Gisteren de binnenkant vast van PB Nat Look voorzien - kan ik dat dan overslaan.

Niet alleen de sealant heeft een uithardt tijd nodig van minimaal 12 uur maar ook voor een wax is dat het beste zodat deze kan uitharden alvorens er een nieuw laagje op komt.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
UPyouGO
Vagling liefhebber
Berichten: 208
Lid geworden op: vr 31 mei 2013, 20:08

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door UPyouGO » ma 01 jul 2013, 20:20

Oke Mensen,

Ik kon niet achter blijven.
Gisteren begonnen aan de Up!, vandaag klaar..pffff

Eerst de binnenkant aangepakt...incl kleine vlekjes weg werken en alle plastic's gevoed, alle lakken aan de binnenzijde heb ik in de color wax gezet Incl de deur stijlen.

Daarna................

Wassen (Meguiar's) .....Clay-en (Meguiar's) ....2x Polish (monello)...blackhole (poorboys)...2x wax (Dojo).
Voor mij de perfecte combinatie en afgestemd op de lak.

Daar hoef je geen schuur voor vol te zetten....zeg maar.
Het waren lange dagen, maar deze zomer heb ik er dan ook niet zo heel veel werk meer aan...... :roll: denk ik..... ;)
Bijlagen
up 4.jpg
up 4.jpg (144.68 KiB) 4376 keer bekeken
up 3.jpg
up 3.jpg (137.22 KiB) 4376 keer bekeken
up1.jpg
up1.jpg (136.19 KiB) 4376 keer bekeken
Laatst gewijzigd door UPyouGO op ma 01 jul 2013, 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Cross Up! Full Option!
Chip'd and dangerous!!!
Weinig meer aan doen....

Gebruikersavatar
Vinniepilon
Donateur member
Berichten: 588
Lid geworden op: za 04 mei 2013, 21:09
Locatie: Hoofddorp

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door Vinniepilon » ma 01 jul 2013, 20:38

Ziet er toppie uit!! :D
VW Passat 2.0TDI
BMW R1100GS

Gebruikersavatar
Jojo
Vagling liefhebber
Berichten: 152
Lid geworden op: di 12 jun 2012, 12:53

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door Jojo » ma 01 jul 2013, 20:41

@ UpyouGo

Ziet er top uit :D . Hij glimt als een spiegeltje....... Het is "effe" werk maar het resultaat is er wel naar!

Kwam er met het clay-en nog veel vuil vanaf of viel het wel mee? Ik heb het tot nu toe nog nooit gedaan, misschien bij de volgende poetsbeurt ook eens proberen.

Welke dojo wax heb jij gebruikt?
Ik heb toevallig van de week een Dojo panelpotje Purple Haze Pro bij Carclean gehaald om te proberen. Deze wil ik binnenkort over de PB ex-p heen toppen. Ben benieuwd wat voor resultaat dat geeft.
Up! Black-edition 60pk, zonder bluemotion!

Gebruikersavatar
UPyouGO
Vagling liefhebber
Berichten: 208
Lid geworden op: vr 31 mei 2013, 20:08

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door UPyouGO » ma 01 jul 2013, 20:53

Vinniepilon schreef:Ziet er toppie uit!! :D
Thx
Cross Up! Full Option!
Chip'd and dangerous!!!
Weinig meer aan doen....

Gebruikersavatar
UPyouGO
Vagling liefhebber
Berichten: 208
Lid geworden op: vr 31 mei 2013, 20:08

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door UPyouGO » ma 01 jul 2013, 21:00

Jojo schreef:@ UpyouGo

Ziet er top uit :D . Hij glimt als een spiegeltje....... Het is "effe" werk maar het resultaat is er wel naar!

Kwam er met het clay-en nog veel vuil vanaf of viel het wel mee? Ik heb het tot nu toe nog nooit gedaan, misschien bij de volgende poetsbeurt ook eens proberen.

Welke dojo wax heb jij gebruikt?
Ik heb toevallig van de week een Dojo panelpotje Purple Haze Pro bij Carclean gehaald om te proberen. Deze wil ik binnenkort over de PB ex-p heen toppen. Ben benieuwd wat voor resultaat dat geeft.
Hallo Jojo,
De auto is nu 8 maanden oud en voor het eerst met Clay behandeld....alleen de motorkap en een gedeelte van het dak waren vervuild...het viel dus wel mee met de viezigheid.
Alleen zou ik zeker aanraden om bij je volgende poets beurt eerst de Clay te gebruiken, eerst het vuil eraf en dan pas poetsen.

Ik gebruik toevallig altijd de purple haze, omdat deze een mooie wet look geeft op de zwarte lak.
Ik ben alleen vergeten de melden dat ik ook de blackhole van poorboys heb gebruikt... :o ...ff aanvullen in m'n bericht.......
Cross Up! Full Option!
Chip'd and dangerous!!!
Weinig meer aan doen....

Gebruikersavatar
Jojo
Vagling liefhebber
Berichten: 152
Lid geworden op: di 12 jun 2012, 12:53

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door Jojo » ma 01 jul 2013, 21:14

@ UpyouGo

De PB black hole gebruik ik zelf ook al en daarna gaat de ex-p er overheen. Dan vind ik het uppie er al top bij staan en was benieuwd wat een wax daar nog aan toe zou voegen. Toevallig dat jij ook de purple haze gebruikt!
Was benieuwd hoe die zou zijn, aangezien ik er zulke goede berichten over las.

Maar als ik jou up zo zie, weet ik genoeg..... ;) :D . En de volgende keer moet ik dus ook maar eens aan de clay gaan.....
Up! Black-edition 60pk, zonder bluemotion!

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door Inge » di 02 jul 2013, 06:32

Als je gata kleien - begin dan wel met een zachte klei (Mothers set/ AF ofzo) en ene goede clay lube PB spray&wipe of DJ clay lube
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
JaiGO
Forum newbie
Berichten: 31
Lid geworden op: di 21 mei 2013, 21:24

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door JaiGO » za 13 jul 2013, 18:34

Volgende week is het zover! ( Summer Detail Day )!

Kan jij nog regelen dat de broertjes bij elkaar kunnen staan Inge?
Skoda Citigo

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door GuidoUp » za 13 jul 2013, 18:47

JaiGO schreef:Volgende week is het zover! ( Summer Detail Day )!

Kan jij nog regelen dat de broertjes bij elkaar kunnen staan Inge?
Waar is deze meeting dan..??

Verstuurd van mijn LG-E610 met Tapatalk
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Gebruikersavatar
JaiGO
Forum newbie
Berichten: 31
Lid geworden op: di 21 mei 2013, 21:24

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door JaiGO » za 13 jul 2013, 18:51

GuidoUp schreef:
JaiGO schreef:Volgende week is het zover! ( Summer Detail Day )!

Kan jij nog regelen dat de broertjes bij elkaar kunnen staan Inge?
Waar is deze meeting dan..??

Verstuurd van mijn LG-E610 met Tapatalk
Berkel en Rodenrijs
Skoda Citigo

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door Inge » zo 14 jul 2013, 06:44

Dat weet ik nog niet - zal het er op de dag zelf met Tim over hebben.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door Inge » ma 15 jul 2013, 13:45

Aangezien ik CC toch nog moest mailen ivm EHBO gedeelte wat ik die dag verzorg indien noodzakelijk alvast maar de vraag voorgelegd of we gezamelijk ergens konden parkeren.
Hieronder het antwoord wat ik heb gekregen "Voor het upform gaat het lastig worden, de parkeerplekken worden verdeeld op binnenkomst. Als ze achter elkaar binnen komen dan kunnen ze bij elkaar staan anders wordt het lastig." We zullen dus actief naar elkaar opzoek moeten vrees ik tenzij iedereen er om 11.00 uur is. Zelf ben ik er al rond 10.00 om bekend te raken met het terrein en wat namen en gezichten op te slaan op de "harde schijf".

Ik ben in ieder geval makkelijk herkenbaar heb een RK shirt/ of bodywarmer aan.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
JaiGO
Forum newbie
Berichten: 31
Lid geworden op: di 21 mei 2013, 21:24

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door JaiGO » ma 15 jul 2013, 20:36

Inge schreef:Aangezien ik CC toch nog moest mailen ivm EHBO gedeelte wat ik die dag verzorg indien noodzakelijk alvast maar de vraag voorgelegd of we gezamelijk ergens konden parkeren.
Hieronder het antwoord wat ik heb gekregen "Voor het upform gaat het lastig worden, de parkeerplekken worden verdeeld op binnenkomst. Als ze achter elkaar binnen komen dan kunnen ze bij elkaar staan anders wordt het lastig." We zullen dus actief naar elkaar opzoek moeten vrees ik tenzij iedereen er om 11.00 uur is. Zelf ben ik er al rond 10.00 om bekend te raken met het terrein en wat namen en gezichten op te slaan op de "harde schijf".

Ik ben in ieder geval makkelijk herkenbaar heb een RK shirt/ of bodywarmer aan.
Ik weet niet waar je vandaan komt? Anders zouden we er gezamenlijk heen kunnen rijden.
Anders zorg ik ervoor dat ik er ook rond 10 uur ben.
Skoda Citigo

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door Inge » di 16 jul 2013, 06:23

JaiGo - ik kom vanuit Utrecht. Vind het lief aangeboden om eventueel samen te rijden maar aangezien ik er tussen 10.00 en 18.00 uur ben is dat niet erg handig voor je vermoed ik - mits we al uit dezelfde richting zouden komen. Verder is het voor mij als EH'er ook handig met eigen vervoer te zijn daar er toch wat spullen meegaan.

Ik weet ook niet of CC het prettig vind als er mensen al zo vroeg zijn - behalve dan die er die dag meehelpen - kan me indenken van niet omdat men dan nog druk bezig is met de laatste voorbereidingen. Misschien een idee om elkaar een pm te sturen met de 06 van eenieder die meegaat (is er iemand handig genoeg om dat in 1 pm voor elkaar te krijgen?) of gewoon op een bepaald tijdstip in de buurt van de ingang af te spreken - ik krijg in ieder geval een eigen plekje onder de punt. ;) en als het EH rustig is is dat misschien ook een goede optie.

Lijstje van namen ( hoop dat ik niemand vergeet)
Jojo
JaiGo
Inge
UpyouGo
Vinniepilon
Snoopy
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
Jojo
Vagling liefhebber
Berichten: 152
Lid geworden op: di 12 jun 2012, 12:53

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door Jojo » di 16 jul 2013, 17:17

Afgelopen weekend mijn up weer even een was en poetsbeurt gegeven. Kon ik gelijk mijn panelpotje purper haze pro uitproberen! Dit bleek een erg fijne wax te zijn, makkelijk aan te brengen en makkelijk af te nemen en geeft een mooie glans. Het lijkt wel of deze de metallic lak net even iets meer laat sprankelen dan alleen het laagje PB ex-p. :D

Komende zaterdag dus alleen nog even een wasje geven voor ik richting Carclean ga.... Ik ben er rond 11 uur.

Ik woon in Zoetermeer, niet zo ver bij Carclean vandaan ( 20 min ) dus als jullie het leuk vinden om in colonne daar naar toe te gaan, stel ik voor om evt. bij mij thuis te verzamelen. Lijkt je dat leuk, stuur me dan even een pm.
Up! Black-edition 60pk, zonder bluemotion!

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door Inge » di 16 jul 2013, 17:39

Ik ben er dan al - maar zie jullie graag daar.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
UPyouGO
Vagling liefhebber
Berichten: 208
Lid geworden op: vr 31 mei 2013, 20:08

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door UPyouGO » di 16 jul 2013, 19:48

Ik kom zelf ook vanuit Utrecht, maar haal eerst iemand anders op.
Daarbij zal ik er ook niet al om 10.00 uur kunnen zijn ...voor een plekje....

Helaas zal de auto ook niet optimaal gepoetst zijn......kan 'm Vrijdag pas ophalen ivm een lelijke schade aan de zijkant....snif snif.
En dat loopt door van voor naar achter.....gelukkig niet mijn schuld en de auto staat al bij het herstel bedrijf.
Bijlagen
schade.jpg
schade.jpg (100.55 KiB) 4556 keer bekeken
Cross Up! Full Option!
Chip'd and dangerous!!!
Weinig meer aan doen....

Gebruikersavatar
Vinniepilon
Donateur member
Berichten: 588
Lid geworden op: za 04 mei 2013, 21:09
Locatie: Hoofddorp

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door Vinniepilon » di 16 jul 2013, 20:50

Snoopy en ik zullen er ook rond elf uur zijn, wij komen uit Hoofddorp.
VW Passat 2.0TDI
BMW R1100GS

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door Inge » wo 17 jul 2013, 06:55

Auch, dat is balen van de schade. Hoop dat het netjes hersteld gaat worden.

Ook mijn auto is niet optimaal gepoetst - ga na de cc dag voor een full detail en heb geen energie om 2x op zo een korte tijd de auto te wassen.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Plaats reactie