Hallo allemaal, ben al enige tijd ingeschreven op het forum en aan het "lurken" , ofwel aan het rondlezen zonder commentaar te geven
Voordat ik tot aankoop overging van een VW Up wilde ik eerst eens weten wat zo'n beetje de aandachtspunten zijn , problematiek , etc.
Sinds een paar weken in het bezit van een TSI-tje uit 2019 , 20,000km op de teller. De nieuwste auto die ik ooit heb gekocht
Tegelijk eentje (een 75pk MPI?) voor m'n vrouw gekocht ; een 2018 met 24,000 op de teller.
Ik schrok een beetje van de "Remschijf-problemen" thread ; deze heb ik van voor naar achter gelezen en daarbij is eigenlijk nooit iets conclusiefs aangewezen als de veroorzaker van de kromme schijven. Ik kocht die van mij ook met kromme schijven en heb deze door de verkoper/handelaar laten vernieuwen voordat ik tot koop overging.
Remt goed nu .... Heb er echter geen fijn gevoel bij ; het blijkt schering en inslag te zijn deze kromtrekkende schijven. De wielnaven vervangen leek mij de meest plausibele oplossing maar dit bleek na het doorlezen van alle 530 posts ook niet de oplossing. Tom van hier noemde al eens : "flink doorremmen" en misschien is dit ook wel goed ja.. Ik rem dus af en toe als een malle om de boel recht te houden
Vreemd probleempje zeg... Maar goed, die van mij zijn nu recht , maar zodra deze wel problemen gaan geven dan bouw ik er GTI fusees/schijven/toestanden onder zoals sommigen dit hier erg goed al gedaan hebben. Een BBK conversie; dat wordt m'n mod die ik jullie ooit misschien laat zien
Hoop blabla sorry , hier wat foto's van de mijne nog bij de dealert :
ps ; hoop op wat vragen te kunnen stellen voor mijn vrouw haar Up met semi-automaat (ASG) , voor de rest gewoon met een smile van A naar B tuffen in het licht gewicht Kanonnetje.. het geeft het meeste rijplezier ! ..meer nog dan een zware volwassen dikke Audi of iets dergelijks ; daar rij je 200+ maar het voelt niet snel aan
Groet, Frank
TSI , leuk zeg !
-
- Forum newbie
- Berichten: 6
- Lid geworden op: vr 06 jan 2023, 21:15
-
- Forum newbie
- Berichten: 6
- Lid geworden op: vr 06 jan 2023, 21:15
Re: TSI , leuk zeg !
Welkom. Leuke eretitel trouwens dat "lichtgewicht kanonnetje". Wat de remschijven betreft.
Mijn indruk is dat het best een van de meestvoorkomende en vervelendste zwakke plek van de up kan zijn maar dat dat toch ook inhoudt dat
verreweg de meeste bezitters probleemloos en langdurig kunnen remmen.
Vraag me stiekem ook af in hoeverre de rijstijl een rol speelt bij dit probleem. Als je veilig en rustig rijdt hoef je volgens mij nooit hard te remmen. Dat lijkt mij goed voor de remschijven
Mijn indruk is dat het best een van de meestvoorkomende en vervelendste zwakke plek van de up kan zijn maar dat dat toch ook inhoudt dat
verreweg de meeste bezitters probleemloos en langdurig kunnen remmen.
Vraag me stiekem ook af in hoeverre de rijstijl een rol speelt bij dit probleem. Als je veilig en rustig rijdt hoef je volgens mij nooit hard te remmen. Dat lijkt mij goed voor de remschijven
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)
-
- Forum newbie
- Berichten: 6
- Lid geworden op: vr 06 jan 2023, 21:15
Re: TSI , leuk zeg !
Bedankt !
Rustig rijden, jazeker! Sowieso een goed aantal km warmrijden . Dan als hij goed warm is dan zoek ik ook altijd zéker even de hogere toeren op , gezond voor het blokje
Dan moet er ook wat steviger geremd worden. Ik denk dus dat "te voorzichtig" remmen voor problemen kan zorgen, het nooit echt goed doorremmen zeg maar..
Rustig rijden, jazeker! Sowieso een goed aantal km warmrijden . Dan als hij goed warm is dan zoek ik ook altijd zéker even de hogere toeren op , gezond voor het blokje
Dan moet er ook wat steviger geremd worden. Ik denk dus dat "te voorzichtig" remmen voor problemen kan zorgen, het nooit echt goed doorremmen zeg maar..
- OnlyWay=Up!
- Vagling liefhebber
- Berichten: 263
- Lid geworden op: wo 25 aug 2021, 17:14
- Locatie: Rotterdam
Re: TSI , leuk zeg !
Hi Frank,
Leuke up! heb je!
Ik zou mij over de remmen niet al teveel druk maken.
Bij mijn TSI had ik negens last van. Vanwege de stijging in vermogen heb ik er upgrade spul onder wat iets beter remt (zie topic), dat zou op termijn misschien ook een oplossing voor jou kunnen zijn.
Leuke up! heb je!
Ik zou mij over de remmen niet al teveel druk maken.
Bij mijn TSI had ik negens last van. Vanwege de stijging in vermogen heb ik er upgrade spul onder wat iets beter remt (zie topic), dat zou op termijn misschien ook een oplossing voor jou kunnen zijn.
EX: '17 UP! TSI
- Up!grade TSI
- Donateur member
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
- Locatie: N-H
Re: TSI , leuk zeg !
Beter laat dan nooit, welkom nog Frank!Frankenstein schreef: ↑zo 05 feb 2023, 21:07Hallo allemaal, ben al enige tijd ingeschreven op het forum en aan het "lurken" , ofwel aan het rondlezen zonder commentaar te geven
Voordat ik tot aankoop overging van een VW Up wilde ik eerst eens weten wat zo'n beetje de aandachtspunten zijn , problematiek , etc.
Sinds een paar weken in het bezit van een TSI-tje uit 2019 , 20,000km op de teller. De nieuwste auto die ik ooit heb gekocht
Tegelijk eentje (een 75pk MPI?) voor m'n vrouw gekocht ; een 2018 met 24,000 op de teller.
Ik schrok een beetje van de "Remschijf-problemen" thread ; deze heb ik van voor naar achter gelezen en daarbij is eigenlijk nooit iets conclusiefs aangewezen als de veroorzaker van de kromme schijven. Ik kocht die van mij ook met kromme schijven en heb deze door de verkoper/handelaar laten vernieuwen voordat ik tot koop overging.
Remt goed nu .... Heb er echter geen fijn gevoel bij ; het blijkt schering en inslag te zijn deze kromtrekkende schijven. De wielnaven vervangen leek mij de meest plausibele oplossing maar dit bleek na het doorlezen van alle 530 posts ook niet de oplossing. Tom van hier noemde al eens : "flink doorremmen" en misschien is dit ook wel goed ja.. Ik rem dus af en toe als een malle om de boel recht te houden
Vreemd probleempje zeg... Maar goed, die van mij zijn nu recht , maar zodra deze wel problemen gaan geven dan bouw ik er GTI fusees/schijven/toestanden onder zoals sommigen dit hier erg goed al gedaan hebben. Een BBK conversie; dat wordt m'n mod die ik jullie ooit misschien laat zien
Hoop blabla sorry , hier wat foto's van de mijne nog bij de dealert :
ps ; hoop op wat vragen te kunnen stellen voor mijn vrouw haar Up met semi-automaat (ASG) , voor de rest gewoon met een smile van A naar B tuffen in het licht gewicht Kanonnetje.. het geeft het meeste rijplezier ! ..meer nog dan een zware volwassen dikke Audi of iets dergelijks ; daar rij je 200+ maar het voelt niet snel aan
Groet, Frank
96D66A90-26AB-49D4-814B-32F77997127E_1_201_a.jpeg
Wat betreft remmen, een paar golden rules; altijd het 'pootje' van de rem bij het stoplicht en vermijdt ook door grote plassen te rijden...
Kan uit ervaring vertellen dat GTI remmen inderdaad beter remmen, zo'n conversie krijg je geen spijt van.
Leuk Upje heb je, paar mooie OZ'S eronder maakt het af
Groet Erik
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e)