VW Up Dark metallic Blue

Stel je hier even voor en maak kennis met andere leden
Floris53
Forum newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: za 14 jul 2012, 13:14
Locatie: Vianen

VW Up Dark metallic Blue

Bericht door Floris53 » di 17 jul 2012, 13:06

Beste leden,
In maart een vijf deurs Up High Up besteld in metaal blauw. Het was toen onduidelijk wanneer de auto geleverd kan worden. Eerst was april een optie maar dat werd al snel juli en niet veel later augustus. Op het forum lees ik berichten dat pas in het vierde kwartaal the blue ones worden afgeleverd. Volgens de verkoper geldt dat alleen voor Ups met een automaat. Ik rijd vanaf 1978 VW. In De Bilt hadden ze destijds een goede verkoper. We kwamen kijken naar een Polo en gingen met een koopcontract voor onze eerste nieuwe auto de showroom uit. Daarna een lange tijd "Gegolfd" om in 2005 weer aan de Polo te gaan. Mijn huidige Polo is iets meer dan twee jaar oud en voorzien van een DSG. Als die in de Up leverbaar was had ik die zeker genomen. Schakelen heeft ook wel wat en ik reed moeiteloos bij de proefrit weg. De 75 pk is lekker bij de les. Bij De Waal in Vianen heeft enkele dagen een 5 deurs in metaal grijs gestaan. Ik vind het meer een champagnekleur. Oogt nog wat meer volwassen ( vind ik) dan de driedeurs met zijn Passatdeur. Volgens de verkoper is de auto vorige week gebouwd dus als het goed is rijd ik in de eerste week van augustus een Up; de
badinerende opmerkingen van mijn zoons ten spijt. Zonder nederige excuses krijgen ze de Up dus nooit van Pa mee :D

RODON
Forum newbie
Berichten: 87
Lid geworden op: ma 09 apr 2012, 17:21

Re: VW Up Dark metallic Blue

Bericht door RODON » di 17 jul 2012, 13:26

Wat leuk! Weer een blauwe en een 5-deurs ;)

Ik krijg over 2 dagen donkerblauwe 5deurs UP!

Heb je buiten high-up nog pakketjes erop?
In het bezit van mijn gave donkerblauwe UP!

Floris53
Forum newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: za 14 jul 2012, 13:14
Locatie: Vianen

Re: VW Up Dark metallic Blue

Bericht door Floris53 » di 17 jul 2012, 14:25

Hoi Rodon,

Het drivepakket erbij genomen. Regensensor en PDC achter vind ik wel handig. Je hebt niet altijd overzicht achter en vooral op drukke parkeerplaatsen, zoals bij supermarkten wel zo handig.Ik heb geen idee wat die boordcomputer Plus inhoudt. Ik denk dat er al voldoende informatie doorkomt via Maps en More. Heb ook nog een rubbermat voor de bagageruimte "uitonderhandeld". Ik was zaterdag nog even bij mijn huidige dealer; ik heb op internet een bruine kleur gespot. Per 1 juli zijn de nieuwe folders in omloop. De dealer had ze nog niet (folders) maar het zou kunnen. Ik heb ook naar een New Beetle gekeken, die ook in die bruine kleur verkrijgbaar is. Maar die Beetle is dubbel zo duur als de Up en ik ga in september verhuizen en kom daarmee op fietsafstand van mijn werk te wonen. Dan maar minder status maar wel een kekke auto. :P
Laatst gewijzigd door Floris53 op di 17 jul 2012, 14:31, 3 keer totaal gewijzigd.

Chily
Forum newbie
Berichten: 98
Lid geworden op: di 08 mei 2012, 10:49
Locatie: Midden Nederland

Re: VW Up Dark metallic Blue

Bericht door Chily » di 17 jul 2012, 14:26

Welkom, tja wachten duurd lang, maar dan heb je ook wat.
Candy white, leder bekleding, panorama dak, high up! Dynamic ' triangle ' pakket, drive en executive pakket, 5 deus, 19-07-2012 afgeleverd.

Floris53
Forum newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: za 14 jul 2012, 13:14
Locatie: Vianen

Re: VW Up Dark metallic Blue

Bericht door Floris53 » di 17 jul 2012, 14:33

Dan moet je die auto al bijna ruiken toch. Wel super aangekleed!

Gebruikersavatar
el coche SEAT
Donateur member
Berichten: 816
Lid geworden op: wo 15 feb 2012, 15:25
Locatie: BrunssUP!m

Re: VW Up Dark metallic Blue

Bericht door el coche SEAT » di 17 jul 2012, 15:00

Floris53 schreef:Hoi Rodon,

Het drivepakket erbij genomen. Regensensor en PDC achter vind ik wel handig.
Hoi Floris53,

Welkom op het forum.


Sinds wanneer is er een regensensor leverbaar op de up!?
Denk dat je hier een foutje hebt gemaakt.

Greetz.
Skoda CITIGOe IV Style, Crystal blue metallic 83 pk 2020 Afbeelding

SEAT Leon ST FR, Desire Red metallic, 150 PK 2017 Afbeelding

Gebruikersavatar
šváb
Vagling liefhebber
Berichten: 227
Lid geworden op: ma 16 apr 2012, 21:37

Re: VW Up Dark metallic Blue

Bericht door šváb » di 17 jul 2012, 18:44

el coche SEAT schreef:
Floris53 schreef:Hoi Rodon,

Het drivepakket erbij genomen. Regensensor en PDC achter vind ik wel handig.
Hoi Floris53,

Welkom op het forum.


Sinds wanneer is er een regensensor leverbaar op de up!?
Denk dat je hier een foutje hebt gemaakt.

Greetz.
Hij bedoelt elektrische ramen: even met een wijsvinger naar buiten tijdens een bui en je hebt een regensensor.
VW Up! | 60PK BMT | High Up! | Deep black pearl | Executive | Drive | Dynamic | Leder | Panoramadak | Aparte set winterbanden

Afbeelding

jUPiter
Vagling liefhebber
Berichten: 457
Lid geworden op: wo 06 jun 2012, 19:39
Locatie: Achterhoek

Re: VW Up Dark metallic Blue

Bericht door jUPiter » di 17 jul 2012, 20:16

welkom
Van een Passat Variant 1.8 Turbo naar een UP!

Floris53
Forum newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: za 14 jul 2012, 13:14
Locatie: Vianen

Re: VW Up Dark metallic Blue

Bericht door Floris53 » wo 18 jul 2012, 09:03

Greetz denkt dat er geen regensensor op de Up zit of ik zou m'n handen even naar buiten moeten steken. Kijk maar eens in de bestellijst. Staat er echt in. Het is reuze handig kan ik je uit ervaring melden. Beter dan interval. Hoor ik nog van je Greetz?

Gebruikersavatar
el coche SEAT
Donateur member
Berichten: 816
Lid geworden op: wo 15 feb 2012, 15:25
Locatie: BrunssUP!m

Re: VW Up Dark metallic Blue

Bericht door el coche SEAT » wo 18 jul 2012, 09:51

Floris53 schreef:Greetz denkt dat er geen regensensor op de Up zit of ik zou m'n handen even naar buiten moeten steken. Kijk maar eens in de bestellijst. Staat er echt in. Het is reuze handig kan ik je uit ervaring melden. Beter dan interval. Hoor ik nog van je Greetz?
Hoi Floris,

Welke bestellijst?

Ik zie jouw informatie nergens terug. Niet op volkswagen.nl en ook niet in de pijslijsten Zie: http://www.fleetwise.nl/sites/default/f ... j%2013.pdf en http://www.fleetwise.nl/sites/default/f ... 207_12.pdf
Skoda CITIGOe IV Style, Crystal blue metallic 83 pk 2020 Afbeelding

SEAT Leon ST FR, Desire Red metallic, 150 PK 2017 Afbeelding

Floris53
Forum newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: za 14 jul 2012, 13:14
Locatie: Vianen

Re: VW Up Dark metallic Blue

Bericht door Floris53 » wo 18 jul 2012, 10:08

Sorry Greetz, je hebt gelijk!! Ik ben in de war met cruise control. Misschien is de wens de vader van de gedachte in dit geval, want ik heb nu cc en gebruik die nauwelijks terwijl de regensensor helaas in dit alnd van z'n werk moet doen.
Excuses.

Gebruikersavatar
TV_UP!
Forum eindbaas
Berichten: 1247
Lid geworden op: ma 09 jul 2012, 20:12
Locatie: Fijnaart

Re: VW Up Dark metallic Blue

Bericht door TV_UP! » wo 18 jul 2012, 16:27

welkom één van de weinige met darkblue veel succes er mee plaats foto`als je hem hebt
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,

Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L

Gebruikersavatar
Up-Jury
Donateur member
Berichten: 638
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 14:06
Locatie: Heerhugowaard

Re: VW Up Dark metallic Blue

Bericht door Up-Jury » do 19 jul 2012, 12:12

Welkom !

RODON
Forum newbie
Berichten: 87
Lid geworden op: ma 09 apr 2012, 17:21

Re: VW Up Dark metallic Blue

Bericht door RODON » di 24 jul 2012, 15:43

Floris53 schreef:Hoi Rodon,

Het drivepakket erbij genomen. Regensensor en PDC achter vind ik wel handig. Je hebt niet altijd overzicht achter en vooral op drukke parkeerplaatsen, zoals bij supermarkten wel zo handig.Ik heb geen idee wat die boordcomputer Plus inhoudt. Ik denk dat er al voldoende informatie doorkomt via Maps en More. Heb ook nog een rubbermat voor de bagageruimte "uitonderhandeld". Ik was zaterdag nog even bij mijn huidige dealer; ik heb op internet een bruine kleur gespot. Per 1 juli zijn de nieuwe folders in omloop. De dealer had ze nog niet (folders) maar het zou kunnen. Ik heb ook naar een New Beetle gekeken, die ook in die bruine kleur verkrijgbaar is. Maar die Beetle is dubbel zo duur als de Up en ik ga in september verhuizen en kom daarmee op fietsafstand van mijn werk te wonen. Dan maar minder status maar wel een kekke auto. :P
Ja die nieuwe Beetle is een plaatje! Maar de UP! is mn eerste auto dus is mooi en duur zat :)
Sluit een beetle in de toekomst niet uit..

Neem aan dat je ook airco hebt? Als je maps en more okk hebt?

Leuke complete auto dus ook! Wachten duurt wel lang he?
In het bezit van mijn gave donkerblauwe UP!

Floris53
Forum newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: za 14 jul 2012, 13:14
Locatie: Vianen

Re: VW Up Dark metallic Blue

Bericht door Floris53 » zo 29 jul 2012, 15:17

Van harte gefeliciteerd. Ik was in de veronderstelling dat ik in de eerste week van augustus zou kunnen rijden; weliswaar met de bekleding en het dashboard in een iets andere kleurstelling; Pon zou gemeld hebben dat mijn combinatie - uit de brochure samengesteld- niet mogelijk was. Althans dat meldde de verkoper van Auto Muntstad mij. Nu mailde hij afgelopen donderdag dat de auto zelfs nog niet gebouwd is. Blijkbaar is het heel lastig om een donkerblauwe vijfdeurs High up met licht interieur af te leveren. :shock: Je zou toch denken dat lange levertijden voor auto's uit het zeer exlucieve segment voorbehouden blijft! Uiteraard direct teruggemaild dat ik minimaal niet blij ben met deze mededeling. Ook omdat mijn twee jaar oude inruilPolo langzamerhand naar zijn grote beurt toekruipt. In die zin toch een klein compliment aan de dealer dat hij alle kosten voor de onderhoudsbeurt voor zijn rekening neemt. Klein omdat hij toch een afleveringsbeurt voor de koper van mijn Polo moet uitvoeren.
Wordt vervolgd.
Floris53

Floris53
Forum newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: za 14 jul 2012, 13:14
Locatie: Vianen

Re: VW Up Dark metallic Blue

Bericht door Floris53 » di 14 aug 2012, 18:23

Het is nu 14 augustus. Nog steeds geen nieuws( bouwdatum, transpost, Pon en aflevering) over de blauw metaalkleurige Up.
Hebben meer leden een blauw metalen vijf deurs met licht interieur besteld?
Of is die combinatie zo zeldzaam dat het meteen een collectorsitem wordt :o
Floris53

Gebruikersavatar
oubaasje
Vagling liefhebber
Berichten: 209
Lid geworden op: vr 27 apr 2012, 15:47
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: VW Up Dark metallic Blue

Bericht door oubaasje » za 01 sep 2012, 15:19

Mijn dochter heeft haar zinnen gezet op een donkerblauwe move-up! met lichte bekleding (denim-beige-anthraciet of antraciet-beige)
Maar voordat ze die bestelt wil ze graag de bekleding 'in het echt' zien. De plaatjes op de configurator zijn niet al te duidelijk en foto's zie je ook niet. Helaas schijnt er op dit moment geen enkele dealer te zijn die er een heeft staan zodat ze het interieur (de bekleding en het dashboard) niet kan bekijken.
Is er iemand onder de forumleden die al in zo'n up rijdt? Dan zou ze, als het niet te ver van Capelle is, misschien eens langs kunnen komen om alles te bewonderen.
Of is er een dealer die toch een demo heeft staan?
Haar dank is bij voorbaat groot
Ad

Gebruikersavatar
Bamii
Forum newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: do 30 aug 2012, 01:01

Re: VW Up Dark metallic Blue

Bericht door Bamii » zo 02 sep 2012, 01:30

@ Floris53: Combi is inderdaad best uniek.

@oubaasje: Geen enkele dealer in en rondom Capelle, Rotterdam en Krimpen heeft een dergelijke auto met lichte bekleding. Simpelweg om dat de auto's, demo's zijn en een afspiegeling zijn van wat het gros ongeveer gaat kopen.
Ik zag wel in dit forum, kopje "mijn auto" dat een Candy White Up van ene Daan zo'n soort bekleding heeft.
Misschien moet je contact leggen met die persoon.
Seat Mii / 5drs / Wit / 75pk / Style Sport / Drive pakket / Sound pakket 2 / Reservewiel / Armsteun en nog wat spul

Floris53
Forum newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: za 14 jul 2012, 13:14
Locatie: Vianen

Re: VW Up Dark metallic Blue

Bericht door Floris53 » zo 02 sep 2012, 15:09

Beste Ad,

Up's met een licht interieur zijn redelijk zeldzaam, Ik weet ook niet waarom, want hij oogt veel ruimer. Ik heb bij Automuntstad in De Meern ooit een zwarte High Up gezien die het lichte intereur had. De kleur van de bekleding was Beige-Grijs-Salsa. Prima combinatie. In maart heb ik een High Up vijfdeurs in blauw metaal besteld. Met licht interieur en de B-G-S bekleding. Salsa staat voor rood. 't Geeft de auto een sportieve uitstraling.
Ik heb de Up nog niet maar zo het er nu uitziet krijg ik 'm rond 7 september. Echter niet in de Salsakleur maar Beige-Grijs-Bruin. Mijn dealer zegt dat hij toch niet leverbaar is in de Salsa uitvoering. Ik vind het belangrijk dat het interieur licht is en dat kon hij - na zes maanden wachten - garanderen.
Ik zal als de auto afgeleverd is enkele foto's op het forum plaatsen. Ik verhuis deze én volgende week. Heb geen gelegenheid om naar Capelle a/d IJssel te komen. Mocht je zelf in de gelegenheid zijn om naar Nieuwegein te komen dan ben je van harte welkom. Ik lees het wel en dan kan ik m'n adres geven.

Floris53

TonsUp!
Forum newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 13 aug 2012, 05:11
Locatie: Amstelveen

Re: VW Up Dark metallic Blue

Bericht door TonsUp! » zo 02 sep 2012, 15:33

Check Carmen's up.
Zwart exterieur met lichte bekleding ;)

http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=775

gr Elton 8-)

Plaats reactie