aardgas
aardgas
Dag Up!-rijders,
Ik heb een VW Up! Eco Fuell gekocht! Op aardgas dus, 68 pk. Hij is leverbaar medio februari. Ik ben heel benieuwd!
Vanaf 2000 rijd ik Lupo 3L, mijn wens is om in steeds schonere en zuinige auto's te rijden. Ik was teleurgesteld toen de Polo 1.2 tdi verscheen; het verbruik is een achteruitgang in vergelijking met de Lupo. En die laatste is al 11 jaar op de markt.
De Up! is schoon (79 Co2) en rijdt heerlijk.
14 februari 2013 is de aflevering van de nieuwe Eco UP! Ik zal gauw enkele foto's uploaden
Ik heb een VW Up! Eco Fuell gekocht! Op aardgas dus, 68 pk. Hij is leverbaar medio februari. Ik ben heel benieuwd!
Vanaf 2000 rijd ik Lupo 3L, mijn wens is om in steeds schonere en zuinige auto's te rijden. Ik was teleurgesteld toen de Polo 1.2 tdi verscheen; het verbruik is een achteruitgang in vergelijking met de Lupo. En die laatste is al 11 jaar op de markt.
De Up! is schoon (79 Co2) en rijdt heerlijk.
14 februari 2013 is de aflevering van de nieuwe Eco UP! Ik zal gauw enkele foto's uploaden
Laatst gewijzigd door mosshuub op di 12 feb 2013, 13:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: aardgas
Nice! Welkom!
High up 60pk - candy white - executive pakket - drive pakket - antraciet spoke velgen - Seat armsteun - philips nightbreaker plus
Hoi mosshuub,
mooie auto, ik ben ook wel benieuwd hoe de eco-up strakjes in het wild "performt"
Over een houder - kijk eens naar een "Brodit Proclip" - op deze houder kun je dan weer een houder klikken voor de iphone. als er naar verloop van tijd een andere formaat telefoon zou komen hoeft alleen evt het opzetstuk vervangen te worden.
Zelf heb ik hem (nog) niet, heb maps/more maar het lijkt me wel een mooie oplossing.
mooie auto, ik ben ook wel benieuwd hoe de eco-up strakjes in het wild "performt"
Over een houder - kijk eens naar een "Brodit Proclip" - op deze houder kun je dan weer een houder klikken voor de iphone. als er naar verloop van tijd een andere formaat telefoon zou komen hoeft alleen evt het opzetstuk vervangen te worden.
Zelf heb ik hem (nog) niet, heb maps/more maar het lijkt me wel een mooie oplossing.
Welkom Huub! Je bent de eerste hier met een aardgas up! Leuk!
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
Welkom hier! Misschien is er al een brodit pro clip op de markt voor de up? Werkt perfect!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Welkom Huub! Goede aankoop! Veel plezier ermee!
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |
Welkom!
ben benieuwd naar het verbruik in de praktijk.
ben benieuwd naar het verbruik in de praktijk.
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,
Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,
Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L
Dank voor alle reacties en tips. Ik zal jullie vanaf half februari op de hoogte houden van de rijeigenschappen, het verbruik en de kosten. Er zit een start-stop systeem op en remregeneratie. Ik hoop dat ik op aardgas 1:23 kan rijden, dat zou betekenen een dikke 300 kilometer. VW geeft 350 km op, maar dat kun je alleen bereiken met rijden op 80 km-wegen op een zomerse dag zonder wind. Ik ben benieuwd.
-
- Forum newbie
Huub, ik heb ook een EcoUp! besteld, dus we kunnen elkaar de hand schudden en straks op de hoogte houden over de feitelijke verbruikscijfers. Ik ben razend benieuwd naar hoe het gaat bevallen.
Move Up! 1.0 EcoFuel 68pk, 5drs, handmatige airco "Climatic", Deep Black Pearl (metallic), Drive pakket: Cruise control, Park Distance Control achter en Boordcomputer 'Plus'
BBS RS764 16" velgen
BBS RS764 16" velgen
Hey, gefeliciteerd. Ik heb ook getwijfeld over een aardgas versie, maar was niet zeker of er voldoende tankstations waren voor aardgas. Heb jij voldoende mogelijkheden gevonden?
High up, 1.0 60pk BM, Black pearl, panoramadak, maps and more, executive pakket, drive pakket, bekleding beige-grijs-bruin
-
- Forum newbie
Er zijn meer dan 100 tanklocaties en nog tientallen in aanbouw of in het vergunningtraject.
Het is wel afhankelijk van je woon-/werkgebied, ik heb er gelukkig 2 op mijn woon-werkverkeerroute zitten, met nauwelijks (1km) omrijden.
Ik heb diverse berekeningen er op los gelaten en de EcoUp! kwam er bij mij in de meeste scenario's als goedkoopste uit met een jaarkilometrage <20.000km.
Het is wel afhankelijk van je woon-/werkgebied, ik heb er gelukkig 2 op mijn woon-werkverkeerroute zitten, met nauwelijks (1km) omrijden.
Ik heb diverse berekeningen er op los gelaten en de EcoUp! kwam er bij mij in de meeste scenario's als goedkoopste uit met een jaarkilometrage <20.000km.
Move Up! 1.0 EcoFuel 68pk, 5drs, handmatige airco "Climatic", Deep Black Pearl (metallic), Drive pakket: Cruise control, Park Distance Control achter en Boordcomputer 'Plus'
BBS RS764 16" velgen
BBS RS764 16" velgen
Gefeliciteerd met je aankoop. Ben héél erg benieuwd naar je ervaring met aardgas en de mogelijkheden om te tanken. Hou ons op de hoogte.
Up! White 75 pk. Upsilonvelgen met zomerbanden en de Classicvelgen met winterbanden, drive pakket, panorama schuif-/kanteldak, software aanpassingen, chroomlook sierlijst op de achterklep.
- Psycho_Mantis
- Vagling liefhebber
Gefeliciteerd ermee!
Wel vreemd dat maps& more niet mogelijk is?
Lijkt mij achteraf wel in te bouwen, er is een handleiding beschikbaar voor
Wel vreemd dat maps& more niet mogelijk is?
Lijkt mij achteraf wel in te bouwen, er is een handleiding beschikbaar voor
Hier nog een bericht in de plaatselijke kranten.
- Bijlagen
-
- Weekkrantfebr2013.pdf
- (280.12 KiB) 276 keer gedownload
Hallo allemaal,
Heb ook een eco-up besteld! Ben ook erg benieuwd naar de gebruikskosten. Het viel me erg op dat de VW dealer zelf totaal NIET enthousiast was over de eco-up, terwijl het me zelf juist een prima oplossing lijkt om goedkoop te rijden! (zeker als je hem zakelijk aanschaft).
Heb nog een handige website gevonden met tanklokaties in europa en gps waypoints: gibgas.de
Heb ook een eco-up besteld! Ben ook erg benieuwd naar de gebruikskosten. Het viel me erg op dat de VW dealer zelf totaal NIET enthousiast was over de eco-up, terwijl het me zelf juist een prima oplossing lijkt om goedkoop te rijden! (zeker als je hem zakelijk aanschaft).
Heb nog een handige website gevonden met tanklokaties in europa en gps waypoints: gibgas.de
van de mensen, die hier op het forum aankondigden een eco-up gekocht te hebben horen we niet veel meer omtrent de ervaringen.
Over het verbruik:
http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?t=2002#p32039
Super tevreden, de auto is niet veel anders dan de andere modellen. Enige verschillen zijn dat je wat vaker aan de pomp staat en met het CNG uit Nederland toch wat PK's verliest wat neerkomt op de 60pk versie, echter is de bak niet te vergelijken met de andere twee modellen. Trekken als een malle en in de praktijk een top van ongeveer 150km, maar daar kom je wel snel!
http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?t=2002#p32039
Super tevreden, de auto is niet veel anders dan de andere modellen. Enige verschillen zijn dat je wat vaker aan de pomp staat en met het CNG uit Nederland toch wat PK's verliest wat neerkomt op de 60pk versie, echter is de bak niet te vergelijken met de andere twee modellen. Trekken als een malle en in de praktijk een top van ongeveer 150km, maar daar kom je wel snel!
VW High Up! EcoFuel:
http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?t=1864#p29656
http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?t=1864#p29656
Heb ook een Ecofuel besteld, eentje uit voorraad dan hoef je niet zo lang te wachten. Ben erg benieuwd naar de ervaringen betreft trekkracht... Op papier is de eco-up de traagste van de drie (kijk naar koppel &0-100 tijd en niet naar pk). Heb een goeie website gevonden voor het maken van een routeplanning met aardgasstations in de buurt: gibgas.de. Hier kan je voor heel europa de cng stations terugvinden ( met de up op vakantie naar GB/F word 'em niet zie ik). Ik zal tzt wel een paar fotootjes uploaden (nog 16 nachtjes slapen...)