Black Up!

Stel je hier even voor en maak kennis met andere leden
Lucas_UP
Forum newbie

Black Up!

Bericht door Lucas_UP » wo 23 jan 2013, 22:10

Goedenavond allen,

Ook ik neem hier maar even de gelegenheid om mijzelf kort voor te stellen.

Ik ben Lucas, 23 jaar en sinds ruim een maand in het bezit van een Black Up! 60Pk

Afbeelding

Ik heb hem voornamelijk gekocht omdat ik veel meer ging rijden voor mijn studie, waardoor er wel heel veel liters in de tank van mijn Alfa 159 moesten.
De Up! was een demo van de plaatselijke VW dealer, wat nog wel wat scheelde in de aanschafkosten. De teller stond op 16K en inmiddels heb ik er zelf al weer ruim 3K bijgereden.
Hier nog even een plaatje van mijn ´ex´
Afbeelding

De auto bevalt erg goed en is lekker zuinig!

Vandaag even naar de garage geweest omdat er bij maximale stuuruitslag een knakkend geluid te horen was, nu wordt binnenkort het stuurhuis vervangen! Toch wel slecht voor een auto die nog geen 20K gelopen heeft.

Er staan nog wel een aantal mods op de planning. Zo wil ik nog graag een winterset. Ook de antenne en diverse lampjes moeten nog gewijzigd worden.
Ook ben ik wel erg benieuwd naar de (toekomstige) mogelijkheden voor chiptuning (en stiekem ook wel naar de Up! GT).

Blackupzhz
Forum newbie

Re: Black Up!

Bericht door Blackupzhz » wo 23 jan 2013, 23:40

Goedenavond,

Veel plezier van je Up! En hier op het forum!

Gr. Marco
Up! / 60 pk / Black Up pakket / drive pakket / 4 deuren

Gadgets: witte sleutelcover / Polo 6R antenne / rubberen mat voor kofferbak / kentekenplaten met opgelegde letters / Up! hoesje voor PID

Het kan dus wel: samen weggaan in je uppie!

Tom Westendorp
Unicorn
Contacteer:

Bericht door Tom Westendorp » wo 23 jan 2013, 23:44

Welkom!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Pop Up!
Forum eindbaas

Bericht door Pop Up! » do 24 jan 2013, 11:06

Welkom en mooie Black up heb je!
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

Bertje
Vagling liefhebber

Bericht door Bertje » do 24 jan 2013, 13:53

Welkom en veel plezier in je mooie Up! Welke winterset heb je op het oog of ben je daar nog niet uit?

Chiptuning zal lastig worden bij een ongeblazen motor vrees ik. Met mechanische tuning zul je wèl wat kunnen bereiken maar veel winst zal het denk ik niet opleveren. Gewoon snel die Alfa uit je hoofd zetten en genieten van je Up! Aan de pomp zul je blij zijn dat ie niet sneller is... ;)

Balen dat je stuurhuis naar de knoppen is. Inderdaad wel snel maar mooi dat ze direct vervangen en je niet eerst tijden aan het lijntje houden. (Zie vochtprobleem enzo...)
| High Up! 75 pk. Candy White | Executive | Drive | Dynamic | Panoramadak | Vier deuren | Nepleer ;-) met stoelverwarming | Winterbanden op Dezent F lichtmetaal | reservewiel |Polo 6R antenne|

TV_UP!
Forum eindbaas

Bericht door TV_UP! » do 24 jan 2013, 20:02

Welkom!
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,

Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L

Lucas_UP
Forum newbie

Bericht door Lucas_UP » vr 25 jan 2013, 17:28

Bertje schreef:Welkom en veel plezier in je mooie Up! Welke winterset heb je op het oog of ben je daar nog niet uit?

Chiptuning zal lastig worden bij een ongeblazen motor vrees ik. Met mechanische tuning zul je wèl wat kunnen bereiken maar veel winst zal het denk ik niet opleveren. Gewoon snel die Alfa uit je hoofd zetten en genieten van je Up! Aan de pomp zul je blij zijn dat ie niet sneller is... ;)

Balen dat je stuurhuis naar de knoppen is. Inderdaad wel snel maar mooi dat ze direct vervangen en je niet eerst tijden aan het lijntje houden. (Zie vochtprobleem enzo...)
Ik ben eigenlijk opzoek naar een setje spoke velgen! Heb overwogen om mn classics als winterset te gebruiken en dan een 17´´ zomerset, maar dat wordt wel erg duur ben ik bang...

Ik vroeg me af of het verschil tussen de 60 en 75 pk niet vrij eenvoudig met chiptuning is te overbruggen aangezien het hier om dezelfde blokken gaat.

Bertje
Vagling liefhebber

Bericht door Bertje » vr 25 jan 2013, 22:46

Lucas_UP schreef:
Bertje schreef:Welkom en veel plezier in je mooie Up! Welke winterset heb je op het oog of ben je daar nog niet uit?

Ik ben eigenlijk opzoek naar een setje spoke velgen! Heb overwogen om mn classics als winterset te gebruiken en dan een 17´´ zomerset, maar dat wordt wel erg duur ben ik bang...

Ik vroeg me af of het verschil tussen de 60 en 75 pk niet vrij eenvoudig met chiptuning is te overbruggen aangezien het hier om dezelfde blokken gaat.
Classics als winterset zijn zeker mooi. Wel een lastige maat voor winterbanden, maar wel te doen zie verschillende ervaringen op het forum. Inderdaad wel een stuk prijziger dan een 15" spoke set. De banden zijn dan ook gelijk een stuk betaalbaarder.

In mijn reactie over tunen was ik even vergeten dat je een 60 pk hebt. Die is technisch dacht ik gelijk aan de 75 pk, maar wordt softwarematig geknepen. Wel zit er een andere versnellingsbak in die wellicht een andere overbrenging heeft.

Oa bij Ziptuning kunnen ze de Up! chippen. Hier staat ook al aardig wat op het forum. Kijk anders eens op: http://www.ziptuning.nl/chiptuning/Volk ... tml#header
| High Up! 75 pk. Candy White | Executive | Drive | Dynamic | Panoramadak | Vier deuren | Nepleer ;-) met stoelverwarming | Winterbanden op Dezent F lichtmetaal | reservewiel |Polo 6R antenne|

Lucas_UP
Forum newbie

Bericht door Lucas_UP » wo 12 jun 2013, 12:53

Beste Mensen,

Weer even tijd voor een update, of nou ja...er staan updates in de planning.

Afgelopen tijd erg druk geweest met studie en werk, maar nu wordt het toch echt wel eens tijd om een aantal zaken aan te pakken.

Wat ga ik aanpakken?
- Verlichting
- Antenne (zal een Polo worden, of nog een maatje korter)
- Goede Meguiars behandeling
- Uitlaatsierstuk, ben er nog niet uit of het een enkele of dubbele wordt.
- Winterbanden, of 15 inch Lm set, of op de huidige classics en dan 17 inch zomer!
- Wellicht W8 interieurverlichting
- Wellicht LED kofferbakverlichting
- Wellicht het tinten van de koplampen, achterlichten en zijknipperlichten
- Wellicht K&N filter

Chiptuning heeft nog steeds mijn aandacht, maar ik heb niet het idee dat de ontwikkelingen snel gaan op dat vlak. Gelukkig heb ik hem aardig ingereden, toen ik hem kreeg met 16.000 km liep hij net aan 160 op de teller, inmiddels staan we op 29.800 en tikt hij de 170 al aan!

Nu heb ik een vraag. Ik zie door de bomen het bos niet meer qua verlichting, iedereen heeft iets anders en ervaringen zijn wisselend.

Ik zou graag alles bij een adres in Nederland willen bestellen als dat kan, dan kan ik snel aan de slag met inbouwen!

Wat heb ik nodig:

- DRL: De bekende PIAA's of toch wat anders?
- Dimlicht: Ring Ultima Xenon leek me wel wat, maar wellicht is daar ook wel een leuk alternatief voor.
- Mistlicht: Geen flauw idee!
- Knipperlichten: zullen vast de Philips siver's worden.
- Kenteken: Led, maar wat...?
- Interieur: Led, maar wat...?

Ik zou het leuk vinden om wat advies te krijgen op dit vlak, en wellicht weet iemand een webshop waar ik alles in een keer kan bestellen.

Ik was eigenlijk van plan het deze week nog te bestellen zodat jullie gauw de foto's van het resultaat te zien krijgen!

Lucas_UP
Forum newbie

Bericht door Lucas_UP » wo 12 jun 2013, 16:35

Ik was een beetje ongeduldig op mijn vrije middag, dus de Ring ultima's en de silvervisions zitten er al in! :mrgreen:

Afbeelding

Ben benieuwd hoe de ultima's het doen vanavond!

Plaats reactie