Stel je hier even voor en maak kennis met andere leden
-
Upsilon
- Vagling liefhebber
Bericht
door Upsilon » do 03 apr 2014, 09:48
Thijsvdvl schreef:De mijne was 2013 modeljaar, High Up, met 9000 op de teller voor iets meer als 8000 euro.
Dus nog 1 jaar fabrieksgarantie, maar wel particulier gekocht. Vind die van jou wel erg duur!
Ik vind die van jou dan anders wel erg goedkoop.
Een high up voor 8000 euro van een jaar oud ben ik nog nergens tegengekomen.
2017 Volkswagen Move up! + Executive Pakket Honey Yellow
2018 Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Sport (DSG) Atlantic Blue
-
Tom Westendorp
- Unicorn
-
Contacteer:
Bericht
door Tom Westendorp » do 03 apr 2014, 10:52
Gunner schreef:Thijsvdvl schreef:De mijne was 2013 modeljaar, High Up, met 9000 op de teller voor iets meer als 8000 euro.
Dus nog 1 jaar fabrieksgarantie, maar wel particulier gekocht. Vind die van jou wel erg duur!
Ik zit dagelijks op marktplaats en ik heb het ook nog niet gezien! Dat is echt een koopje!
-
JoVe
- Donateur member
Bericht
door JoVe » vr 04 apr 2014, 20:20
Petrolhead Tom schreef:Dikke auto! Ziet er goed uit. Up cars ben ik ook al wel vaker tegengekomen. Wat voor partij het is weet ik niet. Ik heb er nog geen ervaringen mee gelezen.
Als ik op de site van upcars kijk zijn het allemaal UP jes met een nieuw kenteken T, S, en lijken mij ingevoerd uit Duitsland gezien de jaartallen. Vroeger waren dit veelal schade auto's.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.
Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue
-
Tom Westendorp
- Unicorn
-
Contacteer:
Bericht
door Tom Westendorp » za 05 apr 2014, 11:15
JoVe schreef:Petrolhead Tom schreef:Dikke auto! Ziet er goed uit. Up cars ben ik ook al wel vaker tegengekomen. Wat voor partij het is weet ik niet. Ik heb er nog geen ervaringen mee gelezen.
Als ik op de site van upcars kijk zijn het allemaal UP jes met een nieuw kenteken T, S, en lijken mij ingevoerd uit Duitsland gezien de jaartallen. Vroeger waren dit veelal schade auto's.
Inmiddels hoeft dat niet meer zo te zijn. Veelal zijn het ex verhuur auto's of ex lease auto's.
-
Upsilon
- Vagling liefhebber
Bericht
door Upsilon » za 05 apr 2014, 11:31
JoVe schreef:Petrolhead Tom schreef:Dikke auto! Ziet er goed uit. Up cars ben ik ook al wel vaker tegengekomen. Wat voor partij het is weet ik niet. Ik heb er nog geen ervaringen mee gelezen.
Voer het kenteken in op de site van de RDW en je weet alles.
2017 Volkswagen Move up! + Executive Pakket Honey Yellow
2018 Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Sport (DSG) Atlantic Blue
-
JoVe
- Donateur member
Bericht
door JoVe » zo 06 apr 2014, 12:17
Upsilon schreef:JoVe schreef:Petrolhead Tom schreef:Dikke auto! Ziet er goed uit. Up cars ben ik ook al wel vaker tegengekomen. Wat voor partij het is weet ik niet. Ik heb er nog geen ervaringen mee gelezen.
Voer het kenteken in op de site van de RDW en je weet alles.
Inderdaad even naar de site van de RDW geweest en enkele UP's gecontroleerd op kenteken.
7-STR-43 eerste afgifte dec 2011. Eerste afgifte in NL op 24-12-2013. Auto is niet geexporteerd en staat op 1e eigenaar prive?
6-THG-31 eerste afgifte sept 2013. Niet geregistreerd
de mijne heeft KTT en is (1e) geregistreerd op 25-10-2013
Dus waar komen deze auto's dan vandaan.
Wat mij ook opviel was dat in de aangeboden UP jes allemaal stoelverwarming aanwezig is.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.
Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue
-
MiiRens
- Vagling liefhebber
Bericht
door MiiRens » zo 06 apr 2014, 18:38
Ik heb gehoord dat er veel Up-jes worden geïmporteerd door garagebedrijven ( ook dealers) om aan de vraag te kunnen voldoen. Ook zijn hier veel huurauto's bij. Portugal schijnt een populair land te zijn. Frankrijk niet, omdat deze veel parkeerschade's hebben, of slecht zijn gerepareerd.
Gr. Renco
Nu: een 3 drs 75 pk VW Up! met panoramadak, cruise control, pdc, 15” velgen, stoelverwarming, zwart metallic.
Voorheen: Seat Mii Sport Dynamic, 3 drs, panoramadak, Drivepakket (cc en pdc), nacht blauw metallic.
-
Thijsvdvl
- Donateur member
-
Contacteer:
Bericht
door Thijsvdvl » zo 06 apr 2014, 18:48
Upsilon schreef:Thijsvdvl schreef:De mijne was 2013 modeljaar, High Up, met 9000 op de teller voor iets meer als 8000 euro.
Hij stond er ook op voor bijna 9000 euro, dus dat vond ik al goedkoop. Ben er maar snel naar toe gegaan en nog wat kunnen pingelen.
Viel in de categorie, de goedkoopste op Marktplaats.
-
Tom Westendorp
- Unicorn
-
Contacteer:
Bericht
door Tom Westendorp » zo 06 apr 2014, 19:21
Dat had ik dus met die Citigo. Helaas niet de mogelijkheid om direct naar de andere kant van het land te kunnen rijden.
-
Johannus
- Forum newbie
Bericht
door Johannus » wo 08 okt 2014, 09:43
Vele andere importerende bedrijfjes kopen vaak auto's in Duitsland in. Bijvoorbeeld "Jahreswagen" of ex-lease/ ex-firma wagens.
Zoals het hier in Nederland normaal is dat je een lease auto 3 tot maximaal 4 jaar rijdt,.. komt het ook voor dat auto's eerder weer terug gaan naar de leasemaatschappij.. In het auto-producerende-land Duitsland is het rijden in een auto van maximaal 1 jaar oud vaker voorkomend dan in Nederland.
"Zeer jong gebruikt", met relatief hoge afschrijving op het eerste jaar is het voor Nederland interessant om te importeren, zeker klein spul, waarbij de BPM vaak minimaal is.
Aangezien er bij de up! sprake is van een jong nieuw model en een minimaal tweedehands aanbod, is het juist interessant om jong gebruikt (en luxe!) modellen uit 't buitenland te halen. Zelfs Volkswagen Dealer bedrijven doen dat tegenwoordig. Ook omdat voor de partikuliere markt de 'bijtellings-muesli gebakjes' helemaal niet interessant zijn: Een Polo BlueMotion (Diesel) is veelste duur om partikulier te rijden, zeker nu de belastingvrijstelling is gestopt. Maar doordat leasend Nederland massaal BlueMotions aanschafte, is het aanbod op de tweedehandsmarkt niet gelijk aan de vraag. Véél jong nederlands lease spul verdwijnt de grens weer over zodra de lease termijn erop zit.
Schade import auto's uit Duitsland komt ook voor, maar minder vaak, en veel minder interessant bij 'goedkoop en klein spul' zoals de boodschappenwagentjes zoals ons Up!-jes.
Eco-up! kilometervretertje