Nieuwe Upper!

Stel je hier even voor en maak kennis met andere leden
Annet
Forum newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: za 25 jun 2016, 10:59

Nieuwe Upper!

Bericht door Annet » ma 27 jun 2016, 13:46

Hallo allemaal. Dit weekend een nieuwe High Up (candy white) uit voorraad besteld met o.m. executive pakket, dynamic pakket, open dakje, en nog wat meer toeters en bellen. Hopelijk kan ik hem zaterdag ophalen. Ik ben reuze benieuwd hoe de Up mij zal bevallen (lees: de overgang van een Polo - waar ik nu in rijd - naar een Up). Wat ik mij afvroeg: laten jullie het schermpje van Maps & More gewoon in de auto achter of is het raadzaam deze elke keer aan- en los te koppelen vanwege diefstal? Maak je de auto daardoor inbraakgevoelig? PS Als ik mijn nieuwe kekke autootje heb zal ik nog wel een paar foto's plaatsen. Alvast bedankt voor jullie reacties. Met vriendelijke groet, Annet, 59 jaar, Tholen.
VW High Up 2016, 60 PK, candy white, executive pakket, dynamic pakket, open dak.

jeantje
Forum newbie
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 01 jun 2016, 15:01

Re: Nieuwe Upper!

Bericht door jeantje » ma 27 jun 2016, 15:36

Hallo! Welkom! Tof dat je een Up! hebt gekocht. Alvast veel rijplezier toegewenst.

Ik zou je Maps & More zeker uit de auto halen, inclusief houder.

Gebruikersavatar
jesterali18
Forum newbie
Berichten: 63
Lid geworden op: di 15 dec 2015, 21:39
Locatie: Zwolle

Re: Nieuwe Upper!

Bericht door jesterali18 » ma 27 jun 2016, 15:41

Dat wordt leuk rijden straks!

Zelf heb ik de Maps & More altijd gewoon in houder op dashboard en nooit problemen ermee. In buitenland haal ik wel de Maps & More eraf.
Een dag geen file, is geen echte dag geweest :-)

Audi A1 1.4TFSI cod siambeige

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Nieuwe Upper!

Bericht door damianw26 » ma 27 jun 2016, 19:12

Welkom, veel plezier met de up. Het ligt eraan wat voor motor er in je polo zat, anders is de up gegarandeerd leuker. Ik haal de m&m er altijd uit, gewoon voor de zekerheid.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Annet
Forum newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: za 25 jun 2016, 10:59

Re: Nieuwe Upper!

Bericht door Annet » ma 27 jun 2016, 19:27

@damianw26: jij hebt ook een leuk karretje! :) De Polo (januari 2012) had ook 60 PK (1.2) dus motorisch maakt het niet zoveel uit. Het was de goedkoopste Easyline-Polo. Dus zonder parkeersensoren, boordcomputer, cruisecontrol, fijn Fender sound systeem, open dak, kekke triangle wieltjes e.d. Deze dingetjes zitten allemaal wel op de Up en dat was de reden om een lekkere luxe Up aan te schaffen. Dochterlief is overigens superblij met de Polo die ze van moeders kan overnemen.. :)

Nog even wat betreft het eventueel uitnemen van de m&m: het scheelt wellicht ook waar je woont en waar je je auto parkeert..
VW High Up 2016, 60 PK, candy white, executive pakket, dynamic pakket, open dak.

Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Re: Nieuwe Upper!

Bericht door JuP ! » ma 27 jun 2016, 19:36

Welkom Annet !!
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Nieuwe Upper!

Bericht door damianw26 » ma 27 jun 2016, 19:44

Annet schreef:@damianw26: jij hebt ook een leuk karretje! :) De Polo (januari 2012) had ook 60 PK (1.2) dus motorisch maakt het niet zoveel uit. Het was de goedkoopste Easyline-Polo. Dus zonder parkeersensoren, boordcomputer, cruisecontrol, fijn Fender sound systeem, open dak, kekke triangle wieltjes e.d. Deze dingetjes zitten allemaal wel op de Up en dat was de reden om een lekkere luxe Up aan te schaffen. Dochterlief is overigens superblij met de Polo die ze van moeders kan overnemen.. :)

Nog even wat betreft het eventueel uitnemen van de m&m: het scheelt wellicht ook waar je woont en waar je je auto parkeert..

Dankjewel ik ben er ook erg blij mee :mrgreen: De up gaat je goed bevallen want 60pk in een polo is niet bepaald veel, in de veel lichtere up is 60 pk toereikend. Ook de luxe is erg prettig, je went er direct aan ;). De m&m haal ik er standaard uit waar dan ook, want voor een briefje van 10 euro tikken ze een auto al open tegenwoordig...
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
avreenen
Donateur member
Berichten: 234
Lid geworden op: wo 15 jul 2015, 20:22
Locatie: velserbroek

Re: Nieuwe Upper!

Bericht door avreenen » ma 27 jun 2016, 19:59

Welkom!
Ik haal de maps en more er altijd uit

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Nieuwe Upper!

Bericht door GunSpeed » do 30 jun 2016, 10:53

Hangt idd af van waar je woont maar ik zou er toch voorzichtig mee zijn want zo'n navi is toch wel heel verleidelijk voor sommige mensen ;)
up! Black BMT 75pk 3d

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nieuwe Upper!

Bericht door TwitNour » do 30 jun 2016, 15:35

Ik haal 'm van de houder af maar laat de houder zelf wel zitten. De connector onder de houder is fragiel en erg vatbaar voor stof en dergelijke. Als je die vaak loskoppelt kan dat op lange termijn misschien problemen opleveren. Dat is mij bij aflevering van de auto destijds verteld.

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2836
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Nieuwe Upper!

Bericht door Autheo » do 30 jun 2016, 19:25

TwitNour schreef:Ik haal 'm van de houder af maar laat de houder zelf wel zitten. De connector onder de houder is fragiel en erg vatbaar voor stof en dergelijke. Als je die vaak loskoppelt kan dat op lange termijn misschien problemen opleveren. Dat is mij bij aflevering van de auto destijds verteld.
Heb in m'n vorige Mii zo'n drie jaar lang alle werkdagen de volledige houder twee maal per dag er op en er af gekoppeld. Deed wel altijd daarna het afdekkapje op het dashboard. Maar ik heb nooit iets van slijtage gemerkt. Dus volgens mij zal dat wel meevallen.

Maar mijn tip: laat de houder niet zitten, anders is het nog duidelijker dat je de Maps and More gebruikt. En zelfs als je die dan niet in de auto bewaart, nodigt het het dievengilde uit om toch eens een kijkje te nemen. Laat je dashboardkastje dan ook open staan, dan is te zien dat daar niets te halen valt.

Mert04
Forum newbie
Berichten: 21
Lid geworden op: di 26 jan 2016, 09:15

Re: Nieuwe Upper!

Bericht door Mert04 » vr 01 jul 2016, 11:25

Ik kijk altijd even wat voor omgeving het is waar je parkeert. In mijn woonwijk staan er meerdere ups en ook zij halen hem nooit eruit. Er gebeurt vrij weinig in onze wijk. Ook als ik de stad ga bezoeken waar het continu druk is op de straten laat ik hem gewoon zitten, want niemand die op klaarlichte dag voor de neus van meerdere mensen een autoraam inslaat. Merk ik dat het laat op de avond is en er weinig mensen op straat zijn in een omgeving waar nog wel eens een diefstalletje plaats vind, dan haal ik hem er inderdaad wel af.

Veel plezier met je nieuwe up! Hij zal ongetwijfeld goed bevallen.

Plaats reactie