Re: Up! GTi pure white
Geplaatst: vr 04 dec 2020, 20:06
Aha, mooi. Ben even nieuwsgierig, wat reed je hiervoor eigenlijk? Aangezien je al ruim 4 jaar lid bent...
Ook voor de Seat Mii en Skoda Citigo rijder!
http://vagling.nl/
Hmm zou het niet op die manier doen. Gebruik Interieur spray die vettig is of wat vaseline is al voldoende. Het gaat juist om de buitenrand van het pedaalrubber die rondom het pedaal moet vallen. Het gaat wellicht een beetje stug maar het kost je hooguit enkele minuten:)Up!grade TSI schreef: ↑vr 04 dec 2020, 18:39Oh vreemd, ik had eerder begrepen dat er wat ruimte in zou zitten (koppeling-rubber) doordat het setje niet specifiek voor de Up! ontwikkeld was.
Maakt niet uit, ik ga het wel meemaken tzt. En goed om te weten over dat rempedaal, even in de waterkoker is een goeie tip...
Een VW Golf 7.5. Maar in 2016/2017 heeft mijn vriendin een Up! gehad. Toen ben ik lid geworden.Up!grade TSI schreef: ↑vr 04 dec 2020, 20:06Aha, mooi. Ben even nieuwsgierig, wat reed je hiervoor eigenlijk? Aangezien je al ruim 4 jaar lid bent...
Die middelste is lastig door die "knop" die erop zit. De linkse en rechtse gingen vrij makkelijk. Ik ga nog even puzzelen. Ik vermoed een combi van een glijmiddel icm waterkoker.NidayFright schreef: ↑za 05 dec 2020, 00:00Hmm zou het niet op die manier doen. Gebruik Interieur spray die vettig is of wat vaseline is al voldoende. Het gaat juist om de buitenrand van het pedaalrubber die rondom het pedaal moet vallen. Het gaat wellicht een beetje stug maar het kost je hooguit enkele minuten:)Up!grade TSI schreef: ↑vr 04 dec 2020, 18:39Oh vreemd, ik had eerder begrepen dat er wat ruimte in zou zitten (koppeling-rubber) doordat het setje niet specifiek voor de Up! ontwikkeld was.
Maakt niet uit, ik ga het wel meemaken tzt. En goed om te weten over dat rempedaal, even in de waterkoker is een goeie tip...
Btw gaat het niet zozeer om het feit dat de originele niet vast gekit zaten, dit setje is dan ook niet voor de Up! bedoeld ook al betreft het een origineel VW onderdeel.
Het gaat alleen om het koppelingspedaal rubber die zonder er iets aan te doen te los zal zitten, wat geen prettig gevoel geeft en/of veilig is. De kans vrij groot is dat deze er af komt te liggen tijdens het rijden. Bij mij zit deze al ruim twee jaar vast met 2K lijm , die overigens voor heel veel andere werkzaamheden toepasbaar kan zijn. Aanrader:)
p.s. op de foto's is te zien dat het originele rempedaal rubber er nog op zit. Misschien een stomme opmerking maar die moet er natuurlijk wel af.
Sorry hoor maar ik snap niet helemaal waarom het bij jou zo lastig gaat. Oude rubbers eraf en nieuwe erop, en één vastlijmen. Niet meer dan dat, gebruik gewoon interieurspray of iets en je bent met een kleine tien minuten klaar.
Afhankelijk van o.a het weer (regen) en hoe vaak je hem wast, maar je hebt er zeker een jaar plezier van. En sowieso wel lekker om hem ieder jaar even op te laten frissen.
Dat is een vertekend beeld heb ik ook. Heb voordat ik het oude logo verwijderd heb deze gemarkeerd met schilderstape en de nieuwe exact hetzelfde terug gezet. Vertekend beeld komt denk ik omdat er een kromming zit in de sierstrip.NidayFright schreef: ↑di 08 dec 2020, 00:49Netjes Al lijkt hij op de foto wel ietswat scheef te zitten Maar dat kan een verteken beeld zijn natuurlijk.
Prachtig, ik heb het op exact dezelfde manier gedaan. Ik ben allergisch voor scheve logo's, kentekenplaathouders etc.Caddykaatje schreef: ↑di 08 dec 2020, 10:25Dat is een vertekend beeld heb ik ook. Heb voordat ik het oude logo verwijderd heb deze gemarkeerd met schilderstape en de nieuwe exact hetzelfde terug gezet. Vertekend beeld komt denk ik omdat er een kromming zit in de sierstrip.NidayFright schreef: ↑di 08 dec 2020, 00:49Netjes Al lijkt hij op de foto wel ietswat scheef te zitten Maar dat kan een verteken beeld zijn natuurlijk.
Beste en makkelijkste manier. Dan moet het wel een vertekend beeld zijn. Die strip is inderdaad niet kaarsrecht , geldt natuurlijk ook voor de kofferklep / achterruit.Olivier schreef: ↑di 08 dec 2020, 10:46Prachtig, ik heb het op exact dezelfde manier gedaan. Ik ben allergisch voor scheve logo's, kentekenplaathouders etc.Caddykaatje schreef: ↑di 08 dec 2020, 10:25Dat is een vertekend beeld heb ik ook. Heb voordat ik het oude logo verwijderd heb deze gemarkeerd met schilderstape en de nieuwe exact hetzelfde terug gezet. Vertekend beeld komt denk ik omdat er een kromming zit in de sierstrip.NidayFright schreef: ↑di 08 dec 2020, 00:49
Netjes Al lijkt hij op de foto wel ietswat scheef te zitten Maar dat kan een verteken beeld zijn natuurlijk.
Hangt af van veel factoren. Staat van het lakwerk, aantal keer polijsten, velgen en ruiten ook doen, etc.
Hier de foto van het originele logo. Lijkt op de foto ook scheef te zitten.NidayFright schreef: ↑di 08 dec 2020, 19:01Beste en makkelijkste manier. Dan moet het wel een vertekend beeld zijn. Die strip is inderdaad niet kaarsrecht , geldt natuurlijk ook voor de kofferklep / achterruit.Olivier schreef: ↑di 08 dec 2020, 10:46Prachtig, ik heb het op exact dezelfde manier gedaan. Ik ben allergisch voor scheve logo's, kentekenplaathouders etc.Caddykaatje schreef: ↑di 08 dec 2020, 10:25
Dat is een vertekend beeld heb ik ook. Heb voordat ik het oude logo verwijderd heb deze gemarkeerd met schilderstape en de nieuwe exact hetzelfde terug gezet. Vertekend beeld komt denk ik omdat er een kromming zit in de sierstrip.
Je bent niet de enige die daar allergisch voor is Het logo staat hem heel goed in ieder geval:)
Klopt, had vorig jaar m'n gifgroene Citigo laten doen en was €650,- (ex btw) kwijt. Wat ik daarvoor kreeg was uitgebreid wassen, ook velgen binnen en buitenkant, kleien, polijsten en de beschermende coating, ook op velgen (ook binnenkant). Geen voorruitbehandeling.