Nieuwe Upper

Stel je hier even voor en maak kennis met andere leden
pingpongblokje
Forum newbie

Nieuwe Upper

Bericht door pingpongblokje » do 28 mar 2013, 13:40

Hallo!

Ik zit er over te denken om een Up! te kopen. Niet de mooiste auto, maar wel voor zijn klasse. Ik zou ook een 2e hands kunnen kopen, maar dan bijv. een polo maar ik heb liever iets nieuws en zo'n Uppie is toch een stuk zuiniger. Dit wordt mijn eerste auto, maar heb al wel in veel verschillende auto's gereden. Volkswagen kwam hier voor mij als fijnste auto uit.

Ik ben 21 en werk full-time. Mijn werk ik 5 minuten fietsen, maar vrienden bezoeken en grotere boodschappen doen in de supermarkt is toch wat lastiger op de fiets. En koud :)

De Up! waar ik aan zit te denken:

Move Up! BMT 60pk, 2 drs
- Executive pakket
- Drive pakket
- Donker blauw

Hoe is het geluid in de auto met het standaard pakket met radio? Zijn daar op den duur nog zelf speakers in te zetten, en eventueel ook achterin? Of moet ik dan kabels gaan trekken? (wat ook niet zo een heel groot probleem is)

Groeten!
HighUp! 60PK // Dark Blue // Drive Pakket // PIAA dagrij // Night Breakers //
Besteld: 1-4-13, levering 28-5-13

erikvank
Vagling liefhebber

Re: Nieuwe Upper

Bericht door erikvank » do 28 mar 2013, 14:14

Ha pingpongblokje. Welkom op het forum.

Het geluid in mijn HighUp is prima en ik vermoed dat dat in de MoveUp niet anders zal zijn. Ben je een geluidsfreak dan is extra inbouwen altijd mogelijk, maar er moeten wel draden getrokken worden. Volgens mij zijn er hier op het forum meer mensen die dat gedaan hebben.

Een Up is voor zijn klasse inderdaad een van de betere. En ook een van de goedkopere auto's. Niet in aanschaf, maar wel als je naar het geheel kijkt, inclusief verbruik en afschrijving, etc. Wij hebben zelf ook gekeken naar tweedehandsauto's en dan wat groter (van Polo t/m Passat en ook wel andere merken), maar moesten concluderen dat een Up toch het meeste biedt voor zijn geld. Wij rijden er tussen de 15 en 20 duizend per jaar mee. Als je minder gaat rijden (wat voor jou waarschijnlijk het geval is) dan gaan de vaste lasten een groter deel van de kosten uitmaken en is een kleinere auto dus nog goedkoper. Nog economischer is een jonge Up-occasion, maar als je een voorkeur hebt voor nieuw en je hebt het geld, dan kan ik hem je aanraden. Wij genieten met volle teugen van onze Up en voor de maatvoering hebben wij geen behoefte aan een grotere auto. In je eentje of met z'n tweeën voegt een Polo weinig toe als het gaat om ruimte. Het zou dan meer gaan om wat luxe, maar als ik jou was zou ik dat niet over hebben voor het doel waar jij je auto voor wil gebruiken.
Laatst gewijzigd door erikvank op vr 29 mar 2013, 06:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Get up! Stand up! Don't give up ...

Volkswagen High-Up! - BMT 75pk - Deep Black Pearl - Executive Pakket - Drive Pakket - Maps & More - 220v omvormer - middenarmsteun
Volkswagen Golf Variant

henri
Forum eindbaas
Contacteer:

Bericht door henri » do 28 mar 2013, 14:22

In een Move Up is het aan te raden om het Soundpakket bij te bestellen. Dan heb je i.p.v. alleen twee speakers in de voorportieren, ook twee tweeters in de voorste raamstijlen zitten en in de zijpanelen achter. Verschil in klank is groot.

pingpongblokje
Forum newbie

Bericht door pingpongblokje » do 28 mar 2013, 14:37

Bedankt voor de reacties! Ik zie nu pas dat het maar 85 euro extra is dat soundpakket. Als dat echt beter klinkt vind ik dat zeker de moeite waard!

Een grotere auto zou ik alleen doen om bijv. een surfplank te vervoeren, maar ik zie al hier op het forum een aantal mensen die zonder problemen dakdragers gebruiken.

Ik ben er zo goed als uit. Ik hoop na Pasen snel een proefritje te kunnen maken (bij mijn dealer stond geen Up! om mee te rijden) en dan een definitief besluit te nemen!

pingpongblokje
Forum newbie

Bericht door pingpongblokje » do 28 mar 2013, 14:56

erikvank schreef:Het geluid in mijn HighUp is prima en ik vermoed dat dat in de MoveUp niet anders zal zijn.
Het Soundpakket is standaard bij de HighUp zie ik net. Niet bij de MoveUp.

Dus toch maar dat pakketje er bij :-)

erikvank
Vagling liefhebber

Bericht door erikvank » do 28 mar 2013, 15:44

pingpongblokje schreef:
erikvank schreef:Het geluid in mijn HighUp is prima en ik vermoed dat dat in de MoveUp niet anders zal zijn.
Het Soundpakket is standaard bij de HighUp zie ik net. Niet bij de MoveUp.

Dus toch maar dat pakketje er bij :-)

Als dat maar € 85,- is zoals henri hierboven zegt, zou ik daar ook niet lang over na hoeven denken.
Get up! Stand up! Don't give up ...

Volkswagen High-Up! - BMT 75pk - Deep Black Pearl - Executive Pakket - Drive Pakket - Maps & More - 220v omvormer - middenarmsteun
Volkswagen Golf Variant

Patrick-Brand
Vagling liefhebber

Bericht door Patrick-Brand » do 28 mar 2013, 17:20

Welkom! Leuk dat je een Up overweegt. Heb je de pakketten van de Move en High Up al vergeleken? Ik vond het zelf de 1.000 euro wel waard. Mooie velgen, leer- en chroomelementen, verwarmbare spiegels, extra speakers.

P.S. Koop deze week even de Autoweek! Er staat een heel verslag in over de Up-, Mii, Citigo meeting met verhalen van de rijders.
High Up! BlueM | 75pk | Light Silver metallic | Executive | VAG-instellingen | Up rijder sinds 15-03-2013
The Only Way Is Up!

Pop Up!
Forum eindbaas

Bericht door Pop Up! » do 28 mar 2013, 19:40

Welkom en succes met je keuze!
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

pingpongblokje
Forum newbie

Bericht door pingpongblokje » vr 29 mar 2013, 01:31

Patrick-Brand schreef:Welkom! Leuk dat je een Up overweegt. Heb je de pakketten van de Move en High Up al vergeleken? Ik vond het zelf de 1.000 euro wel waard. Mooie velgen, leer- en chroomelementen, verwarmbare spiegels, extra speakers.

P.S. Koop deze week even de Autoweek! Er staat een heel verslag in over de Up-, Mii, Citigo meeting met verhalen van de rijders.
Bedankt voor de tip, zal morgen even de Autoweek halen!

In de folder die ik van de dealer heb gekregen is het verschil 1600, mij even iets te veel. De MoveUp is voor mij op dit moment ook voldoende.

Patrick-Brand
Vagling liefhebber

Bericht door Patrick-Brand » vr 29 mar 2013, 09:48

pingpongblokje schreef:
Patrick-Brand schreef:Welkom! Leuk dat je een Up overweegt. Heb je de pakketten van de Move en High Up al vergeleken? Ik vond het zelf de 1.000 euro wel waard. Mooie velgen, leer- en chroomelementen, verwarmbare spiegels, extra speakers.

Bedankt voor de tip, zal morgen even de Autoweek halen!

In de folder die ik van de dealer heb gekregen is het verschil 1600, mij even iets te veel. De MoveUp is voor mij op dit moment ook voldoende.
Ja 1.600 euro is wel een berg geld! Ik dacht dat het verschil maar 1.000 was. Misschien kan je even de configuratie op de site van Volkswagen proberen. Dan kan je je Up helemaal zelf samenstellen.
High Up! BlueM | 75pk | Light Silver metallic | Executive | VAG-instellingen | Up rijder sinds 15-03-2013
The Only Way Is Up!

pingpongblokje
Forum newbie

Bericht door pingpongblokje » vr 29 mar 2013, 11:34

Bedankt voor de tip. Daarmee gelijk ontdekt dat het soundpakket niet kan worden gecombineerd met de standaard radio en maps&more.

Maar dat soundpakket zit wel weer standaard in de HigUp.. Beetje apart. Dat zet mij aan het denken om een eigen radio te kopen met bluetooth-handsfree. Navigatie zit al op mijn telefoon.

Maar ik begreep dat er geen geschakelde voeding beschikbaar is voor de radio, waardoor hij aan kan blijven staan als de auto uit is. Een van jullie ervaring?

TV_UP!
Forum eindbaas

Bericht door TV_UP! » vr 29 mar 2013, 11:39

Welkom!
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,

Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L

pingpongblokje
Forum newbie

Bericht door pingpongblokje » ma 01 apr 2013, 16:23

Ik heb hem inmiddels besteld! Erg blij dat ik ook even bij een andere dealer ben gaan kijken. Bleek goedkoper met meer extra´s.

Het is geworden:
High Up! 1.0 60pk BMT
3 Deuren
Executive Pakket
Drive Pakket
Dark Blue, zwart interieur
12 maanden extra garantie (kreeg ik cadeau)

Ik krijg hem gepoetst, met volle tank en een gevarendriehoek (die hopelijk nog even in de achterbak blijft liggen)

Ik kan niet wachten tot de levering!

Patrick-Brand
Vagling liefhebber

Bericht door Patrick-Brand » ma 01 apr 2013, 17:22

Toch een High Up geworden! Gefeliciteerd hé!!
Heel gaaf ook, dark blue. Weer eens wat anders dan het vele wit en zwart.
The Only Way Is Up!

Victorio
Forum newbie

Bericht door Victorio » ma 01 apr 2013, 19:51

Gefeliciteerd! :)
Afbeelding | High Up! | BMT | 60pk | 2 deuren | Deep black pearl | Executive-, Drive- en Dynamic pakket
Afbeelding | Peugeot 106 | 1.1 Accent

Plaats reactie