Over 2 weken Up!
Over 2 weken Up!
Bij deze ook maar even geregistreerd. Ik ben als sinds een jaar op zoek naar een nieuwe auto en sinds dit weekend erg gecharmeerd van de Up!.
Ik was de laatste tijd vooral geïnteresseerd in een Kia Picanto, maar na het interieur van de Up! gezien te hebben en na een proefritje ben ik vrijwel om.
Alles voelt gewoon 'net wat meer' als echte auto aan, zowel in de afwerking als in het rijgedrag.
Ik heb nu het volgende zwarte monster(tje) op het oog:
- Benzine High Up! BMT 60pk
- 2 deurs
- Deep black pearl (zwarte bekleding)
- Executive pakket (RCD 215 radio, Maps+More, Climatic)
- Drive pakket (Cruise control, Park Distance Control achter)
- Dynamic pakket (16" 'Triangle' zwarte velgen, Getinte ramen achter)
Redenen: 60pk omdat hij erg lekker reed en zuinig is (geen ervaring met de 75pk), volgens verschillende reviews en reacties hier op het forum geeft de 75pk versie niet heel veel meerwaarde. 2 deurs omdat ik er 95% van de tijd in m'n eentje in zit: Woon-werk verkeer (60km per dag), boodschappen, etc. Bij de 4 deurs versie zit ik met m'n schouder tegen de deurpost aan die tevens het zicht belemmert. Met de zwarte look, Triangle velgen en getint glas achter vind ik het een stoer wagentje (al komen de lijnen van de auto er wat minder door uit). Tot slot wilde ik toch wel graag Airco en Cruise control, de rest van de bijbehorende zaken binnen de meeruitvoering is dus mooi meegenomen.
Ik heb al verschillende foto's van jullie Ups met ongeveer dezelfde configuratie gezien. Erg leuk!
Update:
Inmiddels besteld! (zie zonder)
Ik was de laatste tijd vooral geïnteresseerd in een Kia Picanto, maar na het interieur van de Up! gezien te hebben en na een proefritje ben ik vrijwel om.
Alles voelt gewoon 'net wat meer' als echte auto aan, zowel in de afwerking als in het rijgedrag.
Ik heb nu het volgende zwarte monster(tje) op het oog:
- Benzine High Up! BMT 60pk
- 2 deurs
- Deep black pearl (zwarte bekleding)
- Executive pakket (RCD 215 radio, Maps+More, Climatic)
- Drive pakket (Cruise control, Park Distance Control achter)
- Dynamic pakket (16" 'Triangle' zwarte velgen, Getinte ramen achter)
Redenen: 60pk omdat hij erg lekker reed en zuinig is (geen ervaring met de 75pk), volgens verschillende reviews en reacties hier op het forum geeft de 75pk versie niet heel veel meerwaarde. 2 deurs omdat ik er 95% van de tijd in m'n eentje in zit: Woon-werk verkeer (60km per dag), boodschappen, etc. Bij de 4 deurs versie zit ik met m'n schouder tegen de deurpost aan die tevens het zicht belemmert. Met de zwarte look, Triangle velgen en getint glas achter vind ik het een stoer wagentje (al komen de lijnen van de auto er wat minder door uit). Tot slot wilde ik toch wel graag Airco en Cruise control, de rest van de bijbehorende zaken binnen de meeruitvoering is dus mooi meegenomen.
Ik heb al verschillende foto's van jullie Ups met ongeveer dezelfde configuratie gezien. Erg leuk!
Update:
Inmiddels besteld! (zie zonder)
Laatst gewijzigd door Victorio op ma 01 apr 2013, 19:55, 2 keer totaal gewijzigd.

Re: Bijna Up!..?
Welkom! En goede keuze, heb bijna dezelfde alleen een licht interieur!
Succes met je keuze!
Succes met je keuze!
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |
Welkom!
Met 60pk zit je goed tenzij je met een stopwatch de sprint van 0-100 wilt meten. Verschil verder niet schokkend ten op zichte van de 75pk.
Met 60pk zit je goed tenzij je met een stopwatch de sprint van 0-100 wilt meten. Verschil verder niet schokkend ten op zichte van de 75pk.
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,
Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,
Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L
Welkom! De 75pk maakt ongeveer 350 toeren per minuut méér (dan de 60pk) op de snelweg (in de vijfde versnelling). Bij elke snelheid vanaf zeg 80km/h heb je dus méér trekkracht onder je pedaal met de 75pk. Dat is het voornaamste verschil. Je moet het zelf ervaren en bekijken of je het verschil merkt en belangrijk vindt. Qua geluidsproductie is er geen verschil. Wel qua benzineverbruik, op de snelweg komt de 60pk 2km verder op 1 liter.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen
- el coche SEAT
- Donateur member
Welkom op het forum.
VW UP! GTI, Kings Red with Black roof, 115 pk, 2023
VW Golf Variant, R-line, Dolphin Grey, 130 pk, 2023
VW Golf Variant, R-line, Dolphin Grey, 130 pk, 2023
Welkom! Mooie configuaratie.
Stof tot nadenken bij 2 deuren - hoe breed zijn de parkeerplaatsen waar je meestal parkeert? Als de krap zijn zou ik toch nog eens goed naar de 5 deurs kijken want de mega brede deuren zijn dan erg lastig. Was voor mij een van de redenen om voor 5 deurs te gaan.
Stof tot nadenken bij 2 deuren - hoe breed zijn de parkeerplaatsen waar je meestal parkeert? Als de krap zijn zou ik toch nog eens goed naar de 5 deurs kijken want de mega brede deuren zijn dan erg lastig. Was voor mij een van de redenen om voor 5 deurs te gaan.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC
Leuke auto, waar je zeker veel plezier aan gaat beleven.
Wij hebben ook de achterdeuren achterwege gelaten. Ik vind de ruime instap wel prettig met mijn lange lijf en we hebben nooit passagiers achterin. En ik krijg mijn deur altijd ver genoeg open. Dat is een voordeel met zo'n kleine auto, je parkeerplaatsen zijn standaard wat ruimer in verhouding.
Na een proefrit in de 60 pk zijn wij wel voor de 75 pk gegaan. Het is met bijvoorbeeld inhalen op een provinciale weg wel lekker als je net dat beetje extra hebt. We zouden ons er aan gaan ergeren als de auto ons "tegen zou houden" om gewoon vlot mee te rijden. Het verschil is niet super groot, maar de 60 pk is ook niet veel zuiniger. Die 75 pk vind ik heerlijk rijden.
Wij hebben ook de achterdeuren achterwege gelaten. Ik vind de ruime instap wel prettig met mijn lange lijf en we hebben nooit passagiers achterin. En ik krijg mijn deur altijd ver genoeg open. Dat is een voordeel met zo'n kleine auto, je parkeerplaatsen zijn standaard wat ruimer in verhouding.
Na een proefrit in de 60 pk zijn wij wel voor de 75 pk gegaan. Het is met bijvoorbeeld inhalen op een provinciale weg wel lekker als je net dat beetje extra hebt. We zouden ons er aan gaan ergeren als de auto ons "tegen zou houden" om gewoon vlot mee te rijden. Het verschil is niet super groot, maar de 60 pk is ook niet veel zuiniger. Die 75 pk vind ik heerlijk rijden.
Get up! Stand up! Don't give up ...
Volkswagen High-Up! - BMT 75pk - Deep Black Pearl - Executive Pakket - Drive Pakket - Maps & More - 220v omvormer - middenarmsteun
Volkswagen Golf Variant
Volkswagen High-Up! - BMT 75pk - Deep Black Pearl - Executive Pakket - Drive Pakket - Maps & More - 220v omvormer - middenarmsteun
Volkswagen Golf Variant
Dank voor jullie reacties.
Qua deuren: Klopt en mee eens. Maar ik heb de afgelopen jaren in een 3 deurs gereden en de plaatsen waar ik dagelijks parkeer zijn ruim genoeg. Dus dat is geen probleem wat mij betreft. Het instap- en zitcomfort vind ik in dat opzicht belangrijker.
Qua 60pk: Ik weet dat de 75pk iets vlotter is. Echter rij ik (in ieder geval de komende jaren) dagelijks een stukje woon/werk waar dat weinig meerwaarde biedt. Daarnaast staat bovenstaande config op voorraad in de buurt, voor een schappelijke prijs.
Grootste nadeel...?
Ik vind het wel ERG jammer dat de radio niet een USB aansluiting heeft om een (micro)USB stickie in te steken met (8 of 16gb) muziek. Je moet nu simpelweg je navigon bij je hebben en installeren, om je muziek af te kunnen spelen via een SD kaart (of via BT te streamen vanaf je telefoon; niet mijn voorkeur). Alternatief is ouderwets een paar mp3's op CD branden en die afspelen met de radio, of de AUX-in gebruiken en muziek 'streamen' vanaf telefoon of mp3-speler... maar dat is nog ouderwetser...
Hoe gaan jullie hiermee om?
Qua deuren: Klopt en mee eens. Maar ik heb de afgelopen jaren in een 3 deurs gereden en de plaatsen waar ik dagelijks parkeer zijn ruim genoeg. Dus dat is geen probleem wat mij betreft. Het instap- en zitcomfort vind ik in dat opzicht belangrijker.
Qua 60pk: Ik weet dat de 75pk iets vlotter is. Echter rij ik (in ieder geval de komende jaren) dagelijks een stukje woon/werk waar dat weinig meerwaarde biedt. Daarnaast staat bovenstaande config op voorraad in de buurt, voor een schappelijke prijs.
Grootste nadeel...?
Ik vind het wel ERG jammer dat de radio niet een USB aansluiting heeft om een (micro)USB stickie in te steken met (8 of 16gb) muziek. Je moet nu simpelweg je navigon bij je hebben en installeren, om je muziek af te kunnen spelen via een SD kaart (of via BT te streamen vanaf je telefoon; niet mijn voorkeur). Alternatief is ouderwets een paar mp3's op CD branden en die afspelen met de radio, of de AUX-in gebruiken en muziek 'streamen' vanaf telefoon of mp3-speler... maar dat is nog ouderwetser...

Laatst gewijzigd door Victorio op ma 01 apr 2013, 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.

- BarMove(d)Up
- Vagling liefhebber
Ik heb zeer ouderwets een mp3 CD gebrandt. En ga bij een hele lange afstand mijn telefoon 'streamen' via AUX.Victorio schreef: Grootste nadeel...?
Verder heb ik geregeld de radio aan staan, bevalt me ook erg goed.
Move Up 60pK, White Candy, Drive Pakket, Winterpakket, Climatic, Radio 'RCD 215', 4 deuren, Rubber Matten, Luxe kentekenplaten, korte antenne, uitlaat sierstuk, Up! instaplijsten, Dotz Freerider Peak 16", Getinte ramen, Osram Nightbreaker Plus.
Welkom Victorio !!
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia
zeg maar JP !
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia
zeg maar JP !

GEKOCHT!
Over 2 weken ben ik definitief Up!.

Re: Over 2 weken Up!
Je kunt een kastje aansluiten op je CD wisselaar. Dan kun je gewoon via je usb stick je muziek afspelen. Vind ik zelf erg handig.Victorio schreef:Grootste nadeel...?
Kijk hier even:
http://www.carinterface.nl/volkswagen
Zelf heb ik deze gehaald:
http://www.carinterface.nl/volkswagen/y ... _ytm06-vw8
Ik hoop dat je er wat aan hebt.