Ik heet Pieter en ben woonachtig in de prachtige gemeente Wijdemeren (wat waarschijnlijk bijna niemand kent, dus laten we maar zeggen dat ik dichtbij Hilversum woon).
Ik heb nu een 5-deurs Move Up! 1.0 EcoFuel met 68pk'tjes.
Deep Black Pearl (metallic) van kleur
met "Climatic" en Drive pakket (Cruise control, Park Distance Control achter en Boordcomputer 'Plus')
Ik heb mijn Eco-Up! vorige week dinsdag in ontvangst genomen, en afgelopen dinsdag voor het eerst getankt.
Resultaat tot nu toe:
Tot zo'n 300km op een tank met groengas,
gemiddeld verbruik over de afgelopen 500km volgens boordcomputer: 3.3kg/100km (vorige week, gastank leeg gereden) tot 3.6kg/100km (deze week, gastank nog halfvol).
Dat valt me tot nog toe niet tegen! Wel merk ik dat als ik op de verbruiksmeting van de boordcomputer af ga, dat het verbruik vanaf zo'n 100km/u relatief veel hoger uitkomt (ruim 4.0kg/100km, volgens 'actueel verbruik').
Ik betrap mezelf er wel op dat je gaat proberen zuinig(er) te rijden, waardoor het gaspedaal bijna geen enkel moment tot op de bodem ingetrapt wordt. (En tot ergernis van andere weggebruikers?)
Zat overigens nog te denken om een kentekenplaathouder met 'persoonlijke tekst' te plaatsen. De tekst wordt dan:
"Captain Slow"
óf
"Ik rijd op uw afval"
óf
"My other car is a tuned Golf GTI'' (is ook echt zo)
Ik had wel wat kleine aanpassingen in gedachten aan de auto, maar aangezien het om een leasewagentje gaat heb ik me in moeten houden:
sinds vandaag zitten er BBS RS764 16" velgen (2-delig) onder, met zwart gepoedercoat hart en gepolijste velgrand.
Op korte termijn wil ik nog een H&R verlaging (-35mm) gaan plaatsen en met m'n VAG-COM eens gaan kijken wat er zoal te modificeren (optimaliseren) valt.
Tevens zit ik eigenlijk te wachten op de 1e after-market leverancier die met een setje zwarte achterlichten gaat komen. Ik heb ze nog niet gezien namelijk!
Hierbij een paar foto's van m'n milieuwondertje op wielen:
Vorige week (foto gemaakt met m'n GSM):

Vandaag, na de montage van de 16" wielen (b.t.w. auto is vies):

Vragen, suggesties of ja zelfs ook commentaar/opmerkingen is natuurlijk welkom!