Voorstellen, duitse blauwe aardgas Oep!

Stel je hier even voor en maak kennis met andere leden
Hendrik
Forum newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 17 mar 2014, 10:50

Voorstellen, duitse blauwe aardgas Oep!

Bericht door Hendrik » ma 17 mar 2014, 11:00

Hallo !
Hendrik, dat ben ik. En 5 april mag ik mijn nieuwe Oep! ophalen in Autostadt, Wolfsburg. Omdat ik in Duitsland woon, was voor mij prive-lease tamelijk goedkoop. Dusdanig goedkoop dat het rijden van een nieuwe aardgas-Up goedkoper was dan het rijden in een tweedehands diesel. Eenvoudige keuze dus !

De lease loopt 3 jaar, 42.500 km per jaar. Door een stimulatie-programma van de lokale aardgas verdeler krijg ik ook nog eens 750 kg (plusminus 25.000 km) gas gratis. Totale kosten per km komen uit net onder de 12 ct. Kun je niks van zeggen, volgens mij.

Het is de simpelste versie geworden, met de opties die ik persoonlijk het belangrijkst vind - Maps&More, Airco, Radio, Winterbanden. Verder niks - lekker de kosten laag houden - het is tenslotte mijn eerste auto !

Daarnaast het blauwe kleurtje, uniek voor aardgas-Oep's, voor zover ik weet. Vond het mooier dan zwart of wit .. maar ik moet eerlijk bekennen dat ik het nog nooit in het echt heb gezien ! Klein gokje dus...


Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Voorstellen, duitse blauwe aardgas Oep!

Bericht door Tom Westendorp » ma 17 mar 2014, 11:57

Gaaf! Welkom!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
HeHo
Vagling liefhebber
Berichten: 232
Lid geworden op: di 09 jul 2013, 14:19

Re: Voorstellen, duitse blauwe aardgas Oep!

Bericht door HeHo » ma 17 mar 2014, 12:14

Flex kleurtje voor de Oep! Doet mij wel een beetje denken aan de Lupo's in het Jazz Blue.
Zo'n klein wagentje staat dit soort kleuren wel.

Veel plezier ermee.

GasDwerg
Vagling liefhebber
Berichten: 238
Lid geworden op: wo 07 aug 2013, 21:23

Re: Voorstellen, duitse blauwe aardgas Oep!

Bericht door GasDwerg » ma 17 mar 2014, 19:01

x
Laatst gewijzigd door GasDwerg op zo 30 mar 2014, 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Pop Up!
Forum eindbaas
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 13:25

Re: Voorstellen, duitse blauwe aardgas Oep!

Bericht door Pop Up! » ma 17 mar 2014, 22:15

Welkom Hendrik! En zeker een mooi kleurtje! :D
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Voorstellen, duitse blauwe aardgas Oep!

Bericht door Tom Westendorp » ma 17 mar 2014, 22:17

Echt een heel tof kleurtje inderdaad!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
TV_UP!
Forum eindbaas
Berichten: 1247
Lid geworden op: ma 09 jul 2012, 20:12
Locatie: Fijnaart

Re: Voorstellen, duitse blauwe aardgas Oep!

Bericht door TV_UP! » ma 17 mar 2014, 22:40

Welkom!
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,

Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Voorstellen, duitse blauwe aardgas Oep!

Bericht door Tom Westendorp » ma 17 mar 2014, 22:57

Heeft deze up ook dat luxe interieur met blauwe stiksels?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

GasDwerg
Vagling liefhebber
Berichten: 238
Lid geworden op: wo 07 aug 2013, 21:23

Re: Voorstellen, duitse blauwe aardgas Oep!

Bericht door GasDwerg » ma 17 mar 2014, 23:21

x
Laatst gewijzigd door GasDwerg op zo 30 mar 2014, 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Voorstellen, duitse blauwe aardgas Oep!

Bericht door Tom Westendorp » ma 17 mar 2014, 23:26

GasDwerg schreef:
Petrolhead Tom schreef:Heeft deze up ook dat luxe interieur met blauwe stiksels?
Da's de cup-up in Duitsland
Hij staat niet bij het lijstje. http://www.volkswagen.de/de/models/up/v ... up_up.html
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
JCC
Vagling liefhebber
Berichten: 244
Lid geworden op: za 01 feb 2014, 10:49

Re: Voorstellen, duitse blauwe aardgas Oep!

Bericht door JCC » ma 17 mar 2014, 23:34

Petrolhead Tom schreef:
GasDwerg schreef:
Petrolhead Tom schreef:Heeft deze up ook dat luxe interieur met blauwe stiksels?
Da's de cup-up in Duitsland
Hij staat niet bij het lijstje. http://www.volkswagen.de/de/models/up/v ... up_up.html
Einstiegsleisten in Aluminium mit Schriftzug "up!"
Sitzbezüge in Stoff, Dessin "tubular"
Schalthebelknauf in Leder mit Schriftzug "up!" und Ziernähten in blue (nicht für ASG)
Lederlenkrad (Spaltleder, 3 Speichen) mit Dekor in schwarz und Schriftzug "up!" mit Ziernähten in blue
Einfassung der Ausströmer links und rechts in blue lackiert, Einfassung der Bedienungselemente für Radio und Klimatisierung in Chrom
Textilfußmatten vorn und hinten mit Ziernaht
Handbremshebelgriff in Leder mit Ziernähten in blue, Handbremshebelknopf in Chrom

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Voorstellen, duitse blauwe aardgas Oep!

Bericht door Tom Westendorp » ma 17 mar 2014, 23:57

Heb je ook bij de aangeboden exterieur kleuren gekeken?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
JCC
Vagling liefhebber
Berichten: 244
Lid geworden op: za 01 feb 2014, 10:49

Re: Voorstellen, duitse blauwe aardgas Oep!

Bericht door JCC » di 18 mar 2014, 00:10

Petrolhead Tom schreef:Heb je ook bij de aangeboden exterieur kleuren gekeken?
Ja, daar ontbreekt de blauwe kleur bij de cup-up. Maar bij de configurator zie de blauwe kleur er wel weer bij. ;)
Dus denk foutje op de site.

Hendrik
Forum newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 17 mar 2014, 10:50

Re: Voorstellen, duitse blauwe aardgas Oep!

Bericht door Hendrik » di 18 mar 2014, 08:24

Nee verder niet naar de Sondermodellen gekeken, die waren allemaal flink aan de prijs of niet verkrijgbaar als aardgas-eter. Tis mijn eerste auto en ik hou liever geld over om op vakantie te gaan ! Daarom dus de 'simpele' take-oep.

Overigens, mijn vorige vervoermiddel was een Golf II, 1.6 diesel .. waarvan het slot aan de bestuurderzijde kapot was. Het feit dat ik deze Up straks gewoon aan de bestuurderskant open kan doen is al een enorme luxe.
En dan ook nog Airco .. ABS .. airbags .. een navigatiesysteem ! Ik weet haast niet wat me overkomt, wat een luxe ;)

Gebruikersavatar
Upsilon
Vagling liefhebber
Berichten: 459
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 18:59
Locatie: Lelystad

Re: Voorstellen, duitse blauwe aardgas Oep!

Bericht door Upsilon » di 18 mar 2014, 09:10

tsjah en toch gaan bepaalde dingen die missen uiteindelijk tegenstaan. Zo'n kale uitvoering zou ik helemaal gek van worden. Misschien dat een Take Up in duitsland luxer is dan in NLD, maar ik heb in 2012 een Move Up gekocht en kwam er pas later achter dat deze geen verwarmde spiegels had. Toch best irritant in de herfst/winter als je spiegels beslaan/bevriezen onderweg. Nooit bij stilgestaan dat dat een luxe was aangezien mijn vorige auto's dat wel allemaal hadden. had graag die 900 euro bijbetaald voor een High up! maar goed wijze les geleerd zeg maar.

Maar goed, alles is persoonlijk natuurlijk.

De blauwe kleur lijkt me wel leuk :)
Afbeelding

2017 Volkswagen Move up! + Executive Pakket Honey Yellow
2018 Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Sport (DSG) Atlantic Blue

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Voorstellen, duitse blauwe aardgas Oep!

Bericht door Tom Westendorp » di 18 mar 2014, 09:32

Duidelijk! Mijn eerste auto was een Micra zonder airco dus wat dat betreft heb je het erg goed voor elkaar! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Hendrik
Forum newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 17 mar 2014, 10:50

Re: Voorstellen, duitse blauwe aardgas Oep!

Bericht door Hendrik » di 18 mar 2014, 11:29

Gunner schreef:tsjah en toch gaan bepaalde dingen die missen uiteindelijk tegenstaan. Zo'n kale uitvoering zou ik helemaal gek van worden. Misschien dat een Take Up in duitsland luxer is dan in NLD, maar ik heb in 2012 een Move Up gekocht en kwam er pas later achter dat deze geen verwarmde spiegels had. Toch best irritant in de herfst/winter als je spiegels beslaan/bevriezen onderweg. Nooit bij stilgestaan dat dat een luxe was aangezien mijn vorige auto's dat wel allemaal hadden. had graag die 900 euro bijbetaald voor een High up! maar goed wijze les geleerd zeg maar.

Maar goed, alles is persoonlijk natuurlijk.

De blauwe kleur lijkt me wel leuk :)
Het is een kwestie van wat je gewend bent .. de oude Golf had maar half werkende achterruitverwarming, de achterruit wisser was stuk en de motor werd niet warm op 80km wegen, in de winter zat ik soms met handschoenen aan achter het stuur - voor mij is een werkende verwarming al een pluspunt.
De eisen bij het zoeken, in eerste instantie naar tweedehands, later naar nieuw, waren meer in het opzicht dat de auto ABS, airbags enz. moest hebben - met de Golf heb ik een ongeluk gehad, wat vermoedelijk voorkomen was als ik ABS had gehad. Dat soort veiligheidsopties vind ik vele malen belangrijker dan luxe dingetjes als airco;)

Petrolhead Tom schreef:Duidelijk! Mijn eerste auto was een Micra zonder airco dus wat dat betreft heb je het erg goed voor elkaar! :D
Ja, het was voor mij ook even positief schrikken toen ik er achter kwam dat ik een nieuwe auto kon kopen voor het geld van een tweedehands ! Het was of airco of elektrische ramen. Makkelijke keuze !

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Voorstellen, duitse blauwe aardgas Oep!

Bericht door Tom Westendorp » di 18 mar 2014, 11:46

Gewoon lekker van genieten. Is dat aardgas inmiddels goed verkrijgbaar?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Hendrik
Forum newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 17 mar 2014, 10:50

Re: Voorstellen, duitse blauwe aardgas Oep!

Bericht door Hendrik » di 18 mar 2014, 12:29

Petrolhead Tom schreef:Gewoon lekker van genieten. Is dat aardgas inmiddels goed verkrijgbaar?
Joa, heel redelijk.
Aardig wat lokaties in Nederland
Een Europese routeplanner die alles aangeeft, handig om voor de vakantie even uit te draaien

En daarnaast heeft de Maps&More geloof ik ook een 'zoek de dichtsbijzijnde pomp die ik nog op aardgas kan bereiken'-functie en een 'goh je tank is bijna leeg, Hendrik, misschien moet je naar deze pomp rijden'-functie.

Wat me wel een beetje dwars zit en wat ik niet gewend ben .. elke 300 km tanken ! Voor mij betekend dat elke 2 dagen bij de pomp staan. De oude Golf liep bijna 1000km op een tank. Maar goed, niet piepen, de tank voor 10 euro volgooien is dan wel weer bijzonder lachwekkend :lol:

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Voorstellen, duitse blauwe aardgas Oep!

Bericht door RobertJ » di 18 mar 2014, 12:53

Leuke kleur! En zolang je airco hebt valt er idd weinig te missen! Voor het prijsverschil kun je inderdaad twee weken naar curacao!

Sent from my XT897

Plaats reactie