Zwarte ECO UP! met alles erop en eraan
Geplaatst: di 07 apr 2015, 15:38
Hoi! Mijn naam is JP en ik kom uit de omgeving Den Haag.
Vorig jaar wilde ik een nieuwe auto aanschaffen aangezien mijn Nissan Almera '96 onder me vandaan roestte, de Nissan had zo'n financieel aantrekkelijke auto moeten zijn (betrouwbare youngtimer zonder boekwaarde) maar dit bleek dus niet het geval te zijn. Vervolgens ben ik op zoek gegaan naar een leuke Golf IV, aangezien ik eerder een zwarte vierdeurs 1.6 met Audi S3 velgen heb gehad, helaas kon geen van de auto's die ik bekeek tippen aan mijn oude Golfje en ik durfde eigenlijk zo'n oude auto niet meer aan na mijn ervaringen met de Nissan. Daarom een nieuwe auto... maar welke?
De Golf GTE (droomauto) was net aangekondigd en ik heb bij de dealer een exemplaar à 45.000 euro samengesteld, echter zou dit voor mijn woon-werk-boodschappen verkeer een beetje overdreven zijn. Verder heb ik gekeken naar de A3 G-tron en dus de VW UP op aardgas. De aardgas auto's waren extra aantrekkelijk ivm een subsidie regeling vanuit regio Haaglanden. De A3 viel af, wanneer ik toch zoveel geld aan een auto ging uitgeven kon ik net zo goed een GTE kopen maar ik had net besloten dat dat onverstandig zou zijn. De VW UP was voor mij een hele verstandige en logische keuze.
Inmiddels heb ik al 7.300 km gereden in de Up! en het bevalt me eigenlijk wel. Kom wel hier en daar een beetje vermogen te korte maar met de cruise control op 100km/u is het prima uit te houden op de rechter baan .
Ik ben zelfs afgelopen week voor 2 dagen wat vrienden in Val Thorens gaan opzoeken vandaar het benzine tankje (niet nodig gehad overigens), ging prima. Wel veel terug moeten schakelen in de bergen.
Qua samenstelling heb ik gekozen voor de volgende configuratie:
VW Eco-UP! (aardgas 68 pk)
- 4 deurs
- Deep Black parel lak
- Bekleding Dots zwart/antraciet
- Wintervelgen; Triangle Black (i.c.m. Michelin Alpin A4 banden)
- Zomervelgen; Ypisilon (i.c.m. Continental Premium 2)
- Extra velgen voor verkoop; Spoke (i.c.m. Continental Premium 2) (Het is voordeliger om de volle mep te betalen voor de Triangle/Ypsilon velgen dan de spoke's in te ruilen)
- Slotbouten (zijn deze echt standaard? Ik heb dit gevraagd en ze zijn aan mij gewoon verkocht)
- DAB+ Tuner
- Verwarmde voorstoelen
- Panorama kantel dak
- Climatic
- Drive pakket (cruise control + park distance control)
- VW Up edelstalen instaplijsten
- VW Up dakdragers (je kan ze maar hebben )
- VW Telefoon mount
- PIAA lampenset (koplampen, dagrij verlichting, kenteken verlichting)
- UP PID cover
Op de korte termijn planning staat nog;
- Brodit telefoon houder/lader
- stoffen armsteun
Eventuele extra opties zijn;
- Upgrade audio systeem (Deze!)
- Ramen achter tinten (Dit kon niet fabrieks-af op een aardgas-up)
- Ski-box (thule touring 600)
Foto's:
p.s.; leuke jongen in het witte overhemd is m'n collega
Vorig jaar wilde ik een nieuwe auto aanschaffen aangezien mijn Nissan Almera '96 onder me vandaan roestte, de Nissan had zo'n financieel aantrekkelijke auto moeten zijn (betrouwbare youngtimer zonder boekwaarde) maar dit bleek dus niet het geval te zijn. Vervolgens ben ik op zoek gegaan naar een leuke Golf IV, aangezien ik eerder een zwarte vierdeurs 1.6 met Audi S3 velgen heb gehad, helaas kon geen van de auto's die ik bekeek tippen aan mijn oude Golfje en ik durfde eigenlijk zo'n oude auto niet meer aan na mijn ervaringen met de Nissan. Daarom een nieuwe auto... maar welke?
De Golf GTE (droomauto) was net aangekondigd en ik heb bij de dealer een exemplaar à 45.000 euro samengesteld, echter zou dit voor mijn woon-werk-boodschappen verkeer een beetje overdreven zijn. Verder heb ik gekeken naar de A3 G-tron en dus de VW UP op aardgas. De aardgas auto's waren extra aantrekkelijk ivm een subsidie regeling vanuit regio Haaglanden. De A3 viel af, wanneer ik toch zoveel geld aan een auto ging uitgeven kon ik net zo goed een GTE kopen maar ik had net besloten dat dat onverstandig zou zijn. De VW UP was voor mij een hele verstandige en logische keuze.
Inmiddels heb ik al 7.300 km gereden in de Up! en het bevalt me eigenlijk wel. Kom wel hier en daar een beetje vermogen te korte maar met de cruise control op 100km/u is het prima uit te houden op de rechter baan .
Ik ben zelfs afgelopen week voor 2 dagen wat vrienden in Val Thorens gaan opzoeken vandaar het benzine tankje (niet nodig gehad overigens), ging prima. Wel veel terug moeten schakelen in de bergen.
Qua samenstelling heb ik gekozen voor de volgende configuratie:
VW Eco-UP! (aardgas 68 pk)
- 4 deurs
- Deep Black parel lak
- Bekleding Dots zwart/antraciet
- Wintervelgen; Triangle Black (i.c.m. Michelin Alpin A4 banden)
- Zomervelgen; Ypisilon (i.c.m. Continental Premium 2)
- Extra velgen voor verkoop; Spoke (i.c.m. Continental Premium 2) (Het is voordeliger om de volle mep te betalen voor de Triangle/Ypsilon velgen dan de spoke's in te ruilen)
- Slotbouten (zijn deze echt standaard? Ik heb dit gevraagd en ze zijn aan mij gewoon verkocht)
- DAB+ Tuner
- Verwarmde voorstoelen
- Panorama kantel dak
- Climatic
- Drive pakket (cruise control + park distance control)
- VW Up edelstalen instaplijsten
- VW Up dakdragers (je kan ze maar hebben )
- VW Telefoon mount
- PIAA lampenset (koplampen, dagrij verlichting, kenteken verlichting)
- UP PID cover
Op de korte termijn planning staat nog;
- Brodit telefoon houder/lader
- stoffen armsteun
Eventuele extra opties zijn;
- Upgrade audio systeem (Deze!)
- Ramen achter tinten (Dit kon niet fabrieks-af op een aardgas-up)
- Ski-box (thule touring 600)
Foto's:
p.s.; leuke jongen in het witte overhemd is m'n collega