Zwart dak en Classic velgen!

Laat hier je nieuwe trots zien.
Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Black Pearl UP op 16" honingraad wielen!

Bericht door Tom Westendorp » wo 23 mei 2012, 12:51

Dik zeg!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

TOP UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 190
Lid geworden op: do 29 mar 2012, 19:21

Re: Black Pearl UP op 16" honingraad wielen!

Bericht door TOP UP! » do 24 mei 2012, 09:23

MX-Arjen schreef:Bedankt!

Band is al vrij getrokken 195/40 om een 7,5J velg... Wachten is ook nog even op mijn stickerbomb voor op de gril.
Zit ook met smart te wachten totdat de eerste schroefsets er zijn. Mocht iemand hier van het forum een fabrikant tegen komen die een schroefset voor de Up! heeft hoor ik het graag.

Of misschien maar net zoals een jongen uit Denemarken gewoon de Up op air zetten :D


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hmmm... meer iets voor 'gone in 60 minutes'... ;)

schroefset
Forum newbie
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 13 jun 2012, 09:56
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Black Pearl UP op 16" honingraad wielen!

Bericht door schroefset » vr 15 jun 2012, 11:23

TOP UP! schreef:
MX-Arjen schreef:Bedankt!

Band is al vrij getrokken 195/40 om een 7,5J velg... Wachten is ook nog even op mijn stickerbomb voor op de gril.
Zit ook met smart te wachten totdat de eerste schroefsets er zijn. Mocht iemand hier van het forum een fabrikant tegen komen die een schroefset voor de Up! heeft hoor ik het graag.

Of misschien maar net zoals een jongen uit Denemarken gewoon de Up op air zetten :D


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hmmm... meer iets voor 'gone in 60 minutes'... ;)
Beste MX-Arjen,

Via onze website http://www.gkb-import.nl kunt u zien wat wij voor de nieuwe VW Up! in het programma hebben en gaan krijgen. Ik wil u allen bij deze informeren over de nieuwe KW schroefset voor de Up!

KW is de Duitse Fabrikant van verlagingssets. De nadruk van het programma van KW ligt duidelijk op de schroefsets. Ze hebben een zeer uitgebreid programma waar je kunt kiezen tussen verschillende Varianten Schroefsets met als kenmerken: Top kwaliteit uit Duitsland, een schroefset die een sterk verbeterde wegligging koppelt aan een zeer redelijk comfort.
De KW-variant 1 schroefset is alleen in hoogte instelbaar.
De KW-variant 2 schroefset is in hoogte én hardheid instelbaar (alleen harder!)
De KW-variant 3 is in hoogte, hardheid instelbaar, tevens kunt u de in-en uitgaande demping onafhankelijk van elkaar intstellen! (comfort!)

Alle schroefpoten zijn vervaardig van INOX- RVS. De opgegeven verlaging is de TÜV geteste verlaging , waarbij de veer nog onder voorspanning tussen de schotels zit.
In praktijk kan de set nog enkele cm lager gezet worden , alleen moet dan voor de APK-keuring de set omhoog geschroefd worden.

Voor de nieuwe UP! heeft KW de volgende schroefset in haar programma:


KW Schroefset Variant 1 inox-line
Art.-Nr.: 1028000C
Prijs: € 899 inclusief BTW

Verlaging VA: 30-60 mm
Verlaging HA: 30-60 mm

Mocht u vragen hebben over dit of andere producten, neem gerust contact op met: info@gkb-import.nl

Adriaan van Zoelen
Commercial Manager

schroefset
Forum newbie
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 13 jun 2012, 09:56
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Black Pearl UP op 16" honingraad wielen!

Bericht door schroefset » vr 15 jun 2012, 13:07

Ik weet zeker dat Arjen jullie weet te vinden als hij interesse heeft.

Petrolhead Tom Moderator.

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: Black Pearl UP op 16" honingraad wielen!

Bericht door Marantz » vr 15 jun 2012, 16:13

Ik woon in Almere met in iedere straat om de 40 meter een hoge verkeersdrempel....... :o

HTD
Forum newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: di 19 jun 2012, 19:45

Re: Black Pearl UP op 16" honingraad wielen!

Bericht door HTD » wo 20 jun 2012, 16:12

Vraagje hoe zit dat met verbruik, trekkracht en topsnelheid.
Is het verbruik omhoog gegaan, trekt hij langzamer op en is hij langzamer geworden?
En heeft er iemand ook eravring met 17 inch velgen (205/40/17) op de UP?

Gebruikersavatar
eas
Vagling liefhebber
Berichten: 941
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 18:43
Locatie: krommenie

Re: Black Pearl UP op 16" honingraad wielen!

Bericht door eas » wo 20 jun 2012, 16:37

HTD schreef:Vraagje hoe zit dat met verbruik, trekkracht en topsnelheid.
Is het verbruik omhoog gegaan, trekt hij langzamer op en is hij langzamer geworden?
En heeft er iemand ook eravring met 17 inch velgen (205/40/17) op de UP?

ook hier geldt :
Petrolhead Tom schreef:
HTD schreef:Heeft er iemand ook ervaring met 16 en of 17 inch velgen kwa verbruik, trekkracht en topsnelheid.
Stel je anders even voor. Dat is wel zo netjes en wordt ook van je verlangd in onze algemene voorwaarden.
fiat panda twinair 65 pk lounge 2013

Gebruikersavatar
MX-Arjen
Forum newbie
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 21 mar 2012, 12:57
Locatie: Ter Apel

Re: Black Pearl UP op 16" honingraad wielen!

Bericht door MX-Arjen » do 21 jun 2012, 19:02

Tijdje geleden dat ik hier ben geweest,

Heb zojuist Adriaan even een mail gestuurd. Vindt €899,- nogal een behoorlijke uitgave... Misschien even wachten op een set van Weitec, het goedkopere merk van KW.

195 en 7,5 J is wel het maximale wat onder een UP kan. Heb voor spacers van 3 mm gemonteerd omdat het anders tegen de veerpoot aankomt. Verbruik kan ik niets over zeggen, de banden zijn er met 1000 km onder gegaan dus de motor was nog niet helemaal ingereden. Zelfde geld dus voor trekkracht. Maar ik vind de Up zelf nog vrij vlot. Kan goed meekomen met het verkeer.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Black Pearl UP op 16" honingraad wielen!

Bericht door Tom Westendorp » do 21 jun 2012, 19:26

Ik heb een tijdje niks van Adriaan gehoord maar misschien dat er binnenkort iets aan die prijs kan veranderen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

HTD
Forum newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: di 19 jun 2012, 19:45

Re: Black Pearl UP op 16" honingraad wielen!

Bericht door HTD » do 21 jun 2012, 20:02

Mijn excuses, heb me nu voorgesteld :)

HTD
Forum newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: di 19 jun 2012, 19:45

Re: Black Pearl UP op 16" honingraad wielen!

Bericht door HTD » do 21 jun 2012, 20:06

MX-Arjen schreef:Tijdje geleden dat ik hier ben geweest,

Heb zojuist Adriaan even een mail gestuurd. Vindt €899,- nogal een behoorlijke uitgave... Misschien even wachten op een set van Weitec, het goedkopere merk van KW.

195 en 7,5 J is wel het maximale wat onder een UP kan. Heb voor spacers van 3 mm gemonteerd omdat het anders tegen de veerpoot aankomt. Verbruik kan ik niets over zeggen, de banden zijn er met 1000 km onder gegaan dus de motor was nog niet helemaal ingereden. Zelfde geld dus voor trekkracht. Maar ik vind de Up zelf nog vrij vlot. Kan goed meekomen met het verkeer.
Zou het verstandig zijn om direct 16 / 17 inch velgen te monteren of eerst in gaan rijden met de origenele velgen. 2 weken na dat de UP is geleverd gaat ie mee naar Italie..

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Black Pearl UP op 16" honingraad wielen!

Bericht door Tom Westendorp » vr 22 jun 2012, 13:33

Waarom zou je op 16 of 17 inch wielen niet in Italië komen?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

HTD
Forum newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: di 19 jun 2012, 19:45

Re: Black Pearl UP op 16" honingraad wielen!

Bericht door HTD » ma 25 jun 2012, 09:40

Petrolhead Tom schreef:Waarom zou je op 16 of 17 inch wielen niet in Italië komen?
Komen wel maar ik bedoel eigenlijk kwa inrijden van de motor moet deze dan niet zwaarder trekken?

Gebruikersavatar
Martin33
Vagling liefhebber
Berichten: 388
Lid geworden op: do 24 mei 2012, 17:26

Re: Black Pearl UP op 16" honingraad wielen!

Bericht door Martin33 » ma 25 jun 2012, 17:43

als je buitendiameter van je band maar hetzelfde blijft zal je er weinig van merken.
high up! white 75pk bm. Acc: 4 drn, panoramadak, armsteun, drive pkkt, pltsbesprnd resrvwiel en lederen interieur.
Extra's: Led kofferbak verlichting 12V, dagrijverlichting 4250K, Xtreme dimlicht 4000K, Xtreme mistlampen 4000K 27 juli afgeleverd

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Black Pearl UP op 16" honingraad wielen!

Bericht door Tom Westendorp » di 26 jun 2012, 10:52

Ik denk dat je beter geen andere velgen kunt monteren als je er dit soort zorgen aan over houdt.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Black Pearl UP op 16" honingraad wielen!

Bericht door Ron UP » di 26 jun 2012, 14:54

Ik vind t eigenlijk ook wel een aparte vraag....
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

HTD
Forum newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: di 19 jun 2012, 19:45

Re: Black Pearl UP op 16" honingraad wielen!

Bericht door HTD » di 26 jun 2012, 18:05

De vraag is niet zo apart: Ik heb een Touran TDI gehad met 100PK daar zaten 16inch velgen onder nadat ik er 18 inch onder had gedaan trok hij minder snel, top was lager en het verbruik was ook hoger.. maar ja wie mooie wil zijn......

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Black Pearl UP op 16" honingraad wielen!

Bericht door Ron UP » di 26 jun 2012, 19:17

Dan was je 18 inch diameter totaal waarschijnlijk meer dan je 16 inch diameter?
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
henri
Forum eindbaas
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Black Pearl UP op 16" honingraad wielen!

Bericht door henri » di 26 jun 2012, 21:37

Een bredere band en een groter onafgeveerd gewicht kunnen een behoorlijke invloed op het rijgedrag/verbruik/prestaties. Hardlopen gaat ook beter met een paar lichte hardloopschoenen dan met een paar good-old Dr. Martens :)

Mijn broer heeft een Golf III 1.6 gehad. Deze was met origineel 14 inch schoeisel een vlotte auto. Na montage van 16 inch wielen met 4 cm bredere banden, maar wél met de juiste afrolomtrek, gingen de prestaties hard achteruit. Van een vlotte auto was geen sprake meer.

Als verbruik en prestaties belangrijk zijn, zou ik persoonlijk nooit groter kiezen dan 16 inch voor een Up en ook niet breder gaan dan de originele 185 mm breedte. Ga je puur voor de looks, dan is het alleen maar zaak om te kijken wat er onder een Up past zonder aanloopproblemen.

Whazz'Up!
Forum newbie
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 23:07
Locatie: gem. Wijdemeren / omg. Hilversum

Re: Black Pearl UP op 16" honingraad wielen!

Bericht door Whazz'Up! » do 14 feb 2013, 14:23

MX-Arjen schreef:ET is 35, voor kwamen de velgen tegen de remklauw aan. Hier is een spacer van 3 mm gemonteerd. Verder totaal geen problemen met aanlopen. Ook niet met maximaal insturen. Nadeel is alleen dat de velgen vrij ver uitsteken. Wanneer de auto naar beneden gaat zal ik de wielkasten wel moeten laten uitrollen.
Ik kwam dit topic tegen in mijn zoektocht naar geschikte alternatieve (niet-VW) 16" velgen, en vroeg mij af of je inmiddels ervaring hebt met de combinatie 7,5x16"ET35, met 195/40/16 banden, én verlagingsset?

De combi ziet er i.i.g. goed uit op jouw zwarte Up! 8-)
Move Up! 1.0 EcoFuel 68pk, 5drs, handmatige airco "Climatic", Deep Black Pearl (metallic), Drive pakket: Cruise control, Park Distance Control achter en Boordcomputer 'Plus'
BBS RS764 16" velgen

Plaats reactie