'Matchbox' Volkswagen UP! GTI Robin
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13481
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: 'Matchbox' Volkswagen UP! GTI Robin
Echt super gaaf! Die pookknop blijft mega maar die needlesweep doet er wat mij betreft niet veel voor onder.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- Ivan Domenie
- Vagling liefhebber
- Berichten: 131
- Lid geworden op: vr 12 jul 2019, 06:50
- Locatie: Geertruidenberg
Re: 'Matchbox' Volkswagen UP! GTI Robin
Wat een gave opties!NidayFright schreef: ↑zo 14 feb 2021, 23:40Zoals Arjan al had vermeld in zijn topic , vroeg ik mij al een tijdje af of 'Needle Sweep' mogelijk te coderen is bij een Up. Ging er min of meer vanuit dat zoiets niet mogelijk was , aangezien ik het zelf in ieder geval nog nooit had gezien bij dit model. Niet heel veel later kreeg ik toch een verrassend positief bericht. Daar bedank ik Arjan nogmaals voor dat hij hier navraag voor heeft gedaan en dit voor mij in werkelijkheid heeft gebracht.
Het 'Sweepen' gebeurt alleen met de naald van de kilometerteller en gaat ook iets trager t.o.v. de andere VAG modellen. Wij hebben beide het vermoeden dat dit hoogstwaarschijnlijk aan het stappenmotortje ligt v/d kilometerteller. Ik had om eerlijk te zijn iets wat mijn twijfels toen ik het voor het eerst zag maar die waren al vrij snel weg en nu ik het ook zelf heb , is het toch wel erg leuk om te zien:) Vandaag ook een video op YouTube geplaatst.
Verder heb ik in de loop der tijd nog meerdere aanpassingen gedaan of laten doen , hieronder kort samengevat :
- Weergave van het brandstofverbruik (kan ook handmatig via het Infodisplay/MFA)
- Achteruitwisser uitgeschakeld tijdens achteruitrijden
- De tijdsduur verhoogt van het 'GTI Logo' in het opstartscherm van de 5F
- Achterlichten mee laten branden met dagrijverlichting
- Achteruit -en buitenspiegelverwarming tegelijkertijd laten verwarmen
- Hill Hold functie op 'Lang'
- Stuurgedrag in 'Dynamic' stand
- Instrumentenpaneel 'Needle Sweep'
Met bijbehorende video:
De achterlichten aan bij DRL ben ik ook nog steeds super blij mee dat je die hebt aangezet!
en de "Needle Sweep" heeft arjan ook voor mijn aangezet! echt leuke toevoeging al zeg ik zelf
komt de ESP knop ook nog bij je?
VW up! / High up! / Sound edition 2017 / Pure white
- NidayFright
- Donateur member
- Berichten: 568
- Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44
Re: 'Matchbox' Volkswagen UP! GTI Robin
Thanks! Kort daarna is er nog een nieuwe optie gecodeerd. Welke inhoudt , dat wanneer alleen de dagrijverlichting wordt gevoerd. Deze aan de zijde waar van het knipperlicht aan gaat wordt gedoofd. Erg leuk zo een kleine toevoeging.Ivan Domenie schreef: ↑wo 17 feb 2021, 18:45
Wat een gave opties!
De achterlichten aan bij DRL ben ik ook nog steeds super blij mee dat je die hebt aangezet!
en de "Needle Sweep" heeft arjan ook voor mijn aangezet! echt leuke toevoeging al zeg ik zelf
komt de ESP knop ook nog bij je?
Wat betreft de ESP , weet ik dat het uitschakelen al mogelijk is. Zonder er een fysieke knop voor in te drukken. Daar moet je vooraf een bepaalde handeling voor uitvoeren maar om nou herhaaldelijk die handeling te verrichten is natuurlijk ook niet alles. Ik ben er zelf in ieder geval nog niet over uit of ik dat ga inbouwen. Laat staan het niet zozeer een must is wat mij betreft. Voorlopig staat het 'nog' niet op mijn to-do lijst.
Ik heb dan ook nog een aantal andere aanpassingen die ik met de tijd wil afronden. Het 'Koplamp Project' bijvoorbeeld wat ondertussen al een aantal maanden stil ligt , zo ook het verder aanbrengen van ontdreuningsmateriaal en nog een aantal kleine toevoegingen. Hopelijk dit jaar:)
GTI DARK SILVER
Re: 'Matchbox' Volkswagen UP! GTI Robin
Netjes ik ben een beetje jaloers als ik tijd heb toch maar eens kabels trekken bij mijn up zodat dit ook bij mij werk
VW Up TSI 153pk 258nm
VW golf GTI 409pk 532nm
VW golf GTI 409pk 532nm
- NidayFright
- Donateur member
- Berichten: 568
- Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44
- NidayFright
- Donateur member
- Berichten: 568
- Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44
Re: 'Matchbox' Volkswagen UP! GTI Robin
Hoi,NidayFright schreef: ↑zo 14 feb 2021, 23:40Zoals Arjan al had vermeld in zijn topic , vroeg ik mij al een tijdje af of 'Needle Sweep' mogelijk te coderen is bij een Up. Ging er min of meer vanuit dat zoiets niet mogelijk was , aangezien ik het zelf in ieder geval nog nooit had gezien bij dit model. Niet heel veel later kreeg ik toch een verrassend positief bericht. Daar bedank ik Arjan nogmaals voor dat hij hier navraag voor heeft gedaan en dit voor mij in werkelijkheid heeft gebracht.
Het 'Sweepen' gebeurt alleen met de naald van de kilometerteller en gaat ook iets trager t.o.v. de andere VAG modellen. Wij hebben beide het vermoeden dat dit hoogstwaarschijnlijk aan het stappenmotortje ligt v/d kilometerteller. Ik had om eerlijk te zijn iets wat mijn twijfels toen ik het voor het eerst zag maar die waren al vrij snel weg en nu ik het ook zelf heb , is het toch wel erg leuk om te zien:) Vandaag ook een video op YouTube geplaatst.
Verder heb ik in de loop der tijd nog meerdere aanpassingen gedaan of laten doen , hieronder kort samengevat :
- Weergave van het brandstofverbruik (kan ook handmatig via het Infodisplay/MFA)
- Achteruitwisser uitgeschakeld tijdens achteruitrijden
- De tijdsduur verhoogt van het 'GTI Logo' in het opstartscherm van de 5F
- Achterlichten mee laten branden met dagrijverlichting
- Achteruit -en buitenspiegelverwarming tegelijkertijd laten verwarmen
- Hill Hold functie op 'Lang'
- Stuurgedrag in 'Dynamic' stand
- Instrumentenpaneel 'Needle Sweep'
Met bijbehorende video:
Mag ik vragen hoe je needle sweep hebt weten te activeren ?
Via VCDS of met VCP ?
- NidayFright
- Donateur member
- Berichten: 568
- Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44
Re: 'Matchbox' Volkswagen UP! GTI Robin
Dit heeft "Arjan-tsi" bij mij geactiveerd. Zoals ik vernomen had , is dit alleen mogelijk via VCP en bepaalde software:)Pluvier schreef: ↑ma 25 okt 2021, 17:50Hoi,NidayFright schreef: ↑zo 14 feb 2021, 23:40Zoals Arjan al had vermeld in zijn topic , vroeg ik mij al een tijdje af of 'Needle Sweep' mogelijk te coderen is bij een Up. Ging er min of meer vanuit dat zoiets niet mogelijk was , aangezien ik het zelf in ieder geval nog nooit had gezien bij dit model. Niet heel veel later kreeg ik toch een verrassend positief bericht. Daar bedank ik Arjan nogmaals voor dat hij hier navraag voor heeft gedaan en dit voor mij in werkelijkheid heeft gebracht.
Het 'Sweepen' gebeurt alleen met de naald van de kilometerteller en gaat ook iets trager t.o.v. de andere VAG modellen. Wij hebben beide het vermoeden dat dit hoogstwaarschijnlijk aan het stappenmotortje ligt v/d kilometerteller. Ik had om eerlijk te zijn iets wat mijn twijfels toen ik het voor het eerst zag maar die waren al vrij snel weg en nu ik het ook zelf heb , is het toch wel erg leuk om te zien:) Vandaag ook een video op YouTube geplaatst.
Verder heb ik in de loop der tijd nog meerdere aanpassingen gedaan of laten doen , hieronder kort samengevat :
- Weergave van het brandstofverbruik (kan ook handmatig via het Infodisplay/MFA)
- Achteruitwisser uitgeschakeld tijdens achteruitrijden
- De tijdsduur verhoogt van het 'GTI Logo' in het opstartscherm van de 5F
- Achterlichten mee laten branden met dagrijverlichting
- Achteruit -en buitenspiegelverwarming tegelijkertijd laten verwarmen
- Hill Hold functie op 'Lang'
- Stuurgedrag in 'Dynamic' stand
- Instrumentenpaneel 'Needle Sweep'
Met bijbehorende video:
Mag ik vragen hoe je needle sweep hebt weten te activeren ?
Via VCDS of met VCP ?
GTI DARK SILVER
- NidayFright
- Donateur member
- Berichten: 568
- Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44
Re: 'Matchbox' Volkswagen UP! GTI Robin
Long Time No See
Na ruim een jaar afwezig te zijn geweest en mijn pagina inmiddels in het 'vergeten hoekje' is geschoven breng ik bij deze weer wat leven in mijn eigen rubriek. Tijdens mijn afwezigheid heb ik buiten het forum niet helemaal stil gezeten qua aanpassingen en zal ik die hier nu met jullie delen.
In het kort samengevat wat ik inmiddels heb uitgevoerd ;
- Er kwam (redelijk snel) een steeds groter gat in de bestuurdersmat. Heb ipv een originele set , nu een mattenset met een rode bies en gti opdruk.
- Inmiddels heb ik de Goodyear banden voor en achter eindelijk weg kunnen mikken. En rij nu al een tijdje op de Hankook S1 evo. Uiterst tevreden mee!
- Mede dankzij de positieve berichten over het tunen -waar ik zelf overigens nooit een voorstander van was- begon dit toch steeds meer te kriebelen. Zodoende vorig jaar retourtje JD Engineering gedaan voor Stage 1 software. (Had ik inderdaad veel eerder moeten doen )
- Niet veel later de Intake Elbow van RacingLine gemonteerd. (planning was eigenlijk voor de tuning , maar daar over later meer)
- De Forge Induction Kit is verwisseld voor de RacingLine Intake Kit , gezien deze helemaal 'dicht' is en nu alles voor de turbo enkel van RacingLine is. Daar alleen nog de front-grille ga aanpassen voor een betere inlaatluchttoevoer. *De Forge Intake heb ik gelukkig nog voor een leuk prijsje kunnen verkopen.
- De dakspoiler extension van CSR is verwisseld met een exemplaar van Maxton Design. Waar van eerst gedacht werd dat deze niet meer uitgebracht zou worden , die kwam dus wel Heb nu dus een CSR spoiler extension over die ik nog in het verkoophoekje zal dumpen.
- De front splitter van CSR heb ik door eigen toedoen beschadigd , vervolgens gerepareerd maar weer beschadigd. Daar inmiddels al geruime tijd een nieuw exemplaar voor heb liggen maar tot op heden nog niet gemonteerd heb. Nu heb ik sindskort voor een paar tientjes een 'beschadigde' maar splinternieuwe front splitter van Maxton Design weten te bemachtigen. Deze hoef ik dan ook niet aan te passen , wat ik bij die van CSR wel had gedaan. Enkel de beschadiging repareren , waar ik momenteel mee bezig ben en na het opnieuw lakken zal ik deze monteren ipv de CSR. Daar ik nu ook een nieuw exemplaar van heb liggen , maar gezien deze deels is aangepast heeft het denk ik weinig zin om deze te proberen te verkopen. Ik zie nog wel wat ik daar mee doe , mocht er een liefhebber voor zijn dan hoor ik het wel
- Nog geen jaar na de Stage 1 tuning begon het toch weer te kriebelen om er nog meer vermogen uit te halen. Vervolgens voor een mooie 'Black Friday deal' een sportkat en downpipe van Milltek aangeschaft. Deze gemonteerd en even mee rond gereden gezien de drukte bij JD.
- In de tussentijd ben ik verder gegaan met het 'koplampen-project' wat ik eindelijk heb kunnen afronden. Voorlopig laat ik het even zo , maar ik denk dat ik met de tijd nog meer delen 'zwart' ga lakken. Ik weet nu hoe ik het beter/sneller aan kan pakken en heb meerdere koplampen in huis dus wellicht dat ik een 2e extra set maak en in totaal 3 sets zal hebben ( 1 set origineel van de auto onaangepast , 2 sets wel aangepast). Ik heb nog gekeken voor een Bi-Xenon set via RetroFit , maar iets in mij hield het toch tegen om zo een setje gelijk in te bouwen. Maar ik heb er dan ook geen spijt van dat ik het niet heb gedaan. Er komen nog H4 LED lampen in , ipv de huidige Philips WhiteVision.
*Bij de Up van Arjan heb ik de LEDs al mogen bewonderen en geeft ook beduidend meer licht dan de WhiteVisions en is de kleurwarmte vrijwel identiek als de drl verlichting. Persoonlijk is dit voor mij al een reden om geen Bi-Xenon in te bouwen.
- De 'chromen' strip die onder het rode biesje loopt van de front grill is glans-zwart geworden. Diezelfde lijn (zowel de zwarte strip als de rode bies) heb ik door laten lopen naar de onderste sierlijsten in de behuizing van de koplampen. Eerlijk gezegd ben ik hier dan ook wel erg trots op dat het precies is geworden/gelukt zoals ik in mijn gedachte had. Vind het persoonlijk één van de meest gave items die veranderd is aan de auto , stond al vanaf het begin op mijn to-do lijstje. Zoiets dergelijks had van mij gerust standaard al gemogen bij de GTI , net zoals dat bij de Polo GTI en Golf GTI is.
- Nadat het koplampen-project er eindelijk (voorlopig) op zit en inmiddels met een MM-stoing rond reed brak niet veel later de tijd aan om naar JD te gaan voor nog meer hete pepers. Daar vervolgens Stage 2 te laten tunen. Daar ben ik nu nog meer tevreden mee dan hoe de auto met de Stage 1 al reed Het enige wat er overblijft van het in- en uitlaatsysteem is de turbo , maar die laat ik lekker origineel:) Mede door dat je niet het optimale uit deze turbo kan halen als je verder niks aanpast aan de auto zoals bv de koppeling maar vooral de koeling. Wat standaard dus al aardig ruk is bij een Up -lees vermogensverlies- is het de +1200 munten die ze er voor vragen het mij zeker niet waard. Het blijft ook maar een 3 cilinder , ergens houdt het wel een keer op. Het huidige vermogen en koppel na de stage 2 software is voor mij meer dan zat.
*Verder ligt er nog een nieuwe tussendemper van de Milltek Resonated. Gezien het uitlaatgeluid na het monteren van de sportkat en downpipe ietsje harder klinkt dan verwacht wordt er met de tijd nog de tussendemper van de Road+ verwisseld met de nieuwe Resonated tussendemper. Maar ik sluit nog niet uit dat de Resonated tussendemper er ook onder blijft. Het kan net zo goed weer de Road+ worden , gezien het 'nieuwe uitlaatgeluid' inmiddels wel gewend is. En het begint stiekem gezegd toch wel steeds toffer te klinken , het is flink wat geweld wat er nu uit komt Ook bij het snel gasgeven/opschakelen komt er een flinke poffer uit
Ik denk dat dit het wel zo was (voorlopig)
Na ruim een jaar afwezig te zijn geweest en mijn pagina inmiddels in het 'vergeten hoekje' is geschoven breng ik bij deze weer wat leven in mijn eigen rubriek. Tijdens mijn afwezigheid heb ik buiten het forum niet helemaal stil gezeten qua aanpassingen en zal ik die hier nu met jullie delen.
In het kort samengevat wat ik inmiddels heb uitgevoerd ;
- Er kwam (redelijk snel) een steeds groter gat in de bestuurdersmat. Heb ipv een originele set , nu een mattenset met een rode bies en gti opdruk.
- Inmiddels heb ik de Goodyear banden voor en achter eindelijk weg kunnen mikken. En rij nu al een tijdje op de Hankook S1 evo. Uiterst tevreden mee!
- Mede dankzij de positieve berichten over het tunen -waar ik zelf overigens nooit een voorstander van was- begon dit toch steeds meer te kriebelen. Zodoende vorig jaar retourtje JD Engineering gedaan voor Stage 1 software. (Had ik inderdaad veel eerder moeten doen )
- Niet veel later de Intake Elbow van RacingLine gemonteerd. (planning was eigenlijk voor de tuning , maar daar over later meer)
- De Forge Induction Kit is verwisseld voor de RacingLine Intake Kit , gezien deze helemaal 'dicht' is en nu alles voor de turbo enkel van RacingLine is. Daar alleen nog de front-grille ga aanpassen voor een betere inlaatluchttoevoer. *De Forge Intake heb ik gelukkig nog voor een leuk prijsje kunnen verkopen.
- De dakspoiler extension van CSR is verwisseld met een exemplaar van Maxton Design. Waar van eerst gedacht werd dat deze niet meer uitgebracht zou worden , die kwam dus wel Heb nu dus een CSR spoiler extension over die ik nog in het verkoophoekje zal dumpen.
- De front splitter van CSR heb ik door eigen toedoen beschadigd , vervolgens gerepareerd maar weer beschadigd. Daar inmiddels al geruime tijd een nieuw exemplaar voor heb liggen maar tot op heden nog niet gemonteerd heb. Nu heb ik sindskort voor een paar tientjes een 'beschadigde' maar splinternieuwe front splitter van Maxton Design weten te bemachtigen. Deze hoef ik dan ook niet aan te passen , wat ik bij die van CSR wel had gedaan. Enkel de beschadiging repareren , waar ik momenteel mee bezig ben en na het opnieuw lakken zal ik deze monteren ipv de CSR. Daar ik nu ook een nieuw exemplaar van heb liggen , maar gezien deze deels is aangepast heeft het denk ik weinig zin om deze te proberen te verkopen. Ik zie nog wel wat ik daar mee doe , mocht er een liefhebber voor zijn dan hoor ik het wel
- Nog geen jaar na de Stage 1 tuning begon het toch weer te kriebelen om er nog meer vermogen uit te halen. Vervolgens voor een mooie 'Black Friday deal' een sportkat en downpipe van Milltek aangeschaft. Deze gemonteerd en even mee rond gereden gezien de drukte bij JD.
- In de tussentijd ben ik verder gegaan met het 'koplampen-project' wat ik eindelijk heb kunnen afronden. Voorlopig laat ik het even zo , maar ik denk dat ik met de tijd nog meer delen 'zwart' ga lakken. Ik weet nu hoe ik het beter/sneller aan kan pakken en heb meerdere koplampen in huis dus wellicht dat ik een 2e extra set maak en in totaal 3 sets zal hebben ( 1 set origineel van de auto onaangepast , 2 sets wel aangepast). Ik heb nog gekeken voor een Bi-Xenon set via RetroFit , maar iets in mij hield het toch tegen om zo een setje gelijk in te bouwen. Maar ik heb er dan ook geen spijt van dat ik het niet heb gedaan. Er komen nog H4 LED lampen in , ipv de huidige Philips WhiteVision.
*Bij de Up van Arjan heb ik de LEDs al mogen bewonderen en geeft ook beduidend meer licht dan de WhiteVisions en is de kleurwarmte vrijwel identiek als de drl verlichting. Persoonlijk is dit voor mij al een reden om geen Bi-Xenon in te bouwen.
- De 'chromen' strip die onder het rode biesje loopt van de front grill is glans-zwart geworden. Diezelfde lijn (zowel de zwarte strip als de rode bies) heb ik door laten lopen naar de onderste sierlijsten in de behuizing van de koplampen. Eerlijk gezegd ben ik hier dan ook wel erg trots op dat het precies is geworden/gelukt zoals ik in mijn gedachte had. Vind het persoonlijk één van de meest gave items die veranderd is aan de auto , stond al vanaf het begin op mijn to-do lijstje. Zoiets dergelijks had van mij gerust standaard al gemogen bij de GTI , net zoals dat bij de Polo GTI en Golf GTI is.
- Nadat het koplampen-project er eindelijk (voorlopig) op zit en inmiddels met een MM-stoing rond reed brak niet veel later de tijd aan om naar JD te gaan voor nog meer hete pepers. Daar vervolgens Stage 2 te laten tunen. Daar ben ik nu nog meer tevreden mee dan hoe de auto met de Stage 1 al reed Het enige wat er overblijft van het in- en uitlaatsysteem is de turbo , maar die laat ik lekker origineel:) Mede door dat je niet het optimale uit deze turbo kan halen als je verder niks aanpast aan de auto zoals bv de koppeling maar vooral de koeling. Wat standaard dus al aardig ruk is bij een Up -lees vermogensverlies- is het de +1200 munten die ze er voor vragen het mij zeker niet waard. Het blijft ook maar een 3 cilinder , ergens houdt het wel een keer op. Het huidige vermogen en koppel na de stage 2 software is voor mij meer dan zat.
*Verder ligt er nog een nieuwe tussendemper van de Milltek Resonated. Gezien het uitlaatgeluid na het monteren van de sportkat en downpipe ietsje harder klinkt dan verwacht wordt er met de tijd nog de tussendemper van de Road+ verwisseld met de nieuwe Resonated tussendemper. Maar ik sluit nog niet uit dat de Resonated tussendemper er ook onder blijft. Het kan net zo goed weer de Road+ worden , gezien het 'nieuwe uitlaatgeluid' inmiddels wel gewend is. En het begint stiekem gezegd toch wel steeds toffer te klinken , het is flink wat geweld wat er nu uit komt Ook bij het snel gasgeven/opschakelen komt er een flinke poffer uit
Ik denk dat dit het wel zo was (voorlopig)
GTI DARK SILVER
- Maarten Klinge
- Vagling liefhebber
- Berichten: 206
- Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:55
- Locatie: Enschede
Re: 'Matchbox' Volkswagen UP! GTI Robin
Welkom terug haha! Wat een super mooie Update zeg, mooi om te zien. Is de stap van stage 1 naar stage 2 een wereld van verschil qua performance of valt het mee?
Up! GTI 2018 Full option
152pk 276Nm • KW V1 • OZ Formula HLT • Milltek Road+ • Racingline intake
Vorige auto's:
Up! TSI 2017 Full option
Seat Ibiza 1.5 Full option
Instagram: @Little_tsi
152pk 276Nm • KW V1 • OZ Formula HLT • Milltek Road+ • Racingline intake
Vorige auto's:
Up! TSI 2017 Full option
Seat Ibiza 1.5 Full option
Instagram: @Little_tsi
- Autheo
- Donateur member
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
- Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)
Re: 'Matchbox' Volkswagen UP! GTI Robin
Tjonge, wat een werk alles bij elkaar! Begrijpelijk dat je dan weinig tijd over houdt om het tegelijkertijd ook nog op het forum te laten zien.
Vooral die aanpassing van de koplamp met de rode bies staat hem heel goed! Petje af!
Vooral die aanpassing van de koplamp met de rode bies staat hem heel goed! Petje af!
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
- Up!grade TSI
- Donateur member
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
- Locatie: N-H
Re: 'Matchbox' Volkswagen UP! GTI Robin
Dat zijn nog eens een hoop updates zeg! Super uitgevoerd, nu is het motorisch weer helemaal in balans met het uiterlijk
Welkom terug Robin!
Welkom terug Robin!
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e)
Re: 'Matchbox' Volkswagen UP! GTI Robin
Wat gaaf gedaan zeg die koplampen.
En uiteraard de andere upgrades zijn ook tof.
En uiteraard de andere upgrades zijn ook tof.
Exen.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km
Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km
Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.
- damianw26
- Donateur member
- Berichten: 2795
- Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
- Locatie: Westervoort
- Contacteer:
Re: 'Matchbox' Volkswagen UP! GTI Robin
Super netjes die koplampen, echt top oem+. Downpipe en sportkat zou ik ook ooit nog wel willen, het uitlaatgeluid wen je altijd aan zolang het geen non resonated is
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Re: 'Matchbox' Volkswagen UP! GTI Robin
Wauw!
Gave upgrades
Vooral de koplampen.
Wat zijn de waardes nu van de Up qua Pk/Nm ?
Gave upgrades
Vooral de koplampen.
Wat zijn de waardes nu van de Up qua Pk/Nm ?
Up GTi 139pk/242Nm
Golf TSi 150pk/250Nm
Golf TSi 150pk/250Nm
- NidayFright
- Donateur member
- Berichten: 568
- Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44
Re: 'Matchbox' Volkswagen UP! GTI Robin
Maarten Klinge schreef: ↑di 24 mei 2022, 09:01Welkom terug haha! Wat een super mooie Update zeg, mooi om te zien. Is de stap van stage 1 naar stage 2 een wereld van verschil qua performance of valt het mee?
Origineel volgens fabriek: 115PK & 200Nm
OEM Specs Meting Vooraf: 120pk & 212Nm
JD Stage 1 ;
RON98: 146pk & 244Nm
JD Stage 2 ;
RON98: 156pk & 274Nm
RON100 (+Bio Ethanol): 163pk & 276Nm
Van OEM naar Stage 1 is echt een verademing. Maar ik merkte al vrij snel dat er nog meer te halen valt , vooral qua koppel wat voor mij belangrijker is dan nog meer vermogen. Daarna (eigenlijk te laat) heb ik eerst de Intake elbow van Racingline gemonteerd , dat is qua koppel al merkbaar. Vervolgens de Sportkat en Downpipe van Milltek gemonteerd , dat merkte ik zelfs nog beter zonder de nieuwe software. Maar de Stage 2 software is wel echt nodig. Ik was dan ook erg benieuwd hoe de auto uiteindelijk zal rijden als dit was gebeurd. En dat gaf zeker nog een merbaar verschil. Het is anders dan van OEM naar Stage 1 maar het verschil is niet minder merkbaar. Persoonlijk voelt dit veel beter aan en was dat eigenlijk wat ik wilde bereiken. Het wordt nu alles in zijn totaal beter benut en vooral niet meer beperkt door wat er af-fabriek op wordt gemonteerd. Het GPF-filter houdt gewoon teveel tegen , zo ook de originele Katalysator die vrijwel dicht 'lijkt' te zitten. Het gaat wel echt als een raket nu
Thanks voor de reacties
GTI DARK SILVER
- NidayFright
- Donateur member
- Berichten: 568
- Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44
Re: 'Matchbox' Volkswagen UP! GTI Robin
GTI DARK SILVER
- NidayFright
- Donateur member
- Berichten: 568
- Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44
Re: 'Matchbox' Volkswagen UP! GTI Robin
Voor de mensen die een Milltek Road+ overwegen. Deze staat al even op internet , maar merk dat er nogal veel onduidelijkheid is ontstaan over hoe de drie verschillende uitvoeringen van Milltek klinken.
En dat er nog heel wat mensen de verschillende uitvoeringen door elkaar halen , voornamelijk de Resonated met de Non-Resonated.
In de video gaat het om de "middelste" versie van Milltek , de Road+ die onder mijn auto hangt. Video is gemaakt voordat de sportkat + downpipe werden gemonteerd.
En nog even ter verduidelijking ;
1) Resonated = Demper + EC goedkeur.
(Duurste uitvoering)
2) Road+ = Demper (iets korter in lengte) + Geen EC goedkeur.
3) Non-Resonated = Geen demper + Geen EC goedkeur.
(Goedkoopste uitvoering)
GTI DARK SILVER
- GunSpeed
- Forum eindbaas
- Berichten: 1182
- Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
- Locatie: Vlaams-Brabant
Re: 'Matchbox' Volkswagen UP! GTI Robin
De koplampen zijn prachtig geworden!! Respect!!
up! Black BMT 75pk 3d
- NidayFright
- Donateur member
- Berichten: 568
- Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44
Re: 'Matchbox' Volkswagen UP! GTI Robin
GTI DARK SILVER