BarMove(d)Up

Laat hier je nieuwe trots zien.
Gebruikersavatar
BarMove(d)Up
Vagling liefhebber
Berichten: 288
Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 16:06

BarMove(d)Up

Bericht door BarMove(d)Up » do 07 mar 2013, 06:39

De auto is er.
Hier even een snapshot. Heb wel al wat foto's gemaakt maar die moet ik even op de computer zetten.
Heb gisteren zo'n 280 km gereden en kan niet anders zeggen dan dat de auto een dikke maat groter voelt dan dat deze is.
Move Up 60pK, White Candy, Drive Pakket, Winterpakket, Climatic, Radio 'RCD 215', 4 deuren, Rubber Matten, Luxe kentekenplaten, korte antenne, uitlaat sierstuk, Up! instaplijsten, Dotz Freerider Peak 16", Getinte ramen, Osram Nightbreaker Plus.

Sciroccofrank
Vagling liefhebber
Berichten: 217
Lid geworden op: wo 12 dec 2012, 15:48

Re: BarMove(d)Up

Bericht door Sciroccofrank » do 07 mar 2013, 14:24

Veel plezier met je nieuwe ride

Gebruikersavatar
BarMove(d)Up
Vagling liefhebber
Berichten: 288
Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 16:06

Re: BarMove(d)Up

Bericht door BarMove(d)Up » do 07 mar 2013, 15:23

Sciroccofrank schreef:Veel plezier met je nieuwe ride
Thx, gaat zeker goed komen.
Move Up 60pK, White Candy, Drive Pakket, Winterpakket, Climatic, Radio 'RCD 215', 4 deuren, Rubber Matten, Luxe kentekenplaten, korte antenne, uitlaat sierstuk, Up! instaplijsten, Dotz Freerider Peak 16", Getinte ramen, Osram Nightbreaker Plus.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: BarMove(d)Up

Bericht door Tom Westendorp » do 07 mar 2013, 15:24

Veel geluk ermee! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
BarMove(d)Up
Vagling liefhebber
Berichten: 288
Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 16:06

Re: BarMove(d)Up

Bericht door BarMove(d)Up » do 07 mar 2013, 22:24

Hierbij wat foto's als de nieuwe velgen binnen zijn, komt er uiteraard een update.
Move Up 60pK, White Candy, Drive Pakket, Winterpakket, Climatic, Radio 'RCD 215', 4 deuren, Rubber Matten, Luxe kentekenplaten, korte antenne, uitlaat sierstuk, Up! instaplijsten, Dotz Freerider Peak 16", Getinte ramen, Osram Nightbreaker Plus.

Pop Up!
Forum eindbaas
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 13:25

Re: BarMove(d)Up

Bericht door Pop Up! » vr 08 mar 2013, 19:27

Mooie instaplijsten! Heb je ze zelf geplakt? Ziet er goed uit namelijk, zijn dat die van de white edition?
Veel plezier met je nieuwe up!
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

Gebruikersavatar
BarMove(d)Up
Vagling liefhebber
Berichten: 288
Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 16:06

Re: BarMove(d)Up

Bericht door BarMove(d)Up » vr 08 mar 2013, 19:58

Pop Up! schreef:Mooie instaplijsten! Heb je ze zelf geplakt? Ziet er goed uit namelijk, zijn dat die van de white edition?
Veel plezier met je nieuwe up!
Inderdaad zelf geplakt, precisiewerk kun je aan mij overlaten :D. Heb ze gekocht bij van Udenhout, of ze van de white edition zijn weet ik niet, maar ben gecharmeerd van de lijsten.
Move Up 60pK, White Candy, Drive Pakket, Winterpakket, Climatic, Radio 'RCD 215', 4 deuren, Rubber Matten, Luxe kentekenplaten, korte antenne, uitlaat sierstuk, Up! instaplijsten, Dotz Freerider Peak 16", Getinte ramen, Osram Nightbreaker Plus.

Pop Up!
Forum eindbaas
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 13:25

Re: BarMove(d)Up

Bericht door Pop Up! » vr 08 mar 2013, 20:25

BarMove(d)Up schreef:
Pop Up! schreef:Mooie instaplijsten! Heb je ze zelf geplakt? Ziet er goed uit namelijk, zijn dat die van de white edition?
Veel plezier met je nieuwe up!
Inderdaad zelf geplakt, precisiewerk kun je aan mij overlaten :D. Heb ze gekocht bij van Udenhout, of ze van de white edition zijn weet ik niet, maar ben gecharmeerd van de lijsten.
Ik heb ze in het zwart :D
Alleen nog niet geplakt, vandaar mijn vraag of je ze zelf had geplakt? Ziet er netjes uit.
Heb je het eerst ontvet voordat je ze ging plakken en netjes afgemeten? Moet er nog aan beginnen ;)
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

Gebruikersavatar
BarMove(d)Up
Vagling liefhebber
Berichten: 288
Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 16:06

Re: BarMove(d)Up

Bericht door BarMove(d)Up » vr 08 mar 2013, 20:41

Pop Up! schreef:Ik heb ze in het zwart :D
Alleen nog niet geplakt, vandaar mijn vraag of je ze zelf had geplakt? Ziet er netjes uit.
Heb je het eerst ontvet voordat je ze ging plakken en netjes afgemeten? Moet er nog aan beginnen ;)
Ik heb met een microvezel doek de stijl eerst goed schoon gewreven. Aangezien de auto net van de poetser af kwam, was deze nog helemaal schoon en was opwrijven voldoende.
Ik heb eerst 'getest' met de beschermstrook er nog op. Vervolgens strook er af en door mijn vingers als afstandhouders te gebruiken (vrouwenvingers dus dun genoeg daarvoor), de juiste afstand en evenwijdig kunnen bereiken.
Waar je op moet letten is dat het midden niet doorbuigt als de beschermstrook er af is. Het plakt mega goed en had bij de 2e bijna een probleem, kreeg de strip gelukkig nog los.

Na het plakken heb ik net zo lang met een microvezeldoek over de strip gewreven, met kracht, tot ik de lijm niet meer hoorde, de strip is dus door en door vast.
Move Up 60pK, White Candy, Drive Pakket, Winterpakket, Climatic, Radio 'RCD 215', 4 deuren, Rubber Matten, Luxe kentekenplaten, korte antenne, uitlaat sierstuk, Up! instaplijsten, Dotz Freerider Peak 16", Getinte ramen, Osram Nightbreaker Plus.

Pop Up!
Forum eindbaas
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 13:25

Re: BarMove(d)Up

Bericht door Pop Up! » vr 08 mar 2013, 21:25

BarMove(d)Up schreef:
Pop Up! schreef:Ik heb ze in het zwart :D
Alleen nog niet geplakt, vandaar mijn vraag of je ze zelf had geplakt? Ziet er netjes uit.
Heb je het eerst ontvet voordat je ze ging plakken en netjes afgemeten? Moet er nog aan beginnen ;)
Ik heb met een microvezel doek de stijl eerst goed schoon gewreven. Aangezien de auto net van de poetser af kwam, was deze nog helemaal schoon en was opwrijven voldoende.
Ik heb eerst 'getest' met de beschermstrook er nog op. Vervolgens strook er af en door mijn vingers als afstandhouders te gebruiken (vrouwenvingers dus dun genoeg daarvoor), de juiste afstand en evenwijdig kunnen bereiken.
Waar je op moet letten is dat het midden niet doorbuigt als de beschermstrook er af is. Het plakt mega goed en had bij de 2e bijna een probleem, kreeg de strip gelukkig nog los.

Na het plakken heb ik net zo lang met een microvezeldoek over de strip gewreven, met kracht, tot ik de lijm niet meer hoorde, de strip is dus door en door vast.
Bedankt voor de tips, ik ga het binnenkort eens proberen....
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

Gebruikersavatar
BarMove(d)Up
Vagling liefhebber
Berichten: 288
Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 16:06

Re: BarMove(d)Up

Bericht door BarMove(d)Up » vr 08 mar 2013, 21:26

Velgen en banden besteld.
Nog een weekje of 3 en dan wordt het toch weer een heel andere look zo met 16" d'r onder.

Daarna nog raampjes tinten en daarna weer even geld in andere dingen stoppen ;).
Move Up 60pK, White Candy, Drive Pakket, Winterpakket, Climatic, Radio 'RCD 215', 4 deuren, Rubber Matten, Luxe kentekenplaten, korte antenne, uitlaat sierstuk, Up! instaplijsten, Dotz Freerider Peak 16", Getinte ramen, Osram Nightbreaker Plus.

Gebruikersavatar
Blackupzhz
Forum newbie
Berichten: 83
Lid geworden op: zo 30 dec 2012, 09:03
Locatie: Papendrecht

Re: BarMove(d)Up

Bericht door Blackupzhz » vr 08 mar 2013, 22:00

Mooie wagen, die strips lijken inderdaad op de strips die op mijn black up zitten, dus zal wel hetzelfde als de white up zijn.
Up! / 60 pk / Black Up pakket / drive pakket / 4 deuren

Gadgets: witte sleutelcover / Polo 6R antenne / rubberen mat voor kofferbak / kentekenplaten met opgelegde letters / Up! hoesje voor PID

Het kan dus wel: samen weggaan in je uppie!

Gebruikersavatar
BarMove(d)Up
Vagling liefhebber
Berichten: 288
Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 16:06

Re: BarMove(d)Up

Bericht door BarMove(d)Up » za 16 mar 2013, 21:37

Sierstuk voor de uitlaat gisteren ontvangen. Misschien morgen wel eronder zetten, hangt van het weer af, of er moet genoeg ruimte zijn in de garage van mijn schoonpa, dan rijd ik 'm er achteruit een stuk naar binnen.

Net Osram Nightbreaker H4 lampen besteld. Dus nog genoeg te doen.

Ook zag ik dat het weer van afgelopen week mijn witte Up! alweer heeft omgetoverd tot een lichtgrijze Up! met zwarte vlekken.
Dadelijk dus ook maar eens wat schoonmaakspullen bestellen (Gloria FM 10 is wel al onderweg).
CarClean.nl is daar een grote inspiratiebron.
Move Up 60pK, White Candy, Drive Pakket, Winterpakket, Climatic, Radio 'RCD 215', 4 deuren, Rubber Matten, Luxe kentekenplaten, korte antenne, uitlaat sierstuk, Up! instaplijsten, Dotz Freerider Peak 16", Getinte ramen, Osram Nightbreaker Plus.

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: BarMove(d)Up

Bericht door Inge » zo 17 mar 2013, 07:59

Ziet er goed uit! Mooie lijsten past goed bij de auto.

Maar eh ;) , wanneer ga je de letters eraf halen - maakt de achterkant net een stukje mooier vind ik . En is met poetsen een heel stuk makkelijker - geen gaatjes war troep tussen kan komen en lastig bij te houden is.

Hoop dat je de gloria via ebay.de hebt besteld daar hij daar het goedkoopste is.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
BarMove(d)Up
Vagling liefhebber
Berichten: 288
Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 16:06

Re: BarMove(d)Up

Bericht door BarMove(d)Up » zo 17 mar 2013, 08:33

Inge schreef:Ziet er goed uit! Mooie lijsten past goed bij de auto.

Maar eh ;) , wanneer ga je de letters eraf halen - maakt de achterkant net een stukje mooier vind ik . En is met poetsen een heel stuk makkelijker - geen gaatjes war troep tussen kan komen en lastig bij te houden is.

Hoop dat je de gloria via ebay.de hebt besteld daar hij daar het goedkoopste is.
Bij de eerste wasbeurt gaan de letters eraf :D.
Had ze natuurlijk gewoon affabriek al niet moeten laten plakken, maar dat is achteraf gedacht.

De Gloria via Amazon besteld, meer dan de helft goedkoper dan in Nederland.
Move Up 60pK, White Candy, Drive Pakket, Winterpakket, Climatic, Radio 'RCD 215', 4 deuren, Rubber Matten, Luxe kentekenplaten, korte antenne, uitlaat sierstuk, Up! instaplijsten, Dotz Freerider Peak 16", Getinte ramen, Osram Nightbreaker Plus.

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: BarMove(d)Up

Bericht door Inge » zo 17 mar 2013, 11:21

Goed plan - ik kon mezelf niet bedwingen en heb de letters er al voor de 1e wasbeurt afgehaald :)

Klopt amazon is inderdaad ca 50% goedkoper dus ook hier toppie gedaan.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
BarMove(d)Up
Vagling liefhebber
Berichten: 288
Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 16:06

Re: BarMove(d)Up

Bericht door BarMove(d)Up » di 19 mar 2013, 12:33

Gloria FM en bestelling van CarClean binnen.
Denk dat ik dit weekeinde niet mijn stacaravan seizoensklaar ga maken maar dat ik de Up! eens flink onder handen ga nemen.

De velgen worden ook nog deze week geleverd dus een sealant behandeling en dan banden en velgen laten wisselen.

Gisteren voor het eerst getankt.
614 km op de teller en 33 liter tot vol afgetankt.
1 liter op 18,6 km vind ik voor een eerste keer tanken niet slecht. Ben benieuwd wat het de volgende keer wordt.
Dagteller geeft nu een gemiddeld verbruik van 4,5 liter / 100 km (1:22,2) aan.
Als ik om en nabij dat verbruik kan blijven dan ben ik dik tevreden.
Move Up 60pK, White Candy, Drive Pakket, Winterpakket, Climatic, Radio 'RCD 215', 4 deuren, Rubber Matten, Luxe kentekenplaten, korte antenne, uitlaat sierstuk, Up! instaplijsten, Dotz Freerider Peak 16", Getinte ramen, Osram Nightbreaker Plus.

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: BarMove(d)Up

Bericht door Inge » di 19 mar 2013, 16:32

Veel plezier met het detailen van de auto. :D Altijd leuk om hem mooier te maken dan dat hij al bij aflevering was.

Welke pre- sealant en sealant ga je gebruiken? Top je nog af met een wax. Dat maakt het net even meer af vind ik.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
BarMove(d)Up
Vagling liefhebber
Berichten: 288
Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 16:06

Re: BarMove(d)Up

Bericht door BarMove(d)Up » di 19 mar 2013, 17:21

Inge schreef:Welke pre- sealant en sealant ga je gebruiken? Top je nog af met een wax. Dat maakt het net even meer af vind ik.
Ik heb jouw lijstje op CarClean forum als leidraad gebruikt, weet ff niet hoe alles heet. Ga inderdaad ook toppen met wax. Heb de ervaringen gelezen en dat klinkt veel belovend.
Move Up 60pK, White Candy, Drive Pakket, Winterpakket, Climatic, Radio 'RCD 215', 4 deuren, Rubber Matten, Luxe kentekenplaten, korte antenne, uitlaat sierstuk, Up! instaplijsten, Dotz Freerider Peak 16", Getinte ramen, Osram Nightbreaker Plus.

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: BarMove(d)Up

Bericht door Inge » wo 20 mar 2013, 10:04

Ah, als de AF paint prep en de power seal paint sealant. Let wel op dat je de laatste erg dun aanbrengt (en dat je stukken overlapt zodat je niets overslaat) en dat het weer niet te koud is anders poetst hij erg lastig uit. Zorg voor meer dan voldoende doeken want je zult ze nodig hebben. Let op dat als je een wax over de sealant zet je 24 uur wacht en ervoor zorgt dat het een 100% carnabauba wax is - anders tast het de sealant weer aan.

Ga je ook met Iron-x en kleien aan de slag?

Als je het hele stappenplan gaat volgen tel dan de eerste dag op een erg lange dag met aan het einde erg gespierd aanvoelende armen. De dag erna zou je de wax kunnen doen en alle rubbers/ trims/ grill/ spiegelkappen.

Niet vergeten alle rubbers e.d. even af te plakken met de blauwe 3M tape - want het spul van rubbers verwijderen is erg lastig. Je kunt natuurlijk ook eerst je rubbers in een trim rivive zetten en daarna met de pre sealant en Power seal aan de slag gaan dan kun je het er makkelijk af poetsen (alleen blijft de tape dan niet zitten). Dus het is maar net hoe je fijn vind werken. Zelf heb ik de voorkeur om aan de buitenkant alles af te plakken en de binnenkant goed in de PB natural look te zetten zodat er niets aan de zijpanelen hecht - want daar rondom tappen vind ik erg lastig.

Aangezien het dit weekeind erg koud wordt zou ik denk ik de auto nog maar even laten zitten tenzij je verwarmd binnen kunt werken.

In ieder geval succes met het plan.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Plaats reactie