Inge schreef:Ah, als de AF paint prep en de power seal paint sealant. Let wel op dat je de laatste erg dun aanbrengt (en dat je stukken overlapt zodat je niets overslaat) en dat het weer niet te koud is anders poetst hij erg lastig uit. Zorg voor meer dan voldoende doeken want je zult ze nodig hebben. Let op dat als je een wax over de sealant zet je 24 uur wacht en ervoor zorgt dat het een 100% carnabauba wax is - anders tast het de sealant weer aan.
Ga je ook met Iron-x en kleien aan de slag?
Als je het hele stappenplan gaat volgen tel dan de eerste dag op een erg lange dag met aan het einde erg gespierd aanvoelende armen. De dag erna zou je de wax kunnen doen en alle rubbers/ trims/ grill/ spiegelkappen.
Niet vergeten alle rubbers e.d. even af te plakken met de blauwe 3M tape - want het spul van rubbers verwijderen is erg lastig. Je kunt natuurlijk ook eerst je rubbers in een trim rivive zetten en daarna met de pre sealant en Power seal aan de slag gaan dan kun je het er makkelijk af poetsen (alleen blijft de tape dan niet zitten). Dus het is maar net hoe je fijn vind werken. Zelf heb ik de voorkeur om aan de buitenkant alles af te plakken en de binnenkant goed in de PB natural look te zetten zodat er niets aan de zijpanelen hecht - want daar rondom tappen vind ik erg lastig.
Aangezien het dit weekeind erg koud wordt zou ik denk ik de auto nog maar even laten zitten tenzij je verwarmd binnen kunt werken.
In ieder geval succes met het plan.
Thx voor de tips.
Iron X heb ik nog niet aangeschaft (vergeten). Klei zat in het Mothers pakket dus daar ga ik mee aan de slag.
Inderdaad tapen, want achteraf verwijderen heb ik geen zin in.
Vrijdag of zaterdag ga ik in elk geval foamen en wassen. Kan de auto de garage in dan doe ik meer, maar wellicht moet ik de garage te veel opruimen om er in te kunnen.
Heb net bericht dat velgen zijn geleverd, dus daar kan ik lekker binnen mee aan de slag.
Ik heb een MF droogdoek van Monello en het trio bianco pakket. Daarnaast zaten er nog wat doeken bij de Mothers spullen, dus doeken genoeg voor nu.
Heb er zin in . Ook altijd lekker om eens lekker wat gedachtes de revue te laten passeren. Houdt de therapeut buiten de deur .