high Up ABT terug naar dealer

Laat hier je nieuwe trots zien.
Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Re: high Up ABT terug naar dealer,en ontbinding koop kontakt

Bericht door JuP ! » zo 20 okt 2013, 15:48

In gevallen waarbij een nieuwe auto veel last had van echt grote technische problemen, werd het alsnog ontbinden van de koop een lange, kostbare aangelegenheid. PON/ de dealers doen er alles aan om maar niet de koop te hoeven ontbinden, tot advocaten aan toe en geloof me.....die kan PON wel betalen en PON heeft geduld zat.

Nogmaals succes en ik hoop dat het je lukt, maar ik heb er een hard hoofd in.
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

dvh
Vagling liefhebber
Berichten: 134
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 20:23

Re: high Up ABT terug naar dealer,en ontbinding koop kontakt

Bericht door dvh » zo 20 okt 2013, 16:10

Dat gaat dan ook niet gebeuren. Dat kun je op je vingers natellen.
Overigens ben ik het eens met de reacties dat een hoop van de 'fouten' geen fout van de Up zelf is.

1200,- voor 4 grijze inlegstukjes , 2 grijze sideskirts en 2 booskijkers ? Really ? ............................................... o m f g..
Ja ok.. Daar zou ik me ook genaaid door voelen.. Maar goed.. Ook dat kon je van te voren weten.

Je legt erg veel vertrouwen bij de dealer neer. Mooi natuurlijk. Maar bijna naïef te noemen vandaag de dag.

sjorsalberts
Vagling liefhebber
Berichten: 132
Lid geworden op: ma 12 aug 2013, 16:13

Re: high Up ABT terug naar dealer,en ontbinding koop kontakt

Bericht door sjorsalberts » zo 20 okt 2013, 16:52

Niet zo mopperen allemaal, het is beroerd zat, ik bedoel kit resten tot daaraantoe, maar de opmerking moet je er zelf thuis even afhalen gaat echt te ver, ik begrijp hem wel!!
VW Move Up! BMT Silver 55KW
VW Golf GTI 2.0 edition Green 120KW (plusmin)

als ik in een mercedes wil rijden, dan koop ik er wel één!

Uppert
Vagling liefhebber
Berichten: 116
Lid geworden op: zo 30 dec 2012, 19:53

Re: high Up ABT terug naar dealer,en ontbinding koop kontakt

Bericht door Uppert » zo 20 okt 2013, 16:58

Een aantal van je punten hoort je dealer natuurlijk netjes op te lossen. Wellicht dat je hem kan inruilen op een auto die beter bij je verwachtingspatroon past, Audi A1, MB A klasse? Een beetje dealer denkt hier echt wel in mee als je klacht gegrond is.
Ook al steek je €8000 aan pakketten en accessoires in je Up, het blijft een Up, een budget model dat je hooguit een beetje kan opleuken. (Voor jouw uitgave kun je bijna 2 Up's kopen!)
Vervelend dat hij je tegenvalt maar verwacht niet teveel begrip hier tussen mensen die hun Up wel op zijn eigenschappen weten te waarderen.

Gebruikersavatar
--BUMP--
Vagling liefhebber
Berichten: 115
Lid geworden op: vr 03 mei 2013, 16:16

Re: high Up ABT terug naar dealer,en ontbinding koop kontakt

Bericht door --BUMP-- » zo 20 okt 2013, 21:28

Ik vraag me na het lezen van je lijstje af hoe goed je tijdens de proefrit hebt opgelet.

Voor die 18.000 euro had je trouwens ook de door jou aangehaalde Polo Highline kunnen kopen, waarom heb je dat niet gedaan?
Move up! Candy White | 60PK | Maps & More

Gebruikersavatar
MauriceR.
Vagling liefhebber
Berichten: 479
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 22:40
Locatie: Veluwe, in de buurt van Up!eldoorn

Re: high Up ABT terug naar dealer,en ontbinding koop kontakt

Bericht door MauriceR. » zo 20 okt 2013, 22:57

Code: Selecteer alles

Ook al steek je €8000 aan pakketten en accessoires in je Up, het blijft een Up, een budget model dat je hooguit een beetje kan opleuken. (Voor jouw uitgave kun je bijna 2 Up's kopen!)
Off topic: je hebt gelijk. Dat gaan we ook nog vaak zien bij mensen die een Cross Up! aan gaan schaffen...

Terug on-topic: als het om het ABT-deel gaat, heeft de dealer steken laten vallen, da's duidelijk. Maar als je afbeeldingen hebt gezien, was je op de hoogte van wat je krijgen zou (is dat inclusief verlagen, trouwens?)

Ontbinden van een koopakte kan op basis van (o.a.): dwang, dwaling of bedrog. Van dwang is geen sprake: niemand dwong je deze auto te kopen. Dwaling is het geval als je na koop achter feiten komt die je vooraf niet had kúnnen weten. Lijkt me niet! Veel dingen zijn na te gaan. Al was het maar door het hier te vragen op het forum! (Wellicht is het bestaan van het form nu wel een nadeel om je te kunnen beroepen op dwaling...). Tenslotte is er bedrog. Je geeft niet aan dat je je bedrogen voelt, of zelfs bent (moet je bewijzen). Ik denk dat er niet veel kans is dat je zonder financiële gevolgen van de auto af kunt. Proberen om een oplossing te vinden via een inruil lijkt me de minst pijnlijke.

Garagehouders hebben niet veel vel op de botten, tegenwoordig. De marge op een auto als een Up! is echt klein. En Pon is geen sinterklaas, dus dat maakt het ook niet makkelijker. Dus zo'n dealer zit in een onmogelijke positie: wil hij jou te vriend en / of klant houden? Of wil hij geen financieel verlies lijden? Tel maar uit... Een leuk gesprek gaat het iig niet worden; niet voor jou, niet voor de dealer.
Succes aan beide partijen.

M..
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.

ABT-UP
Donateur member
Berichten: 255
Lid geworden op: ma 15 jul 2013, 17:04

Re: high Up ABT terug naar dealer,en ontbinding koop kontakt

Bericht door ABT-UP » ma 21 okt 2013, 08:33

rijd ik gister na de afspuit cabine
floep , alle 2 de voorkant strips ( ABT) uit de bumper gevallen ZAL VANAVOND EVEN FOTO,S PLAATSEN

Gebruikersavatar
GrijzeUp
Vagling liefhebber
Berichten: 166
Lid geworden op: za 23 feb 2013, 19:16

Re: high Up ABT terug naar dealer,en ontbinding koop kontakt

Bericht door GrijzeUp » ma 21 okt 2013, 10:52

swiebs up schreef:rijd ik gister na de afspuit cabine
floep , alle 2 de voorkant strips ( ABT) uit de bumper gevallen ZAL VANAVOND EVEN FOTO,S PLAATSEN
Je hebt wel pech met je Up zeg...
Vind het ABT pakket persoonlijk geen pan met die grijze kleur..

ABT-UP
Donateur member
Berichten: 255
Lid geworden op: ma 15 jul 2013, 17:04

Re: high Up ABT terug naar dealer,en ontbinding koop kontakt

Bericht door ABT-UP » ma 21 okt 2013, 14:33

net de directeur gesproken,en was het met ons eens dat dit niet zo afgeleverd had mogen worden.

woensdag word de Up opgehaald op trailer ( ivm dealer wil geen extra km op de Up,vind ik erg netjes toch) krijg leen auto
en de Up pas terug als alles is zoals het moet zijn,directeur gaat de auto beoordelen als de Up weer klaar is.

ga er vanuit ,dat het goed gaat komen, :mrgreen:

Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Re: high Up ABT terug naar dealer,en ontbinding koop kontakt

Bericht door JuP ! » ma 21 okt 2013, 16:34

Fingers crossed dan maar ! ;)
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

ABT-UP
Donateur member
Berichten: 255
Lid geworden op: ma 15 jul 2013, 17:04

Re: high Up ABT terug naar dealer,en ontbinding koop kontakt

Bericht door ABT-UP » ma 21 okt 2013, 16:57

JuP ! schreef:Fingers crossed dan maar ! ;)
yep JuP dat gaan we zeker doen,. nogmaals ga ik er vanuit , dat het deze keer goed komt,mijn teleur stelling had ook te maken ,met 2x zwaar foute aflevering bij andere dealer,waar ik hoop gezeur van heb gehad.
dus ja dit was in mijn ogen de 3e domper, en ja als ik eerlijk ben ,koop geen brood van 2€. en als het me allemaal niets kon schelen ,had ik wel de goedkoopste up gekocht

vind het wel raar,dat bij een polo easyline en highline er best veel verschil kwa luxe inzit, en ging er vanuit ( na proefrit in standaard up) dat de high up wel de luxe had die ik wou,en ja heb natuurlijk ook de folder bekeken,maar daar staat niet vermeld of schakelaars licht hebben,en vind dat toch wel van deze tijd.

dus ja mischien ook wel fout van mij,om niet verder te kijken als mij neus lang is

maar als alles goed zit en werkt na behoren,dan houden we de up toch,en ben ik benieuwd of er dit jaar nog een meeting komt

:mrgreen:

Uppercut
Forum newbie
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 25 aug 2013, 16:45

Re: high Up ABT terug naar dealer,en ontbinding koop kontakt

Bericht door Uppercut » ma 21 okt 2013, 17:09

Kortom, je bent erg down van de Up geworden. :? :? :? :? :?

Maar ik het een en anders lees, had je inderdaad veel ,, klachten,, kunnen weten voor dat je deze Up kocht.
Mij bevalt hij in ieder geval meer dan goed.

dvh
Vagling liefhebber
Berichten: 134
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 20:23

Re: high Up ABT terug naar dealer,en ontbinding koop kontakt

Bericht door dvh » ma 21 okt 2013, 17:28

Ken nog wel een topic van een nieuwe Golf 6 GTI waar ook 'wat misging' bij aflevering en daarna.... Misschien voel je je daarna beter .... :mrgreen:

Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Re: high Up ABT terug naar dealer,en ontbinding koop kontakt

Bericht door JuP ! » ma 21 okt 2013, 18:16

dvh schreef:Ken nog wel een topic van een nieuwe Golf 6 GTI waar ook 'wat misging' bij aflevering en daarna.... Misschien voel je je daarna beter .... :mrgreen:
7 GTi toch?

Al was de aflevering van mijn Golf 6 GTi destijds ook niet je-van-het. De tenaamstelling was mislukt, en toen heb ik maanden rondgereden, terwijl de auto officieel nog op de voorraadlijst van de dealer stond...... :lol: :roll:
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

dvh
Vagling liefhebber
Berichten: 134
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 20:23

Re: high Up ABT terug naar dealer,en ontbinding koop kontakt

Bericht door dvh » ma 21 okt 2013, 18:33

Owja 7 alweer..

Maar jij reed nog :-)
Wel een gave bak trouwens zo'n 7 gti........

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: high Up ABT terug naar dealer,en ontbinding koop kontakt

Bericht door Inge » di 22 okt 2013, 07:14

Sterkte met wachten - hoop dat de Up! nu naar tevredenheid afgeleverd gaat worden en dat je geen..... tig tijd in een leenauto hoeft rond te rijden. Nu ja is voor de km's wel lekker natuurlijk ;) .

Tof dat je toch besloten hebt hem te houden als alles goed komt - blijven fijne auto's vind ik - onze drielingen
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
Up058
Vagling liefhebber
Berichten: 184
Lid geworden op: za 14 jul 2012, 11:54
Locatie: Leeuwarden.

Re: high Up ABT terug naar dealer,en ontbinding koop kontakt

Bericht door Up058 » di 22 okt 2013, 13:58

Ik heb ook last van een schuddende auto/motor, maar dan ook als de motor warm is,
hiermee naar de garage gegaan, en onderzoek naar gedaan. Maar er komt niks uit.
BLACK UP: 16" Lichtmetalen velgen "Classic" - Maps&More- Excusief pakket - SoundPakket.
Vag Aanpassingen - Polo 6R antenne - AP schroefset

dvh
Vagling liefhebber
Berichten: 134
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 20:23

Re: high Up ABT terug naar dealer

Bericht door dvh » di 22 okt 2013, 14:21

3cyl schud ook harder

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1486
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: high Up ABT terug naar dealer

Bericht door Xanderv » di 22 okt 2013, 19:20

Ik heb vrij weinig last van het schudden, dan is het ook wel zo dat de auto niet vaak stationair draait met het start stop systeem.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: high Up ABT terug naar dealer

Bericht door Inge » wo 23 okt 2013, 06:50

Zelfs met het start/ stop systeem heb ik weinig last van schudden en gebruik het toch bij zo ongeveer ieder verkeerslicht.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Plaats reactie