Wat is dit nu?

Laat hier je nieuwe trots zien.
JustAJ
Forum newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 26 mar 2014, 20:40

Wat is dit nu?

Bericht door JustAJ » za 19 apr 2014, 15:58

Dat dacht ik dus inderdaad toen ik een Volkswagen Up! zag op autoscout.
Het einde van het liedje is dat er nu alweer 5000 km op staat.

Ik ben Arjen, woon in Gouda, rijd elke dag 100 km woon-werk verkeer en ik wilde een auto kopen. Na het nodige geregeld te hebben ben ik maar is een proefrit gaan maken in Duitsland met de Up! Dat beviel zo goed dat ik, na nog geprobeerd te hebben wat af te dingen :roll:, mijn eerste auto heb gekocht. En wat voor een.
Het is een White Up! in ABT uitvoering. Voor zover ik weet zit alles, behalve het schuifdak en een automaat, er op. Het is dan ook wel een super luxe autootje op deze manier zeg. Het gaat allemaal wel wat minder hard dan de Mini Cooper waar ik een jaar in rond heb gereden maar het bevalt eigenlijk prima! :D

Vandaag heb ik hem maar even gewassen en wat foto's gemaakt en toen dacht ik: laat ik ze ook maar is hier posten. Ik ben al een poos aan het rondkijken, tijd om ook mijn auto maar is te laten zien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Wat is dit nu?

Bericht door RobertJ » za 19 apr 2014, 22:59

Welkom op het forum. Mooie sportieve uitvoering zo, nog niet eerder gezien! Is de up met 100km ww nog steeds goedkoper dan een instapdiesel?

Sent from my XT897

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1489
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Wat is dit nu?

Bericht door Xanderv » za 19 apr 2014, 23:14

Denk het niet met zoveel dieseltjes die ook 1 op 20 rijden, omslag ligt nog steeds rond de 25.000km

Wel een originele uitvoering!
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Wat is dit nu?

Bericht door GuidoUp » zo 20 apr 2014, 00:21

Deze uitvoering staat ook zo als je op Google Up! ABT invoerd.. Nice!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Pop Up!
Forum eindbaas
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 13:25

Re: Wat is dit nu?

Bericht door Pop Up! » zo 20 apr 2014, 06:24

Welkom! En originele uitvoering ja! Vind je uitlaten ook erg mooi staan zo...
Zit er een uitsparing in de bumper of lijkt dat maar?
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Wat is dit nu?

Bericht door GuidoUp » zo 20 apr 2014, 07:50

Yes


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Gebruikersavatar
yoyoman
Forum newbie
Berichten: 79
Lid geworden op: wo 05 mar 2014, 05:51
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Wat is dit nu?

Bericht door yoyoman » zo 20 apr 2014, 09:07

Hij is mooi van lelijkheid

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Wat is dit nu?

Bericht door RobertJ » zo 20 apr 2014, 10:48

yoyoman schreef:Hij is mooi van lelijkheid
Zeggen ze van jou ook, als je geluk hebt!

Sent from my XT897

Gebruikersavatar
yoyoman
Forum newbie
Berichten: 79
Lid geworden op: wo 05 mar 2014, 05:51
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Wat is dit nu?

Bericht door yoyoman » zo 20 apr 2014, 12:22

Met mijn bolle lijf heb ik wel een ideale waarde voor de luchtweerstand :-=) lol

Gebruikersavatar
Menaz
Vagling liefhebber
Berichten: 315
Lid geworden op: wo 19 feb 2014, 16:09

Re: Wat is dit nu?

Bericht door Menaz » zo 20 apr 2014, 15:42

Het valt in elk geval op.

Hoop niet dat je altijd zo parkeert. :lol:
Ex: SEAT Mii Sport Dynamic - 5-drs - Diepzwart metallic - Drive pakket - SEAT Portable System - 2014

JustAJ
Forum newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 26 mar 2014, 20:40

Re: Wat is dit nu?

Bericht door JustAJ » zo 20 apr 2014, 16:48

Dank iedereen voor alle leuke reacties! :D
GuidoUp schreef:Deze uitvoering staat ook zo als je op Google Up! ABT invoerd.. Nice!!
Klopt, het enige wat mist zijn de ABT velgen! Misschien dat die er ooit nog wel is komen, voorlopig bevalt het zo best. Aan de andere kant, ik heb iemand op dit forum gezien met 16" OZ velgen, dat stond ook best leuk :whistle:
Pop Up! schreef:Welkom! En originele uitvoering ja! Vind je uitlaten ook erg mooi staan zo...
Zit er een uitsparing in de bumper of lijkt dat maar?
Er zit inderdaad een uitsparing in de bumper. Hij hangt er dus niet op de manier onder zoals je bij andere opzetstukken ziet.
Afbeelding
Menaz schreef:Het valt in elk geval op.

Hoop niet dat je altijd zo parkeert. :lol:
Het valt zeker op! Ik zie zo af en toe wel is mensen die helemaal omgekeerd zitten in hun auto. Dat is best leuk :lol:
Hoewel de rest van het parkeerterrein hier daar wel een handje van heeft, zet ik hem normaal niet zo neer hoor ;)

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Wat is dit nu?

Bericht door RobertJ » zo 20 apr 2014, 20:35

Die uitlaat in zo een uitsparing is stukken mooier dan die eronder hangt!

Sent from my XT897

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1489
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Wat is dit nu?

Bericht door Xanderv » zo 20 apr 2014, 20:52

Zoals ze dan zeggen, go big or go home toch ;)
Zeker strak er zo onder


Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

JustAJ
Forum newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 26 mar 2014, 20:40

Re: Wat is dit nu?

Bericht door JustAJ » za 26 apr 2014, 11:14

Hmm, ik heb nog een vraagje wat opeens bij me op kwam.

Ik heb, toen ik wat op internet aan het rondzoeken was naar ervaringen over de Up, gelezen dat er een werkplaats actie was om gaten te laten boren in de carroserie, omdat anders regenwater niet goed weg zou kunnen stromen.
Aangezien ik hem van een VW dealer gekocht heb ga ik er vanuit dat dit gebeurd is, maar weet iemand of dit makkelijk te controleren is? Het heeft ondertussen al behoorlijk wat geregend en toen ik m'n Up gewassen heb, heb ik hem ook overvloedig met water overgoten en ik merk er tot nog toe niks van. Toch zou ik het op de een of andere manier willen controleren.
Weet iemand hoe?

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 701
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Wat is dit nu?

Bericht door Touchwood » za 26 apr 2014, 11:29

Klotsende dorpels en water onder matten.
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
MiiRens
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: zo 16 feb 2014, 22:17
Locatie: Ja

Re: Wat is dit nu?

Bericht door MiiRens » za 26 apr 2014, 12:59

Aparte uitvoering! Dat wel.

Wat ik mooi vind is de uitlaatuitsparing met bijbehorende uitlaat.
Gr. Renco

Nu: een 3 drs 75 pk VW Up! met panoramadak, cruise control, pdc, 15” velgen, stoelverwarming, zwart metallic.

Voorheen: Seat Mii Sport Dynamic, 3 drs, panoramadak, Drivepakket (cc en pdc), nacht blauw metallic.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Wat is dit nu?

Bericht door Tom Westendorp » za 26 apr 2014, 18:00

Wat een dikke up! Welkom! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

ABT-UP
Donateur member
Berichten: 255
Lid geworden op: ma 15 jul 2013, 17:04

Re: Wat is dit nu?

Bericht door ABT-UP » vr 02 mei 2014, 18:18

ziet er goed uit

uitlaat ga ik toch ook ,maar nemen,vond hem in 1e instantie te duur, maar staat wel erg mooi

Gebruikersavatar
el coche SEAT
Donateur member
Berichten: 818
Lid geworden op: wo 15 feb 2012, 15:25
Locatie: BrunssUP!m

Re: Wat is dit nu?

Bericht door el coche SEAT » vr 02 mei 2014, 18:51

JustAJ schreef:Hmm, ik heb nog een vraagje wat opeens bij me op kwam.

Ik heb, toen ik wat op internet aan het rondzoeken was naar ervaringen over de Up, gelezen dat er een werkplaats actie was om gaten te laten boren in de carroserie, omdat anders regenwater niet goed weg zou kunnen stromen.
Aangezien ik hem van een VW dealer gekocht heb ga ik er vanuit dat dit gebeurd is, maar weet iemand of dit makkelijk te controleren is? Het heeft ondertussen al behoorlijk wat geregend en toen ik m'n Up gewassen heb, heb ik hem ook overvloedig met water overgoten en ik merk er tot nog toe niks van. Toch zou ik het op de een of andere manier willen controleren.
Weet iemand hoe?
Normaliter wordt bij het uitvoeren van een dergelijke werkplaats actie een sticker geplakt in ruimte waar ook het reserve wiel c.q. bandenreparatie set zit. Het kan ook nog vermeldt worden in het service boekje.
VW UP! GTI, Kings Red with Black roof, 115 pk, 2023

VW Golf Variant, R-line, Dolphin Grey, 130 pk, 2023

JustAJ
Forum newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 26 mar 2014, 20:40

Re: Wat is dit nu?

Bericht door JustAJ » zo 28 sep 2014, 20:16

Zo, weer even een update hoor.
Ondertussen alweer 16.000 kilometer erop zitten. Gaat toch hard met iets minder dan 90 km per dag reizen :)
Overigens zegt dat kleine displaytje onder de kilometer teller (hoe heet dat eigenlijk officieel?) nu "INSP" voordat ik de auto start. Ik neem aan dat dat betekent dat die maar is op moet voor een kleine beurt?

M'n ervaring tot nu toe zijn erg positief. De Up rijdt lekker, is erg zuinig en is behoorlijk comfortabel. Ruimte achterin is voor het formaat auto ook zeer voldoende. Ik denk dat er evenveel, zo niet een centimetertje meer, ruimte is als achterin een Mini Cooper. Zuinig vind ik overigens een gemiddelde van 18.96 km/l over 13.750 geregistreerde kilometers.

Toch heb ik ook wel twee minpuntjes, eentje die ik niet- en eentje die ik wel had kunnen weten.
1) Maps & more crasht af en toe. Vooral als ik midden in een telefoongesprek zit. Is dit bekend bij iemand?
2) 75 pk is toch niet echt veel.... :oops: Ik hoef echt niet rubberend bij elk verkeerslicht weg te rijden, maar wat vlotter zou wel fijn zijn. Plankgas tot de 80 is die nog wel aardig rap vind ik.

Verder is het nog steeds leuk om op de snelweg ingehaald te worden door een dikke Audi A8, met 3 volwassen mannen erin die bijna achterstevoren in de auto te zitten om te kijken wat voor rare citybug daar nou weer rijdt :P

Plaats reactie