Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek
- TwitNour
- Donateur member
- Berichten: 2563
- Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Damian's HighUp'15/ Eibach pro kit veren > wat een genot
Dit topic zorgt wel voor je dagelijkse nek-gymnastic
- damianw26
- Donateur member
- Berichten: 2795
- Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
- Locatie: Westervoort
- Contacteer:
Re: Damian's HighUp'15/ Eibach pro kit veren > wat een genot
Mooi, een stijve nek is namelijk heel irritant . Als je ze direct vanaf je iPhone upload zijn ze blijkbaar te lang want dan komen ze overdwars te staan...
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
- damianw26
- Donateur member
- Berichten: 2795
- Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
- Locatie: Westervoort
- Contacteer:
Re: Damian's HighUp'15/ Eibach pro kit veren > wat een genot
Dwars door een modderpad om op de eindbestemming te komen, geen enkel probleem! Wel kwam er vandaag bij het schoonspoelen een hele zandbak uit de wielkasten. Overigens is de up al wel een stukke meer gezakt echt top zo!
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Damian's HighUp'15/ Eibach pro kit veren P8 en P9 foto's
Lekker hoor!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- damianw26
- Donateur member
- Berichten: 2795
- Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
- Locatie: Westervoort
- Contacteer:
Re: Damian's HighUp'15/ Eibach pro kit veren P8 en P9 foto's
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Re: Damian's HighUp'15/ Eibach pro kit veren P8 en P9 foto's
Staat zeer acceptabel nu! Win-win. Niwt te hoog en niet te laag.
- Mii 75 pk full option; ap schroefset and Helix soundsystem.
- Volvo xc60 r-design d5 240 pk 490nm full option
- Volvo xc60 r-design d5 240 pk 490nm full option
- TwitNour
- Donateur member
- Berichten: 2563
- Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Damian's HighUp'15/ Eibach pro kit veren P8 en P9 foto's
Ik reed laatst binnendoor naar Breda. Het was rustig op de weg, rond 20:00 volgens mij. Ik had heel de weg niet naar het verbruik gekeken (expres) en op de eindbestemming bleek ik een verbruik te hebben van 1 op 26 over een traject van 26km (dus 1 liter verbruikt...!) Als je wil, dan kan dat ding echt zuinig rijden.
- damianw26
- Donateur member
- Berichten: 2795
- Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
- Locatie: Westervoort
- Contacteer:
Re: Damian's HighUp'15/ Eibach pro kit veren P8 en P9 foto's
Dat is zeker zuinig, onvoorstelbaar
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Damian's HighUp'15/ Eibach pro kit veren P8 en P9 foto's
Staat er top bij!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- damianw26
- Donateur member
- Berichten: 2795
- Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
- Locatie: Westervoort
- Contacteer:
Re: Damian's HighUp'15 ->Testrit met de grote broer/concurre
Vandaag de up weggebracht voor een grote onderhoudsbeurt, begin volgende week is ie alweer 2 jaar in mijn bezit, blijft een fijne wagen en na de upgrades rijdt hij gewoon geweldig, alleen de vraag naar meer power blijft, tuurlijk hij is snel genoeg voor alledaags verkeer, maar meer vermogen is leuker vooral bij het invoegen op de snelweg..
Ook leuk vind ik het om auto's te vergelijken. Als vervangende auto heb ik een auto die door vrij veel mensen op deze site waaronder mij niet wordt gewaardeerd: Een vw polo bluemotion als 1.0 tsi! Mooie vergelijking aangezien een up tsi met alle opties even duur is, is de polo de betere deal?
Hij is simpelweg saai, zowel van buiten als vanbinnen. Om maar meteen met de deur in huis te vallen zonder een al te lang verhaal: Hij rijdt voor mij veel te comfortabel maar de stoelen zitten beter, veel zijdeliggende steun en ze zitten lekkerder, dit zijn volgens mij niet de standaard stoelen. De polo stuurt net zoals de huidige a1 totaal waardeloos, absoluut 0,0 gevoel en veel te licht. Onderstuur kent deze auto ook, al denk ik dat er met andere veren en dempers best wat van te maken valt, hou je alleen de slechte besturing over. Wel is de navi erg mooi en uitgebreid, die zou ik graag terugzien in mijn up. Wat ik ook heel graag terug zie in mijn up is de 1.0 tsi, hij heeft 160nm koppel vanaf 1500 toeren en daardoor is ie goed bij de les, trek je door dan moet je bij 4000 toeren opschakelen, je kan door tot 6000 maar dat heeft 0,0 zin in de zin van acceleratie... Het is mijn auto niet, zeker als je je realiseert dat je voor exact evenveel geld een up tsi hebt MET alle leverbare opties, ik weet het dus wel!
Ook leuk vind ik het om auto's te vergelijken. Als vervangende auto heb ik een auto die door vrij veel mensen op deze site waaronder mij niet wordt gewaardeerd: Een vw polo bluemotion als 1.0 tsi! Mooie vergelijking aangezien een up tsi met alle opties even duur is, is de polo de betere deal?
Hij is simpelweg saai, zowel van buiten als vanbinnen. Om maar meteen met de deur in huis te vallen zonder een al te lang verhaal: Hij rijdt voor mij veel te comfortabel maar de stoelen zitten beter, veel zijdeliggende steun en ze zitten lekkerder, dit zijn volgens mij niet de standaard stoelen. De polo stuurt net zoals de huidige a1 totaal waardeloos, absoluut 0,0 gevoel en veel te licht. Onderstuur kent deze auto ook, al denk ik dat er met andere veren en dempers best wat van te maken valt, hou je alleen de slechte besturing over. Wel is de navi erg mooi en uitgebreid, die zou ik graag terugzien in mijn up. Wat ik ook heel graag terug zie in mijn up is de 1.0 tsi, hij heeft 160nm koppel vanaf 1500 toeren en daardoor is ie goed bij de les, trek je door dan moet je bij 4000 toeren opschakelen, je kan door tot 6000 maar dat heeft 0,0 zin in de zin van acceleratie... Het is mijn auto niet, zeker als je je realiseert dat je voor exact evenveel geld een up tsi hebt MET alle leverbare opties, ik weet het dus wel!
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
- damianw26
- Donateur member
- Berichten: 2795
- Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
- Locatie: Westervoort
- Contacteer:
Re: Damian's HighUp'15 ->Testrit met de grote broer/concurre
Uppie weer terug, blijft motorisch een achteruitgang door het gemis van koppel. Wel houd je het hoogtoerig karakter, is wel leuker maar niet fijner voor alledaags rijden.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Damian's HighUp'15 ->Testrit met de grote broer/concurre
Maak een keer een proefrit in een Aygo en je bent direct van mening dat de up! prima genoeg koppel heeft voor alledag. De up! heeft juist in het middengebied lekker veel kracht dat valt niet op omdat het nog steeds niet veel is maar bij een Aygo wordt des te meer benadrukt dat alle power bovenin zit.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- damianw26
- Donateur member
- Berichten: 2795
- Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
- Locatie: Westervoort
- Contacteer:
Re: Damian's HighUp'15 ->Testrit met de grote broer/concurre
Ik neem dus aan dat de aygo een smaller werkgebied heeft en alleen bovenin merkbaar harder doortrekt? Gezien de zeer vergelijkbare prestaties op papier met de up. Feit blijft gewoon dat tsi turbomotor bijna 2x zoveel koppel heeft en dat vanaf 1500 toeren. Een atmosferische motor blijft leuker met zo'n randje bovenin de toeren, maar de turbo blijft altijd flexibeler en sneller, zeker met een leuk chippie ruim 140 pk en 240nm koppel, geweldig moet dat zijn
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Re: Damian's HighUp'15 ->Testrit met de grote broer/concurre
Damian... geen appels met peren vergelijken he;) de up is een a klasse auto met een basis en Max prijs die tov de motoren/auto's die jij nu noemt absoluut niet te vergelijken zijn.
- damianw26
- Donateur member
- Berichten: 2795
- Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
- Locatie: Westervoort
- Contacteer:
Re: Damian's HighUp'15 ->Testrit met de grote broer/concurre
Je hebt gelijk, maar als je het bedrag van 19K zo op tafel neer legt en daar naar kijkt, en je kunt voor de polo bluemotion of de up met alle opties met beide een 1.0 tsi, dan is het opeens wel een vergelijking die opgaat. De up is wat mij betreft dan de betere en leukere keuze, weinig mis met die polo maar het is 'mijn' auto niet echt.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Re: Damian's HighUp'15 ->Testrit met de grote broer/concurre
Ik heb niet zomaar 19 k om op tafel te leggen hoor;) en vergis je niet. Een Full option up en een full option polo daar zit een groot verschil in mbt de prijs. Ook daaraan merk je al dat de auto's absoluut niet te vergelijken zijn.
- damianw26
- Donateur member
- Berichten: 2795
- Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
- Locatie: Westervoort
- Contacteer:
Re: Damian's HighUp'15 ->Testrit met de grote broer/concurre
Hahaha bedoelde het bij wijze van als je het geld hebt en de keuze moet maken tussen de up of de polo , kon het maar . Maar dat is logisch bedoelde meer van full option up of polo lang niet full options voor 19K, of de minder luxe polo dan toch de betere auto is.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Re: Damian's HighUp'15 ->Testrit met de grote broer/concurre
de keuze hangt helemaal af van waarvoor je hem gaat/moet gebruiken lijkt mij.
is het de tweede auto die meestal gebruikt word voor boodschappen en in en om de stad dan is de grote meestal niet van belang.
word er veel mee gereden enz.
vaak bepalen de kosten per maand en groot deel van de keuze, zeker als het een tweede auto betreft.
is het de tweede auto die meestal gebruikt word voor boodschappen en in en om de stad dan is de grote meestal niet van belang.
word er veel mee gereden enz.
vaak bepalen de kosten per maand en groot deel van de keuze, zeker als het een tweede auto betreft.
- damianw26
- Donateur member
- Berichten: 2795
- Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
- Locatie: Westervoort
- Contacteer:
Re: Damian's HighUp'15 ->Testrit met de grote broer/concurre
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
- Autheo
- Donateur member
- Berichten: 2839
- Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
- Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)
Re: Damian's HighUp'15 ->Testrit met de grote broer/concurre
Op 11 juni zullen we het resultaat met eigen ogen bewonderen!
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l