Pagina 52 van 65

Re: Tom's GTI Killer - update p.50

Geplaatst: za 11 apr 2020, 13:00
door Tom Westendorp
Net even het luchtfilter losgehaald om te kijken of ik die schroef ver genoeg had afgeslepen. Dat was geenzins het geval dus daar heb ik de dremel maar even overheen gehaald. Verder heb ik echt nog geen idee hoe ik die inlaat pijp kan gaan monteren. Zo op het oog heb ik geen idee hoe ik er bij ga komen. Tips zijn zeer welkom!

Tot slot leek het me leuk een film te maken over de beste en slechtste VAG auto’s die ik in de afgelopen drie jaar heb gereden. De up! Zit er ook in dus leek het mij geschikt om hier te delen.


Re: Tom's GTI Killer - update p.50

Geplaatst: za 11 apr 2020, 13:29
door damianw26
Leuke video Tom, helemaal afgekeken en met het meeste ook eigenlijk wel eens! Turbo inlet ook benieuwd naar de ervaring als die is geïnstalleerd.

Re: Tom's GTI Killer - update p.50

Geplaatst: za 11 apr 2020, 14:39
door Down
Met deze beschrijvingen is het mij gelukt:
Screenshot_20200411-153033_Gallery.jpg
En de beschrijving van de inlet zelf.

https://02a9db36-2898-4e5e-8507-93a21c1 ... 898c5b.pdf

En met dit kun je er bij.
Screenshot_20200411-153352_Gallery.jpg
Of een schroevendraaier torix 30 van de gamma en die korter zagen.

Zo misschien kun je hier meer mee.

Re: Tom's GTI Killer - update p.50

Geplaatst: di 14 apr 2020, 10:32
door Tom Westendorp
Helaas is mijn pakket vertraagd. AR-Performance had hier al voor gewaarschuwd. Blijkbaar kan PostNL het allemaal niet aan. We wachten ongeduldig maar verder af.

Re: Tom's GTI Killer - update p.50

Geplaatst: wo 15 apr 2020, 21:25
door Tom Westendorp
Ik kan echt slecht tegen wachten.

Re: Tom's GTI Killer - update p.50

Geplaatst: wo 15 apr 2020, 21:49
door Down
Haha ja ken ik wachten duurt lang.

Re: Tom's GTI Killer - update p.50

Geplaatst: do 16 apr 2020, 21:01
door Tom Westendorp
Als het goed is komt mijn pakketje morgen binnen!

Re: Tom's GTI Killer - update p.50

Geplaatst: do 16 apr 2020, 21:19
door Tom Westendorp
Zou het hiermee ook moeten lukken of is die plek is r niet?
6337CD58-2860-4710-A825-B0AD04CAF146.jpeg
T30
6337CD58-2860-4710-A825-B0AD04CAF146.jpeg (151.69 KiB) 8320 keer bekeken

Re: Tom's GTI Killer - update p.50

Geplaatst: do 16 apr 2020, 23:01
door NidayFright
Als je de slagen kunt maken met dit handvat dan moet het wel lukken. Je zou eigenlijk de torx ietswat rond moet maken zodat je er schuin op kunt komen. Zie afbeelding hierboven van het speciaal gereedschap. Die wordt namelijk aangegeven om zo de onderste bout los te draaien. Heb een foto toegevoegd zodat je kunt zien waar de bout zit bevestigd:)

Re: Tom's GTI Killer - update p.50

Geplaatst: vr 17 apr 2020, 15:30
door Tom Westendorp
Ik ga het straks meemaken want het pakketje is eindelijk bezorgd! :D

Hopelijk lukt het. Ik ben benieuwd. :dance:

Re: Tom's GTI Killer - update p.50

Geplaatst: za 18 apr 2020, 13:49
door Wilocat
Goed bezig Tom. Super dat er zo veel ervaring is Binnen t forum met adviezen en afbeeldingen. 😁
Ben benieuwd naar je ervaring als die geplaatst is.

Re: Tom's GTI Killer - update p.50

Geplaatst: za 18 apr 2020, 15:40
door Down
Daar lukt het niet mee.
Tenminste ik kon daar de slag niet mee maken.

Re: Tom's GTI Killer - update p.50

Geplaatst: za 18 apr 2020, 17:38
door Tom Westendorp
Het onderdeel an sich is prachtig. Mooi gemaakt, top afgewerkt, extreem goed verpakt door AR Performance en er zat een zakje Haribo bij in de doos dus dat is altijd pluspunten.

Dan over naar de montage. Wat een ongelooflijke rotklus. Echt niet te doen. De handleiding geeft aan dat het een klus is van 15 minuten, dat is echt totale onzin. Onmogelijk. Het duurde erg lang voordat ik de bout los had, daarbij moet ik eerlijkheidshalve vermelden dat als je precies het juiste stukje gereedschap hebt het wellicht net wat sneller kan gaan, toen het originele deel eindelijk open was moest ik deze echter nog uit de motorruimte zien te krijgen, dat koste ook zeker 20 minuten, ook omdat ik bang was iets kapot te maken. En vervolgens de nieuwe turbo elbow plaatsen. Dat ging allemaal vrij voorspoedig. Dus dat viel mee. Er is gewoon wat meer ruimte om de de nieuwe elbow dus dat maakte het allemaal een stuk makkelijker.

Dan het rijden, ik ben al het bovenstaande alweer vergeten, wat een heerlijk geluid maakt de auto nu. Ik ben er super blij mee! Top mod! :D

Re: Tom's GTI Killer - update p.50

Geplaatst: za 18 apr 2020, 21:28
door Down
Mooi dat het gelukt is.
Je omschrijving is top gewoon een rot klus.

Geniet van het mooie geluid.

Re: Tom's GTI Killer - update p.50

Geplaatst: za 18 apr 2020, 21:34
door damianw26
Klinkt goed inderdaad! Ben benieuwd

Re: Tom's GTI Killer - update p.50

Geplaatst: zo 19 apr 2020, 12:12
door Tom Westendorp
Telt een ervaring ook als er met de up! Naartoe ben gereden? Dit was zo vet! Dit wil ik ook met jullie delen: Wat een ervaring! Ik weet niet waar ik moet beginnen. De Alpina dan, want de A komt voor de B. De Alpina B6 is echt ene heerlijk fout uitziende auto met een supercharged V8 met 500pk. Wat een ongelooflijk rappe cabrio. De kleurstelling zwart met rood leer staat hem ook bijzonder goed. Maar dan de M5. Sinds de E60 M5 uitkwam ben ik er door geobsedeerd. Een 5.0 V10 die 8.500 toeren draait, het zou niet moeten kunnen. Maar het is gewoon te koop. Niet meer nieuw maar toch. Nu staat er zelfs een handbak te koop! Wat een ervaring. Ik ben echt heel dankbaar dat ik deze heilige graal BMW M5 van mijn bucketlist kan schrappen. Wat een ervaring!


Re: Tom's GTI Killer - update p.50

Geplaatst: ma 25 mei 2020, 07:38
door Tom Westendorp
Maar weer eens even een kleine update over de up!

Hij bevalt nog steeds super. Er staat inmiddels 75.5k aan kilometers op en ik vermoed dat ik nog jaren plezier van deze auto kan hebben. Nu ik elke dag 150 kilometer moet rijden is er eigenlijk maar een ding dat me echt stoort en dat is de piepkleine brandstoftank. Ik red het net niet om een hele week op een tank te rijden. Helaas is daar weinig aan te doen.

Gisteren voor het eerst in tijden weer in Duitsland getankt om wat Octaan 102 op te halen. Ik hoefde nog niet te tanken maar er kon toch 19 liter bij in dus als je er dan toch bent is het de moeite waard. Ik merk wel dat de auto merkbaar beter loopt met het hogere octaan. Ik denk dat ik de komende tijd maar eens met een jerrycan naar Duitsland ga om te zorgen dat ik doordeweeks niet hoef maar wel met goedkope octaan 102 kan rondrijden.

Het comfort aan boord is nu top. Ik heb de Milltek uitlaat nog geen moment gemist sinds ik mijn nieuwe traject rijd. Je mist hem wel eens als je aan het trappen bent in het weekend natuurlijk. Vooral het snellere opspoelen van de turbo was fijn maar het geluid mis ik totaal niet.

Beats audio blijft ook een geweldig iets. Ik luister tegenwoordig veel podcasts en audio boeken en dan merk je echt dat een goed audio systeem wat waard is. Mijn volgende auto zal daar ook op worden geselecteerd, daar waar het me vroeger niet kon schelen wat voor audio er in zat.

Het onderstel is ook nog steeds naar mijn zin al is de up! beroerd gedempt als je met meer dan twee personen in de auto zit. Dat zal inherent aan de lage prijs en het segment zijn. Wellicht dat ik daar nog wat aan ga doen met een set Bilstein dempers of een complete schroefset. Aan de ene kant levert het elke dag plezier op maar ik ben bang dat de auto te stug wordt en dan wordt het weer iets waar ik me aan stoor.

Tot zover deze update!

Re: Tom's GTI Killer - update p.50

Geplaatst: ma 25 mei 2020, 12:19
door damianw26
Hoe vaak rij je met meer dan 2 personen? Als het niet al te vaak is is het zonde om blijvend comfort in te leveren op je dagelijkse woon-werk ritten, daar ben je immers zeer op gesteld. Eibach met bilstein b14 schijnt een flink stuk stugger te worden meen ik gelezen te hebben op het forum.

Re: Tom's GTI Killer - update p.50

Geplaatst: ma 25 mei 2020, 12:43
door Tom Westendorp
Daar staat mij ook iets van bij maar helemaal zeker weten doe ik het niet meer. :think:

Re: Tom's GTI Killer - update p.50

Geplaatst: ma 25 mei 2020, 15:29
door jaappie
Bij een schroefset zou je dan al een set moeten nemen die je compleet kan instellen, maar dan lopen de kosten ook al heel snel op.

Dus met ingaande en uitgaande slag etc