Even een update die totaal niet met de up te maken heeft:
De q3 is naar de garage gebracht voor een grote onderhoudsbeurt en dan krijg je een leenauto mee. Normaal krijg je dan een van de huur audi a1's mee, maar het was heel erg druk en de a1 die terug zou komen was onderweg naar de garage toe in een aanrijding betrokken geweest, waardoor die niet meer uitgeleend kon worden. Ofwel gezien sluitingstijd naderde en er geen huurauto's meer terugkwamen heb ik een A3 e-tron meegekregen, super leuke ervaring en ik ben dol op de kleur, echt een mooie a3 zo!
Hoe het rijdt? Je stapt in een verbazingwekkend lage auto, lager dan de up nog! Maar verder heel soepel, je gaat in de lekkere sportstoelen zitten drukt op de startknop (keyless entry dus waar laat je de sleutel, onhandig dat er geen vakje voor is) en je rijdt tot 10 km/u elektrisch weg, dan voel en hoor je zo goed als niet de 1.4t bijschakelen en rijd je met zo'n 1500-2000 toeren plus elekro ondersteuning keurig tot aan 50. Invoegen op de snelweg gebeurt ook mooi snel, je drukt het gas half in, motor maakt 2500-3000 toeren en vol elektrische ondersteuning en je rijdt soepel de snelweg op, vloer je het gas met kickdown dan zou je 204pk moeten hebben en zo voelt het ook. Je wordt in je stoel gedrukt door de abrupte gasinput van de elektromotor en de tsi die tot 6500 toeren draait. In tegenstelling tot de q3 met nagenoeg evenveel vermogen (211pk) voelt deze auto sneller aan op de tussensprint en normale acceleratie. Doe je rustig aan kijkend naar de zeer uitgebreide boordcomputer dan word je gestimuleerd zo zuinig mogelijk te rijden, ik heb tot nu toe 1 op 15 gereden met af en toe vol planken. Als je de auto in accu vollaad modus zet hoef je zelf nauwelijks bij te remmen, gas los resulteert in flink vertragen en een accu die vollaad. Er is nog zo veel meer te vertellen maar het gaat hier tenslotte niet over rijtesten maar over 'mijn auto'
Samenvattend is de acceleratie indrukwekkend, al heb je snel wielspin op nat wegdek, maar de vering is soepel. Dit is een snelle maar geen sportieve auto en ondanks de lage zit is de auto voldoende soepel geveerd, zeker geen stugge s-line!
Edit: Foto's van de mooie misano rode a3, na donkerblauw metallic zou dit mijn keuze zijn qua kleur!
![Afbeelding](http://i347.photobucket.com/albums/p463/damianw26/IMG_9327_zps2fsq2drf.jpg)