BarMove(d)Up

Laat hier je nieuwe trots zien.
Gebruikersavatar
BarMove(d)Up
Vagling liefhebber
Berichten: 288
Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 16:06

Re: BarMove(d)Up

Bericht door BarMove(d)Up » wo 20 mar 2013, 12:18

Inge schreef:Ah, als de AF paint prep en de power seal paint sealant. Let wel op dat je de laatste erg dun aanbrengt (en dat je stukken overlapt zodat je niets overslaat) en dat het weer niet te koud is anders poetst hij erg lastig uit. Zorg voor meer dan voldoende doeken want je zult ze nodig hebben. Let op dat als je een wax over de sealant zet je 24 uur wacht en ervoor zorgt dat het een 100% carnabauba wax is - anders tast het de sealant weer aan.

Ga je ook met Iron-x en kleien aan de slag?

Als je het hele stappenplan gaat volgen tel dan de eerste dag op een erg lange dag met aan het einde erg gespierd aanvoelende armen. De dag erna zou je de wax kunnen doen en alle rubbers/ trims/ grill/ spiegelkappen.

Niet vergeten alle rubbers e.d. even af te plakken met de blauwe 3M tape - want het spul van rubbers verwijderen is erg lastig. Je kunt natuurlijk ook eerst je rubbers in een trim rivive zetten en daarna met de pre sealant en Power seal aan de slag gaan dan kun je het er makkelijk af poetsen (alleen blijft de tape dan niet zitten). Dus het is maar net hoe je fijn vind werken. Zelf heb ik de voorkeur om aan de buitenkant alles af te plakken en de binnenkant goed in de PB natural look te zetten zodat er niets aan de zijpanelen hecht - want daar rondom tappen vind ik erg lastig.

Aangezien het dit weekeind erg koud wordt zou ik denk ik de auto nog maar even laten zitten tenzij je verwarmd binnen kunt werken.

In ieder geval succes met het plan.

Thx voor de tips.

Iron X heb ik nog niet aangeschaft (vergeten). Klei zat in het Mothers pakket dus daar ga ik mee aan de slag.

Inderdaad tapen, want achteraf verwijderen heb ik geen zin in.

Vrijdag of zaterdag ga ik in elk geval foamen en wassen. Kan de auto de garage in dan doe ik meer, maar wellicht moet ik de garage te veel opruimen om er in te kunnen.

Heb net bericht dat velgen zijn geleverd, dus daar kan ik lekker binnen mee aan de slag.

Ik heb een MF droogdoek van Monello en het trio bianco pakket. Daarnaast zaten er nog wat doeken bij de Mothers spullen, dus doeken genoeg voor nu.

Heb er zin in :P. Ook altijd lekker om eens lekker wat gedachtes de revue te laten passeren. Houdt de therapeut buiten de deur :roll:.
Move Up 60pK, White Candy, Drive Pakket, Winterpakket, Climatic, Radio 'RCD 215', 4 deuren, Rubber Matten, Luxe kentekenplaten, korte antenne, uitlaat sierstuk, Up! instaplijsten, Dotz Freerider Peak 16", Getinte ramen, Osram Nightbreaker Plus.

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: BarMove(d)Up

Bericht door Inge » do 21 mar 2013, 06:43

Let je er wel op als de mothers lube gebruikt je je klei dan niet meer met andere lube kunt gebruiken - hij valt dan uit elkaar. Ik gebruik voor mezelf de lube van DJ - bevalt erg goed. De klei kun je trouwens het beste in 3 stukjes verdelen ( 1/3 deel) is genoeg voor de auto en als je dan de ramen als laatste doet heb je voor de keer erna meteen een ramen stukje (want wat je op de ramen gebruikt niet meer op de lak gebruiken ivm krassen). Ik bewaar de klei nu in diepvrieszakjes die ik luchtdicht afsluit - heb nog geen passend doosje ervoor.

Foamen altijd leuk!

Alleen wat doeken betreft betwijfel ik of je er genoeg hebt. Ik moet nu zelf tussen het poetsen door wassen om genoeg schone doeken te hebben.

Ik heb nu:
5x Peluce Bianco
1x sensa aqua
1x Peluce Verde
1x Piccolo Nero

En in bij mijn volgende bestellijst staat 2x3 Peluce Verde en 2x3 Peluce Bianco - hopelijk kan ik dan de auto detailen zonder tussendoor doeken te moeten wassen.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
BarMove(d)Up
Vagling liefhebber
Berichten: 288
Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 16:06

Re: BarMove(d)Up

Bericht door BarMove(d)Up » zo 31 mar 2013, 19:42

Net night breaker plus geplaatst. Wat een priegelwerkje is dat (en dat met kleine vrouwenhanden).
Ga morgenavond zien wat het verschil is met de vorige lampen.
Move Up 60pK, White Candy, Drive Pakket, Winterpakket, Climatic, Radio 'RCD 215', 4 deuren, Rubber Matten, Luxe kentekenplaten, korte antenne, uitlaat sierstuk, Up! instaplijsten, Dotz Freerider Peak 16", Getinte ramen, Osram Nightbreaker Plus.

Gebruikersavatar
BarMove(d)Up
Vagling liefhebber
Berichten: 288
Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 16:06

Re: BarMove(d)Up

Bericht door BarMove(d)Up » vr 12 apr 2013, 13:12

Net nieuwe bandjes en velgen onder de Up! geplaatst.

Nu het autootje maar weer eens lekker gaan laten blinken zodatballes er weer tip top uitziet.
Move Up 60pK, White Candy, Drive Pakket, Winterpakket, Climatic, Radio 'RCD 215', 4 deuren, Rubber Matten, Luxe kentekenplaten, korte antenne, uitlaat sierstuk, Up! instaplijsten, Dotz Freerider Peak 16", Getinte ramen, Osram Nightbreaker Plus.

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: BarMove(d)Up

Bericht door GuidoUp » vr 12 apr 2013, 13:47

Mooie combo met die velgen
Netjes!!

Verstuurd van mijn ST26i met Tapatalk
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Gebruikersavatar
BarMove(d)Up
Vagling liefhebber
Berichten: 288
Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 16:06

Re: BarMove(d)Up

Bericht door BarMove(d)Up » wo 17 apr 2013, 18:53

Vandaag de auto maar weer eens grondig gewassen en voor het eerst met klei behandeld. Wat is dat top, de auto is spiegelglad en elk plekje dat er niet afging met wassen is er af gekleid.
Als het weer het morgen toestaat en ik heb nog zin om na mijn werk de auto in de wax te zetten ga ik dat ook nog doen.
Move Up 60pK, White Candy, Drive Pakket, Winterpakket, Climatic, Radio 'RCD 215', 4 deuren, Rubber Matten, Luxe kentekenplaten, korte antenne, uitlaat sierstuk, Up! instaplijsten, Dotz Freerider Peak 16", Getinte ramen, Osram Nightbreaker Plus.

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: BarMove(d)Up

Bericht door GuidoUp » do 18 apr 2013, 20:50

Echt een risico met klei op nieuwe lak... Het beste is gewoon met hand wax...
Klei daar schuur je een deel van de lak mee weg

Verstuurd van mijn ST26i met Tapatalk
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Gebruikersavatar
Mikester
Vagling liefhebber
Berichten: 143
Lid geworden op: di 31 jul 2012, 21:50

Re: BarMove(d)Up

Bericht door Mikester » do 18 apr 2013, 22:18

Guido, je hebt zeker nog nooit met een stuk klei gewerkt. Klei reinigt je lak perfect. Het is alleen even oppassen welke klei je pakt. De grovere varianten kunnen nl marring veroorzaken. Verder niets aan de hand! Gewoon mooi kleien, eventueel licht polijsten en een mooie wax of sealant erop knallen

Gebruikersavatar
Patrick-Brand
Vagling liefhebber
Berichten: 385
Lid geworden op: vr 22 feb 2013, 22:59
Locatie: Drechtsteden

Re: BarMove(d)Up

Bericht door Patrick-Brand » do 18 apr 2013, 22:34

Zo die blinkt zeg! Ik zou er niet meer mee durven rijden :lol:
High Up! BlueM | 75pk | Light Silver metallic | Executive | VAG-instellingen | Up rijder sinds 15-03-2013
The Only Way Is Up!

Gebruikersavatar
BarMove(d)Up
Vagling liefhebber
Berichten: 288
Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 16:06

Re: BarMove(d)Up

Bericht door BarMove(d)Up » do 18 apr 2013, 22:37

Patrick-Brand schreef:Zo die blinkt zeg! Ik zou er niet meer mee durven rijden :lol:
Zal nu geen foto meer plaatsen. Ik weet niet waar de wind vandaan komt maar de auto is bedekt met een laagje zand.
Ik ga morgen een lekker stuk rijden om het UPje op Texel te laten zandstralen :o .

Ben in elk geval erg content met het resultaat van al het handwerk.
Move Up 60pK, White Candy, Drive Pakket, Winterpakket, Climatic, Radio 'RCD 215', 4 deuren, Rubber Matten, Luxe kentekenplaten, korte antenne, uitlaat sierstuk, Up! instaplijsten, Dotz Freerider Peak 16", Getinte ramen, Osram Nightbreaker Plus.

Gebruikersavatar
BarMove(d)Up
Vagling liefhebber
Berichten: 288
Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 16:06

Re: BarMove(d)Up

Bericht door BarMove(d)Up » do 18 apr 2013, 22:43

GuidoUp schreef:Echt een risico met klei op nieuwe lak... Het beste is gewoon met hand wax...
Klei daar schuur je een deel van de lak mee weg
Volgens de info die ik heb ingewonnen zou dat niet kloppen. Met professioneel, meer agressievere klei gaat dit wellicht op, maar die heb ik niet.
Move Up 60pK, White Candy, Drive Pakket, Winterpakket, Climatic, Radio 'RCD 215', 4 deuren, Rubber Matten, Luxe kentekenplaten, korte antenne, uitlaat sierstuk, Up! instaplijsten, Dotz Freerider Peak 16", Getinte ramen, Osram Nightbreaker Plus.

Gebruikersavatar
capravacca
Vagling liefhebber
Berichten: 164
Lid geworden op: wo 23 jan 2013, 22:50

Re: BarMove(d)Up

Bericht door capravacca » do 18 apr 2013, 22:50

Gebruikte dat spul al voor mijn Porsche en Mini, geweldig effect wel een zwaar klusje en de lak ging echt niet stuk je reinigt tot in de poriën van de lak, uiteraard wel je auto goed schoonspoelen dat ie absoluut zandvrij is en natuurlijk een goede detailer gebruiken.
75 pk BMT High Up, Deep Black Pearl, Drive Pakket, Climatic, Maps&More, Beige grijs bruin int.

Gebruikersavatar
BarMove(d)Up
Vagling liefhebber
Berichten: 288
Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 16:06

Re: BarMove(d)Up

Bericht door BarMove(d)Up » za 18 mei 2013, 09:47

Gisteren bij LRS geweest voor het tinten van achterruit en de achter- en voorrportieren.
Ben echt super blij met het resultaat en het vakwerk. Als ik weer wat geld heb ga ik ook nog de voorruit doen in dezelfde tint als de voorportieren.

Ik moet het autootje weer onderhanden nemen met schuim, water en shampoo, daarna zal,ik wat fotoos plaatsen
Laatst gewijzigd door BarMove(d)Up op za 18 mei 2013, 10:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Move Up 60pK, White Candy, Drive Pakket, Winterpakket, Climatic, Radio 'RCD 215', 4 deuren, Rubber Matten, Luxe kentekenplaten, korte antenne, uitlaat sierstuk, Up! instaplijsten, Dotz Freerider Peak 16", Getinte ramen, Osram Nightbreaker Plus.

Gebruikersavatar
Bhuddymahn
Donateur member
Berichten: 366
Lid geworden op: ma 10 sep 2012, 00:59
Locatie: Amstelveen/Delft/Den Haag

Re: BarMove(d)Up

Bericht door Bhuddymahn » za 18 mei 2013, 10:06

Haha, we willen foto's foto's!

Was gezellig gisteren, super mooi geworden!!!
|High Up!
Dark Silver|5 drs|60PK|Executive & Drive|M&M|Middenarmsteun|VAGcom|K&N filter|SX4 antenne
Ring Ultima dimlicht|Super white mistlicht|Chrome knipperlichten|White dagrijverlichting|LED kentekenverl.

|Peugeot 206 Roland Garros

Gebruikersavatar
BarMove(d)Up
Vagling liefhebber
Berichten: 288
Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 16:06

Re: BarMove(d)Up

Bericht door BarMove(d)Up » za 18 mei 2013, 10:17

Bhuddymahn schreef:Haha, we willen foto's foto's!

Was gezellig gisteren, super mooi geworden!!!
Fotoos met iPad genomen hebben te veel pixels. Dus moet toch echt ff met camera maken en dan ff resizen.
Probeer dadelijk mog even met de telefoon voor een snapshot en anders moeten jullie geduld hebben.

Was inderdaad gezellig gisteren, mini-meeting.
Move Up 60pK, White Candy, Drive Pakket, Winterpakket, Climatic, Radio 'RCD 215', 4 deuren, Rubber Matten, Luxe kentekenplaten, korte antenne, uitlaat sierstuk, Up! instaplijsten, Dotz Freerider Peak 16", Getinte ramen, Osram Nightbreaker Plus.

Gebruikersavatar
Bhuddymahn
Donateur member
Berichten: 366
Lid geworden op: ma 10 sep 2012, 00:59
Locatie: Amstelveen/Delft/Den Haag

Re: BarMove(d)Up

Bericht door Bhuddymahn » za 18 mei 2013, 10:21

Gebruik tinypic.com om je foto's up te loaden, die resized direct voor je. Gebruik ik ook, werkt prima.

Lee Roy en ik waren het er trouwens over eens dat je gave velgen hebt :)
Laatst gewijzigd door Bhuddymahn op za 18 mei 2013, 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.
|High Up!
Dark Silver|5 drs|60PK|Executive & Drive|M&M|Middenarmsteun|VAGcom|K&N filter|SX4 antenne
Ring Ultima dimlicht|Super white mistlicht|Chrome knipperlichten|White dagrijverlichting|LED kentekenverl.

|Peugeot 206 Roland Garros

Gebruikersavatar
BarMove(d)Up
Vagling liefhebber
Berichten: 288
Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 16:06

Re: BarMove(d)Up

Bericht door BarMove(d)Up » za 18 mei 2013, 10:22

Even snapshotje. Kwaliteit is minder maar geeft indruk van hoe het er uitziet.
Move Up 60pK, White Candy, Drive Pakket, Winterpakket, Climatic, Radio 'RCD 215', 4 deuren, Rubber Matten, Luxe kentekenplaten, korte antenne, uitlaat sierstuk, Up! instaplijsten, Dotz Freerider Peak 16", Getinte ramen, Osram Nightbreaker Plus.

Gebruikersavatar
GrijzeUp
Vagling liefhebber
Berichten: 166
Lid geworden op: za 23 feb 2013, 19:16

Re: BarMove(d)Up

Bericht door GrijzeUp » za 18 mei 2013, 14:15

Mooie Up! en leuk dat je ook fan bent van detailen.
Wel kan ik je aanraden om na het kleien meteen wax en een sealer aan te brengen omdat je na het kleien namelijk bijna geen bescherming meer.

Gebruikersavatar
Bhuddymahn
Donateur member
Berichten: 366
Lid geworden op: ma 10 sep 2012, 00:59
Locatie: Amstelveen/Delft/Den Haag

Re: BarMove(d)Up

Bericht door Bhuddymahn » zo 19 mei 2013, 03:07

Top, vind het echt mooi geworden. Hele mooie velgen ook!
|High Up!
Dark Silver|5 drs|60PK|Executive & Drive|M&M|Middenarmsteun|VAGcom|K&N filter|SX4 antenne
Ring Ultima dimlicht|Super white mistlicht|Chrome knipperlichten|White dagrijverlichting|LED kentekenverl.

|Peugeot 206 Roland Garros

Gebruikersavatar
BarMove(d)Up
Vagling liefhebber
Berichten: 288
Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 16:06

Re: BarMove(d)Up

Bericht door BarMove(d)Up » di 04 jun 2013, 15:06

Nu de zon de hele dag op de auto staat ben ik heel blij met m'n getinte ramen. Daarvwaarvdebauto normaal een oven was is hij nu iets warmer dan koel. Even ventilator aan en het is echt aangenaam, nog geen airco nodig gehad.
Weet nu zeker dat de voorruit ook gaat gebeuren, als daar de zon op staat tijdens het rijden voel ik gelijk de warmte die afstraalt, op de zijiruiten heb ik dat niet als de zon er op staat.
Move Up 60pK, White Candy, Drive Pakket, Winterpakket, Climatic, Radio 'RCD 215', 4 deuren, Rubber Matten, Luxe kentekenplaten, korte antenne, uitlaat sierstuk, Up! instaplijsten, Dotz Freerider Peak 16", Getinte ramen, Osram Nightbreaker Plus.

Plaats reactie