Vandaag naar de auto dealer!

Laat hier je nieuwe trots zien.
Gebruikersavatar
sneeuw
Vagling liefhebber
Berichten: 129
Lid geworden op: do 05 jul 2012, 22:27

Vandaag naar de auto dealer!

Bericht door sneeuw » za 28 jul 2012, 07:45

Beste Forumleden,

Na bijna een jaar te hebben gewacht tot het aanschaffen van de VW UP! (omdat ik wachtte op de automaat, zo nodig 4 proefritten nodig had, het panoramadak moeilijk kon vinden en verschillende offertes te hebben aangevraagd) is dan de dag aangekomen dat ik hém ga kopen :-)

Mede dankzij dit forum heb ik toch besloten voor de VW UP! te gaan.

Details will follow!

Gebruikersavatar
Jojo
Vagling liefhebber
Berichten: 152
Lid geworden op: di 12 jun 2012, 12:53

Re: Vandaag naar de auto dealer!

Bericht door Jojo » za 28 jul 2012, 08:23

Eindelijk! ;) Goede keuze! Veel plezier met het samenstellen van je Up! 8-)
Up! Black-edition 60pk, zonder bluemotion!

jUPiter
Vagling liefhebber
Berichten: 457
Lid geworden op: wo 06 jun 2012, 19:39
Locatie: Achterhoek

Re: Vandaag naar de auto dealer!

Bericht door jUPiter » za 28 jul 2012, 10:25

Veel plezier vandaag sneeuw en we lezen wel wat het is geworden en wanneer je de Up! krijgt :D
Van een Passat Variant 1.8 Turbo naar een UP!

Gebruikersavatar
sneeuw
Vagling liefhebber
Berichten: 129
Lid geworden op: do 05 jul 2012, 22:27

Re: Vandaag naar de auto dealer!

Bericht door sneeuw » zo 29 jul 2012, 09:16

Je zult het N O O I T raden, maar de High Up (75pk) Automaat kan GEEN verwarmde stoelen bevatten. (Dit kan wel bij de Move Up 60Pk automaat)
De dealer meldde dat er 'te veel data' over de kabels gaat, en dat dat niet goedgekeurd is door VW.

Omdat mijn vrouw zoveel waarde geeft aan stoelverwarming (Ja echt..) moest ik haar toch nog even bellen voordat ik m'n handtekening zetten, en jawel hoor, haar oordeel was sterk; 'Dan maar geen UP!'.

Ik heb de deal gisteren voor enkele dagen in de koelkast gezet, en heb al in de avond met een goed glas wijn haar over de streep gehaald onder het mom van: "Een stoelverwarming gebruik je 2 uur per jaar en 75pk het hele jaar".

Nu nog maar weer een nieuwe afspraak maken om alles rond te maken. Hahahaha wat een verhaal weer, overkomt mij dat?! :p

Mii-Jordy
Forum newbie
Berichten: 53
Lid geworden op: vr 29 jun 2012, 19:26
Locatie: Flevoland

Re: Vandaag naar de auto dealer!

Bericht door Mii-Jordy » zo 29 jul 2012, 09:25

sneeuw schreef:Je zult het N O O I T raden, maar de High Up (75pk) Automaat kan GEEN verwarmde stoelen bevatten. (Dit kan wel bij de Move Up 60Pk automaat)
De dealer meldde dat er 'te veel data' over de kabels gaat, en dat dat niet goedgekeurd is door VW.

Omdat mijn vrouw zoveel waarde geeft aan stoelverwarming (Ja echt..) moest ik haar toch nog even bellen voordat ik m'n handtekening zetten, en jawel hoor, haar oordeel was sterk; 'Dan maar geen UP!'.

Ik heb de deal gisteren voor enkele dagen in de koelkast gezet, en heb al in de avond met een goed glas wijn haar over de streep gehaald onder het mom van: "Een stoelverwarming gebruik je 2 uur per jaar en 75pk het hele jaar".

Nu nog maar weer een nieuwe afspraak maken om alles rond te maken. Hahahaha wat een verhaal weer, overkomt mij dat?! :p
Die dealer zit je weer een verhaal aan te praten, wat een onzin. In Duitsland is de High up wel met stoelverwarming leverbaar. Als het goed is kan je de sotelverwarming ook krijgen op de move up 75 pk versie. Trouwens al gekeken naar de verschillen tussen de 60 en 75 pk? Het extra vermogen komt er pas bij een vrij hoog toerental uit of is dit anders bij de automaat?

Je bent wel de eerste met een automaat op het forum. Keuze vanwege eenvoud of altijd automaat gereden?
Seat Mii | 60PK | Style Chic | Candy White/Blue | Drive

Gebruikersavatar
sneeuw
Vagling liefhebber
Berichten: 129
Lid geworden op: do 05 jul 2012, 22:27

Re: Vandaag naar de auto dealer!

Bericht door sneeuw » zo 29 jul 2012, 09:30

Hoi Mii-Jordy,

Het gaat om de High Up 75 PK Automaat waarbij het niet zou kunnen. Andere uitvoeringen van de High Up weet ik niet of dat niet mogelijk is. In de brochure is dit na te lezen trouwens, kijk naar de bolletjes achter de meeruitvoeringen.

Ik wil juist automaat rijden, omdat ik vind [persoonlijke mening] het veiliger is omdat je meer geconcentreerd op de weg bent wat er om je heen gebeurt, de motor niet af kan slaan bij het stoplicht, je eventueel nog iets kunt drinken zonder te hoeven schakelen, héél relaxed rijden is [/persoonlijke mening] :-) Waarschijnlijk ben ik mensen die pro-schakelbakken zijn tegen hun zere scheenbeen aan het schoppen, maar dat is zeker niet mijn bedoeling.
Mii-Jordy schreef:Trouwens al gekeken naar de verschillen tussen de 60 en 75 pk? Het extra vermogen komt er pas bij een vrij hoog toerental uit of is dit anders bij de automaat?
Ja dat heb ik, ik heb in beide gereden. Voor mijn gevoel (wellicht is het alleen een gevoel) vond ik de 75pk flotter rijden, sneller inhalen, maar ik vind de inruilwaarde flink hoger als je voor de 75pk zou gaan.

(+Nog even een leuke foto bij de dealer gemaakt)
Bijlagen
r600x600.jpg
Veel UPjes! Nog maar 1/3de van wat er stond.
r600x600.jpg (57.38 KiB) 6909 keer bekeken

Gebruikersavatar
Martin33
Vagling liefhebber
Berichten: 388
Lid geworden op: do 24 mei 2012, 17:26

Re: Vandaag naar de auto dealer!

Bericht door Martin33 » zo 29 jul 2012, 10:16

Ik heb een high up 75 pk zonder de automaat maar wel gewoon met stoelverwarming. Deze zit voor de high up in het lederpakket en gewoon leverbaar met de automaat versie. Best vreemd dat de verkoper dat niet weet....
high up! white 75pk bm. Acc: 4 drn, panoramadak, armsteun, drive pkkt, pltsbesprnd resrvwiel en lederen interieur.
Extra's: Led kofferbak verlichting 12V, dagrijverlichting 4250K, Xtreme dimlicht 4000K, Xtreme mistlampen 4000K 27 juli afgeleverd

Gebruikersavatar
sneeuw
Vagling liefhebber
Berichten: 129
Lid geworden op: do 05 jul 2012, 22:27

Re: Vandaag naar de auto dealer!

Bericht door sneeuw » zo 29 jul 2012, 10:22

Martin33 schreef:Ik heb een high up 75 pk zonder de automaat maar wel gewoon met stoelverwarming. Deze zit voor de high up in het lederpakket en gewoon leverbaar met de automaat versie. Best vreemd dat de verkoper dat niet weet....
In de brochure staat ook dat dat mogelijk is. Maar zonder leder weer niet.

Ik vind het even vreemd als jullie :-/

Gebruikersavatar
sneeuw
Vagling liefhebber
Berichten: 129
Lid geworden op: do 05 jul 2012, 22:27

Re: Vandaag naar de auto dealer!

Bericht door sneeuw » zo 29 jul 2012, 10:24

Configuratie wordt in ieder geval:
---------------------------------------------------
high up! - 75pk AUTOMAAT

Kleuren:
- Auto: Candy White
- Dashboard pad: Pure White
- Stoffenbekleding: Titaanzwart

Meeruitvoeringen:
- Vier deuren
- Executive pakket
- Drive pakket
- Maps+more
- Panorama schuif-/kanteldak
- Sound pakket (standaard bij High Up)
---------------------------------------------------

Gebruikersavatar
el coche SEAT
Donateur member
Berichten: 816
Lid geworden op: wo 15 feb 2012, 15:25
Locatie: BrunssUP!m

Re: Vandaag naar de auto dealer!

Bericht door el coche SEAT » zo 29 jul 2012, 10:34

sneeuw schreef:Configuratie wordt in ieder geval:
---------------------------------------------------
high up! - 75pk AUTOMAAT

Kleuren:
- Auto: Candy White
- Dashboard pad: Pure White
- Stoffenbekleding: Titaanzwart

Meeruitvoeringen:
- Vier deuren
- Executive pakket
- Drive pakket
- Maps+more
- Panorama schuif-/kanteldak
- Sound pakket (standaard bij High Up)
---------------------------------------------------
Wil je niet teleurstellen, maar Candy White met pure White dashpad gaat niet.
Wij hadden de high up met deze kleurencombinatie besteld, kregen enkele weken na de bestelling een bericht dat deze configuratie niet mogelijk was. Daarom zijn we overgestapt naar de White up!.
Skoda CITIGOe IV Style, Crystal blue metallic 83 pk 2020 Afbeelding

SEAT Leon ST FR, Desire Red metallic, 150 PK 2017 Afbeelding

Gebruikersavatar
sneeuw
Vagling liefhebber
Berichten: 129
Lid geworden op: do 05 jul 2012, 22:27

Re: Vandaag naar de auto dealer!

Bericht door sneeuw » zo 29 jul 2012, 10:47

Goed dat je het meld, ik lees het ook ergens anders op het forum.

Het vreemde is wel dat de dealer niets zei + in de VW Car Configurator kun je het wel kiezen.

Gebruikersavatar
el coche SEAT
Donateur member
Berichten: 816
Lid geworden op: wo 15 feb 2012, 15:25
Locatie: BrunssUP!m

Re: Vandaag naar de auto dealer!

Bericht door el coche SEAT » zo 29 jul 2012, 11:16

sneeuw schreef:Goed dat je het meld, ik lees het ook ergens anders op het forum.

Het vreemde is wel dat de dealer niets zei + in de VW Car Configurator kun je het wel kiezen.
De dealer had het zelfs bij PON nagevraagd toen we de bestelling maakten, echter achteraf was het niet mogelijk.
Skoda CITIGOe IV Style, Crystal blue metallic 83 pk 2020 Afbeelding

SEAT Leon ST FR, Desire Red metallic, 150 PK 2017 Afbeelding

Gebruikersavatar
oubaasje
Vagling liefhebber
Berichten: 209
Lid geworden op: vr 27 apr 2012, 15:47
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Vandaag naar de auto dealer!

Bericht door oubaasje » zo 29 jul 2012, 11:47

@sneeuw: heb je ook een proefrit gemaakt met de automaat?
ik lees negatieve berichten over het gebruiksgemak
Ad

Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: Vandaag naar de auto dealer!

Bericht door Up&Go » zo 29 jul 2012, 12:40

Ik ben ook erg benieuwd naar de automaat-ervaringen omdat ik daarover ook vooral negatief nieuws lees helaas. Heb lang automaat (dsg) gehad.

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Vandaag naar de auto dealer!

Bericht door up! » zo 29 jul 2012, 13:02

Mii-Jordy schreef:Trouwens al gekeken naar de verschillen tussen de 60 en 75 pk? Het extra vermogen komt er pas bij een vrij hoog toerental uit.
De 75pk heeft een kortere versnellingsbak, zodat je bij iedere snelheid meer toeren draait en dus, kort gezegd, bij elke snelheid meer pk en meer koppel hebt. Als kers op de taart heb je dan ook nog eens 15pk extra bij hogere toerentallen. Het is dus niet zo dat je tot 5.000tpm niets aan de 75pk zou hebben. De meerwaarde van de 75pk zit (door die kortere versnellingsbak) in het hele toerenbereik.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

stUp!
Vagling liefhebber
Berichten: 221
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 17:29

Re: Vandaag naar de auto dealer!

Bericht door stUp! » zo 29 jul 2012, 13:15

Je kunt ook nog altijd after market stoelverwarming plaatsen. De knopjes kun je dan gewoon op de stoel laten monteren.

Mii-Jordy
Forum newbie
Berichten: 53
Lid geworden op: vr 29 jun 2012, 19:26
Locatie: Flevoland

Re: Vandaag naar de auto dealer!

Bericht door Mii-Jordy » zo 29 jul 2012, 14:05

up! schreef:
Mii-Jordy schreef:Trouwens al gekeken naar de verschillen tussen de 60 en 75 pk? Het extra vermogen komt er pas bij een vrij hoog toerental uit.
De 75pk heeft een kortere versnellingsbak, zodat je bij iedere snelheid meer toeren draait en dus, kort gezegd, bij elke snelheid meer pk en meer koppel hebt. Als kers op de taart heb je dan ook nog eens 15pk extra bij hogere toerentallen. Het is dus niet zo dat je tot 5.000tpm niets aan de 75pk zou hebben. De meerwaarde van de 75pk zit (door die kortere versnellingsbak) in het hele toerenbereik.
Het lijkt me logisch om de toerentallen gelijk te houden en dan te kijken naar het PK/Nw gedeelte. Zou een scheve vergelijking worden als je die niet gelijk zet. Hier op het forum is er een topic over waar het verschil op de verschillende toerentallen que PK en Nw erg meevallen ondanks het gat van 75 PK. Daarnaast zijn voor zowel de 75 als de 60 PK de Nw's hetzelfde.
Seat Mii | 60PK | Style Chic | Candy White/Blue | Drive

Gebruikersavatar
sneeuw
Vagling liefhebber
Berichten: 129
Lid geworden op: do 05 jul 2012, 22:27

Re: Vandaag naar de auto dealer!

Bericht door sneeuw » zo 29 jul 2012, 15:06

oubaasje schreef:@sneeuw: heb je ook een proefrit gemaakt met de automaat?
ik lees negatieve berichten over het gebruiksgemak
Ad
De enige recensies die ik heb gelezen over de AGS zijn
- http://www.autozine.nl/text/1023.html
- http://www.autogetest.nl/ecotests/item/ ... a-ags.html
Dit klinkt als de Smart Fortwo ook heeft. Ik ben niet anders gewend zeg ik maar eventjes.

Proefrit in automaat is alleen beschikbaar voor mensen die reviews schrijven van de bekendere auto bladen. :-/
Laatst gewijzigd door sneeuw op zo 29 jul 2012, 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
sneeuw
Vagling liefhebber
Berichten: 129
Lid geworden op: do 05 jul 2012, 22:27

Re: Vandaag naar de auto dealer!

Bericht door sneeuw » zo 29 jul 2012, 15:08

up! schreef:
Mii-Jordy schreef:Trouwens al gekeken naar de verschillen tussen de 60 en 75 pk? Het extra vermogen komt er pas bij een vrij hoog toerental uit.
De 75pk heeft een kortere versnellingsbak, zodat je bij iedere snelheid meer toeren draait en dus, kort gezegd, bij elke snelheid meer pk en meer koppel hebt. Als kers op de taart heb je dan ook nog eens 15pk extra bij hogere toerentallen. Het is dus niet zo dat je tot 5.000tpm niets aan de 75pk zou hebben. De meerwaarde van de 75pk zit (door die kortere versnellingsbak) in het hele toerenbereik.
Is dit nu een voordeel of een nadeel? Ik ben A-technisch weggelegd met dit soort dingen.

Gebruikersavatar
oubaasje
Vagling liefhebber
Berichten: 209
Lid geworden op: vr 27 apr 2012, 15:47
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Vandaag naar de auto dealer!

Bericht door oubaasje » zo 29 jul 2012, 16:27

verspeel je met de automaat ook niet je bpm vrijstelling?
Als ik jou was zou ik toch eerst een proefrit maken

Plaats reactie