Up tegenwoordig standaard bleumotion??

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
Michel.oa
Vagling liefhebber
Berichten: 120
Lid geworden op: zo 29 apr 2012, 19:36

Re: Up tegenwoordig standaard bleumotion??

Bericht door Michel.oa » zo 20 mei 2012, 10:35

Haha ja ik ben wel overtuigd. Sommigen nog niet geloof ik...
Eigenaar van een Black Up bmt 5 deurs

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Up tegenwoordig standaard bleumotion??

Bericht door Ron UP » zo 20 mei 2012, 11:51

Michel.oa schreef:Haha ja ik ben wel overtuigd. Sommigen nog niet geloof ik...
Maar jij bent toch de vraagsteller :P dus einde topic ;)
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Up tegenwoordig standaard bleumotion??

Bericht door Psycho_Mantis » zo 20 mei 2012, 13:02

Ron UP schreef:Ik heb ook BM en ik snap niet waarom jullie het uitzetten? Wat is er zo vervelend aan dan? Ik rij altijd met ingeschakelde bm en eigenlijk merk ik niet eens dat ik bm heb. Bij stilstand voor een verkeerlicht bv sta ik altijd met koppeling in zn 1 te wachten, je zet m toch niet in zn vrij toch? Zo rij ik al jaren eigenlijk.....behalve als je bij een openstaande brug staat te wachten zet ik m in zn vrij laat ik m uitvallen. Gewoon handig die technologie, maar niet echt noodzakelijk.
Wat wel weer mooi is, is dat je accu opgeladen word als je remt, daarom ook zo'n grote accu he.
Ik gebruik het eigelijk continue, ik verwacht wel dat de techniek ver genoeg is dat het gewoon kan zonder problemen. als het kapot gaat door het start stop systeem sta ik toch gelijk bij de dealer.
Als het systeem niet deugt heeft VW een heel groot probleem lijkt mij...

TOP UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 190
Lid geworden op: do 29 mar 2012, 19:21

Re: Up tegenwoordig standaard bleumotion??

Bericht door TOP UP! » zo 20 mei 2012, 13:15

Ron UP schreef:Ik heb ook BM en ik snap niet waarom jullie het uitzetten? Wat is er zo vervelend aan dan? Ik rij altijd met ingeschakelde bm en eigenlijk merk ik niet eens dat ik bm heb. Bij stilstand voor een verkeerlicht bv sta ik altijd met koppeling in zn 1 te wachten, je zet m toch niet in zn vrij toch? Zo rij ik al jaren eigenlijk.....behalve als je bij een openstaande brug staat te wachten zet ik m in zn vrij laat ik m uitvallen. Gewoon handig die technologie, maar niet echt noodzakelijk.
Wat wel weer mooi is, is dat je accu opgeladen word als je remt, daarom ook zo'n grote accu he.
Er is mij wel eens verteld dat het niet goed is voor een koppeling als je die de hele tijd ingetrapt houdt voor een stoplicht.... ;)

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Up tegenwoordig standaard bleumotion??

Bericht door Ron UP » zo 20 mei 2012, 14:24

Huh?? Waarom dan niet? Nog nooit van gehoord zolang ik autorij,(26 jaar) vertel s, je hebt me nieuwsgierig gemaakt :D :D
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Up tegenwoordig standaard bleumotion??

Bericht door Psycho_Mantis » zo 20 mei 2012, 15:26

Dat lijkt mij ook onwaarschijnlijk.
Maar ik kan me wel voorstellen dat het slecht is als je stil staat en je hebt je versnelling in z'n 1 en je heb de koppeling niet goed helemaal ingedrukt.

TOP UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 190
Lid geworden op: do 29 mar 2012, 19:21

Re: Up tegenwoordig standaard bleumotion??

Bericht door TOP UP! » zo 20 mei 2012, 17:15

Ron UP schreef:Huh?? Waarom dan niet? Nog nooit van gehoord zolang ik autorij,(26 jaar) vertel s, je hebt me nieuwsgierig gemaakt :D :D
Ik ben geen expert. Het is mij lang geleden een keer verteld... wat er precies sneller slijt weet ik niet.

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: Up tegenwoordig standaard bleumotion??

Bericht door Marantz » ma 11 jun 2012, 11:44

TOP UP! schreef:
Ron UP schreef:Huh?? Waarom dan niet? Nog nooit van gehoord zolang ik autorij,(26 jaar) vertel s, je hebt me nieuwsgierig gemaakt :D :D
Ik ben geen expert. Het is mij lang geleden een keer verteld... wat er precies sneller slijt weet ik niet.
De onderkant van je linker schoen zal zeker sneller slijten :D

Ik dacht dat het "probleem" is, of zou kunnen zijn, dat de drukgroep van de koppeling dan steeds belast wordt, maar ik doe het al zolang ik auto rij (vanaf 1979 !) en heb nooit specifiek koppelings problemen gehad........
Moet wel zeggen dat dit mijn eerst auto wordt met een S/S systeem.

Hatchback
Forum newbie
Berichten: 55
Lid geworden op: za 07 jul 2012, 16:51

Re: Up tegenwoordig standaard bleumotion??

Bericht door Hatchback » ma 09 jul 2012, 18:29

TOP UP! schreef:De enige reden waarom ik bluemotion gekozen heb is omdat deze versie op papier zuiniger is en misschien in de toekomst een wegenbelasting voordeel kan opleveren....
Ik schakel het stop/start systeem meestal uit. Ik heb al een paar keer gehad dat de motor afstaat en 5 seconde later weer aan het werk mag.... Kan mij niet voorstellen dat dit goed is voor levensduur van je motor/startmotor . VW kan mij niet wijs maken dat dit niks uitmaakt ..... Dit systeem is er puur om op papier een belastingvrije auto te kunnen aanbieden.... waardoor het een nog aantrekkelijkere auto door wordt in z'n segment :)
Dat was 1 van de redenen dat ik mijn BM niet heb geaccepteerd toen die als BM werd geleverd terwijl ik een "normale" versie had besteld. Na wat heen en weer gesteggel van een maand is er alsnog een zonder BM besteld, wat dus wel kon Ron ;-) Het ging niet om een voorraadauto, daarvoor had ik teveel specifieke wensen. Men heeft mij nadien keurig op de hoogte gehouden van de productiedatum. Belangrijk was natuurlijk dat hij voor 1 juli op kenteken zou staan en dat is gelukt.
Ik rij meestal Hi :roll: in m'n uppie
Oops ik bedoel in m'n Hi uppie :mrgreen:

Gebruikersavatar
sneeuw
Vagling liefhebber
Berichten: 129
Lid geworden op: do 05 jul 2012, 22:27

Re: Up tegenwoordig standaard bleumotion??

Bericht door sneeuw » ma 09 jul 2012, 18:41

Ik las in de brochure (1 jul 2012) dat de Automaten geen BMT hebben. Wel jammer

Hatchback
Forum newbie
Berichten: 55
Lid geworden op: za 07 jul 2012, 16:51

Re: Up tegenwoordig standaard bleumotion??

Bericht door Hatchback » ma 09 jul 2012, 18:51

Staat er in de (laatste) brochure nog steeds dat er een LongLife Service wordt toegepast?
Sorry, off topic :o :oops:
Ik rij meestal Hi :roll: in m'n uppie
Oops ik bedoel in m'n Hi uppie :mrgreen:

Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: Up tegenwoordig standaard bleumotion??

Bericht door Prohopper » ma 09 jul 2012, 20:56

...
Laatst gewijzigd door Prohopper op zo 17 mar 2013, 11:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Michel.oa
Vagling liefhebber
Berichten: 120
Lid geworden op: zo 29 apr 2012, 19:36

Re: Up tegenwoordig standaard bleumotion??

Bericht door Michel.oa » ma 09 jul 2012, 21:00

Motor gaat niet uit hoor als je hem in zijn vrij hebt en nog niet stil staat....
Je remenergie word alleen opgeslagen.
Eigenaar van een Black Up bmt 5 deurs

Plaats reactie