Die kreng van mij wilt ook wel eens trillen bij het (rustig) remmen. Als ik vervolgens een keer hard rem doet ie dat niet meer. Maar echt als trilling door kromme remschijven ervaar ik het niet.
Ik heb tijdens de aankoop van mijn Mii met meerdere drielingen gereden, dit deden ze allemaal wel een beetje.
Kromme remschijven / stuurhuis speling
Re: Kromme remschijven / stuurhuis speling
Seat Mii Sport Dynamic 1.0 MPI 60pk
Re: Kromme remschijven / stuurhuis speling
Geloof nu maar dat het een schijvenprobleem is. Want, zoals je zelf al liet weten dat, als je hard afremt het daarna over is. Het is een specifiek VW probleem van hun modellen uit de kleine klasse. Ik denk dat het pas verholpen is wanneer je het complete systeem aan de voorkant vervangt voor een ander dan dat van VW. Shame on you VW!!!Ozzy schreef: ↑ma 29 aug 2022, 21:48Die kreng van mij wilt ook wel eens trillen bij het (rustig) remmen. Als ik vervolgens een keer hard rem doet ie dat niet meer. Maar echt als trilling door kromme remschijven ervaar ik het niet.
Ik heb tijdens de aankoop van mijn Mii met meerdere drielingen gereden, dit deden ze allemaal wel een beetje.
- NidayFright
- Donateur member
- Berichten: 568
- Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44
Re: Kromme remschijven / stuurhuis speling
Had dit "probleem" trouwens ook zelf ervaren vorig jaar. Remmen aan de voorzijde compleet vervangen (originele remblokken + remschijven). Overigens had ik bij de eerste remmen nul trillingen e.d. , het was puur vanwege slijtage dat ik deze moest vervangen.
Helaas was dat niet na de montage van de nieuwe remmenset. Na +/- 1000 km voelde ik een lichte trilling opkomen tijdens het afremmen. Wat in een korte tijd steeds erger werd. Had het nog overwogen om nieuwe remmen te claimen , gezien de leeftijd hiervan. Maar aan de andere kant , was ik juist ook benieuwd of het trillen na verloop van tijd weg zou gaan (en of het dan puur aan de onderdelen/remmen zelf zou liggen).
Dit was bij mij dus wel het geval , het werd al redelijk snel (+/- 1800km) steeds minder en inmiddels al een geruime tijd compleet weg. Inmiddels zitten de "nieuwe" remmen er al +15k onder. Tevens heb ik niet mijn rijstijl aangepast wat betreft het afremmen e.d.
Bij mij is het dus vanzelf weg gegaan. Moet er wel bij vermelden dat ik geen langzame rijder ben
Helaas was dat niet na de montage van de nieuwe remmenset. Na +/- 1000 km voelde ik een lichte trilling opkomen tijdens het afremmen. Wat in een korte tijd steeds erger werd. Had het nog overwogen om nieuwe remmen te claimen , gezien de leeftijd hiervan. Maar aan de andere kant , was ik juist ook benieuwd of het trillen na verloop van tijd weg zou gaan (en of het dan puur aan de onderdelen/remmen zelf zou liggen).
Dit was bij mij dus wel het geval , het werd al redelijk snel (+/- 1800km) steeds minder en inmiddels al een geruime tijd compleet weg. Inmiddels zitten de "nieuwe" remmen er al +15k onder. Tevens heb ik niet mijn rijstijl aangepast wat betreft het afremmen e.d.
Bij mij is het dus vanzelf weg gegaan. Moet er wel bij vermelden dat ik geen langzame rijder ben
GTI DARK SILVER
Re: Kromme remschijven / stuurhuis speling
Die van mij trilt nu iedere keer als ik rem. Bij snelheden tot 60km/h valt het getril reuze mee, je merkt er bijna niks van, maar als je op de snelweg rijdt, dan trilt ie wel heel erg. Het getril is dan zodanig erg dat het stuur mee trilt.
Nu is het wel zo dat ze redelijk versleten zijn. De remschijven hebben een dikte van 20mm, bij 19mm schijnen ze op te zijn. En de remblokken kunnen nog max 10dkm als ik zou moeten schatten. Binnenkort even nieuwe remmerij eronder.
Nu is het wel zo dat ze redelijk versleten zijn. De remschijven hebben een dikte van 20mm, bij 19mm schijnen ze op te zijn. En de remblokken kunnen nog max 10dkm als ik zou moeten schatten. Binnenkort even nieuwe remmerij eronder.
Seat Mii Sport Dynamic 1.0 MPI 60pk