Schaamrood op mijn kaken.

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Schaamrood op mijn kaken.

Bericht door Psycho_Mantis » do 19 jul 2012, 13:47

Serieus,
Ik word een beetje moe van die bluemotion klaag topics.

Wat voor moeite is het om je koppeling in te trappen tijdens het starten? Overigens hoor je dit altijd te doen uit veiligheid.
Extra slijtage door een koppeling in te trappen? Je moet hem toch intrappen om weg te rijden dus wat is je punt?

Als je stil staat en muziek zit te luisteren en hij start na 10 minuten ineens, wees dan blij. Je hebt dan zojuist 10 minuten aan benzine bespaard waar je zeker wel 2/3 km mee kan rijden.

Sorry voor mijn scherpe reactie, maar moet even me mening kwijt na al dat geklaag...

Gebruikersavatar
eas
Vagling liefhebber
Berichten: 941
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 18:43
Locatie: krommenie

Re: Schaamrood op mijn kaken.

Bericht door eas » do 19 jul 2012, 13:52

en wat ook frappant is , dat na dat er allerlei goede en juiste argumenten de klagers
er er niet meer op terug komen om toch hun ( niet steekhoudende ) beweringen te verdedigen . btw onmogelijk .
fiat panda twinair 65 pk lounge 2013

Gebruikersavatar
Up-Jury
Donateur member
Berichten: 638
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 14:06
Locatie: Heerhugowaard

Re: Schaamrood op mijn kaken.

Bericht door Up-Jury » do 19 jul 2012, 16:14

Psycho_Mantis schreef:Serieus,
Ik word een beetje moe van die bluemotion klaag topics.

Wat voor moeite is het om je koppeling in te trappen tijdens het starten? Overigens hoor je dit altijd te doen uit veiligheid.
Extra slijtage door een koppeling in te trappen? Je moet hem toch intrappen om weg te rijden dus wat is je punt?

Als je stil staat en muziek zit te luisteren en hij start na 10 minuten ineens, wees dan blij. Je hebt dan zojuist 10 minuten aan benzine bespaard waar je zeker wel 2/3 km mee kan rijden.

Sorry voor mijn scherpe reactie, maar moet even me mening kwijt na al dat geklaag...
+1

Afbeelding

Gebruikersavatar
Witte Reus
Vagling liefhebber
Berichten: 200
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 13:10

Re: Schaamrood op mijn kaken.

Bericht door Witte Reus » do 19 jul 2012, 16:17

Psycho_Mantis schreef:Serieus,
Ik word een beetje moe van die bluemotion klaag topics.

Wat voor moeite is het om je koppeling in te trappen tijdens het starten? Overigens hoor je dit altijd te doen uit veiligheid.
Extra slijtage door een koppeling in te trappen? Je moet hem toch intrappen om weg te rijden dus wat is je punt?

Als je stil staat en muziek zit te luisteren en hij start na 10 minuten ineens, wees dan blij. Je hebt dan zojuist 10 minuten aan benzine bespaard waar je zeker wel 2/3 km mee kan rijden.

Sorry voor mijn scherpe reactie, maar moet even me mening kwijt na al dat geklaag...
Geheel mee eens :!:

Waar nog aan toegevoegd:
wanneer bij het starten de koppeling wordt ingetrapt wordt de startmotor minder belast omdat de versnellingsbak niet mee hoeft te worden rondgeslingerd. het is dus eerder slijtage-beperkend.
overigens trap ook ik automatisch mijn koppeling in dus ik had deze voorziening nog niet eens opgemerkt.

wat het spontaan starten betreft: up gaat echt niet ineens een eigen leven leiden. als je gewoon je sleutel omdraait als je parkeert (dus net als bij de up zonder bm) start ie echt niet uit zichzelf
High UP White Edition met Oxxio Razor 17” => KLIK

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Schaamrood op mijn kaken.

Bericht door Ron UP » do 19 jul 2012, 17:38

Weet je wat pas lastig is?



Dat je je sleutel om moet draaien voordat ie aanslaat pffffff wat lastig allemaal zeg :D

Die bmt heb ik er ook op, maar gebruik t nooit eigenlijk, soms schrik ik ervan als ie per ongeluk afslaat bij een openstaande brug bv.

Maar het voordeel met bmt is, is dat je accu altijd opgeladen is door de remenergie
Laatst gewijzigd door Ron UP op do 19 jul 2012, 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

jUPiter
Vagling liefhebber
Berichten: 457
Lid geworden op: wo 06 jun 2012, 19:39
Locatie: Achterhoek

Re: Schaamrood op mijn kaken.

Bericht door jUPiter » do 19 jul 2012, 17:41

Ron UP schreef:Weet je wat pas lastig is?



Dat je je sleutel om moet draaien voordat ie aanslaat pffffff wat lastig allemaal zeg :D
:lol: :lol: of instappen ;)
Van een Passat Variant 1.8 Turbo naar een UP!

Gebruikersavatar
oubaasje
Vagling liefhebber
Berichten: 209
Lid geworden op: vr 27 apr 2012, 15:47
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Schaamrood op mijn kaken.

Bericht door oubaasje » do 19 jul 2012, 17:46

om Wim Kan te parafraseren:
"Er zijn er met BM en er zijn er zonder BM"
("d'r benne d'r met hom en d'r benne d'r met kuit")
Ad

Gebruikersavatar
Martin33
Vagling liefhebber
Berichten: 388
Lid geworden op: do 24 mei 2012, 17:26

Re: Schaamrood op mijn kaken.

Bericht door Martin33 » do 19 jul 2012, 17:56

jUPiter schreef:
Ron UP schreef:Weet je wat pas lastig is?



Dat je je sleutel om moet draaien voordat ie aanslaat pffffff wat lastig allemaal zeg :D
:lol: :lol: of instappen ;)
ik neem er maar een chauffeur bij :mrgreen:
high up! white 75pk bm. Acc: 4 drn, panoramadak, armsteun, drive pkkt, pltsbesprnd resrvwiel en lederen interieur.
Extra's: Led kofferbak verlichting 12V, dagrijverlichting 4250K, Xtreme dimlicht 4000K, Xtreme mistlampen 4000K 27 juli afgeleverd

Gebruikersavatar
Up-Jury
Donateur member
Berichten: 638
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 14:06
Locatie: Heerhugowaard

Re: Schaamrood op mijn kaken.

Bericht door Up-Jury » za 21 jul 2012, 14:58

afdwalers ;)

jUPiter
Vagling liefhebber
Berichten: 457
Lid geworden op: wo 06 jun 2012, 19:39
Locatie: Achterhoek

Re: Schaamrood op mijn kaken.

Bericht door jUPiter » za 21 jul 2012, 19:00

Up-Jury schreef:afdwalers ;)
Sorry ;)
Van een Passat Variant 1.8 Turbo naar een UP!

koedie9
Forum newbie
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 29 jun 2012, 15:56

Re: Schaamrood op mijn kaken.

Bericht door koedie9 » za 21 jul 2012, 19:37

Bedankt voor al jullie reacties.
Het was nl. zo:
Heb 15 jaar met mijn vorige auto gereden (BMW 316 compact).
Deze startte altijd met of zonder ingetrapt koppelingspedaal.
Dus de ene keer trap je het pedaal in en de andere keer niet.
Ik had dan ook al een paar keer onbewust mijn up gestart met ingetrapt pedaal. Tot het moment dat ik dat een keer niet deed.
Als ik het instructieboekje had gelezen, had ik de dealer niet hoeven bellen. (Schaam, Schaam) :oops: :oops:

Het was gewoon even een weet.

Kan nu wat mij betreft een slotje op.

jUPiter
Vagling liefhebber
Berichten: 457
Lid geworden op: wo 06 jun 2012, 19:39
Locatie: Achterhoek

Re: Schaamrood op mijn kaken.

Bericht door jUPiter » zo 22 jul 2012, 07:15

Sinds wanneer lezen wij mannen een instructieboekje voordat het echt nodig is, :D je bent echt niet de eerste wie dit overkomt en vast ook niet de laatste ;)
Van een Passat Variant 1.8 Turbo naar een UP!

Blackpearl
Forum newbie
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 16:25
Locatie: Zuid Holland

Re: Schaamrood op mijn kaken.

Bericht door Blackpearl » zo 22 jul 2012, 11:38

...het is mij ook overkomen, maar dan bij de proefrit. Vol enthousiasme in de auto geïnstalleerd en starten maar. Helaas, lukte niet. Na drie minuten kwam de verkoper weer naar buiten om te vragen of het lukte; niet dus! Pas toen zei hij dat je eerst de koppeling moet intrappen en dan starten en ja hoor, het werkte. Je moet het maar weten! De rest van de proefrit verliep vlekkeloos.....
Verwacht in week 32:
High Up! BlueMotion 75pk; 5-deurs; black pearl; executive en drivepakket; reservewiel.

Plaats reactie