inhoud benzinetank

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

inhoud benzinetank

Bericht door Ron UP » ma 06 aug 2012, 10:13

Gisteren vol getankt, de naald stond precies op t streepje tussen de 1/2 en de 3/4. Dus nog ruim voldoende eigenlijk, maar wilde ff een zuinigheidstest doen, vandaar.

Nu weet ik dat er een 35 liter tank in zit, dus iedere kwartstreepje zou ongeveer 9 liter moeten zijn, dus in mijn geval zou er ongeveer 13 liter in moeten gaan.
Echter ging er 19.5 liter in, dus t eerste bovenste gedeelte, is meer dan je denkt, het laatste beetje in je tank zal sneller leeg zijn dus, ff handig om te weten mss?

En nog iets: normaal gesproken geeft je bc aan hoeveel km je nog kunt rijden voordat je moet tanken toch? Normaal gaf ie altijd 640 km aan met volle tankk, maar toen ik m vol had gegooid, maar 530 km, raar dacht ik gelijk, iets mis met de tankvlotter ofzo?
Maar na gelang ik op de snelweg reed, heeeeeeel zuinig, ging mn actieradius omhoog. Nu bijna 200 km verder, staat ie zelfs op 720 km !!!! Dus das lekker hahaha.

Heb ff zitten denken, hoe kan dat?
Op basis van mn vorige tank, dus stevig rijden, hogere toeren, berekent de bc gewoon hoeveel km je dan weer kunt rijden op de nieuwe tank, in mijn geval was dat dus maar 530 km........als je dus zuinig rijd, berekent hij meerdere km's, eigenlijk heel logisch!!

Dus in mijn geval, heb ik nu bijna 200km gereden en kan nu nog 720 km rijden, bij gelijke rijstijl he, dus ruim 900 km op een tankie van 35 liter, 1 op 26.3 dus, extreeeeem zuinig dus

I LOVE MY UP
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
Tom
Forum newbie
Berichten: 63
Lid geworden op: vr 27 jul 2012, 17:50

Re: inhoud benzinetank

Bericht door Tom » ma 06 aug 2012, 10:31

Dit is wel zoals ik zou verwachten dat de boordcomputer werkt. Wel leuk altijd, als je veel in de stad hebt gereden kun je de snelweg op en zo lang mogelijk dezelfde rangen houden. Toen ik jonger was had ik dat ook altijd met de auto van m'n pa. Als ik 'm dan meenam voor een langere rit reed ik altijd vrij zuinig en kon 'm dan terugzetten met een bijna gelijke range als toen ik 'm meenam. :P

Wat betreft die meter, eigenlijk is het inderdaad altijd zo dat hij vrij lang op vol staat en onderaan sneller naar 0 gaat.

Gebruikersavatar
sneeuw
Vagling liefhebber
Berichten: 129
Lid geworden op: do 05 jul 2012, 22:27

Re: inhoud benzinetank

Bericht door sneeuw » ma 06 aug 2012, 13:04

Het is natuurlijk altijd leuk om over zuinigheid van een auto te praten, en ik vind het zelf ook belangrijk dat een auto zuinig is.

HELAAS is 't in de wereld wel zo dat je vaak iemand moet inhalen die 10 tot 20km langzamer rijd dan de toegestane snelheid. Of mensen die met 70-80 de snelweg op gaan.

Het liefst rijd ik precies 100 (waar je max 100 mag) achter iemand die dat ook ongeveer rijd, en met cruise control.

stUp!
Vagling liefhebber
Berichten: 221
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 17:29

Re: inhoud benzinetank

Bericht door stUp! » ma 06 aug 2012, 13:40

Ik deed dit ''spel'' ook altijd elke keer als ik naar me werk ging dan ging ik kijken nog 60km, dan ga je zuinig rijden kom je op 70 of 80km en wanneer je na het werken terug naar huis gaat geeft die thuis weer 60 aan. Het idee dat je die rit niks verbruikt had..... :lol:

Plaats reactie