snelheidsmeter

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Corne
Forum newbie
Berichten: 27
Lid geworden op: di 08 mei 2012, 21:56

snelheidsmeter

Bericht door Corne » di 10 jul 2012, 00:28

na wat testen weet ik nu zeker, mijn snelheids meter geeft een iets hogere snelheid aan als de werkelijkheid, op 3 manieren getest met navigon/tom tom en snelheidsbord langs de weg.weet iemand of dit bij te stellen is?scheelt tussen de 3 a 5 km
VW move up/red blue motion

Gebruikersavatar
Toine
Vagling liefhebber
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 02 jul 2012, 09:00

Re: snelheidsmeter

Bericht door Toine » di 10 jul 2012, 00:30

Bijna alle auto's hebben deze marge ingebouwd gekregen, dat is een onderlinge snelheids afspraak van alle autofabrikanten.....
Seat Mii Style Sport 75 PK Candywit, Airco, Seat Sound System 2 + SPS, Drive Pakket

Gebruikersavatar
ruud
Vagling liefhebber
Berichten: 817
Lid geworden op: di 20 mar 2012, 21:29

Re: snelheidsmeter

Bericht door ruud » di 10 jul 2012, 07:33

Klopt bij onze Up is het 3 kilometer..

Gebruikersavatar
Up-Jury
Donateur member
Berichten: 638
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 14:06
Locatie: Heerhugowaard

Re: snelheidsmeter

Bericht door Up-Jury » di 10 jul 2012, 14:59

de mijne rijd langzamer volgen navigon :D

Daarom was die boete ook niet zo hoog :mrgreen:

Gebruikersavatar
Martin33
Vagling liefhebber
Berichten: 388
Lid geworden op: do 24 mei 2012, 17:26

Re: snelheidsmeter

Bericht door Martin33 » di 10 jul 2012, 15:38

Toine schreef:Bijna alle auto's hebben deze marge ingebouwd gekregen, dat is een onderlinge snelheids afspraak van alle autofabrikanten.....
Dit wordt gedaan omdat als je een snelheidsboete zou krijgen het niet mogelijk is om de fabrikant van de auto aansprakelijk te kunnen stellen door een verkeerde weergave van de snelheid. De afwijkingen verschillen per merk maar ligt tussen de 4 - 10% wat er altijd te veel wordt aangegeven op de teller. In werkelijkheid rijdt je altijd langzamer. Voor een goede snelheidsweergave kan je gbruik maken van de gps deze heeft een afwijking van ongeveer 1 km/h.
high up! white 75pk bm. Acc: 4 drn, panoramadak, armsteun, drive pkkt, pltsbesprnd resrvwiel en lederen interieur.
Extra's: Led kofferbak verlichting 12V, dagrijverlichting 4250K, Xtreme dimlicht 4000K, Xtreme mistlampen 4000K 27 juli afgeleverd

Gebruikersavatar
dubbel-UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 543
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 18:49
Locatie: het mooie Limburg

Re: snelheidsmeter

Bericht door dubbel-UP! » di 10 jul 2012, 17:42

Martin33 schreef:
Toine schreef:Bijna alle auto's hebben deze marge ingebouwd gekregen, dat is een onderlinge snelheids afspraak van alle autofabrikanten.....
Dit wordt gedaan omdat als je een snelheidsboete zou krijgen het niet mogelijk is om de fabrikant van de auto aansprakelijk te kunnen stellen door een verkeerde weergave van de snelheid. De afwijkingen verschillen per merk maar ligt tussen de 4 - 10% wat er altijd te veel wordt aangegeven op de teller. In werkelijkheid rijdt je altijd langzamer. Voor een goede snelheidsweergave kan je gbruik maken van de gps deze heeft een afwijking van ongeveer 1 km/h.
Er wordt ook een marge aangehouden omdat de wielomtrek kan wijzigen (banden slijten af, andere toegestane banden-maatvoeringen en banden-merktoleranties). :o
Echter als de banden afslijten dan wordt het verschil tussen aanduiding en werkelijkheid nog groter :roll:
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!

Gebruikersavatar
TV_UP!
Forum eindbaas
Berichten: 1247
Lid geworden op: ma 09 jul 2012, 20:12
Locatie: Fijnaart

Re: snelheidsmeter

Bericht door TV_UP! » za 04 aug 2012, 21:13

Corne schreef:na wat testen weet ik nu zeker, mijn snelheids meter geeft een iets hogere snelheid aan als de werkelijkheid, op 3 manieren getest met navigon/tom tom en snelheidsbord langs de weg.weet iemand of dit bij te stellen is?scheelt tussen de 3 a 5 km
ik weet niet welke maat banden je hebt maar je kan eventueel een hogere wang nemen zo wordt je wiel omtrek groter en geeft de snelheids meter minder aan of grotere velgen kopen met een grotere wiel omtrek :lol: :lol:
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,

Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L

Gebruikersavatar
Martin33
Vagling liefhebber
Berichten: 388
Lid geworden op: do 24 mei 2012, 17:26

Re: snelheidsmeter

Bericht door Martin33 » zo 05 aug 2012, 06:31

TV_UP! schreef:
Corne schreef:na wat testen weet ik nu zeker, mijn snelheids meter geeft een iets hogere snelheid aan als de werkelijkheid, op 3 manieren getest met navigon/tom tom en snelheidsbord langs de weg.weet iemand of dit bij te stellen is?scheelt tussen de 3 a 5 km
ik weet niet welke maat banden je hebt maar je kan eventueel een hogere wang nemen zo wordt je wiel omtrek groter en geeft de snelheids meter minder aan of grotere velgen kopen met een grotere wiel omtrek :lol: :lol:
gewoon wat meer lucht erin pompen 8-)
high up! white 75pk bm. Acc: 4 drn, panoramadak, armsteun, drive pkkt, pltsbesprnd resrvwiel en lederen interieur.
Extra's: Led kofferbak verlichting 12V, dagrijverlichting 4250K, Xtreme dimlicht 4000K, Xtreme mistlampen 4000K 27 juli afgeleverd

Up! Lover
Forum newbie
Berichten: 41
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 10:57

Re: snelheidsmeter

Bericht door Up! Lover » ma 06 aug 2012, 19:39

Chips! Heeft de Up! dit ook? Ik had het ook in mijn Atos en vond het erg irritant........

Gebruikersavatar
Tom
Forum newbie
Berichten: 63
Lid geworden op: vr 27 jul 2012, 17:50

Re: snelheidsmeter

Bericht door Tom » ma 06 aug 2012, 19:46

Up! Lover schreef:Chips! Heeft de Up! dit ook? Ik had het ook in mijn Atos en vond het erg irritant........
Bijna elke auto heeft dit helaas.

stUp!
Vagling liefhebber
Berichten: 221
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 17:29

Re: snelheidsmeter

Bericht door stUp! » ma 06 aug 2012, 20:38

Elke auto heeft het, maar was is er zo irritand aan? rij je 70km/h dan ga je eigenlijk 67 ofzo. Waar zit het probleem?

Gebruikersavatar
RoyVisser
Vagling liefhebber
Berichten: 218
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 18:18

Re: snelheidsmeter

Bericht door RoyVisser » wo 08 aug 2012, 13:34

3km afwijking op de 100 is behoorlijk netjes overigens. De meeste nieuwe autos zitten tussen de 3/5. Bij mij is het volgends mij zelfs minder als 3km, vanwege de ietsiepietsie grotere banden tov een Take Up/Move Up, ik gok dat de mensen met de 16inchers behoorlijk in de buurt komen :)
Pearl Black High Up 60pk BlueMotion met 16" Classic Velgen, Pearl Black Inleg, Titaanzwart Interieur, Geen Typeaanduiding, Plaatsvervangend Reservewiel, Drive Pakket en Executive Pakket

Plaats reactie