ervaringen met 107/c1/aygo in vergelijking met up!?
ervaringen met 107/c1/aygo in vergelijking met up!?
Heeft er iemand ervaring met c1/107/aygo en die daarna de up! Heeft gekocht? Ik wil graag de ervaringen lezen over het verschil in verbruik, comfort, onderhoud(skosten (voor hoever je dat kunt weten met een nieuwe up!)) enz.. dank u wel.
- oubaasje
- Vagling liefhebber
Re: ervaringen met 107/c1/aygo in vergelijking met up!?
ik heb geen ervaring met de genoemde autootjes maar de ANWB gedeeltelijk wel, met Citroen C1, Fiat Panda, Ford Ka, Kia Picanto, Renault Twingo en Suzuki Alto.
Lees de Kampioen van juni
Is die online gratis te lezen?oubaasje schreef:ik heb geen ervaring met de genoemde autootjes maar de ANWB gedeeltelijk wel, met Citroen C1, Fiat Panda, Ford Ka, Kia Picanto, Renault Twingo en Suzuki Alto.
- oubaasje
- Vagling liefhebber
(nog) niet dat ik weet maar in de meeste bibliotheken is de Kampioen wel aanwezig.tommyUP schreef:[
Is die online gratis te lezen?
Ik ga kijken of ik een scan kan maken (als dat geen problemen met copyright zal geven want bij de anwb zijn ze niet makkelijk)
Dat zou ik zeer op prijs stellen! Bij voorbaat dank!oubaasje schreef:(nog) niet dat ik weet maar in de meeste bibliotheken is de Kampioen wel aanwezig.tommyUP schreef:[
Is die online gratis te lezen?
Ik ga kijken of ik een scan kan maken (als dat geen problemen met copyright zal geven want bij de anwb zijn ze niet makkelijk)
- oubaasje
- Vagling liefhebber
hier in ieder geval alvast een overzichtstabel
hoop dat het leesbaar is want het maximum is 800 x 600 px
hoop dat het leesbaar is want het maximum is 800 x 600 px
Wij hebben een 107 en een Up. Verschil in comfort is groot te noemen. Verbruik nagenoeg gelijk. De Up(60 pk, geen bm) trekt harder, remt harder, maakt minder herrie (buiten steentjes en water in wielbakken achter) enz. Beide staan op 195-15 uniroyal rainsport2, dus daar zit het verschil niet in. De lak van VW is ook stukken harder en beter bestand tegen steenslag. Bij 107 zelfs op het dak!!
- el coche SEAT
- Donateur member
Wij zijn van een 107 naar een Up overgestapt.
Grootste verschil is de degelijkheid.
We hebben destijds in Duitsland met de Up proefgereden. Op die dag was er veel wind. De 107 had veel moeite om stabiel te blijven. Tijdens de testrit hebben we onder vergelijkbare omstandigheden dezelfde weg met de Up gereden. Wat een verschil. De Up lag veel beter op de weg, was stiller en voelde duidelijk degelijker aan. Mijn vrouw vond het in eerste instantie onzin om onze net 2 jaar oude 107 te gaan inruilen, echter na de proefrit was zij overtuigd.
Verbruik ligt op het nivo van de 107. Bij het poetsen van de 107 had je het gevoel dat je soms door het plaatwerk heen kon duwen, dat is bij de Up duidelijk anders.
Grootste verschil is de degelijkheid.
We hebben destijds in Duitsland met de Up proefgereden. Op die dag was er veel wind. De 107 had veel moeite om stabiel te blijven. Tijdens de testrit hebben we onder vergelijkbare omstandigheden dezelfde weg met de Up gereden. Wat een verschil. De Up lag veel beter op de weg, was stiller en voelde duidelijk degelijker aan. Mijn vrouw vond het in eerste instantie onzin om onze net 2 jaar oude 107 te gaan inruilen, echter na de proefrit was zij overtuigd.
Verbruik ligt op het nivo van de 107. Bij het poetsen van de 107 had je het gevoel dat je soms door het plaatwerk heen kon duwen, dat is bij de Up duidelijk anders.
VW UP! GTI, Kings Red with Black roof, 115 pk, 2023
VW Golf Variant, R-line, Dolphin Grey, 130 pk, 2023
VW Golf Variant, R-line, Dolphin Grey, 130 pk, 2023
...
Laatst gewijzigd door Prohopper op zo 17 mar 2013, 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Vagling liefhebber
Paar duizend euro????
Mijn citigo is welgeteld 75 euro duurder op de offerte t.o.v. mijn huidige 107 die nu 2,5 jaar oud is en nieuw 11400 koste. En als ik zie wat ik er voor terug krijg dan zijn ze niet alleen op uitrusting, kwaliteit, weggedrag en algeheel plaatje de andere drieling vervooruit ook qua tijd.
Mijn citigo is welgeteld 75 euro duurder op de offerte t.o.v. mijn huidige 107 die nu 2,5 jaar oud is en nieuw 11400 koste. En als ik zie wat ik er voor terug krijg dan zijn ze niet alleen op uitrusting, kwaliteit, weggedrag en algeheel plaatje de andere drieling vervooruit ook qua tijd.
ik heb 3 jaar een C1 gereden, met veel plezier. Zuinig en voor zijn doen ruim en snel. Het was een 5 deurs, makkleijk. Nu sinds 4 weken een Up! voelt beter en veel degelijker. Verbruik ligt iets hoger dan de C1, maar is te verwaarlozen. kortom ik heb het idee dat ik er echt op vooruit ben gegaan. Heb wel een Up 3 deurs gekocht en moet zeggen dat ik de 2 deuren -in vergelijking met de C1- nog steeds vaak mis, zeker omdat de instelling van de voorstoelen niet intact blijft. Daar staat tegenover dat met de ramen open rijden een enorm ruimn gevoel geef, omdat de portieren zo groot zijn.
De geluidsinstallatie is top en onvergelijkbaar met de C1. Ik heb dan wel het sound pakket genomen.
Wat mij negatief heeft verrast (was ik niet van op de hoogte) is de onderhoudsinterval van 15000 km of 1 keer per jaar. Voor de C1 was dat veel minder. mogelijk maakt dat het overall gebruik iets kostbaarder. Als het echt zuinig moet zijn dan id de C1 een heel goede keuze, maar de Up is en voelt als een hele klasse meer
De geluidsinstallatie is top en onvergelijkbaar met de C1. Ik heb dan wel het sound pakket genomen.
Wat mij negatief heeft verrast (was ik niet van op de hoogte) is de onderhoudsinterval van 15000 km of 1 keer per jaar. Voor de C1 was dat veel minder. mogelijk maakt dat het overall gebruik iets kostbaarder. Als het echt zuinig moet zijn dan id de C1 een heel goede keuze, maar de Up is en voelt als een hele klasse meer
Heb je een take up toevallig? als je een move up of high up hebt hebben de voorstoelen een geheugenstand bij de 3 deurs.mmoooss schreef:ik heb 3 jaar een C1 gereden, met veel plezier. Zuinig en voor zijn doen ruim en snel. Het was een 5 deurs, makkleijk. Nu sinds 4 weken een Up! voelt beter en veel degelijker. Verbruik ligt iets hoger dan de C1, maar is te verwaarlozen. kortom ik heb het idee dat ik er echt op vooruit ben gegaan. Heb wel een Up 3 deurs gekocht en moet zeggen dat ik de 2 deuren -in vergelijking met de C1- nog steeds vaak mis, zeker omdat de instelling van de voorstoelen niet intact blijft. Daar staat tegenover dat met de ramen open rijden een enorm ruimn gevoel geef, omdat de portieren zo groot zijn.
high up! white 75pk bm. Acc: 4 drn, panoramadak, armsteun, drive pkkt, pltsbesprnd resrvwiel en lederen interieur.
Extra's: Led kofferbak verlichting 12V, dagrijverlichting 4250K, Xtreme dimlicht 4000K, Xtreme mistlampen 4000K 27 juli afgeleverd
Extra's: Led kofferbak verlichting 12V, dagrijverlichting 4250K, Xtreme dimlicht 4000K, Xtreme mistlampen 4000K 27 juli afgeleverd
- Jeroen Spits
- Vagling liefhebber
Ik heb ook een move up, maar ook mijn stoelen vergeten hun stand wanneer je de stoel naar voren klapt..
Up! op je bumper!
- GunSpeed
- Forum eindbaas
Heb ergens gelezen (ik dacht op een Duits forum) dat je eerst het zitvlak naar achteren moet duwen en dan pas de rugleuning rechtop mag zetten. Op die manier zou het wel moeten lukken. Kan het zelf niet testen wegens nog geen Up!...Jeroen Spits schreef:Ik heb ook een move up, maar ook mijn stoelen vergeten hun stand wanneer je de stoel naar voren klapt..
Proberen zou ik zeggen
up! Black BMT 75pk 3d
- Psycho_Mantis
- Vagling liefhebber
Mijn stoelen onthouden het ook niet hoor...
Gelukkig kan ik het zelf wel onthouden waar de stoelen stonden.
Gelukkig kan ik het zelf wel onthouden waar de stoelen stonden.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
Ik weet dat DVH de C1 boven de up! heeft verkozen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- oubaasje
- Vagling liefhebber
waaar staat DVH voor? de vliegende hollander?
De High Up gewoon meesterlijk lux en comfortabele xD Of ik nu met 150 pk of met 75 pk in de file zit
Did you have your UP today ? Level UP !
- Psycho_Mantis
- Vagling liefhebber
Ik heb vandaag in een Aygo gereden van een vriend. Weet gelijk weer hoe lekker de up wel niet rijd
Het zal wel met de aanschafprijs te maken hebben Vraag DVH eens wat hij zou hebben gekozen als de up! even duur was geweest als de C1?Petrolhead Tom schreef:Ik weet dat DVH de C1 boven de up! heeft verkozen.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen