Koppeling nu al versleten??

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
Martin33
Vagling liefhebber
Berichten: 388
Lid geworden op: do 24 mei 2012, 17:26

Re: Koppeling nu al versleten??

Bericht door Martin33 » za 08 sep 2012, 15:53

daan schreef:Zelf hoor ik bij het rijden in versnellingen geratel uit de bak komen, rij maar eens een keer met je raam open langs een object. Vooralsnog alleen bij lage toeren! Stoort met verder niet zolang het maar niet kapot gaat ;)
kan ook je motorblok zijn omdat je te laag in toeren rijdt of eigen frequentie van het geheel.
high up! white 75pk bm. Acc: 4 drn, panoramadak, armsteun, drive pkkt, pltsbesprnd resrvwiel en lederen interieur.
Extra's: Led kofferbak verlichting 12V, dagrijverlichting 4250K, Xtreme dimlicht 4000K, Xtreme mistlampen 4000K 27 juli afgeleverd

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Koppeling nu al versleten??

Bericht door up! » za 08 sep 2012, 15:55

Mijn bak is geheel geruisloos. Moet ik me zorgen maken? :?
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
daan
Forum newbie
Berichten: 49
Lid geworden op: di 17 jul 2012, 21:28

Re: Koppeling nu al versleten??

Bericht door daan » za 08 sep 2012, 19:23

Martin33 schreef:
daan schreef:Zelf hoor ik bij het rijden in versnellingen geratel uit de bak komen, rij maar eens een keer met je raam open langs een object. Vooralsnog alleen bij lage toeren! Stoort met verder niet zolang het maar niet kapot gaat ;)
kan ook je motorblok zijn omdat je te laag in toeren rijdt of eigen frequentie van het geheel.
Het is denk ik wel de bak aangezien dit geluid ook voorkomt wanneer is stationair draai en de koppeling los laat, dat is precies hetzelfde geluid.
60pk BMT Candy White High Up! Executive Dynamic Drive reservewiel

Gebruikersavatar
Martin33
Vagling liefhebber
Berichten: 388
Lid geworden op: do 24 mei 2012, 17:26

Re: Koppeling nu al versleten??

Bericht door Martin33 » zo 09 sep 2012, 08:40

daan schreef:
Martin33 schreef:
daan schreef:Zelf hoor ik bij het rijden in versnellingen geratel uit de bak komen, rij maar eens een keer met je raam open langs een object. Vooralsnog alleen bij lage toeren! Stoort met verder niet zolang het maar niet kapot gaat ;)
kan ook je motorblok zijn omdat je te laag in toeren rijdt of eigen frequentie van het geheel.
Het is denk ik wel de bak aangezien dit geluid ook voorkomt wanneer is stationair draai en de koppeling los laat, dat is precies hetzelfde geluid.
oohw, dat heb ik ook hoor. volgens mij hoef je je daar geen zorgen over te maken.
high up! white 75pk bm. Acc: 4 drn, panoramadak, armsteun, drive pkkt, pltsbesprnd resrvwiel en lederen interieur.
Extra's: Led kofferbak verlichting 12V, dagrijverlichting 4250K, Xtreme dimlicht 4000K, Xtreme mistlampen 4000K 27 juli afgeleverd

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: Koppeling nu al versleten??

Bericht door Marantz » ma 10 sep 2012, 16:57

Klopt, dat is oa het koppelingshuis wat je hoort, die UP van mij klinkt als een koffiemolen.
Geen zorgen, kan ie 15 jaar mee worden, heb diverse motoren gehad en die hadden dit ook, en dat viel helemaal op omdat de koppeling gewoon open en bloot zit, dus is zeer hoorbaar.
Mijn vorige Renault had dit ook, bij de UP is het iets harder, gewoon koppeling in trappen, klaar, en stilte......

dirk
Forum newbie
Berichten: 30
Lid geworden op: di 20 mar 2012, 22:31

Re: Koppeling nu al versleten??

Bericht door dirk » wo 05 dec 2012, 21:55

Mijn uppie gaat dinsdag weer naar de dealer.Versnellingsbak begint weer te rammelen in de vrij.
Afwachten...........Weer een nieuwe bak eronder? Derde dan,zucht.

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Koppeling nu al versleten??

Bericht door up! » wo 05 dec 2012, 22:53

Als je al 2 bakken hebt vernieuwd, vraag ik me af of je wellicht te kritisch bent... Soms kun je problemen zien die er niet zijn.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

vw downie
Forum newbie
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 13:20

Re: Koppeling nu al versleten??

Bericht door vw downie » do 06 dec 2012, 10:54

Hee dirk,

ik heb dus hetzelfde geluid en ben er mee terug geweest,
ze zeggen dat het niks is dt dat hoor in een volkswagen up omdat het een kleine versnellinksbak is ,
hier ging ik niet mee akkoort want het is een nieuwe auto!
maar het blijkt dat dat bij het blokje hoort omdat het een 3 cilinder is

groetjes downie

dirk
Forum newbie
Berichten: 30
Lid geworden op: di 20 mar 2012, 22:31

Re: Koppeling nu al versleten??

Bericht door dirk » do 06 dec 2012, 21:03

De vorige twee bakken zijn 100% vergoed,waarom zal ik genoegen nemen met een nieuwe auto
met gerammel.Hij was eerst stil zoals het moet zijn. Van de week nog in een andere up gereden
die was prachtig stil.Dus............
Gr.Dirk.

bergertje
Forum newbie
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 12 nov 2012, 21:25

Re: Koppeling nu al versleten??

Bericht door bergertje » di 11 dec 2012, 22:53

die van mij is tot nu toe niks aan te horen als deze in ze vrij staad stationair.
Alleen als ik in lage touren rijd (wel bove de 1500) rammelt deze, het word erger als je gas geeft,
Is dit erg?
Vw black up,

MAZE
Vagling liefhebber
Berichten: 288
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 10:54
Locatie: Noord-Holland

Re: Koppeling nu al versleten??

Bericht door MAZE » wo 12 dec 2012, 22:42

Het geluid waar men het over heeft is het geluid van het druklager dit geluid had ik ook in mn fabia, ook het klonk geluid met schakelen van 1-2 en van 2-3 was er in aanwezig maar ik heb er probleemloos 40000+ kilometers mee gereden met het geluid toen ik de auto weer inruilde. Bij aanschaf had de fabia al 45000 kilometer gedraaid. Ik neem het voor lief tot het daadwerkelijk stuk gaat, dit omdat ze er niks aan kunnen en mogen doen eer het daadwerkelijk naar zn grootje is.

marcomoon
Forum newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: do 04 okt 2012, 13:48

Re: Koppeling nu al versleten??

Bericht door marcomoon » do 13 dec 2012, 13:18

Onze auto tikt ook als het koud is, contact gehad de dealer en VAgtechniek, dit schijnt zo te horen bij de VW Up!.

Na 10 minuten is het geluid ook weg.

Als de auto na 10 minuten nog tikt,dan moet je wel terug naar de dealer, want dat is niet goed.

whalertje40
Forum newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: do 27 dec 2012, 23:30

Re: Koppeling nu al versleten??

Bericht door whalertje40 » di 08 jan 2013, 19:58

dirk schreef:De vorige twee bakken zijn 100% vergoed,waarom zal ik genoegen nemen met een nieuwe auto
met gerammel.Hij was eerst stil zoals het moet zijn. Van de week nog in een andere up gereden
die was prachtig stil.Dus............
Gr.Dirk.
Ben je al wat wijzer geworden, mijn Citigo heeft er ook last van. Lijkt mij uit ervaringen uit het verleden de drukgroep.

chrisup
Forum newbie
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 01 okt 2012, 12:34

Re: Koppeling nu al versleten??

Bericht door chrisup » di 26 mar 2013, 10:19

Die van ons doet het zowel warm als koud... Als je de up koud start is het net een diesel.
Highup/executive paket/4-deurs uitvoering/wit/maps en more/ en ik een cube ams 100 voor als de vrouw er in rijdt

Nog te doen: vag-com aanpassingen

vwlars
Vagling liefhebber
Berichten: 163
Lid geworden op: vr 29 mar 2013, 15:50
Locatie: Steenbergen

Re: Koppeling nu al versleten??

Bericht door vwlars » do 04 apr 2013, 22:16

hallo.

ik heb bij mijn up ook het probleem.
kep er even een filmpje van gemaakt.
ik merk wel dat het geluid steeds erger word. hoor het zelfs ook al met warme motor.

[youtube]www.youtube.com/watch?v=5BcEcGXQ2Ig&feature=youtu.be[/youtube]


groet lars

xychix
Forum newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 27 jan 2013, 10:48

Re: Koppeling nu al versleten??

Bericht door xychix » do 12 sep 2013, 13:55

whoi dat klinkt inderdaad niet lekker.

is hier nog iets aan veranderd? rijdt hij nog?

flaskk
Forum newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 11 jan 2013, 11:02

Re: Koppeling nu al versleten??

Bericht door flaskk » za 31 mei 2014, 17:13

Even een bumpje,

De Citigo wie nu 25dkm heeft gelopen zegt klak als je de koppeling op laat komen (neutraal en in de versnelling). Daarnaast ratelt hij ook als hij in de neutraal staat en koppeling omhoog hebt... druk je hem vervolgens in is het geluid weg auto om temperatuur of koud maakt niks uit.

Zit te denken om toch even langs de dealer te gaan.

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Koppeling nu al versleten??

Bericht door RobertJ » za 31 mei 2014, 18:45

Ach, gratis koffie en croissantje is al reden genoeg om langs de dealer te gaan, dus waarom niet voor een koppelingsprobleempje :)

Sent from my XT897

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Koppeling nu al versleten??

Bericht door Touchwood » za 31 mei 2014, 19:03

Dat ratelen is normaal. Doen alle auto's. Die klak in de koppeling is volgens mij hier al vaker aan de orde geweest. Kan opgelost worden met smeren van het mechanisme van het koppelingspedaal.
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Koppeling nu al versleten??

Bericht door TwitNour » zo 01 jun 2014, 02:10

Naar dealer, heb ik ook gedaan. Had zelfde probleem en heb een nieuwe koppeling met achterliggende cilinder gekregen. Probleem is verholpen. Verwijs eventueel naar het forum waar meerdere mensen er last van hebben want mijn dealer was niet bekend met het probleem.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Plaats reactie