Autowassen

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
sneeuw
Vagling liefhebber
Berichten: 129
Lid geworden op: do 05 jul 2012, 22:27

Autowassen

Bericht door sneeuw » zo 21 okt 2012, 16:31

Beste forumleden,

Iemand nog tips hoe je je auto het beste kunt wassen?

Keuze zijn natuurlijk, wasstraat of met de hand. Waar gaat jullie voorkeur naar uit met een nieuwe auto?

Je hoort wel eens dat een wasstraat krassen kan veroorzaken, maar is dat nu wel écht zo?!

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Autowassen

Bericht door up! » zo 21 okt 2012, 22:52

sneeuw schreef:Je hoort wel eens dat een wasstraat krassen kan veroorzaken, maar is dat nu wel écht zo?!
Ja, dat is zo. Maar zelf wassen kan ook krassen veroorzaken. Zelf vermijd ik krassen zoveel mogelijk door altijd met de hand te wassen. Maar dan wel goed, met een washandschoen die ik per paneel van de auto volledig schoon spoel, daarnaast gebruik ik heel veel water. De gemiddelde autowasser die niet zo heel zuinig is met zijn auto, kan evengoed door een goede wasstraat met textiel lappen (zijn er überhaupt nog borstelstraten :? )

Wat betreft krassen bij de wasstraat: je hebt krassen en krassen. De gemiddelde wasstraatgebruiker ziet de krassen die er door de wasstraat (of handmatig wassen) op komen helemaal niet. Het zijn ook geen hele diepe krassen, maar veelal swirls (die je goed ziet onder een felle lamp of in de zon).

Overigens, een up! die je 10 jaar wekelijks door de wasstraat rijdt, is daarna weer tot showroomstaat (zonder krassen of swirls) te poetsen/polijsten door een goede autopoetser. Kost niet meer dan 250 euro. Dus als je geen zin hebt in zelf wassen, zou ik gewoon door de wasstraat gaan...
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
TV_UP!
Forum eindbaas
Berichten: 1247
Lid geworden op: ma 09 jul 2012, 20:12
Locatie: Fijnaart

Re: Autowassen

Bericht door TV_UP! » ma 22 okt 2012, 17:44

Ik was mijn auto in de spuit cabine. Neem dan wel me eigen borstel mee en was deze na gebruik goed uit.(Borstel spuit cabine zelf nooit nemen je hebt er zat mensen bij die ze gebruiken voor de banden met alle gevolgen van dien voor je lak)
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,

Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L

Plaats reactie