navi-gone ?

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
FlyingJeroen
Forum newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: do 08 nov 2012, 10:37

Re: navi-gone ?

Bericht door FlyingJeroen » do 03 jan 2013, 22:04

Daar lijkt het inderdaad op, maar ik mag toch aannemen dat tegenwoordig een goede ondersteuning voor Mac OS X geleverd wordt.
Het ligt dan dus nietaan de M&M zelf maar wel aan de software van Navigon Fresh applicatie, die het kennelijk net goed doet met een Mac en waar Navigon kennelijk zegt: gebruik maar een Windows Pc.
Dat gaat voor mij veel te ver. Het is geen obscuur opereating system maar gewoon een zeer gangbaar systeem.
Dat pik ik dus niet.
In mijn andere auto heb ik een Tomtom en die update ik zo wel op een Windows pc als op een Mac.

nol
Forum newbie
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 09 mei 2012, 18:52

Re: navi-gone ?

Bericht door nol » vr 04 jan 2013, 06:49

Ik heb een macbook met Mountain Lion. Helaas werkt het ook niet. Heeft het wel tot een paar maanden geleden goed gedaan.

nol
Forum newbie
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 09 mei 2012, 18:52

Re: navi-gone ?

Bericht door nol » vr 04 jan 2013, 23:44

Zojuist op de Windows mini-laptop de software geinstalleerd. Hier werkt het inderdaad wel.

Gebruikersavatar
Nikooos
Vagling liefhebber
Berichten: 175
Lid geworden op: do 31 jan 2013, 10:04

Re: navi-gone ?

Bericht door Nikooos » ma 04 feb 2013, 20:12

Al mensen succes met OSX? Hier dus ook een mac en geen mogelijkheid om een account aan te maken. Hij kan mijn aanvraag blijkbaar niet verwerken... :cry:
CitiGo Elegance 1.0 44KW/60PK|deep black metallic|Nano black interieur|Automaat|5 deurs|travelpack|all season pakket|Sunset|Parkeersensoren|Radio Funky|Move & Fun|14" Apus wit

MacFlott
Forum newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: di 21 aug 2012, 12:45

Re: navi-gone ?

Bericht door MacFlott » ma 04 feb 2013, 20:30

Hoi Nikoos,
Heb ook Mac met Mountain Lion en Fresh gaat niet lukken.
Steeds de melding,kan geen verbinding maken met server.
Heb gister een oude Windhoos laptop gepakt,en daar is alles mee gelukt.

Gebruikersavatar
DonkUp
Vagling liefhebber
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 13:08
Locatie: Lelystad

Re: navi-gone ?

Bericht door DonkUp » ma 04 feb 2013, 20:37

Ik heb een Windhoos masjien en geen problemen met Fresh. Is het mogelijk om Internet Explorer te installeren op OSX? Misschien lukt het daar wel mee.
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

Gebruikersavatar
Nikooos
Vagling liefhebber
Berichten: 175
Lid geworden op: do 31 jan 2013, 10:04

Re: navi-gone ?

Bericht door Nikooos » ma 04 feb 2013, 21:22

Net hier ook de Windows :shock: laptop van de vriendin gepakt en die werkt wel ja...
Wel een boze mail gestuurd dat het niet normaal is dat ze Mac niet goed ondersteunen. :evil:
CitiGo Elegance 1.0 44KW/60PK|deep black metallic|Nano black interieur|Automaat|5 deurs|travelpack|all season pakket|Sunset|Parkeersensoren|Radio Funky|Move & Fun|14" Apus wit

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: navi-gone ?

Bericht door Psycho_Mantis » ma 04 feb 2013, 21:51

Wel grappig dat het Mac aandeel op het forum hier zo groot is :P

Gebruikersavatar
Nikooos
Vagling liefhebber
Berichten: 175
Lid geworden op: do 31 jan 2013, 10:04

Re: navi-gone ?

Bericht door Nikooos » ma 04 feb 2013, 21:57

CitiGo Elegance 1.0 44KW/60PK|deep black metallic|Nano black interieur|Automaat|5 deurs|travelpack|all season pakket|Sunset|Parkeersensoren|Radio Funky|Move & Fun|14" Apus wit

Gebruikersavatar
oubaasje
Vagling liefhebber
Berichten: 209
Lid geworden op: vr 27 apr 2012, 15:47
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: navi-gone ?

Bericht door oubaasje » ma 04 feb 2013, 22:38

DonkUp schreef:Ik heb een Windhoos masjien en geen problemen met Fresh. Is het mogelijk om Internet Explorer te installeren op OSX? Misschien lukt het daar wel mee.
nee dat is niet mogelijk en als het wel mogelijk is dan lukt het nog niet want IE is een browser en Fresh is een op zichzelfstaande applicatie.
wat wel kan is om een virtuele windows omgeving op je mac te creeeren mbv van Virtual Box,parallels desktop, VM fusion of apple bootcamp.
Dan lukt het wel. althans bij mij met imac OSX 10.8.2 met de gratis Sun VirtualBox applicatie. Je moet dan wel Windows 7 of 8 kopen.
Heb ook een flink aantal (boze) brieven gestuurd naar de Navigon mensen en steeds krijg je het antwoord: we zijn er mee bezig, u krijgt bericht.
Ad

Gebruikersavatar
Nikooos
Vagling liefhebber
Berichten: 175
Lid geworden op: do 31 jan 2013, 10:04

Re: navi-gone ?

Bericht door Nikooos » di 05 feb 2013, 13:44

Ik heb inmiddels ook reactie gehad. Of ik zeker wist dat ik geen virusscanner of firewall draaide en of ik het nog eens opnieuw wilde proberen na het verwijderen van de laatste install. Mocht het dan nog niet werken, mocht ik een beta versie proberen.

Het nog een keer installeren was dus geen succes en ik kreeg een beta die exact dezelfde foutmelding geeft. Ik zie nu dat dit dezelfde beta is als in het bericht van november 2012!!
Blijkbaar is er dus helemaal niets opgeschoten.
CitiGo Elegance 1.0 44KW/60PK|deep black metallic|Nano black interieur|Automaat|5 deurs|travelpack|all season pakket|Sunset|Parkeersensoren|Radio Funky|Move & Fun|14" Apus wit

Gebruikersavatar
oubaasje
Vagling liefhebber
Berichten: 209
Lid geworden op: vr 27 apr 2012, 15:47
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: navi-gone ?

Bericht door oubaasje » di 05 feb 2013, 15:06

die beta versie hebben ze mij ook een paar maanden geleden gestuurd maar die werkt inderdaad niet." we zijn er mee bezig" krijg je elke keer te horen.
VW/Pon onder druk zetten want zij leveren iets af (navigon navigatie) dat niet goed werkt. Zij moeten op hun beurt van Navigon eisen dat zij goede spullen leveren die ook door mensen met een Mac computer gebruikt kunnen worden. Uit de voorgaande berichten maak ik op dat juist de mac adept een doelgroep is voor de Up!

Gebruikersavatar
Nikooos
Vagling liefhebber
Berichten: 175
Lid geworden op: do 31 jan 2013, 10:04

Re: navi-gone ?

Bericht door Nikooos » di 05 feb 2013, 15:09

Jup.. Dit is dus de laatste mail die ik net terug krijg. Hoe kan ik dan het beste klagen? Via mijn eigen dealer alleen?
Dear Mr Martens,

Thank you for your e-mail.

With regard to your email we inform you that, unfortunately we do not have other versions of NAVIGON Fresh available.

We are working hard in order to find a solution for the issues when the CG2009 error occurs with the beta version.

This is an error that occurs due to the configuration settings that were changed with an OS X update.

We have forwarded all the information about this case to our technical department and you will be contacted as soon as a new version of Fresh is available.

We kindly ask you to use some other computer at the moment, preferably a PC.

Please do not hesitate to contact us if you have any other questions.

Yours sincerely
_____________________
NAVIGON Support Team
Hannah Carter
CitiGo Elegance 1.0 44KW/60PK|deep black metallic|Nano black interieur|Automaat|5 deurs|travelpack|all season pakket|Sunset|Parkeersensoren|Radio Funky|Move & Fun|14" Apus wit

Gebruikersavatar
merkx352
Vagling liefhebber
Berichten: 429
Lid geworden op: ma 05 mar 2012, 15:53

Re: navi-gone ?

Bericht door merkx352 » di 05 mar 2013, 13:04

Ik heb gisteren de Beta versie geïnstalleerd op mijn  met 10.8.2 , ook hierbij gaf Fresh aan niet te kunnen communiceren ? vervolgens de firewall uitgezet en alles werkt naar behoren. Ik heb de update gedraaid naar 7.10.25. Nu heb ik alleen nog het probleem dat Navigon Fresh aangeeft dat er geen vrije ruimte meer is op de maps en more ??? dit is momenteel onder behandeling bij het service center van Navigon. Ik heb verschillende screenshots gemaakt en verstuurd naar ze.

Gebruikersavatar
oubaasje
Vagling liefhebber
Berichten: 209
Lid geworden op: vr 27 apr 2012, 15:47
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: navi-gone ?

Bericht door oubaasje » di 05 mar 2013, 17:10

een positief bericht.
Ik ga dat ook eens proberen (mijn imac draait ook onder 10.8.2) maar eerst een paar vraagjes:
- welke beta versie gebruik je en waar is die te downloaden
- hoe schakel je de firewall uit (bij firefox, safari) ?
Wat de vrije ruimte betreft is er een mogelijkheid om alles eerst te uploaden vanaf je M+M naar je mac of een HD of usbstick of sd kaartje en daarna de bestanden die je niet nodig hebt (bijv de kaarten uit uzbekistan, ik noem maar wat) te verwijderen en daarna alles weer te verplaatsen naar M+M. Er is al een aantal discussies hierover geweest.
Ad

Gebruikersavatar
merkx352
Vagling liefhebber
Berichten: 429
Lid geworden op: ma 05 mar 2012, 15:53

Re: navi-gone ?

Bericht door merkx352 » di 05 mar 2013, 18:11

Via Systeemvoorkeuren en daar ga je naar beveiliging en privacy , vervolgens vind je daar de knop met : schakel firewall uit. Ik heb een link ontvangen van de helpdesk waarin je deze versie kunt downloaden.
het probleem met het geheugen is niet alleen de vrije ruimte , de M+M geeft overal 0 MB aan. Dus totaal 0 MB , Vrij 0 MB en bezet 0 MB. Hier is men dus nog mee bezig.

dit is de link die ze me gestuurd hebben

http://navigon.vo.llnwd.net/o25/u/eu/fr ... ac_346.pkg

Gebruikersavatar
oubaasje
Vagling liefhebber
Berichten: 209
Lid geworden op: vr 27 apr 2012, 15:47
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: navi-gone ?

Bericht door oubaasje » di 05 mar 2013, 19:40

heel veel dank merkx352 :D
Ik heb de beta versie 3.4.6 geinstalleerd met uitgeschakelde firewall (hij bleek al uit te staan) en alles werkt perfect: geen foutmeldingen meer.
Mooi, een pak van m'n hart. Vreemd is dat Garmin dan niet even aan de mensen die al eerder hierom gevraagd hebben meldt dat er weer een nieuwe beta versie is.
Met de geheugenruimte heb ik geen problemen. Ik had al eerder alle kaarten behalve die in de omringende landen gewist.
Ad

Gebruikersavatar
merkx352
Vagling liefhebber
Berichten: 429
Lid geworden op: ma 05 mar 2012, 15:53

Re: navi-gone ?

Bericht door merkx352 » di 05 mar 2013, 19:54

Hallo Ad ,

Top , ik ben blij als dealer toch weer een oplossing gegeven te kunnen hebben.

Gr eric (vd udenhout )

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: navi-gone ?

Bericht door Psycho_Mantis » wo 06 mar 2013, 08:03

Hoe gaat de firewall uit in OSX?

Gebruikersavatar
Nikooos
Vagling liefhebber
Berichten: 175
Lid geworden op: do 31 jan 2013, 10:04

Re: navi-gone ?

Bericht door Nikooos » wo 06 mar 2013, 08:18

Psycho_Mantis schreef:Hoe gaat de firewall uit in OSX?
Onder je System Preferences en dan Security & Privacy, heb je een tab Firewall. Volgens mij staat die zelfs standaard uit.
CitiGo Elegance 1.0 44KW/60PK|deep black metallic|Nano black interieur|Automaat|5 deurs|travelpack|all season pakket|Sunset|Parkeersensoren|Radio Funky|Move & Fun|14" Apus wit

Plaats reactie