UP trekt naar links

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
NoTVR
Vagling liefhebber
Berichten: 333
Lid geworden op: vr 08 jun 2012, 12:09

Re: UP trekt naar links

Bericht door NoTVR » vr 14 dec 2012, 17:35

RaymonK schreef:Mijn auto staat inmiddels al 4 (!!) weken in de garage met ditzelfde probleem.

Begin er momenteel echt een beetje moedeloos van te worden en hoop snel weer is wat te horen
Ja, maar jouw auto staat bij een zekere N te M, en dan kun je er rustig vanuit gaan dat je pas wat van ze hoort als je garantie is verlopen... wat een tent is me dat zeg.
Ik zou een brief schrijven dat je je geld terug wilt.

RaymonK
Vagling liefhebber
Berichten: 106
Lid geworden op: za 15 sep 2012, 20:05

Re: UP trekt naar links

Bericht door RaymonK » vr 14 dec 2012, 19:08

Dat is een lekker bericht op de vrijdagavond...

Ik kan die brief inderdaad schrijven maar dan krijg ik geld terug voor een auto
van 4 maanden oud.. ik weet niet of ik daar veel wijzer van wordt?

NoTVR
Vagling liefhebber
Berichten: 333
Lid geworden op: vr 08 jun 2012, 12:09

Re: UP trekt naar links

Bericht door NoTVR » vr 14 dec 2012, 21:54

Ik sprak je vader er vandaag over, en ik vond de manier waarop ze dit bij 'N' 'oplossen' heel herkenbaar.

Het leuk datje een auto vol reclame van ze krijgt, maar ik zou langzaamaan eens eisen gaan stellen. Het is een nieuwe auto, waarachtig!

RaymonK
Vagling liefhebber
Berichten: 106
Lid geworden op: za 15 sep 2012, 20:05

Re: UP trekt naar links

Bericht door RaymonK » za 15 dec 2012, 09:06

Tja ik ben al blij dat ik momenteel een vervangende auto van ze mee krijg maar dat er nu is
echt wat moet gaan gebeuren is wel duidelijk.

Van m'n vader had ik het inderdaad al gehoord...

RaymonK
Vagling liefhebber
Berichten: 106
Lid geworden op: za 15 sep 2012, 20:05

Re: UP trekt naar links

Bericht door RaymonK » za 29 dec 2012, 15:20

Inmiddels staat de auto alweer 6 weken bij de dealer.

Heb mijn zoveelste brief geschreven dat ik aanstuur op een
deadline van 14-1-2013 en ik anders de koop wil laten ontbinden.

Dit is even een uitlaatklep voor me maar ik ben het gewoon helemaal zat.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: UP trekt naar links

Bericht door Tom Westendorp » za 29 dec 2012, 15:51

Indien de dealer het probleem niet opgelost krijgt een brief sturen waarin je ze uitdrukkelijk in gebreke stelt. Geef ze dan nog een uiterste termijn van twee weken om het euvel te verhelpen en indien dat niet gebeurt moet je de koop laten ontbinden wegens non conformiteit en een nieuwe auto eisen of de complete aankoopsom inclusief eventuele schadevergoeding.

Ik kan je wel aanraden als je er op aan wilt sturen dat de koop ontbonden wordt een jurist in de arm te nemen. Een kleine fout in de procedure kan er voor zorgen dat je ontbinding geen doorgang kan vinden.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: UP trekt naar links

Bericht door Prohopper » za 29 dec 2012, 16:16

...
Laatst gewijzigd door Prohopper op za 16 mar 2013, 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.

RaymonK
Vagling liefhebber
Berichten: 106
Lid geworden op: za 15 sep 2012, 20:05

Re: UP trekt naar links

Bericht door RaymonK » za 29 dec 2012, 16:56

Bedankt!

Ik hoop nog steeds dat ze zich aan hun woord houden en het zeer spoedig zal worden
verholpen maar ik krijg er steeds minder vertrouwen in.

Vindt het jammer want ik was echt echt blij met de UP!

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: UP trekt naar links

Bericht door Tom Westendorp » zo 30 dec 2012, 11:50

Prohopper schreef:Ik heb dit topic over het naar links en/of naar rechts trekken niet gevolgd, omdat wij daar (gelukkig) geen last van hebben, maar nu ik net het topic een beetje heb doorgelezen, mag ik toch wel stellen dat de up! met al zijn gebreken het predikaat "k*tauto van het jaar" wel heeft verdiend.
Je zou toch maar voor je dure geld een up! hebben aangeschaft en dan krijg je zo'n vochtig hok die ook nog eens naar links of naar rechts trekt.
Het wachten is op de eerste die het zo zat is en z'n up! bij de dealer door de showroomruit naar binnen rijdt...
Nou nou is dat niet wat kort door de bocht? Ik zie dagelijks vele up's rondrijden en ik ga er voor het gemak even vanuit dat het merendeel niet actief op het forum is. Zal iedereen dan last hebben van de problemen? Ik denk dat je de boel niet uit zijn verband moet trekken.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

RaymonK
Vagling liefhebber
Berichten: 106
Lid geworden op: za 15 sep 2012, 20:05

Re: UP trekt naar links

Bericht door RaymonK » zo 30 dec 2012, 13:21

Mee eens,

Mijn leen up! rijdt perfect, en voelt helaas ;-) een stuk pittiger dan mijn eigen up!, ook een 60
pk uitvoering

Gebruikersavatar
Mikester
Vagling liefhebber
Berichten: 143
Lid geworden op: di 31 jul 2012, 21:50

Re: UP trekt naar links

Bericht door Mikester » zo 30 dec 2012, 13:25

Het forum werkt in sommige gevallen als de bijsluiter met bijwerkingen van een geneesmiddel. Je moet niet alles tot de laatste letter lezen. :roll:

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: UP trekt naar links

Bericht door up! » zo 30 dec 2012, 14:01

Prohopper schreef:Ik heb dit topic over het naar links en/of naar rechts trekken niet gevolgd, omdat wij daar (gelukkig) geen last van hebben, maar nu ik net het topic een beetje heb doorgelezen, mag ik toch wel stellen dat de up! met al zijn gebreken het predikaat "k*tauto van het jaar" wel heeft verdiend.
Je zou toch maar voor je dure geld een up! hebben aangeschaft en dan krijg je zo'n vochtig hok die ook nog eens naar links of naar rechts trekt.
Het wachten is op de eerste die het zo zat is en z'n up! bij de dealer door de showroomruit naar binnen rijdt...
Dat is wel heel kort door de bocht. Met mijn up! heb ik eigenlijk geen problemen. Eén keer een beslagen voorruit in 10 maanden gebruik, verder een topauto! Er zullen bij anderen af en toe vast wat kleinere of grotere probleempjes zijn, maar laat je geen problemen aanpraten! Als je blij bent met je up! ga dan niet zoeken naar problemen door problemen van anderen erbij te halen.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
eas
Vagling liefhebber
Berichten: 941
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 18:43
Locatie: krommenie

Re: UP trekt naar links

Bericht door eas » zo 30 dec 2012, 14:25

Petrolhead Tom schreef:
Prohopper schreef:Ik heb dit topic over het naar links en/of naar rechts trekken niet gevolgd, omdat wij daar (gelukkig) geen last van hebben, maar nu ik net het topic een beetje heb doorgelezen, mag ik toch wel stellen dat de up! met al zijn gebreken het predikaat "k*tauto van het jaar" wel heeft verdiend.
Je zou toch maar voor je dure geld een up! hebben aangeschaft en dan krijg je zo'n vochtig hok die ook nog eens naar links of naar rechts trekt.
Het wachten is op de eerste die het zo zat is en z'n up! bij de dealer door de showroomruit naar binnen rijdt...
Nou nou is dat niet wat kort door de bocht? Ik zie dagelijks vele up's rondrijden en ik ga er voor het gemak even vanuit dat het merendeel niet actief op het forum is. Zal iedereen dan last hebben van de problemen? Ik denk dat je de boel niet uit zijn verband moet trekken.
Tom wanneer ga jij nou eens een up kopen , of na het lezen van diverse problemen toch maar niet ;)
persoonlijk vind ik de reactie van prohopper wel begrijpelijk , je betaald toch een pak geld
en dan mag je toch wel iets van verwachten , en niet dicht soort dingen !.
fiat panda twinair 65 pk lounge 2013

Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: UP trekt naar links

Bericht door Prohopper » zo 30 dec 2012, 15:22

...
Laatst gewijzigd door Prohopper op za 16 mar 2013, 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
rondeg
Forum newbie
Berichten: 83
Lid geworden op: za 13 okt 2012, 08:01
Locatie: Vlaardingen

Re: UP trekt naar links

Bericht door rondeg » zo 30 dec 2012, 15:56

Ach, er zijn meer merken die een steekje hebben laten liggen, op zich niet zo erg maar........het moet opgelost worden en kijk, daar zit het probleem.
De meeste dealers zijn van absolute goede wil, maar de (ondersteunende) importeur moet mee werken in een oplossing en daar gaat het nou mis, Pon Leusden is nou niet bepaald de soepelste- snelste en in het belang van hun klanten denkende importeur.

Cees33
Forum newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 06 jan 2013, 19:24

Re: UP trekt naar links

Bericht door Cees33 » di 08 jan 2013, 15:25

Heeft de Mii dezelfde problemen?

Gebruikersavatar
aut5MIIsport60
Vagling liefhebber
Berichten: 212
Lid geworden op: vr 07 sep 2012, 11:29
Locatie: Almere-stad

Re: UP trekt naar links

Bericht door aut5MIIsport60 » di 08 jan 2013, 16:40

Mijn MII heeft van dat al nog geen last gehad in die 2,5 maand.

Parkeer nooit de wielen gedeeltelijk op de stoeprand en vaak genoeg komt de halfnatte hond in de achterbak.
Met 4 personen in de auto en ramen dicht zal ie best beslaan zonder extra ventilatie.

Maar, op welk automerkforum je ook leest, je zult er meer problemen zien (reden om te schrijven en navraag) dan complimenten.
De Mii heeft 4 jaar garantie. Vreemd, dat de Up! dat niet heeft terwijl ie van precies dezelfde band afrolt en dezelfde onderdelen.
MII style Sport 60pk semi-aut5

Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: UP trekt naar links

Bericht door Prohopper » di 08 jan 2013, 18:34

...
Laatst gewijzigd door Prohopper op za 16 mar 2013, 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: UP trekt naar links

Bericht door Psycho_Mantis » wo 09 jan 2013, 11:24

rondeg schreef:Ach, er zijn meer merken die een steekje hebben laten liggen, op zich niet zo erg maar........het moet opgelost worden en kijk, daar zit het probleem.
De meeste dealers zijn van absolute goede wil, maar de (ondersteunende) importeur moet mee werken in een oplossing en daar gaat het nou mis, Pon Leusden is nou niet bepaald de soepelste- snelste en in het belang van hun klanten denkende importeur.
Precies, Ik wacht al een paar weken op een reactie van Pon betreft het vocht probleem.
Begin me al lichtelijk in de steek gelaten te voelen door de importeur.

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: UP trekt naar links

Bericht door Ron UP » wo 09 jan 2013, 16:06

Zojuist een belletje gehad van mijn dealer dat mn hemelbekleding er was e ngelijk te horen gekregen dat PON bijna de oplossing heeft voor het naar links/rechts trekken.
Het schijnt dat de stuurhoeksensor niet helemaal goed werkt, weet echt niet waar dat ding zit eigenlijk maar dat is het probleem.
Binnen een maand komen ze met de echte oplossing, zal waarschijnlijk wel een terugroepactie worden denk ik.

Maar goed, ze schijnen het gevonden te hebben, toch wel weer eens positief !! Superrrrr
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Plaats reactie