Zal ik een volkswagen up! kopen ?

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Florisz
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 09 jan 2013, 19:23

Zal ik een volkswagen up! kopen ?

Bericht door Florisz » wo 09 jan 2013, 19:32

Hallo allemaal,

Ik wil jullie graag om hulp vragen.
ik rij op dit moment een BMW 1 serie uit 2006. Het is mijn eerste auto want heb in augustus mijn rijbewijs gehaald en in september deze bmw gekocht.
ik heb lang gezocht naar een volkswagen up maar had op dat moment niet zoveel geld. Een fox vind ik ook niks en een golf is vergelijkbaar met deze BMW 1.
Nu een paar maanden later vind ik het toch zonde van mijn geld. De BMW kost per kwartaal aan wegenbelasting 340,- met daarop nog eens de brandstofkosten van ongeveer 240,- per maand en een verzekering die niet goedkoop is. in totaal ben ik per maand iets meer dan 400,- kwijt. Aangezien ik ook student ben met een bijbaantje vind ik het zonde dat ongeveer mijn halve salaris naar deze auto toe gaat terwijl ik niet echt lange afstanden hoef te rijden. Nu zit ik te kijken naar een volkswagen up. Ik ben aan het twijfelen of ik deze in zal ruilen en een up zal bestellen. Kunnen jullie mij dit aanraden en zijn er mensen met ongeveer een vergelijkbare situatie die een up rijden ? wat zijn jullie aan kosten ongeveer kwijt en hoe is het verbruik nou echt bij jullie ? Al met al een heel verhaal..

Ik hoor graag van jullie,

Floris

piet48
Forum newbie
Berichten: 78
Lid geworden op: do 22 mar 2012, 13:50

Re: Zal ik een volkswagen up! kopen ?

Bericht door piet48 » wo 09 jan 2013, 20:16

Hoi Floris
Ik betaal €35,- p/mnd aan een all risk verzekering,tot nu toe hoef je geen wegenbelasting te betalen voor de up en de brandstofkosten verschilt per mnd bij ons .Als mijn vrouw hem alleen voor d'r werk zou gebruiken plus de zware boodschappen dan zou ze ongeveer ca om de twee mnd tanken en misschien nog meer.Tot nu toe alleen verzekering en kleine beurt gehad en verder geen onkosten nu ca 19000 km weg en eind april mee gaan rijden van het vorig jaar.Als ik zeg,ben €100,- kwijt p/mnd dan is dat veel.Mijn advies zou zijn,zou er toch maar hard gaan denken om een up te nemen.
Grt Piet
High Up 75pk BlueMotion Techn. Up! Black pakket Drve pakket res.wiel

Gebruikersavatar
brinkiboy
Forum newbie
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 26 dec 2012, 23:11
Locatie: Dronten

Re: Zal ik een volkswagen up! kopen ?

Bericht door brinkiboy » wo 09 jan 2013, 21:16

Hoi Floris,

Vorige maand heb ik ook een up besteld en heb de cijfers eerst op een rijtje gezet.

De uitgangspunten
Ik ben er vanuit gegaan dat de auto op benzine gaat rijden met een gemiddeld verbruik van 1:18. Dit is een zeer conservatieve inschatting want 1:22 is ook haalbaar
Op basis van jouw verhaal schat ik dat je ongeveer 20.000 kilometer per jaar rijdt..

- Gecalculeerd met benzineprijs van Euro 1.75
- Gemiddeld aantal kilometers per jaar 20.000
- Verbruik 1:18

Maandkosten
Brandstofkosten Euro 162
Wegenbelasting Euro 0 (met ingang van 01-01-2014 wordt dat ongeveer Euro 19 per maand
Verzekering Euro 45 (7 schadevrije jaren, volledig all risk en no claim bescherming. Ik denk dat jij meer gaat betalen want je hebt denk ik nog niet zoveel no claim korting)
Onderhoud Euro 50 (gewoon onderhoud bij de dealer en banden)
Subtotaal uitgaven Euro 257
Afschrijvingen Euro 218 (aanschafwaarde high up full options Euro 13.386, restwaarde na 5 jaar Euro 3.500)
Totale kosten Euro 475

De Euro 400 per maand die jij noemt zijn uitgaven. De Up komt op ongeveer Euro 257 per maand. Dat scheelt dus behoorlijk. Als je de up in maart zou kunnen rijden, bespaar je de rest van dit jaar dus al Euro 1.430!!
Ik hoop dat dit je wat helpt.

Succes met je keuze.. Ik zou een zwarte nemen ;)
High up, 1.0 60pk BM, Black pearl, panoramadak, maps and more, executive pakket, drive pakket, bekleding beige-grijs-bruin

Gebruikersavatar
eas
Vagling liefhebber
Berichten: 941
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 18:43
Locatie: krommenie

Re: Zal ik een volkswagen up! kopen ?

Bericht door eas » wo 09 jan 2013, 21:25

Je heb de 1 serie nog niet zo lang , en zo kort rijden kost absoluut veel geld
maw daar krijg je weer een waardeloos bod op ..
en er moet dan weer veel te veel bij ... dus blijven rijden is goedkoper ....

maar als ik zoiets in mijn kop heb ..... doe ik het ook altijd weer ....
fiat panda twinair 65 pk lounge 2013

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Zal ik een volkswagen up! kopen ?

Bericht door Psycho_Mantis » wo 09 jan 2013, 22:28

Ik weet niet wat je leeftijd is, maar aangezien ik 20 ben betaal ik 80 euro per maand voor de verzekering van me up. En dat is dan zelfs collectief via me werk. Bij ANWB zou mij dat 140 euro per maand kosten.
Voor de lening betaal ik 196 euro per maand voor 4 jaar plus slot termijn van 1000 euro en ik heb 3000 euro ingelegd. (Sparen is niet me sterke kant dus dan maar zo :D )

Als student krijg je de lening sowieso niet ben ik bang, dus je zou eerst het volledige bedrag moeten sparen.

En dan komt er ook nog benzine bij uiteraard, hij rijd niet op water. (wel met water)

In jou situatie kan je beter gewoon kiezen voor een oude polo, Ik denk niet dat een up jou maandlasten gaat verminderen.

Florisz
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 09 jan 2013, 19:23

Re: Zal ik een volkswagen up! kopen ?

Bericht door Florisz » wo 09 jan 2013, 22:36

bedankt voor jullie reactie's! ik ben bang dat als ik de bmw inruil ik toch wel het comfort en de snelheid van de auto zal missen.
maar ik denk wel dat een up echt goedkoper is. nu zal ik altijd geld bij moeten leggen, dat snap ik zelf ook.
Ben trouwens 18 jaar.

Kunnen jullie mij de up aanbevelen ? Hoe rijdt hij bij hogere snelheden etc ?
Als ik voor een up ga. welk model kan ik dan het beste kiezen ?
Ik snap die pakketen niet zo goed.

ik zou graag willen :
- Cruise control (niet percee)
- VW radio en maps en more. ( heeft dit maps en more nou echt een toegevoegde waarde ?)
- airco
- esp, city emergency etc. of zit dit er standaard op ?


Floris

RickUP
Vagling liefhebber
Berichten: 119
Lid geworden op: do 16 aug 2012, 22:46
Locatie: Oldebroek

Re: Zal ik een volkswagen up! kopen ?

Bericht door RickUP » wo 09 jan 2013, 22:43

Hoi Floris


Ik betaal trouwens 74 euro voor mijn verzekering ben ook 18 ;)
De up rijd bij hogere snelheid vind ik prima!
cruise control zou je kunnen nemen maar mocht je op het moment het geld er niet voor hebben zou je het evt later in kunnen bouwen voor €325,-
Airco zou ik zeker aanraden.
Vw radio en maps en more heb ik zelf niet mischien wel leuk.
Esp en city emergency breaking zit volgens mij niet standaard op een up.
En ik zou dan voor een move up gaan, glansend dashboard en dashboardklepje e.d.
Dit heb ik zelf niet gedaan omdat ik het geld er destijds niet voor had en ik ongeduldig was. :lol:
We´re going UP! UP! UP!

Zwarte Take UP! BMT 60 pk 5Deurs Climatic Comfortpack Armsteun Dorpellijsten Korte VW Polo Antenne.

UP!!
Forum newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: do 06 dec 2012, 22:57

Re: Zal ik een volkswagen up! kopen ?

Bericht door UP!! » wo 09 jan 2013, 22:52

Ik ben 20 en tank de Up 1 of 2 keer per maand vol. Heb de auto op m'n moeder der naam laten zetten zodat de verzekering goedkoper werd (Nu is het 40 euro), aangezien we de auto toch delen.
Het zal misschien een dure investering voor je zijn, maar waarschijnlijk haal je het er ook weer uit omdat de maandelijke kosten goedkoper zullen zijn, zo dachten wij :p

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Zal ik een volkswagen up! kopen ?

Bericht door Psycho_Mantis » wo 09 jan 2013, 23:00

Als je een take up of move up neemt, vergeet het sound pakket niet.
Kost je 79 euro dacht ik en is het dubbel en dwars waard!

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Zal ik een volkswagen up! kopen ?

Bericht door up! » wo 09 jan 2013, 23:20

Als je het geld hebt liggen c.q. als je met inruil van de BMW weinig hoeft bij te betalen, kun je het overwegen. Maar reken eens goed uit wat je aan afschrijving op die BMW kwijt zult zijn in een half jaar, daarvoor moet je waarschijnlijki héél lang in een up! gaan rijden.

Mijn kosten (voor het eerst dat ik dit uitreken!)

high up 75pk
Benzineverbruik: 1 op 19
1 set banden (200 euro all-in) per 60.000 km (rustige rijder)

Per maand met 20.000 km per jaar

Verzekering: 25 euro all-risk (80% no-claim)
Benzine: 1666 km per maand = 88 liter x 1,74 = 153 euro
Wegenbelasting: 19 euro (tot 1 januari 2014 nog nihil, maar ik calculeer het hier even in)
Onderhoud (regulier onderhoud + banden) = 26,30 euro (per jaar 240 euro regulier onderhoud gerekend)
Afschrijving (de helft er af in 5 jaar): 109 euro

Totaal exclusief afschrijving: 223,30 euro per maand = 13,3 cent per kilometer
Totaal inclusief afschrijving: 332,30 euro per maand = 20 cent per kilometer
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Zal ik een volkswagen up! kopen ?

Bericht door up! » wo 09 jan 2013, 23:42

brinkiboy schreef:Afschrijvingen Euro 218 (aanschafwaarde high up full options Euro 13.386, restwaarde na 5 jaar Euro 3.500)
Iedereen moet zijn eigen idee hebben van een reële afschrijving, maar een restwaarde van 3.500 euro na 5 jaar rijden vind ik ongeloofwaardig. Het blijven geliefde modellen, de stadsauto's. Ik maak me sterk dat je na 5 jaar nog de helft terug krijgt. Maar topicstarter maakt uiteindelijk natuurlijk zijn eigen inschatting :)
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: Zal ik een volkswagen up! kopen ?

Bericht door Up&Go » do 10 jan 2013, 00:12

Misschien een leuke topic: "afschrijving van de Up! in de praktijk". Eens zien wat men her en der voor een inruilprijs krijgt of juist via particuliere verkoop. De eerste zullen toch dit jaar wel worden ingeruild of verkocht. Mijn dealer vertelt me meestal de stelregel dat er in jaar 1 20% afgaat (uitgaand van de catalogusprijs zonder afleverkosten en extra opties), dan 15% per jaar. Positieve opties als metallic lak, airco en navigatie brengen vaak een iets hogere inruilprijs omdat zo'n auto makkelijk verkoopt. 2 of 4 deuren is ook zo'n positieve factor als je een vierdeurs hebt dan :-)
Ik ga dit jaar kijken voor inruil dus ben benieuwd naar de anderen, als die er al zijn dan.

Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: Zal ik een volkswagen up! kopen ?

Bericht door Up&Go » do 10 jan 2013, 00:18

Reken trouwens voor inruil van een 1 serie (ik denk dat je een diesel hebt) op een vette tegenvaller van 5000-7000 euro. Misschien handiger om nog even door te karren want een VW dealer zal deze auto inruilen tegen een handelsprijs omdat ze hem met 100% zekerheid meteen de handel in doen. Particuliere verkoop is dan een betere optie als je toch ervan af wilt. Succes Florisz en laat ons weten wat het wordt!

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Zal ik een volkswagen up! kopen ?

Bericht door Inge » do 10 jan 2013, 07:54

Misschien moet je ook eens naar de Citigo gaan kijken - qua kosten ed gelijk aan de Up! maar in aanschaf wat lager en ik vind (persoonlijk) dat Skoda maar waar biedt voor hetzelfde geld.

Echter voordat je een overstap overweegt naar UP! of GO zou ik eerst eens alle kosten op een rijtje zetten en langs verschillende dealers rijden ( zorg wel dat je auto er pico bello uitziet want dat kan je een paar honderd euro extra aan inruilkosten opleveren) om te kijken wat ze hebben en vooral wat jouw auto jou waard is volgens hen.

Je noemde ergens wat moet erin zitten en welke: Ik heb zelf de 60pk versie en vind deze prima rijden/ ook goed meegaan met het verkeer. Wat ik je kan aanraden om erop te hebben bij aanschaf is: airco (die zet je er achteraf niet meer in = te duur), ik zou kiezen voor CC (travel pakket) ipv maps en more (want die kan er later gewoon opgezet worden mits de aansluiting er is), een echt reservewiel, 5 deurs ipv 3 deurs (veel praktischer). Let erop dat je bij de Up! bij het instapmodel geen stuurbekrachtiging hebt (wel bij de GO).

Voor wat betreft verbruik rijd ik nu (2e tank) 1: 22. Maar dit is natuurlijk enorm afhankelijk van je rijstijl. Ik ben geen racer maar houd er wel van om gewoon door te rijden.

Succes met het nemen van een beslissing.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Zal ik een volkswagen up! kopen ?

Bericht door N!jntje » do 10 jan 2013, 11:03

Als je niet al te kritisch bent kwa opties dan kun je een hele leuke up uit voorraad kopen ;)
Ik ben zelf 22. En heb dus ook mijn up uit voorraad gekocht. Dit scheelde me zowiezo al 1000 euro in aanschaf.
Ik heb zelf gekozen voor een high up. Met 2 paketten!
Mijn verbruik is vrij zeker veel minder dan jou bmw. In maandkosten scheelt het ook een hoop. en in verzekering al helemaal.
Jammergenoeg behoren jongeren in bmw's tot 1 van de hoogste klassen kwa kosten.

Ik zou eens richting de dealer gaan en direct met een bod komen voor een up ;) Uit ervaring kan ik je zeggen dat je een flinke korting kunt krijgen. die nog ver over die 1000 euro heen gaat ;) (al moet ik er wel bij zeggen dat ik mijn auto 2 dagen voor de kerst heb gekocht om hem in januari 2013 op kenteken te zetten)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Zal ik een volkswagen up! kopen ?

Bericht door Tom Westendorp » do 10 jan 2013, 11:24

Heey Floris,

Ik weet niet wat voor 1-serie je rijdt en waar je focus op ligt? Als je echt geld wilt besparen zul je concessies moeten doen. Een 1-serie is een fijne auto maar ook erg duur. Daarom eigenlijk niet te vergelijken met een Up! voor de nieuwprijs van een beetje 1 serie koop je zo'n 3.5 up! dus moet je er niet raar van staan te kijken dat hij wat trager is en wat minder luxueus. Ik zou als ik jou was gewoon eens gaan proefrijden en om een bod vragen op je 1-serie. Een voorraadauto zou mijn voorkeur hebben daar kun je vaak wat meer onderhandelen. Ga ook langs meerdere dealers. De inruilprijzen verschillen nog wel eens. Of probeer je 1-serie particulier te verkopen.

Hoe het ook zij, succes!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

inMnUppie
Forum newbie
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 20 jul 2012, 18:59

Re: Zal ik een volkswagen up! kopen ?

Bericht door inMnUppie » do 10 jan 2013, 12:33

Florisz schreef:bedankt voor jullie reactie's! ik ben bang dat als ik de bmw inruil ik toch wel het comfort en de snelheid van de auto zal missen.
maar ik denk wel dat een up echt goedkoper is. nu zal ik altijd geld bij moeten leggen, dat snap ik zelf ook.
Ben trouwens 18 jaar.

Kunnen jullie mij de up aanbevelen ? Hoe rijdt hij bij hogere snelheden etc ?
Als ik voor een up ga. welk model kan ik dan het beste kiezen ?
Ik snap die pakketen niet zo goed.

ik zou graag willen :
- Cruise control (niet percee)
- VW radio en maps en more. ( heeft dit maps en more nou echt een toegevoegde waarde ?)
- airco
- esp, city emergency etc. of zit dit er standaard op ?

Floris
Allereerst een gastje van 18 die al een BMW 1 rijdt, knap, ik had op die leeftijd ueberhaupt nog geen auto, en een 12 jaar oude Kadett was mijn eerste :)

Om op jou vraag terug te komen. Ja, ik kan de UP! van harte aanbevelen. Ik rij een high up, de luxe versie, en mijn vorige auto was een golf 4. Ja, ik rijd nu velen malen goedkoper dan met mijn golf, zeker omdat het nog belastingvrij is en blijft vanwege het lage gewicht. Verbruik is voor mij geen thema, maar natuurlijk wel mooi meegenomen! Hij rijdt eigenlijk net zo goed als mijn golf uit 98, wegligging is fabuleus en met de 75 PK heb je lekker veel soeplese op de snelweg, zeker in combinatie met cruise control. Verwacht natuurlijk geen snel optrekken en gassen, want dat doet ie niet, het is een zuinige auto, dus navenant de rijstijl. Maar goed ik ben met mijn UP zeer comfortabel op en neer naar Oostenrijk gereden, heuvelachtig en tussen grote Duitse auto's, geen probleem, vermogen genoeg. Plankgas 150km/h cruisen alsof het niets is, maar 120-130 rijdt ie het fijnst en opmerkelijk zuinig, 1:19.5. Nogmaals mijn referentie is golf 4, een BMW 1 rijdt natuurlijk weer een stuk beter = 10 jaar nieuwer.
Als je een UP neemt: neem dan de MOVE of de HIGH, afhankelijk van wat je aan opties wilt kun je beter de ene of de andere nemen. 75pk heb je alleen nodig als je vaker op de snelweg komt, net even dat extra zetje voor inhalen, etc. tot 80 km/h maakt het niets uit, 60 of 75.

Mijn mening over graag willen:
- ik kan niet meer rijden zonder cruise control, voor mij een must have, de belangrijkste optie, met al die snelheidsbeperkingen, relaxter rijden, en over het algemeen ook iets zuiniger omdat je minder speelt met het gas
- radio en maps is mooi geïntegreerd en maps werkt gewoon goed voor navigatie, ik kom overal, en je moet toch voordat je ergens naartoe gaat even google maps raadplegen, doe ik tenminste altijd. Ik zou het altijd erbij nemen
- airco, natuurlijk geen discussie, toen ik in augustus bij 37 graden op de Duitse Autobahn reed, onmisbaar!!
- alle denkbare standaard veiligheidstechnieken zittern er op, bij de TAKE UP is dat een optie! Maar die kale versie zou ik nooit nemen.

Pakketten uitleg:
HIGH UP = MOVE UP + winterpakket minus stoelverwarming + soundpakket + radio + LM spoke wielen (niet los te krijgen) + iets andere stoelen met sportievere bekleding en dashboardkleuropties. MOVE UP heeft zwart gelakt dashboard net als HIGH UP, maar bij HIGH kun je andere kleur kiezen, afhankelijk weer van de kleur stoelbekleding.
- executive pakket = airco + maps
- drive pakket = cruise control + boordcomputer (zichtbaar op maps) + parkeersensoren (zichtbaar op maps)
- winterpakket = mistlampen voor + verwarmde spiegels + stoelverwarming (alleen voor MOVE, niet bij HIGH!!!! bij HIGH moet je dan kunstleer nemen als je stoelverwarming wilt hebben).
- soundpakkeet = tweeters + mid/laag voor en breedband speakers achter (standaard is alleen breedband voor = klinkt voor geen meter!)
- verder heb je dan nog de bling bling pakketten en zonnedak, etc. dat is duidelijk denk ik.

Gezien dat mijn UP mijn enige auto is kwam ik dus vrij snel uit op een HIGH versie + drive en exec pakket = mooie compleet carretje.
2 deurs High Up, 75pk BMT, Light Silver met TitaanZwart interieur, Executive & Drive pakket

Gebruikersavatar
ECMLfan
Forum newbie
Berichten: 61
Lid geworden op: wo 22 aug 2012, 15:54
Locatie: al Mii re
Contacteer:

Re: Zal ik een volkswagen up! kopen ?

Bericht door ECMLfan » vr 11 jan 2013, 13:09

Ja de cijfers liegen er niet om.

Ik moest een nieuwe auto (voor m'n werk) nadat onze vorige total loss was gereden.

De Cijfers waar ik mee heb gerekend:
- aanschaf @Mii €11.900 (per maand in Lening en aflossing €148 over een looptijd van 120 maanden met een vaste rente (persoonlijke lening) met de mogelijkheid om het gehele restbedrag boetevrij te kunnen aflossen wanneer wij dat kunnen)
- Lening via Dealer Totaal Concept met als voordeel dat de auto GEEN onderpand is voor de lening.
- Verzekering (inc. inzittenden) €57 per maand all risk bij Onna Onna (door de consumentenbond uitgeroepen tot beste autoverzekering). Nu ben ik zelf 28 jaar en dat scheelt al behoorlijk in de maandkosten van een verzekering, zelfs met 0 schade vrije jaren (vorige bolide was verzekerd om naam van mijn vriendin).
- Benzine: Afwisselend, rekenen op 1,5 tank per maand, dus zeg maar €60

Omdat ik leef als god in Frankrijk maar wel goed op de uitgaven let, houd ik zo'n €200 tot €300 aan salaris over per maand. Ik ga er dan ook vanuit dat ik al na vijf jaar de auto volledig kan afbetalen. Dan heb ik lage maandlasten gehad voor de lening en heb ik ook nog eens lekker goedkoop gereden.
Regelmatig met 250 km/h over de A4
Status: @Mii gekocht op 20-12-2012
Wenslijst: Cruise control op de @Mii, blauw dashboard.

Gebruikersavatar
ECMLfan
Forum newbie
Berichten: 61
Lid geworden op: wo 22 aug 2012, 15:54
Locatie: al Mii re
Contacteer:

Re: Zal ik een volkswagen up! kopen ?

Bericht door ECMLfan » vr 11 jan 2013, 13:35

Florisz schreef:
ik zou graag willen :
- Cruise control (niet percee)
- VW radio en maps en more. ( heeft dit maps en more nou echt een toegevoegde waarde ?)
- airco
- esp, city emergency etc. of zit dit er standaard op ?
Floris
Als het per se een VW moet zijn dan de Move Up! Anders zou ik voor het sportieve uiterlijk gaan van de Seat Mii style Chique.
Regelmatig met 250 km/h over de A4
Status: @Mii gekocht op 20-12-2012
Wenslijst: Cruise control op de @Mii, blauw dashboard.

Gebruikersavatar
MichelSchreurs
Forum newbie
Berichten: 62
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 14:00
Locatie: Wijchen

Re: Zal ik een volkswagen up! kopen ?

Bericht door MichelSchreurs » vr 11 jan 2013, 14:39

Of de Citigo Elegance, naar mijn mening wat tijdlozer dan de VW en de Seat :)
Skoda Citigo 44kW Tour - Candy White - Mediapakket (6 speakers) - Zwarte Apus velgen

Plaats reactie