Zal ik een volkswagen up! kopen ?

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
aut5MIIsport60
Vagling liefhebber
Berichten: 212
Lid geworden op: vr 07 sep 2012, 11:29
Locatie: Almere-stad

Re: Zal ik een volkswagen up! kopen ?

Bericht door aut5MIIsport60 » vr 11 jan 2013, 16:41

Wat betreft de afschrijving van de drieling, dat schijnt wel goed te zitten.
Al vind ik het knap, dat ze van een auto die pas 1 jaar op de weg is, al weten hoe dat na 3 jaar is.

http://www.autoblog.nl/afschrijving-top ... ppers-2013
MII style Sport 60pk semi-aut5

Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: Zal ik een volkswagen up! kopen ?

Bericht door Prohopper » vr 11 jan 2013, 22:33

...
Laatst gewijzigd door Prohopper op za 16 mar 2013, 16:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Zal ik een volkswagen up! kopen ?

Bericht door Inge » za 12 jan 2013, 09:34

Mijn idee - als je een lening moet afsluiten blijf dan je BMW rijden en spaar die 300,-- per maand dan kun je over een paar jaar zonder lening een mooie auto kopen die helemaal van jezelf is. En goedkoop rijden met een lening op je auto dat kan niet want je betaald altijd rente over het geleende bedrag (hoe laag de rente nu misschien ook staat). Reken voor jezelf eens uit hoeveel een auto met rente kost en een auto zonder rente - ik denk dat je zult schrikken van het verschil. En dat verschil heb je vlug in je zak gestoken lijkt me om bij een andere auto te leggen. Daarbij komt ook nog eens dat je over het geld dat je zelf spaart ook rente krijgt dus in mijn ogen dubbel winst.

Vergeet niet dat als je ooit een huis of zo mocht willen kopen een registratie bij BKR niet gunstig is voor je hypotheek aanvraag.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
brinkiboy
Forum newbie
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 26 dec 2012, 23:11
Locatie: Dronten

Re: Zal ik een volkswagen up! kopen ?

Bericht door brinkiboy » za 12 jan 2013, 13:07

Aan de andere kant, als je het geld eerst spaart en daarmee de auto betaalt mis je de spaarrente. Rente ben je dus altijd kwijt.. Het is we zo dat de rente die je betaalt bij een lening (veel) hoger is dan de rente die je mist op een spaarrekening....
High up, 1.0 60pk BM, Black pearl, panoramadak, maps and more, executive pakket, drive pakket, bekleding beige-grijs-bruin

Gebruikersavatar
aut5MIIsport60
Vagling liefhebber
Berichten: 212
Lid geworden op: vr 07 sep 2012, 11:29
Locatie: Almere-stad

Re: Zal ik een volkswagen up! kopen ?

Bericht door aut5MIIsport60 » za 12 jan 2013, 13:21

Geen idee hoeveel je voor die 1-serie krijgt (particulier verkopen brengt altijd meer op), maar als je een nieuwe Mii koopt, dan kun je via de VW-bank een lening
van (max.) E 5000,- krijgen tegen 0 % rente. En wel 36 termijnen van E 138,- welke boetevrij eerder afgelost kan worden. Bijv. met belastingteruggaves of vakantiegeld.
Enige nadeel is, dat je dan ook er een iets duurdere allrisk autoverzekering van Seat bij moet nemen en niet tussentijds kan verkopen. Zolang, die afbetaling loopt.
Auto staat dan gewoon op jouw naam. Met 4 jaar fabrieksgarantie en de verzekering betaalt in geval van total-loss de eerste 3 jaar de nieuwwaarde uit.Veilig gevoel.

In principe lijk je me genoeg te hebben aan die lening plus inruil, maar misschien had je al een lening voor die BMW :-(
MII style Sport 60pk semi-aut5

Gebruikersavatar
Witte Reus
Vagling liefhebber
Berichten: 200
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 13:10

Re: Zal ik een volkswagen up! kopen ?

Bericht door Witte Reus » za 12 jan 2013, 14:46

Heb je niet een te rooskleurig beeld van de besparing?
Florisz schreef: De BMW kost per kwartaal aan wegenbelasting 340,-
Je rijdt dus een diesel
Florisz schreef:de brandstofkosten van ongeveer 240,- per maand
en zo'n 3.000km per maand
Florisz schreef:en een verzekering die niet goedkoop is. in totaal ben ik per maand iets meer dan 400,- kwijt
en de verzekering kost je ong. € 60,00 per maand

Er vanuit gaande dat je nu WA of WA+ verzekerd bent en je een (bijna) nieuwe Up all-risk zult willen verzekeren zal op de premie weinig bespaard worden
Het verbruik van de Up ligt iets lager dan van een 118d/120d maar is wel benzine i.p.v. diesel. Dus ook op brandstof zal het weinig schelen.
Wegenbelasting bespaar je wel op. Nu nog € 0,00 voor de Up, vanaf 2014 ca. € 20,00 per maand. Besparing van zo'n € 100,00 (nu nog € 120,00) per maand.

Afschrijving, onderhoud en reparatie Up vs BMW is dan buiten beschouwing gelaten. Daar zal ook nog wat worden bespaard maar daar een bedrag aanhangen is lastig. Om jezelf niet rijk te rekenen zou je dat voordeel op € 50,00 per maand kunnen zetten.

Met de totale besparing van € 150,00 (nu nog € 170,00) per maand moet je eerst het verlies dat je maakt op de BMW terug verdienen voordat je echt goedkoper gaat rijden. Zijn er op korte termijn behoorlijke kosten aan de BMW te verwachten (denk aan distributieriem of een set banden) dan kan je dat nog meenemen in de berekening. En eventuele rente bij een lening moet weer in mindering worden gebracht op de maandelijkse besparing.

Succes met het maken van een beslissing!
High UP White Edition met Oxxio Razor 17” => KLIK

Plaats reactie