Wat vinden jullie hier van?

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
brinkiboy
Forum newbie
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 26 dec 2012, 23:11
Locatie: Dronten

Wat vinden jullie hier van?

Bericht door brinkiboy » wo 23 jan 2013, 19:35

Ik ben even op zoek naar ruggespraak.

Ik heb mij VW up! besteld bij Volkswagen Avenu op 27 december, dat is nu 5 weken geleden. De verwachting was dat de auto na een week of 8 geleverd zou worden. Dat zou dus midden februari worden.

Vorige week ben ik gaan bellen om een productiedatum. Vandaag kreeg ik een formulier doorgestuurd (een rapport met de productiestatus) waarin stond dat de auto is ingepland voor week 8! Dat is de week van 18 februari. Dan moet de auto dus gemaakt worden vervoerd en afgeleverd etc etc...

Het ergste is nog dat op het formulier ook staat dat de auto besteld is op 16 januari. Dat is :evil: vorige week!

Daar heb ik natuurlijk naar gevraagd. Ik krijg daar doodleuk te horen dat de administratie van Avenu er tussen zat..... Tja...

Hoe komt dit op jullie over?
Laatst gewijzigd door brinkiboy op wo 23 jan 2013, 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
High up, 1.0 60pk BM, Black pearl, panoramadak, maps and more, executive pakket, drive pakket, bekleding beige-grijs-bruin

Sciroccofrank
Vagling liefhebber
Berichten: 217
Lid geworden op: wo 12 dec 2012, 15:48

Re: Wat vinden jullie hier van?

Bericht door Sciroccofrank » wo 23 jan 2013, 20:04

Komt op mij nogal arrogant over, heb in het verleden ook al eens met de arrogantie van een vw dealer te maken gehad.... :roll:

Zolang ze maar de afspraken nakomen, en je er financieel geen nadeel bij hebt, ook met een eventuele inruil van je huidige auto zou ik er persoonlijk geen moeite mee hebben en dan lekker in het voorjaar je nieuwe karretje ophalen, ben je ook van het winterweer ed af :mrgreen:

Ik zou echter wel de verkoper er op aan spreken en hem wijzen over wat er is afgesproken , mijn ervaring is dat je er dan vaak een voordeel uit kunt halen, wellicht wat gratis accessoires of een winterset voor weinig

Gebruikersavatar
aut5MIIsport60
Vagling liefhebber
Berichten: 212
Lid geworden op: vr 07 sep 2012, 11:29
Locatie: Almere-stad

Re: Wat vinden jullie hier van?

Bericht door aut5MIIsport60 » wo 23 jan 2013, 21:24

Voordeel ervan is, dat je zeker de nieuwe kentekenserie gaat krijgen (nu nog met 3 letters in het midden en 2 cijfers er voor).
Die produktiedatum zegt niet alles.
De semi-automaat versie van mij, zou pas vanaf de 15e oktober geproduceerd worden.
Maar, stond op 11 okt. al bij PON met kenteken en al op de 17e klaar bij de dealer.
In die tussenweek vragen ze nog of je er alsnog wat opties op wilt gemonteerd.
Niet bij Seat Avenue trouwens, maar bij een sympathieker adres in Huizen.
MII style Sport 60pk semi-aut5

Gebruikersavatar
DonkUp
Vagling liefhebber
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 13:08
Locatie: Lelystad

Re: Wat vinden jullie hier van?

Bericht door DonkUp » wo 23 jan 2013, 22:08

Heb je de auto bij Avenu in Dronten besteld? Dat was voorheen Huijgen natuurlijk en is overgenomen door Avenu. Ze hebben net voor kerst alles overgezet naar Avenu. Het zou niet mogen, maar misschien is je order per ongeluk blijven liggen :shock: Ik heb mijn Up! net voor de kerst opgehaald bij Avenu in Lelystad, toen zaten ze midden in de omschakeling.
Mocht dit het geval zijn geweest, was het wel zo netjes geweest als ze je even op de hoogte gebracht hadden natuurlijk.
Als het uit gemakzucht is blijven liggen, is het schandalig.
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

Gebruikersavatar
brinkiboy
Forum newbie
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 26 dec 2012, 23:11
Locatie: Dronten

Re: Wat vinden jullie hier van?

Bericht door brinkiboy » wo 23 jan 2013, 22:13

Ja in Dronten. Toen de verkoper in de computer bezig was, moest hij nog werken met de inlogcodes van huijgen.

Misschien heb je gelijk en komt het daardoor.

Ben jij verder tevreden over avenu?
High up, 1.0 60pk BM, Black pearl, panoramadak, maps and more, executive pakket, drive pakket, bekleding beige-grijs-bruin

Gebruikersavatar
DonkUp
Vagling liefhebber
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 13:08
Locatie: Lelystad

Re: Wat vinden jullie hier van?

Bericht door DonkUp » wo 23 jan 2013, 22:29

Ik ben bij de aanschaf en aflevering netjes geholpen. Heb verder nog geen problemen gehad met de auto, dus ben nog niet terug geweest sinds hij afgeleverd is ;)
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Wat vinden jullie hier van?

Bericht door Psycho_Mantis » do 24 jan 2013, 09:47

De verkoper geeft duidelijk aan wanneer je auto geleverd word en als hij zich hier aan houd is dat prima.
Misschien wist hij op het moment van bestellen dat er al veel administratie tijd tussen zou zitten en heeft hij keurig rekening mee gehouden.

Misschien ligt dat aan mij, maar ik ben geloof ik het enige op het forum die niet naar de dealer is geweest om te vragen wat de productie datum is...
Ik heb hem besteld en de aanbetaling gedaan en veder heb ik alleen maar gewacht op de dealer tot ik een telefoontje kreeg dat hij klaar was om op te halen.

Gebruikersavatar
BarMove(d)Up
Vagling liefhebber
Berichten: 288
Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 16:06

Re: Wat vinden jullie hier van?

Bericht door BarMove(d)Up » do 24 jan 2013, 10:07

@Psycho_Mantis
Nee hoor je bent niet de enige. Heb besteld en er is verteld wanneer ze verwachten dat de auto komt, maar heb daar niet om gevraagd.
Ik wacht lekker af want als het autootje later komt kan ik ook nog even wachten met de winterbanden, laat ik die lekker liggen tot volgende winter.
Ik heb trouwens geen aanbetaling gedaan. In deze tijden van crisis en failliet gaan van bedrijven, houd ik mijn geld in m'n zak tot aflevering. Boter bij de vis zeg maar.

@Brinkiboy,
Het opgeven van de productie-/leverdatum door de dealer is leuk, maar je kunt er geen rechten aan ontlenen.
Ooit in een ver verleden een nieuw Peugeot 106 gekocht, was goed op tijd geproduceerd en op transport gezet en vervolgens gebeurt er iets tijdens transport. Dus gewoon weer wachten tot er een nieuwe auto is geproduceerd, daar kan de dealer niets aan wijzigen.
Ik heb toen wel de deal gemaakt dat de dealer mijn toenmalige auto overschreef op dealernaam waardoor verzekering en wegenbelasting niet meer voor mij waren. Ik had dus alleen maar benzinekosten voor mijn rekening.

M.a.w. gewoon geduld hebben.
Move Up 60pK, White Candy, Drive Pakket, Winterpakket, Climatic, Radio 'RCD 215', 4 deuren, Rubber Matten, Luxe kentekenplaten, korte antenne, uitlaat sierstuk, Up! instaplijsten, Dotz Freerider Peak 16", Getinte ramen, Osram Nightbreaker Plus.

Gebruikersavatar
brinkiboy
Forum newbie
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 26 dec 2012, 23:11
Locatie: Dronten

Re: Wat vinden jullie hier van?

Bericht door brinkiboy » do 24 jan 2013, 11:55

De dealer had idd een leverdatum genoemd. Dat was midden februari.

De reden dat ik het vraag is dat mijn huidige auto (de inruil) een slechte achterband heeft. Te slecht eigenlijk. Nu weet ik hoe lang ik er nog (ongeveer) nee door moet rijden. Vandaar.......
High up, 1.0 60pk BM, Black pearl, panoramadak, maps and more, executive pakket, drive pakket, bekleding beige-grijs-bruin

Sciroccofrank
Vagling liefhebber
Berichten: 217
Lid geworden op: wo 12 dec 2012, 15:48

Re: Wat vinden jullie hier van?

Bericht door Sciroccofrank » do 24 jan 2013, 12:23

brinkiboy schreef:De dealer had idd een leverdatum genoemd. Dat was midden februari.

De reden dat ik het vraag is dat mijn huidige auto (de inruil) een slechte achterband heeft. Te slecht eigenlijk. Nu weet ik hoe lang ik er nog (ongeveer) nee door moet rijden. Vandaar.......
Vraag de dealer of ze niet nog wat hebben liggen, zal vast nog wel ergens een redelijke gebruikte band te vinden zijn in de werkplaats lijkt me

Gebruikersavatar
brinkiboy
Forum newbie
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 26 dec 2012, 23:11
Locatie: Dronten

Re: Wat vinden jullie hier van?

Bericht door brinkiboy » do 24 jan 2013, 12:54

Goeietip!
High up, 1.0 60pk BM, Black pearl, panoramadak, maps and more, executive pakket, drive pakket, bekleding beige-grijs-bruin

Gebruikersavatar
aut5MIIsport60
Vagling liefhebber
Berichten: 212
Lid geworden op: vr 07 sep 2012, 11:29
Locatie: Almere-stad

Re: Wat vinden jullie hier van?

Bericht door aut5MIIsport60 » do 24 jan 2013, 13:34

Ps: heb je geen reservewiel ?

Wat betreft een auto met gebrek inleveren was ik te eerlijk :-(
Had de inruilprijs afgesproken en gezegd, dat ik de wagen alvast een week later zou inleveren/vrijwaring. Heb een tweede wagen.Dealer is 25 km verderop.
Rijd ik terug naar huis en 's avonds begint er een groot rood blok te branden met "stop de wagen, laadstroomdefect" ,accu vervangen en 4 dagen later dynamo aan de beurt. Van de toch al slechte inruilprijs ging er nog ruim E500,- vanaf vanwege die reparaties. Die wagen had ik 4,5 jaar en dit waren de eerste 2 keren met pech of kosten.
Lever ik de auto en alle papieren/boekjes in, kijk de verkoper er geeneens naar om. Geen meter mee gereden. Eigenlijk voor niets gedaan.

Binnen 3 weken was ie al weer doorverkocht trouwens en nog mailcontact gehad met de nieuwe best tevreden eigenaar.
Maar eigenlijk was ik een beetje dom.
MII style Sport 60pk semi-aut5

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Wat vinden jullie hier van?

Bericht door Psycho_Mantis » do 24 jan 2013, 14:24

BarMove(d)Up schreef:@Psycho_Mantis
Nee hoor je bent niet de enige. Heb besteld en er is verteld wanneer ze verwachten dat de auto komt, maar heb daar niet om gevraagd.
Ik wacht lekker af want als het autootje later komt kan ik ook nog even wachten met de winterbanden, laat ik die lekker liggen tot volgende winter.
Ik heb trouwens geen aanbetaling gedaan. In deze tijden van crisis en failliet gaan van bedrijven, houd ik mijn geld in m'n zak tot aflevering. Boter bij de vis zeg maar.
Ik heb de betaling slechts een week voor levering gedaan, was misschien niet helemaal duidelijk...
aut5MIIsport60 schreef:Ps: heb je geen reservewiel ?

Wat betreft een auto met gebrek inleveren was ik te eerlijk :-(
Had de inruilprijs afgesproken en gezegd, dat ik de wagen alvast een week later zou inleveren/vrijwaring. Heb een tweede wagen.Dealer is 25 km verderop.
Rijd ik terug naar huis en 's avonds begint er een groot rood blok te branden met "stop de wagen, laadstroomdefect" ,accu vervangen en 4 dagen later dynamo aan de beurt. Van de toch al slechte inruilprijs ging er nog ruim E500,- vanaf vanwege die reparaties. Die wagen had ik 4,5 jaar en dit waren de eerste 2 keren met pech of kosten.
Lever ik de auto en alle papieren/boekjes in, kijk de verkoper er geeneens naar om. Geen meter mee gereden. Eigenlijk voor niets gedaan.

Binnen 3 weken was ie al weer doorverkocht trouwens en nog mailcontact gehad met de nieuwe best tevreden eigenaar.
Maar eigenlijk was ik een beetje dom.
Ik was ook gewoon eerlijk over mijn Vento, maar goed ook want bij mij werd alles nagecheckt of hij ook daadwerkelijk goed functioneerde. Dus dom is het niet, als je alles van te voren wist had het leven een stuk makkelijker geweest. ;)

Gebruikersavatar
brinkiboy
Forum newbie
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 26 dec 2012, 23:11
Locatie: Dronten

Re: Wat vinden jullie hier van?

Bericht door brinkiboy » do 24 jan 2013, 14:40

De inruilprijs is afgesproken nadat de verkoper mijn auto heeft gezien. Bandencheck is dan iets wat je als eerste doet denk ik.

Ik voel me er niet schuldig onder. Wat ik wel belangrijk vind is veilig rijden....
High up, 1.0 60pk BM, Black pearl, panoramadak, maps and more, executive pakket, drive pakket, bekleding beige-grijs-bruin

Gebruikersavatar
ECMLfan
Forum newbie
Berichten: 61
Lid geworden op: wo 22 aug 2012, 15:54
Locatie: al Mii re
Contacteer:

Re: Wat vinden jullie hier van?

Bericht door ECMLfan » wo 30 jan 2013, 14:08

Mijn @Mii is ook twee weken later geleverd dan overeengekomen met de dealer. In die twee weken heb ik een demo Mii van de dealer mee gekregen zodat ik wel mobiel was.
Regelmatig met 250 km/h over de A4
Status: @Mii gekocht op 20-12-2012
Wenslijst: Cruise control op de @Mii, blauw dashboard.

Gebruikersavatar
brinkiboy
Forum newbie
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 26 dec 2012, 23:11
Locatie: Dronten

Re: Wat vinden jullie hier van?

Bericht door brinkiboy » wo 30 jan 2013, 16:04

Goed meegedacht van die dealer.. nadat ik had gemaild dat ik een beetje teleurgesteld was, heeft de verkoper niet van zich laten horen.. wel bijzonder in deze tijd waar elke cent telt.
High up, 1.0 60pk BM, Black pearl, panoramadak, maps and more, executive pakket, drive pakket, bekleding beige-grijs-bruin

Gebruikersavatar
brinkiboy
Forum newbie
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 26 dec 2012, 23:11
Locatie: Dronten

Re: Wat vinden jullie hier van?

Bericht door brinkiboy » vr 22 feb 2013, 20:17

Beste mensen,

het wordt nog iets mooier.

Ik mailde afgelopen woensdag met de vraag of er al nieuws was over de leverdatum. Geen reactie van Avenu. Dus vandaag even een collega van de verkoper gemaild en binnen een uur hing hij aan de telefoon.

Met enige aarzeling kwam het hoge woord eruit. "De verkoper bij wie ik een up had besteld werkt hier niet meer". Dit is al een tijdje zo maar omdat ik nu mailde vonden ze het wel tij om dit te melden.

Ik vraag me nu af wat er gebeurd zou zijn als ik niet had gemaild.

In ieder geval moet ik nog even geduld hebben want mijn up wordt deze week in elkaar gezet in Slovenië. Daar komen twee weken transport bij plus twee weken rijklaar maken (?). Dus besteld op 27 december en eind maart geleverd. Hulde aan Avenu!
High up, 1.0 60pk BM, Black pearl, panoramadak, maps and more, executive pakket, drive pakket, bekleding beige-grijs-bruin

Gebruikersavatar
Blackupzhz
Forum newbie
Berichten: 83
Lid geworden op: zo 30 dec 2012, 09:03
Locatie: Papendrecht

Re: Wat vinden jullie hier van?

Bericht door Blackupzhz » vr 22 feb 2013, 20:25

Het is wat lang, maar het kan in mijn beleving gekker. Bekijk het maar positief: iets moois om naar uit te kijken! Succes met het geduld!

Ps. Fabriek staat in Bratislava, niet in Slovenië.
Up! / 60 pk / Black Up pakket / drive pakket / 4 deuren

Gadgets: witte sleutelcover / Polo 6R antenne / rubberen mat voor kofferbak / kentekenplaten met opgelegde letters / Up! hoesje voor PID

Het kan dus wel: samen weggaan in je uppie!

Gebruikersavatar
brinkiboy
Forum newbie
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 26 dec 2012, 23:11
Locatie: Dronten

Re: Wat vinden jullie hier van?

Bericht door brinkiboy » vr 22 feb 2013, 22:08

Eens. Moet zijn Slowakije. :-)
High up, 1.0 60pk BM, Black pearl, panoramadak, maps and more, executive pakket, drive pakket, bekleding beige-grijs-bruin

Gebruikersavatar
DonkUp
Vagling liefhebber
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 13:08
Locatie: Lelystad

Re: Wat vinden jullie hier van?

Bericht door DonkUp » za 23 feb 2013, 09:37

Er gebeuren rare dingen daar bij Avenu :(
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

Plaats reactie