als je up de deur uit gaat ...wat komt er dan voor terug ?

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Draconian
Forum newbie
Berichten: 33
Lid geworden op: di 13 nov 2012, 10:23

Re: als je up de deur uit gaat ...wat komt er dan voor terug

Bericht door Draconian » ma 18 feb 2013, 16:03

Ik ben de Up wel zat. Toen er sneeuw op de zijraam zat wat begon te smelten deed ik het zijraam open zodat ik wat kon zien. Ging het raam elektrisch niet meer dicht. Reageerde dus helemaal niet meer. Na 5 minuten rijden deed hij het gelukkig weer. Probleem is niet teruggekomen. Dan dat klapperende geluid wat vaak te horen is bij drempels. Schakelbak vind ik te geluidruchtig. Hij is van bouwjaar oktober 2012 met nu 3200 km op de teller.
Ik ben al aan het zoeken voor een Toyota Yaris 1.0 Vvt uit 2011 maar als inruil voor de Up krijg ik maar 8500 euro. Ik heb er zelf 10.500 voor betaald. Dus 2000 euro verlies in 5 maanden is wel heel veel. Moeilijk moeilijk. Ik twijfel.

Gebruikersavatar
jefvanhouten
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 26 aug 2012, 06:35
Locatie: oosterwolde

Re: als je up de deur uit gaat ...wat komt er dan voor terug

Bericht door jefvanhouten » ma 18 feb 2013, 17:45

Draconian schreef:Ik ben de Up wel zat. Toen er sneeuw op de zijraam zat wat begon te smelten deed ik het zijraam open zodat ik wat kon zien. Ging het raam elektrisch niet meer dicht. Reageerde dus helemaal niet meer. Na 5 minuten rijden deed hij het gelukkig weer. Probleem is niet teruggekomen. Dan dat klapperende geluid wat vaak te horen is bij drempels. Schakelbak vind ik te geluidruchtig. Hij is van bouwjaar oktober 2012 met nu 3200 km op de teller.
Ik ben al aan het zoeken voor een Toyota Yaris 1.0 Vvt uit 2011 maar als inruil voor de Up krijg ik maar 8500 euro. Ik heb er zelf 10.500 voor betaald. Dus 2000 euro verlies in 5 maanden is wel heel veel. Moeilijk moeilijk. Ik twijfel.
dan zou ik toch echt naar de dealer gaan en het laten oplossen dat klapperend geluid schakelbak zijn meer problemen mee gewoon ook mee heen gaan ze lossen het wel op hoor als ik mijn up bij de dealer in ruil op dit moment krijg ik er 9700 voor is van augustus 2012 met 13000 op de klok heb er 11.000 voor betaald
60 pk ^move up ^ Maps en More 5deurs 16inch upsilon velgen ^ UP! instaplijsten ^ Midden armsteun ^

MAZE
Vagling liefhebber
Berichten: 288
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 10:54
Locatie: Noord-Holland

Re: als je up de deur uit gaat ...wat komt er dan voor terug

Bericht door MAZE » ma 18 feb 2013, 18:19

Als de go de deur uitgaat

Opvolger :

Op volgorde qua keuze

Mini Cooper clubman
Renault clio rs
Mazda mx5

Niks nieuw meer

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: als je up de deur uit gaat ...wat komt er dan voor terug

Bericht door up! » ma 18 feb 2013, 20:18

jefvanhouten schreef:als ik mijn up bij de dealer in ruil op dit moment krijg ik er 9700 voor is van augustus 2012 met 13000 op de klok heb er 11.000 voor betaald
De inruilprijs hangt ook af van wat je terugkoopt. Als je een auto van 20K of 25K terugkoopt, dan zal de inruilprijs (veel) hoger uitvallen dan wanneer de dealer je auto gewoon netto inkoopt (zonder dat je een nieuwe auto koopt). Feitelijk krijg je bij inruil op een nieuwe geen hogere inruilprijs maar is de korting op de nieuwe auto in de inruilprijs verwerkt... Of krijg je 9700 netto? Dat zou wel veel zijn voor een auto waarvoor je 11000 hebt betaald.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
jefvanhouten
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 26 aug 2012, 06:35
Locatie: oosterwolde

Re: als je up de deur uit gaat ...wat komt er dan voor terug

Bericht door jefvanhouten » ma 18 feb 2013, 20:57

up! schreef:
jefvanhouten schreef:als ik mijn up bij de dealer in ruil op dit moment krijg ik er 9700 voor is van augustus 2012 met 13000 op de klok heb er 11.000 voor betaald
De inruilprijs hangt ook af van wat je terugkoopt. Als je een auto van 20K of 25K terugkoopt, dan zal de inruilprijs (veel) hoger uitvallen dan wanneer de dealer je auto gewoon netto inkoopt (zonder dat je een nieuwe auto koopt). Feitelijk krijg je bij inruil op een nieuwe geen hogere inruilprijs maar is de korting op de nieuwe auto in de inruilprijs verwerkt... Of krijg je 9700 netto? Dat zou wel veel zijn voor een auto waarvoor je 11000 hebt betaald.
krijg 9700 inruil op een nieuwe polo 15duizend euro ex afleveringskosten 800
60 pk ^move up ^ Maps en More 5deurs 16inch upsilon velgen ^ UP! instaplijsten ^ Midden armsteun ^

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: als je up de deur uit gaat ...wat komt er dan voor terug

Bericht door Ron UP » ma 18 feb 2013, 21:19

Ik kreeg maar 9000 na 3 maanden oud,op inruil van een passat van 17000 euro.bj 2008
Niet normaal vond ik dat, 4000 afschrijving in zoon korte tijd...
Toen maar een passat variant erbij gekocht van 2002 voor 5000 euro, leek me toen verstandiger , wel makkelijk 2autos...
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

@@lgra
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: za 09 feb 2013, 18:48

Re: als je up de deur uit gaat ...wat komt er dan voor terug

Bericht door @@lgra » ma 18 feb 2013, 23:05

Draconian schreef:Ik ben de Up wel zat. Toen er sneeuw op de zijraam zat wat begon te smelten deed ik het zijraam open zodat ik wat kon zien. Ging het raam elektrisch niet meer dicht. Reageerde dus helemaal niet meer. Na 5 minuten rijden deed hij het gelukkig weer. Probleem is niet teruggekomen. Dan dat klapperende geluid wat vaak te horen is bij drempels. Schakelbak vind ik te geluidruchtig. Hij is van bouwjaar oktober 2012 met nu 3200 km op de teller.
Ik ben al aan het zoeken voor een Toyota Yaris 1.0 Vvt uit 2011 maar als inruil voor de Up krijg ik maar 8500 euro. Ik heb er zelf 10.500 voor betaald. Dus 2000 euro verlies in 5 maanden is wel heel veel. Moeilijk moeilijk. Ik twijfel.

Als er veel ijs/sneeuw op je zijruit zit is het toch logisch dat de ruitmotor het niet trekt !!! De thermische beveiliging treedt dan in werking. Zodra hij is afgekoeld werkt hij gewoon weer. Ik kan dit met de beste wil van de wereld geen storing noemen...
Klapperende geluid: Heb je de motor(onder)plaat misschien beschadigd?? Kwestie van even op de brug en vast laten zetten. Doet je dealer zo even voor je. Die drempels zijne echt rampzalige/alles vernietigende dingen.
UP! HIGH 75 PK Executive pakket Tornadorood en Classic 16 inch Zilver Also: Alfa Giulia, BMW 325 Ci cabrio, New Mini 2014

Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: als je up de deur uit gaat ...wat komt er dan voor terug

Bericht door Up&Go » ma 18 feb 2013, 23:20

Inruilen binnen een jaar kost je 20-25% rekenend vanaf de prijs die je betaalde zonder afleverkosten en uitgaande van de versie die je kocht zonder opties. Bijvoorbeeld een High up is 10.690 in de basis dus reken maar uit....... Dan de opties nog afschrijven en kom je al gauw op 4000 euro. Vraag maar na bij elke (merk)dealer, klopt vrijwel altijd.

Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: als je up de deur uit gaat ...wat komt er dan voor terug

Bericht door Up&Go » di 19 feb 2013, 15:17

Toevallig vandaag bij de dealer geweest en eens gekeken naar de polo blue gt. Impulsief als we zijn zaten we al gauw te rekenen samen. Het was simpel, geen korting bij inruil en wel korting als ik de up zelf verkoop. Inruil kwam op 8500 euro terwijl ik 12500 betaalde. Op zich viel het me wel mee maar ik denk dat ik nog een half jaartje wacht of begin 2014 weer eens ga kijken.

Gebruikersavatar
jefvanhouten
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 26 aug 2012, 06:35
Locatie: oosterwolde

Re: als je up de deur uit gaat ...wat komt er dan voor terug

Bericht door jefvanhouten » di 19 feb 2013, 18:25

als de up de deur uit gaat das binnen nu en een jaar dan komt er toch een golf 7 of een polo highe line wat een fijne auto's heb hem paar dagen mee gehad als leen auto
60 pk ^move up ^ Maps en More 5deurs 16inch upsilon velgen ^ UP! instaplijsten ^ Midden armsteun ^

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: als je up de deur uit gaat ...wat komt er dan voor terug

Bericht door Psycho_Mantis » di 19 feb 2013, 18:30

Ik vond de Polo toch wat minder ruim aanvoelen dan de up toen ik hem had :P
Ondanks dat het niet zo is...

Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: als je up de deur uit gaat ...wat komt er dan voor terug

Bericht door Up&Go » di 19 feb 2013, 18:34

Psycho_Mantis schreef:Ik vond de Polo toch wat minder ruim aanvoelen dan de up toen ik hem had :P
Ondanks dat het niet zo is...
Klopt dat meende ik ook vandaag maar komt denk ik doordat de Polo wat "voller" is en de middenconsole bij de Up veel lager is.

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: als je up de deur uit gaat ...wat komt er dan voor terug

Bericht door Ron UP » di 19 feb 2013, 19:04

Dat id had ik ook. Het dash is bij de polo gewoon wat ronder. Ik zit in de up beter. Achterbankruimte vind ik identiek, alleen is de bagageruimte vd polo wat ruimer...
Maar ik heb toch werkelijk liever de up hoor!!
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: als je up de deur uit gaat ...wat komt er dan voor terug

Bericht door Up&Go » di 19 feb 2013, 19:13

Nou die 140 pk 1.4 van de Polo Blue Gt is echt een heerlijke motor hoor. Kost wat maar dan heb je ook wat. Maar zoals ik al zei voor september 2013 gebeurt er niks met met mijn Up. Bied hem tegen die tijd wel aan hier tegen een Upforum-prijsje. :o

Gebruikersavatar
eas
Vagling liefhebber
Berichten: 941
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 18:43
Locatie: krommenie

Re: als je up de deur uit gaat ...wat komt er dan voor terug

Bericht door eas » wo 20 feb 2013, 21:58

als ... ik zeg als ! ik wat anders koop ... dan wordt het denk ik een Dacia Duster
fiat panda twinair 65 pk lounge 2013

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: als je up de deur uit gaat ...wat komt er dan voor terug

Bericht door Ron UP » wo 20 feb 2013, 22:02

eas schreef:als ... ik zeg als ! ik wat anders koop ... dan wordt het denk ik een Dacia Duster
Nee toch......toch niet zoon afgekeurde oude renault technologie met een nieuw jasje. Bah wat een lekijke wagens zijn dat....sorry....
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
šváb
Vagling liefhebber
Berichten: 227
Lid geworden op: ma 16 apr 2012, 21:37

Re: als je up de deur uit gaat ...wat komt er dan voor terug

Bericht door šváb » wo 20 feb 2013, 22:10

eas schreef:als ... ik zeg als ! ik wat anders koop ... dan wordt het denk ik een Dacia Duster
Het gaat hier om auto's, niet om DIXI's.
VW Up! | 60PK BMT | High Up! | Deep black pearl | Executive | Drive | Dynamic | Leder | Panoramadak | Aparte set winterbanden

Afbeelding

Gebruikersavatar
eas
Vagling liefhebber
Berichten: 941
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 18:43
Locatie: krommenie

Re: als je up de deur uit gaat ...wat komt er dan voor terug

Bericht door eas » wo 20 feb 2013, 22:33

Ron UP schreef:
eas schreef:als ... ik zeg als ! ik wat anders koop ... dan wordt het denk ik een Dacia Duster
Nee toch......toch niet zoon afgekeurde oude renault technologie met een nieuw jasje. Bah wat een lekijke wagens zijn dat....sorry....
afgekeurde oude renault technologie ....... nee dan vw ...... ff de oogkleppen af doen Ron !!!!
fiat panda twinair 65 pk lounge 2013

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: als je up de deur uit gaat ...wat komt er dan voor terug

Bericht door up! » wo 20 feb 2013, 22:53

Schitterende auto, die Duster, mijn zegen heb je eas! :)
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: als je up de deur uit gaat ...wat komt er dan voor terug

Bericht door Ron UP » do 21 feb 2013, 10:08

Oogkleppen heb ik niet op hoor. Maar is wel een feit dat de motoren in een Dacia van Renault zijn,,vraag maar na.
Sorry dat ik je beledigd heb...maar koop dan wel een donker zilveren Dacia ;)
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Plaats reactie