UP trekt naar links

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
RaymonK
Vagling liefhebber
Berichten: 106
Lid geworden op: za 15 sep 2012, 20:05

Re: UP trekt naar links

Bericht door RaymonK » zo 20 jan 2013, 12:42

Bedankt! Dat hoop ik ook! De leen move up! rijdt uitstekend en heeft geen last van vocht dus het zou moeten kunnen ;-)

Gebruikersavatar
DonkUp
Vagling liefhebber
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 13:08
Locatie: Lelystad

Re: UP trekt naar links

Bericht door DonkUp » zo 20 jan 2013, 12:56

Ik heb er met mijn High Up ook (nog) geen last van. Nu staat de teller pas op 1000 km (in een maand) maar ik heb nog geen enkel probleem gehad.
*klopt af op eikenhouten tafel*
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

GOED NIEUWS!!

Bericht door Ron UP » vr 01 feb 2013, 12:26

Hey!! Er is goed nieuws over het naar 1 kant trekken vd auto!

Ik ben zojuist gebeld door mn vriend die bij Martin Schilder werkt en hij kon me vertellen dat ze de oplossing hebben!
Net een uurtje geleden pas hebben ze vanuit de fabriek een mail gestuurd naar alle dealers dat er een stukje software is gewijzigd die de stuurbekrachting activeert.
Het is in de fabriek uitgebreid getest en nu zijn ze er mee naar buiten gekomen.

Is gewoon een klein bestandje wat eventjes via vagcom ingeladen moet worden.
Toch mooi dat ze het eindelijk voor elkaar hebben!

Ben zelf nu niet in staat om langs te gaan, ivm herstel van mijn operatie, maar heb een afspraak staan voor oover precies 2 weken.

Dus nog even geduld maar !!
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
DonkUp
Vagling liefhebber
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 13:08
Locatie: Lelystad

Re: UP trekt naar links

Bericht door DonkUp » vr 01 feb 2013, 18:31

Dat zijn mooie berichten.
Heb er zelf nog geen last van gehad (heb ook pas 1300 km op de teller staan). Het ligt er aan hoe hoog ze de prioriteit leggen of ze elke Up! eigenaar aanschrijven of dat ze de software-update doen op het moment dat de auto voor onderhoud in de werkplaats is.
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

schmrtzzz
Forum newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 04 feb 2013, 09:26

Up trekt niet, maar stuurt wel zwaar

Bericht door schmrtzzz » ma 04 feb 2013, 09:34

Als ik met losse handen rijd blijft mijn (net nieuwe) Move Up keurig in het spoor. Toch stuurt hij opvallend zwaar. Krijg zelfs spierpijn van een lange rit. Had hetzelfde met een Move Up van GreenWheels. Ik hoop dat de berichten kloppen en Pon met een recall komt en dat dit dan ook wordt opgelost.
Move Up 60pk BMT 3drs handgeschakeld, rood. Aanpassingen: CC en BC (VAG Techniek) en originele SEAT middenarmsteun (Van Udenhout).

Gebruikersavatar
jefvanhouten
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 26 aug 2012, 06:35
Locatie: oosterwolde

Re: UP trekt naar links

Bericht door jefvanhouten » ma 11 feb 2013, 14:15

zijn er al mensen met de UP terug geweest voor de update voor het na links of rechts trekken ??
en is het probleem dan echt verholpen ?
mijne staat nu bij de dealer aan de computer maar de werkplaats cheg kwam niet echt geloof waardig over
dat het probleem nu opgelost moest zijn
60 pk ^move up ^ Maps en More 5deurs 16inch upsilon velgen ^ UP! instaplijsten ^ Midden armsteun ^

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: UP trekt naar links

Bericht door Ron UP » ma 11 feb 2013, 14:19

De mijne staat gepland voor volgende week. Waarom was de chef niet overtuigd dan?
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
jefvanhouten
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 26 aug 2012, 06:35
Locatie: oosterwolde

Re: UP trekt naar links

Bericht door jefvanhouten » ma 11 feb 2013, 14:31

geen idee hij geloofde het niet echt dat het nu verholpen moest zijn want ze wouden het eerst ook op hun eigen leen up testen maar als dat gebeurt is geen idee
60 pk ^move up ^ Maps en More 5deurs 16inch upsilon velgen ^ UP! instaplijsten ^ Midden armsteun ^

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: UP trekt naar links

Bericht door Ron UP » do 21 feb 2013, 20:45

Vanmiddag is onze Up onderworpen aan de nieuwste software voor de stuurbekrachtigingsstuurhoeksensor (leuk woord :D ) en hij rijd gelijk weer als vanouds.
Beetje snel om te zeggen dat het nu voor elkaar is natuurlijk maar ik heb er wel vertrouwen in. De chef werkplaats heeft me wat uitleg gegeven over hoe en wat, heeft al 3 Ups gedaan en die zijn niet teruggekomen wegens problemen...Dus t zal ongetwijfeld goed wezen :mrgreen:
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
jefvanhouten
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 26 aug 2012, 06:35
Locatie: oosterwolde

Re: UP trekt naar links

Bericht door jefvanhouten » vr 22 feb 2013, 21:57

zo juist mijn up weer opgehaald bij de dealer hij zou een update hebben gehad in die 2 week dat die er gestaan heeft maar hij trekt nog net zo vrolijk na links :cry: :cry:
60 pk ^move up ^ Maps en More 5deurs 16inch upsilon velgen ^ UP! instaplijsten ^ Midden armsteun ^

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: UP trekt naar links

Bericht door Ron UP » vr 22 feb 2013, 22:35

Ai...das niet zo fraai dan....weet je zeker dat die update er in zit nu?
Ik ben er bij blijven staan. De oude versie heb ik gezien, nr30 was dat, en is nu versie update 51 geworden. Dus ik weet 100% zeker dat ik de nieuwe versie heb.
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
Bertje
Vagling liefhebber
Berichten: 161
Lid geworden op: za 13 okt 2012, 00:38
Locatie: Nijkerk

Re: UP trekt naar links

Bericht door Bertje » ma 25 feb 2013, 12:24

Heb steeds gedacht dat ik een Up had zonder alle bekende problemen, maar helaas sinds gisteren hoort mijn Up ook bij de club van scheeftrekkers... :(

Een hele rit lang trok de auto stevig naar rechts. Na een paar uur rust, met de wielen in de rechtuit-stand was het weer over en stuurde de auto als vanouds.

Inmiddels is de dealer op de hoogte. Benieuwd hoe het opgepakt zal worden.
| High Up! 75 pk. Candy White | Executive | Drive | Dynamic | Panoramadak | Vier deuren | Nepleer ;-) met stoelverwarming | Winterbanden op Dezent F lichtmetaal | reservewiel |Polo 6R antenne|

NoTVR
Vagling liefhebber
Berichten: 333
Lid geworden op: vr 08 jun 2012, 12:09

Re: UP trekt naar links

Bericht door NoTVR » ma 25 feb 2013, 17:08

Vrijdag kreeg up de eertste beurt. Ze hadden nog nooit van het stuurprobleem gehoord. Of ik dat nu geloof of niet, hoe werkt de informatiestroom bij PON?

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: UP trekt naar links

Bericht door Ron UP » ma 25 feb 2013, 18:52

NoTVR schreef:Vrijdag kreeg up de eertste beurt. Ze hadden nog nooit van het stuurprobleem gehoord. Of ik dat nu geloof of niet, hoe werkt de informatiestroom bij PON?
Heeeeel vreemd...de eerste problemen kwam al een half jaar geleden.
Dus..of je dealer heeft maar 1 up verkocht in die tijd, de jouwe dus, of ze belazeren de boel!
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
jefvanhouten
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 26 aug 2012, 06:35
Locatie: oosterwolde

Re: UP trekt naar links

Bericht door jefvanhouten » di 26 feb 2013, 10:17

Ron UP schreef:Ai...das niet zo fraai dan....weet je zeker dat die update er in zit nu?
Ik ben er bij blijven staan. De oude versie heb ik gezien, nr30 was dat, en is nu versie update 51 geworden. Dus ik weet 100% zeker dat ik de nieuwe versie heb.

heb vandaag met de dealer gebelt die man heeft het na gekeken en de up heeft 100% zeker de update gehad bij mij werkt die duss niet bij mijn up :( :(
60 pk ^move up ^ Maps en More 5deurs 16inch upsilon velgen ^ UP! instaplijsten ^ Midden armsteun ^

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: UP trekt naar links

Bericht door Ron UP » di 26 feb 2013, 10:39

Nou dat is niet zo mooi dan Jeff.....en hoe nu verder dan, want dat zul je uiteraard wel gevraagd hebben?
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
jefvanhouten
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 26 aug 2012, 06:35
Locatie: oosterwolde

Re: UP trekt naar links

Bericht door jefvanhouten » di 26 feb 2013, 10:59

Ron UP schreef:Nou dat is niet zo mooi dan Jeff.....en hoe nu verder dan, want dat zul je uiteraard wel gevraagd hebben?
hij gaat over 3a 4 week terug na pon in leusden voor versnellingsbak probleem dat ze niet kunnen oplossen dan gaan ze daar ook het links trekken verhelpen
60 pk ^move up ^ Maps en More 5deurs 16inch upsilon velgen ^ UP! instaplijsten ^ Midden armsteun ^

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: UP trekt naar links

Bericht door GunSpeed » di 26 feb 2013, 11:20

Misschien nog eens opnieuw laten inlezen?
Ok, je had ondertussen nog geantwoord... moet PON het maar in één keer oplossen ;)
up! Black BMT 75pk 3d

Corne
Forum newbie
Berichten: 27
Lid geworden op: di 08 mei 2012, 21:56

Re: UP trekt naar links

Bericht door Corne » za 02 mar 2013, 12:52

Vorige week kreeg ik telefoon vd garage.
Het bleek dat vw ook bij een productie/test model het probleem hebben gesignaleerd.ik heb een software update gehad die een zou moeten verhelpen, want daar zat blijkbaar het probleem
VW move up/red blue motion

Draconian
Forum newbie
Berichten: 33
Lid geworden op: di 13 nov 2012, 10:23

Re: UP trekt naar links

Bericht door Draconian » za 02 mar 2013, 15:06

Klopt dat er een update is. Ik moet volgende week naar de dealer. Dankzij hier natuurlijk want ik heb zelf er achteraan moeten bellen.

Plaats reactie