sloten UP

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
emavdlinden
Forum newbie

sloten UP

Bericht door emavdlinden » za 09 mar 2013, 17:19

Ik heb een UP gekocht met mechanische sloten (sleutel in slot steken) maar kan uit het boekje niet opmaken hoe ik de achterportieren af moet sluiten.
Wie helpt?
Ellen

Sciroccofrank
Vagling liefhebber

Re: sloten UP

Bericht door Sciroccofrank » za 09 mar 2013, 17:41

emavdlinden schreef:Ik heb een UP gekocht met mechanische sloten (sleutel in slot steken) maar kan uit het boekje niet opmaken hoe ik de achterportieren af moet sluiten.
Wie helpt?
Ellen
Dat gaat toch centraal, dwz linkerportier op slot=alles op slot

emavdlinden
Forum newbie

Bericht door emavdlinden » za 09 mar 2013, 18:54

dat was in het begin wel even zo, geloof ik, maar nu ineens niet meer.
Alleen het linkervoorportier kan op slot met de sleutel, de andere deuren niet. De achterklep trouwens wel ???????????????????

emavdlinden
Forum newbie

Bericht door emavdlinden » za 09 mar 2013, 19:00

Ik heb de auto pas drie dagen en heb niks geforceerd of zo...... GGGGGRRRRRRRRRRRRRRR...........

Patrick-Brand
Vagling liefhebber

Bericht door Patrick-Brand » za 09 mar 2013, 19:04

Als je in de auto gaat zitten, probeer dan eens op het knopje op je portier te drukken van centrale vergrendeling. Zijn de achterportieren nu wel op slot?
High Up! BlueM | 75pk | Light Silver metallic | Executive | VAG-instellingen | Up rijder sinds 15-03-2013
The Only Way Is Up!

maikel
Forum newbie

Bericht door maikel » za 09 mar 2013, 20:14

Als je geen cv hebt deurhandel aan de binnenkant indrukken.
Dan zit de deur op slot.

aut5MIIsport60
Vagling liefhebber

Bericht door aut5MIIsport60 » za 09 mar 2013, 22:38

Als ie het eerst wel deed, dan moet er een zekering gesprongen zijn.
Kijk in het instruktieboekje (achterin bij opgave: zekeringen) en links van het stuur zitten ze achter het klepje.
Welke, zal ik morgen even opzoeken.
MII style Sport 60pk semi-aut5

emavdlinden
Forum newbie

Bericht door emavdlinden » za 09 mar 2013, 23:08

Er zitten geen knopjes op het portier die ik kan indrukken.
Als ik uitgestapt ben (buiten sta) kunnen de deuren niet allemaal dicht. Alleen het portier linksvoor en de achterklep. Ik kan dan niet meer op de deurhandel drukken.

emavdlinden
Forum newbie

Bericht door emavdlinden » za 09 mar 2013, 23:10

Dank voor de tips.
Op dag 3 al een kapotte zekering? Evengoed hoop ik dat het dat is......., al het andere is nog vervelender vrees ik :-(

emavdlinden
Forum newbie

Bericht door emavdlinden » za 09 mar 2013, 23:12

Enne.... als het een zekering is, waarom gaan voorportier en achterklep nog wel dicht? Zijn daar weer andere zekeringen voor?

JCDNL
Vagling liefhebber

Bericht door JCDNL » za 09 mar 2013, 23:37

maak alle deuren open (ook achterklep), gooi ze goed dicht zonder ze op slot te doen. dan buiten de auto de bestuurdersportier op slot draaien.

Wat je hiermee oplost is dat 1 motortje (die de vergrendeling verzorgt) een 'storing' veroorzaakt op de CV unit en weigert de portieren dicht te doen.

Ook kan het systeem checken of de deuren niet goed gesloten zijn, soms kan een achterklepje nog wel eens 'gesloten' lijken, maar voor de auto (schematisch gezien) net zo goed wagenwijd openstaan. Dit resulteert in het niet willen functioneren van de cv unit.

aut5MIIsport60
Vagling liefhebber

Bericht door aut5MIIsport60 » zo 10 mar 2013, 16:35

Waarom de deur wel met de sleutel sluit ?, omdat dit een handmatige en geen automatische handeling is. Daarvoor heb je geen zekering nodig.
Als er op de achterklep geen spanning zit is ie altijd op slot.

Als bij mij de deur of klep niet goed dicht is, blijft de binnenverlichting branden.
Het is gewoon een simpele zekering, kan gekomen zijn door bevroren sloten.

Terug naar de dealer, je hebt garantie, 3 minuten werk om hen de juiste zekering te laten vervangen (zit lastig onder het dashboard links van stuur).
MII style Sport 60pk semi-aut5

JuP !
Forum eindbaas

Bericht door JuP ! » zo 10 mar 2013, 19:37

emavdlinden schreef: Als ik uitgestapt ben (buiten sta) kunnen de deuren niet allemaal dicht. Alleen het portier linksvoor en de achterklep. Ik kan dan niet meer op de deurhandel drukken.
Als je de sleutel dan nóg eens naar rechts doet sluiten. Sluit 'ie dan niet alles. Zo werkt het met openen toch ook. Sleutel in het slot, 1x naar links alleen bestuurdersdeur ontgrendeld, nog een 2e x naar links en de rest van de deuren zijn ontgrendeld.
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia

zeg maar JP ! ;)

Ron UP
Forum eindbaas

Bericht door Ron UP » ma 11 mar 2013, 17:13

Jullie hebben het over de zekeringen, mooi dat jullie het weten..................want ik ben al maanden op zoek naar een zekeringenoverzicht!! Staat echt niet in mn boekje.....
HELP :lol: :lol:
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen

Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

BarMove(d)Up
Vagling liefhebber

Bericht door BarMove(d)Up » ma 11 mar 2013, 17:38

Ron UP schreef:Jullie hebben het over de zekeringen, mooi dat jullie het weten..................want ik ben al maanden op zoek naar een zekeringenoverzicht!! Staat echt niet in mn boekje.....
Ik heb me er nog niet in verdiept, maar bij sommige auto's zit een sticker aan de binnenkant van het klepje waar de zekeringen achter zitten. Wellicht bij de Up! ook het geval?
Move Up 60pK, White Candy, Drive Pakket, Winterpakket, Climatic, Radio 'RCD 215', 4 deuren, Rubber Matten, Luxe kentekenplaten, korte antenne, uitlaat sierstuk, Up! instaplijsten, Dotz Freerider Peak 16", Getinte ramen, Osram Nightbreaker Plus.

Ron UP
Forum eindbaas

Bericht door Ron UP » ma 11 mar 2013, 17:52

BarMove(d)Up schreef:
Ron UP schreef:Jullie hebben het over de zekeringen, mooi dat jullie het weten..................want ik ben al maanden op zoek naar een zekeringenoverzicht!! Staat echt niet in mn boekje.....
Ik heb me er nog niet in verdiept, maar bij sommige auto's zit een sticker aan de binnenkant van het klepje waar de zekeringen achter zitten. Wellicht bij de Up! ook het geval?
Helaas.....
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen

Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Plaats reactie