Sportonderstel

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Rodebas
Forum newbie
Berichten: 36
Lid geworden op: di 18 dec 2012, 17:40
Locatie: Hoofddorp

Sportonderstel

Bericht door Rodebas » di 23 apr 2013, 16:18

Goedemiddag,

Mijn vermoeden doet dat ik geen sportonderstel heb.
Is dit contoleerbaar?
Besteld: High UP!, 60 PK, Bluemotion, 3-deurs, Red, Maps+more, Piaa dagrij, W8 Verlichting, Vagcom, Getinte ramen, Executive, Drive, Dynamic "Triangle", Geen type aanduiding, Dashboard Red, Beige Interieur.

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Sportonderstel

Bericht door GuidoUp » di 23 apr 2013, 17:35

Er is nog geen up met een sport onderstel..
H&r veren kopen.. Klaar

Verstuurd van mijn ST26i met Tapatalk
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Gebruikersavatar
Patrick-Brand
Vagling liefhebber
Berichten: 385
Lid geworden op: vr 22 feb 2013, 22:59
Locatie: Drechtsteden

Re: Sportonderstel

Bericht door Patrick-Brand » di 23 apr 2013, 17:42

Enkel een verlaagd onderstel of niet?
High Up! BlueM | 75pk | Light Silver metallic | Executive | VAG-instellingen | Up rijder sinds 15-03-2013
The Only Way Is Up!

Gebruikersavatar
Ome Rolph
Vagling liefhebber
Berichten: 169
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 17:56
Locatie: Zwaag

Re: Sportonderstel

Bericht door Ome Rolph » di 23 apr 2013, 17:44

Rodebas schreef:Goedemiddag,

Mijn vermoeden doet dat ik geen sportonderstel heb.
Is dit contoleerbaar?
Plaats even een foto van de zijkant van je Up! Een Up! zonder sportonderstel (zoals bij de automaat) staat erg hoog op z'n poten.
3-Deurs High Up!, Darksilver, Dynamic pakket, Executive pakket, Drive pakket, M&M en Eibach Pro verlagingsset.

Miisport1
Vagling liefhebber
Berichten: 204
Lid geworden op: vr 15 mar 2013, 21:23

Re: Sportonderstel

Bericht door Miisport1 » di 23 apr 2013, 19:25

Hoezo de automaat geen sport onderstel.
Mijn mii sport wordt gewoon afgelevert met sport onderstel of verlaagd hoe je het wilt noemen volgens de dealer.

Gebruikersavatar
aut5MIIsport60
Vagling liefhebber
Berichten: 212
Lid geworden op: vr 07 sep 2012, 11:29
Locatie: Almere-stad

Re: Sportonderstel

Bericht door aut5MIIsport60 » di 23 apr 2013, 19:34

Was het ook al aan het opzoeken in de boekjes :-)
Alle 5 uitv. schakel Mii's hebben een 15 mm verlaagd onderstel, maar bij de automaat enkel de style sport.
Ik beschik trouwens niet over een start/stop en remenergie terugwinsysteem (haalde laatst trouwens 1: 19 over lange 125km/u snelwegritten ,dat is het beste wat ik heb gehaald).
Laatst gewijzigd door aut5MIIsport60 op di 23 apr 2013, 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.
MII style Sport 60pk semi-aut5

Gebruikersavatar
Ome Rolph
Vagling liefhebber
Berichten: 169
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 17:56
Locatie: Zwaag

Re: Sportonderstel

Bericht door Ome Rolph » di 23 apr 2013, 19:37

Miisport1 schreef:Hoezo de automaat geen sport onderstel.
Mijn mii sport wordt gewoon afgelevert met sport onderstel of verlaagd hoe je het wilt noemen volgens de dealer.
De Up! automaat wordt niet met het "BlueMotion pakket" geleverd. Aangezien het pakket ook een sportonderstel bevat, zal deze dus niet standaard gemonteerd zijn. Je kunt natuurlijk wel zelf een vinkje bij "Sportonderstel" zetten.
3-Deurs High Up!, Darksilver, Dynamic pakket, Executive pakket, Drive pakket, M&M en Eibach Pro verlagingsset.

Miisport1
Vagling liefhebber
Berichten: 204
Lid geworden op: vr 15 mar 2013, 21:23

Re: Sportonderstel

Bericht door Miisport1 » di 23 apr 2013, 21:05

Ook de mii wordt zonder blue motion geleverd worden.
Maar wordt altijd met sport onderstel gelevert in de sport verie.maar hoeveel dat lager is zou ik niet weten.
Dacht gewoon dat hij dan stijver afgeveert zou zijn.

Miisport1
Vagling liefhebber
Berichten: 204
Lid geworden op: vr 15 mar 2013, 21:23

Re: Sportonderstel

Bericht door Miisport1 » di 23 apr 2013, 21:24

net even opgezocht. er staat in de brochure in het klein.

alle versies met automatische transmissie beschikken niet over het start stop systeem en een remenergie terugwindsysteem. de style en style chique voorzien van automatische transmissie beschikken niet over een verlaagd onderstel echter de style SPORT WEL.


maar er staat niet bij hoeveel lager dat is :(

wie weet dat wel??????

MAZE
Vagling liefhebber
Berichten: 288
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 10:54
Locatie: Noord-Holland

Re: Sportonderstel

Bericht door MAZE » di 23 apr 2013, 21:31

Sportonderstel, bij bijna alle vw s en deze drieling is 15mm. Ik heb nog een bmt onderstel liggen omdat ik op h&r schroefset rijd.

Miisport1
Vagling liefhebber
Berichten: 204
Lid geworden op: vr 15 mar 2013, 21:23

Re: Sportonderstel

Bericht door Miisport1 » di 23 apr 2013, 21:37

Hoezo zit er zo en zo verschil tussen bmt en geen bmt. Wat heeft dat onderstel voor invloed op zuinig rijden?

Gebruikersavatar
Patrick-Brand
Vagling liefhebber
Berichten: 385
Lid geworden op: vr 22 feb 2013, 22:59
Locatie: Drechtsteden

Re: Sportonderstel

Bericht door Patrick-Brand » di 23 apr 2013, 21:44

Miisport1 schreef:Hoezo zit er zo en zo verschil tussen bmt en geen bmt. Wat heeft dat onderstel voor invloed op zuinig rijden?
Dichter bij de grond. Minder luchtweerstand. Daarom is zo'n hoog hok als een SUV niet zo zuinig.
High Up! BlueM | 75pk | Light Silver metallic | Executive | VAG-instellingen | Up rijder sinds 15-03-2013
The Only Way Is Up!

Miisport1
Vagling liefhebber
Berichten: 204
Lid geworden op: vr 15 mar 2013, 21:23

Re: Sportonderstel

Bericht door Miisport1 » di 23 apr 2013, 21:53

Patrick-Brand schreef:
Miisport1 schreef:Hoezo zit er zo en zo verschil tussen bmt en geen bmt. Wat heeft dat onderstel voor invloed op zuinig rijden?
Dichter bij de grond. Minder luchtweerstand. Daarom is zo'n hoog hok als een SUV niet zo zuinig.
Oke maar wat is dat verschil dan tussen de 15 en de 30 mm wat je leest op het forum.
Ik vind laag wel mooi persoonlijk,al mijn vorige autos waren ook laag, maar ik vind bodem speling ook belangrijk.
Dit ivm veel buitenland buiten weggetjes en pakken sneeuw anders zit je constant vast.

Gebruikersavatar
Patrick-Brand
Vagling liefhebber
Berichten: 385
Lid geworden op: vr 22 feb 2013, 22:59
Locatie: Drechtsteden

Re: Sportonderstel

Bericht door Patrick-Brand » di 23 apr 2013, 22:00

Miisport1 schreef:
Patrick-Brand schreef:
Miisport1 schreef:Hoezo zit er zo en zo verschil tussen bmt en geen bmt. Wat heeft dat onderstel voor invloed op zuinig rijden?
Dichter bij de grond. Minder luchtweerstand. Daarom is zo'n hoog hok als een SUV niet zo zuinig.
Oke maar wat is dat verschil dan tussen de 15 en de 30 mm wat je leest op het forum.
Ik vind laag wel mooi persoonlijk,al mijn vorige autos waren ook laag, maar ik vind bodem speling ook belangrijk.
Dit ivm veel buitenland buiten weggetjes en pakken sneeuw anders zit je constant vast.
Dat weet ik niet.. Mijn Up met Bluemotion is dus ook iets verlaagd, of in ieder geval een lip bij de bumper. Als ik heel hard over een drempel ga hoor ik hem wel schuiven. Kan me voorstellen dat je dat met een verlaagd onderstel nog eerder hebt. Maar misschien is de vering daar ook stroever afgesteld? Dan hoef je er niet meer last van te hebben omdat hij dan niet zo naar voren duikt bij een drempel.
High Up! BlueM | 75pk | Light Silver metallic | Executive | VAG-instellingen | Up rijder sinds 15-03-2013
The Only Way Is Up!

Tino
Vagling liefhebber
Berichten: 281
Lid geworden op: wo 03 okt 2012, 15:40
Locatie: regio Arnhem

Re: Sportonderstel

Bericht door Tino » wo 24 apr 2013, 06:26

Heb er Eibach onder en duikt inderdaad minder en heb niet meer las van de onderspoilerlip met drempels dan voor die tijd ;)
Citi Go Elegance.Sideskirts.dakspoiler.voorspoiler.verlaagd.zomer 7X17 205-40-17 op monaco black.led kofferbak verlichting.dubbel uitlaatsierstuk.led dagrijverlichting.rest Gp Thunder 5700K.rode remklauwen.zwarte remtrommels.RVS pedalen set

Plaats reactie