Onderkant bumper slachting ! NO MORE GRRR.

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
Roelio
Vagling liefhebber
Berichten: 387
Lid geworden op: di 07 aug 2012, 15:12
Locatie: Alkmaar

Onderkant bumper slachting ! NO MORE GRRR.

Bericht door Roelio » wo 29 mei 2013, 11:17

Heerlijk om weer terug te zijn en we gaan ook weer lekker met de UP aan de slag!

Eerst werd het tijd om dat super mega verrotte onderstuk aan de voorbumper weg te halen waardoor je

a. niet vooruit kan inparkeren bij een stoep of parkeer stop drempel....
b. als een oud wijf een drempel over moet en ook al zou je hem duwen je nog het kut geluid hoort bij sommige drempels.....
c. niet meer aangekeken wordt met het gezicht van ouch....

Afbeelding

Zie hier het resultaat van de slachting :D

Afbeelding
Afbeelding

En is het moeilijk nee helemaal niet klusje van 2 minuten haha ! En nu lekker gassen zonder scheven gezichten !!!

Groetjs,
Roelio
Did you have your UP today ? Level UP !

Gebruikersavatar
Nikooos
Vagling liefhebber
Berichten: 175
Lid geworden op: do 31 jan 2013, 10:04

Re: Onderkant bumper slachting ! NO MORE GRRR.

Bericht door Nikooos » wo 29 mei 2013, 13:19

Tja.. Ik denk altijd maar zo, beter dat ik dat lipje schaaf dan mijn bumper zelf.
Maar ik snap je wel :D
CitiGo Elegance 1.0 44KW/60PK|deep black metallic|Nano black interieur|Automaat|5 deurs|travelpack|all season pakket|Sunset|Parkeersensoren|Radio Funky|Move & Fun|14" Apus wit

Pop Up!
Forum eindbaas
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 13:25

Re: Onderkant bumper slachting ! NO MORE GRRR.

Bericht door Pop Up! » wo 29 mei 2013, 13:32

Nikooos schreef:Tja.. Ik denk altijd maar zo, beter dat ik dat lipje schaaf dan mijn bumper zelf.
Maar ik snap je wel :D

Precies.

Ik heb er geen last van, het is juist gemaakt voor de bescherming van je bumper....nu heb je helemaal geen bescherming meer...
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

Gebruikersavatar
Bhuddymahn
Donateur member
Berichten: 366
Lid geworden op: ma 10 sep 2012, 00:59
Locatie: Amstelveen/Delft/Den Haag

Re: Onderkant bumper slachting ! NO MORE GRRR.

Bericht door Bhuddymahn » wo 29 mei 2013, 14:29

Ik begrijp het, maar je kan ook wat rustiger een drempel op rijden ;) inderdaad bang dat je originele bumper nu beschadigd en jhet zal ook wel een beetje invloed hebben op het verbruik.
|High Up!
Dark Silver|5 drs|60PK|Executive & Drive|M&M|Middenarmsteun|VAGcom|K&N filter|SX4 antenne
Ring Ultima dimlicht|Super white mistlicht|Chrome knipperlichten|White dagrijverlichting|LED kentekenverl.

|Peugeot 206 Roland Garros

Gebruikersavatar
aut5MIIsport60
Vagling liefhebber
Berichten: 212
Lid geworden op: vr 07 sep 2012, 11:29
Locatie: Almere-stad

Re: Onderkant bumper slachting ! NO MORE GRRR.

Bericht door aut5MIIsport60 » wo 29 mei 2013, 15:02

Ik begrijp je ergernis zeker wel, maar nu heb je er dus veel minder last van over dezelfde drempels?
Echt, geen enkele wagen die ik heb gehad heeft zoveel last van drempels en dan vooral drempel af.Ligt ook aan de slappe voorvering. Plus kan met deze auto m'n garage niet inrijden vanwege verzakking/ophoogje.
Als ik een drempel afrijd, zitten ze vaak bijna boven op me. Laatst deed ik overdreven voorzichtig en toch hoorde ik geschraap ...was het een Up! achter me.

Afbeelding
MII style Sport 60pk semi-aut5

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Onderkant bumper slachting ! NO MORE GRRR.

Bericht door Tom Westendorp » wo 29 mei 2013, 15:18

Bhuddymahn schreef:Ik begrijp het, maar je kan ook wat rustiger een drempel op rijden ;) inderdaad bang dat je originele bumper nu beschadigd en jhet zal ook wel een beetje invloed hebben op het verbruik.
Dat geloof ik niet. Zoiets kan nooit invloed op je verbruik hebben. Eerder nog in positieve zin dan negatief want: minder luchtweerstand.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Roelio
Vagling liefhebber
Berichten: 387
Lid geworden op: di 07 aug 2012, 15:12
Locatie: Alkmaar

Re: Onderkant bumper slachting ! NO MORE GRRR.

Bericht door Roelio » wo 29 mei 2013, 15:26

Dat zal ook wel mee vallen met het verbruik.... Weet allen wel dat ik beter door de sneeuw kom zo haha.

Als je het niet verwijderd vangt elke stoot je bumper in zijn totaal op.. Lijkt me niet goed voor de ophang punten.
Het is alleen de onder rand van de bescherming dus er zit wel degelijk nog bescherming en wat denk je wat er zou gebeuren als je met zo'n vaart een stoep op gaat met of zonder bescherming gaat het dan naar zijn kloten hoor geloof mij maar... Zolang je gewoon verstandig rijdt is er nooit wat aan de hand alleen heb ik nu geen last meer van schaaf geschraap tijden het verstandig rijden :)

Afbeelding
Did you have your UP today ? Level UP !

Gebruikersavatar
Roelio
Vagling liefhebber
Berichten: 387
Lid geworden op: di 07 aug 2012, 15:12
Locatie: Alkmaar

Re: Onderkant bumper slachting ! NO MORE GRRR.

Bericht door Roelio » wo 29 mei 2013, 15:35

@aut5MIIsport60

Wat je zegt klopt helemaal ook al rij ik niet, bij wijs van spreken sommige drempels in Alkmaar zijn zo debiel hoog dat je altijd schaaft. Vooral bij vooruit inparkeren in een garage met die kut drempels moet dan soms achteruit er in....

Hier kan je goed zien wat ik bedoel
Afbeelding

En ik heb nu totaal geen last meer... Kan gewoon zo hard als ik wil een drempel over... Maar dat doen we natuurlijk niet alleen voor een testje haha.
Did you have your UP today ? Level UP !

Gebruikersavatar
JaiGO
Forum newbie
Berichten: 31
Lid geworden op: di 21 mei 2013, 21:24

Re: Onderkant bumper slachting ! NO MORE GRRR.

Bericht door JaiGO » wo 29 mei 2013, 21:34

Grote drempels neem ik altijd schuin, maar dat lipje laat ik mooi zitten.
Toch een betere indicator dan je bumper zelf.
Skoda Citigo

Gebruikersavatar
Roelio
Vagling liefhebber
Berichten: 387
Lid geworden op: di 07 aug 2012, 15:12
Locatie: Alkmaar

Re: Onderkant bumper slachting ! NO MORE GRRR.

Bericht door Roelio » wo 29 mei 2013, 21:55

Dus je hebt een bumper voor indicatie of je er schuin over moet lol xD

Goed geregeld, soms kun je niet schuin en soms moet je gewoon auto kunnen rijden zonder last of rekening te houden met.

Ik reed net zo prettig door heiloo heerlijk gevoel van bevreiding ;)
Did you have your UP today ? Level UP !

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Onderkant bumper slachting ! NO MORE GRRR.

Bericht door Psycho_Mantis » do 30 mei 2013, 06:28

Wel slim idee roelio
Denk niet dat ik het zelf doe, heb er hier in Spijkenisse niet zoveel last van namelijk.

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2836
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Onderkant bumper slachting ! NO MORE GRRR.

Bericht door Autheo » do 30 mei 2013, 11:18

Petrolhead Tom schreef:
Bhuddymahn schreef:Ik begrijp het, maar je kan ook wat rustiger een drempel op rijden ;) inderdaad bang dat je originele bumper nu beschadigd en jhet zal ook wel een beetje invloed hebben op het verbruik.
Dat geloof ik niet. Zoiets kan nooit invloed op je verbruik hebben. Eerder nog in positieve zin dan negatief want: minder luchtweerstand.
Dat lipje heeft dacht ik wel degelijk te maken met het dienst doen als spoiler, om de luchtstroom onder de auto zo optimaal mogelijk te laten verlopen voor de minste weerstand. In de strijd om de CO2 microgrammetjes te verlagen, zal dat in de windtunnel heus wel goed zijn uitgezocht. Maar goed, ik stel me voor dat het geen APK afkeurpunt is als je die er onderuit haalt.
Roelio schreef:Zolang je gewoon verstandig rijdt is er nooit wat aan de hand alleen heb ik nu geen last meer van schaaf geschraap tijden het verstandig rijden :)
Voor de één is 'verstandig rijden' gewoon wat rustiger aan doen bij een drempel, terwijl voor de ander 'verstandig rijden' inhoudt dat je liever niet even je voet van het gaspedaal oplicht. Tja, ieder zijn eigen wijsheid.... ;)

Gebruikersavatar
Roelio
Vagling liefhebber
Berichten: 387
Lid geworden op: di 07 aug 2012, 15:12
Locatie: Alkmaar

Re: Onderkant bumper slachting ! NO MORE GRRR.

Bericht door Roelio » do 30 mei 2013, 16:54

Voel hier een leuke discussie opkomen haha. Hoe bedoel je nog zachter een drempel pakken? Ik rol bijna achteruit zo langzaam pak ik die hoge drempels en toch is er nog steeds contact met de bescherm rand...

Het feit is gewoon dat de beschermrand ten opzichte van andere auto's gewoon echt debiel laag is. Ook zag ik dat mijne in het middel al gescheurd was bij de smelt rand vandaar dat ik ook zag dat dit zonder problemen verwijderd kon worden door deze naad gewoon door te trekken. Ik denk dat als je lang genoeg wacht en drempels pakt hij uiteindelijk bij iedereen in het midden geknakt is en ooit een keer vanzelf helemaal los komt te zitten haha.

Nou ik rest mijn case maar ben blij dat de enige klacht die ik van mijn UP! had hiermee heb kunnen wegnemen :)
Did you have your UP today ? Level UP !

Miisport1
Vagling liefhebber
Berichten: 204
Lid geworden op: vr 15 mar 2013, 21:23

Re: Onderkant bumper slachting ! NO MORE GRRR.

Bericht door Miisport1 » wo 05 jun 2013, 18:37

Als je hem opgekrikt had .had je kunnen zien dat hij vast zit met 6 parkers meen ik.
Dan had je hem er onder uit kunnnen schroeven en dan kunnen snijden of helemaal weg kunnen laten. :mrgreen:
Ik hoor hem ook maar echt slijten doet ie niet.

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Onderkant bumper slachting ! NO MORE GRRR.

Bericht door Ron UP » vr 07 jun 2013, 08:18

Het is alleen zo jammer dat ie van hard kunststof is en niet wat flexibeller is
Hier in Heemskerk word je nl ook gek vd drempels
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
Roelio
Vagling liefhebber
Berichten: 387
Lid geworden op: di 07 aug 2012, 15:12
Locatie: Alkmaar

Re: Onderkant bumper slachting ! NO MORE GRRR.

Bericht door Roelio » zo 09 jun 2013, 00:21

Miisport haha kom je nu mee. Maar het was een klusje van nog geen 2 minuten haha. Helemaal weglaten is niet verstandig het bovenste midden stuk dient namelijk wel voor aircodynamica :)

Ron UP ja dat was ook een goede optie kunnen wezen wel de "bescherming" maar niet het rot geluid..

Hierbij nog wat foto's waardoor ik nog steeds een glimlach op mijn gezicht krijg als ik parkeer:

Afbeelding
Did you have your UP today ? Level UP !

Gebruikersavatar
Patrick-Brand
Vagling liefhebber
Berichten: 385
Lid geworden op: vr 22 feb 2013, 22:59
Locatie: Drechtsteden

Re: Onderkant bumper slachting ! NO MORE GRRR.

Bericht door Patrick-Brand » zo 09 jun 2013, 07:30

Ik heb er met parkeren niet heel veel last van eerlijk gezegd ;) M'n Up is twee keer zo klein en smal als de SUV, dus hij past altijd wel in het parkeervak en hoef hem daarom niet helemaal naar voren te rijden.
High Up! BlueM | 75pk | Light Silver metallic | Executive | VAG-instellingen | Up rijder sinds 15-03-2013
The Only Way Is Up!

Gebruikersavatar
Roelio
Vagling liefhebber
Berichten: 387
Lid geworden op: di 07 aug 2012, 15:12
Locatie: Alkmaar

Re: Onderkant bumper slachting ! NO MORE GRRR.

Bericht door Roelio » di 11 jun 2013, 10:33

Van buiten is hij idd klein :) Maar als ik er in rij en parkeer dan lijkt het net een dikke Mercedes hahahaha.
Did you have your UP today ? Level UP !

Draconian
Forum newbie
Berichten: 33
Lid geworden op: di 13 nov 2012, 10:23

Re: Onderkant bumper slachting ! NO MORE GRRR.

Bericht door Draconian » di 11 jun 2013, 11:44

Goede oplossing. Wordt er namelijk ook helemaal gestoord van dat schapen als je een drempel op wil. Je moet dan of schuin op de drempel rijden of letterlijk bijna stoppen en dan heel langzaam eroverheen.

Plaats reactie