Airco - Koud genoeg ?

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
aut5MIIsport60
Vagling liefhebber

Re: Airco - Koud genoeg ?

Bericht door aut5MIIsport60 » vr 26 jul 2013, 15:51

ja, nu wel :-)

Gewoon zo'n Halfords-ding (rond, chromen rand, zwarte wijzerplaat ...voor een Euro of 7) en die heb ik op de bekleding onder m'n handrem geplakt.
Die temp.meter geeft behoorlijk nauwkeurig aan, had em vroeger altijd in de koelkast en heb em vaak 'geijkt' met andere meters in huis.

gr.
MII style Sport 60pk semi-aut5

GuidoUp
Forum eindbaas

Bericht door GuidoUp » vr 26 jul 2013, 15:53

Oké dan.. misschien wel een leuk hebbedingetje

Verstuurd van mijn LG-E610 met Tapatalk
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

aut5MIIsport60
Vagling liefhebber

Bericht door aut5MIIsport60 » vr 26 jul 2013, 16:02

Vind het handig, dan snap je ook waarom diepvriesboodschappen zo snel in je auto smelten.
Zo iets dergelijks (heb een oudere):

http://www.halfords.nl/shop/auto-access ... eur/107329

gr.
MII style Sport 60pk semi-aut5

Up'ndown
Forum newbie

Bericht door Up'ndown » ma 05 aug 2013, 20:06

Ik herken dit probleem ook. Ben gewend dat een airco echt ijskoude lucht blaast maar helaas is de lucht in mijn up hooguit een beetje fris te noemen. Ga de recirculatie stand ook eens proberen wellicht dat dit helpt.
Eigenlijk is dit het enig minpunt aan mijn up, voor de rest is het een fantastische auto.

@@lgra
Vagling liefhebber

Bericht door @@lgra » wo 14 aug 2013, 19:49

Ik merk wel een groot verschil in welke stand de "verwarming" staat. Als je de schakelaar op de voetenruimte zet is de koelcapaciteit naar mijn idee wel 2 x groter. Zet je hem in de ontwasemingsstand al dan niet icm met de middenroosters dan is het koelend effect beduidend minder. Geen klachten dus, mist de juiste instelling worden gebruikt. Heb de fan op 2 staan. Wel een duidelijk verschil met de beemer, die is na ruim een minuut al koud en het upje doet daar toch wel 3x zo lang over, maar het stelt niet teleur.
UP! HIGH 75 PK Executive pakket Tornadorood en Classic 16 inch Zilver Also: Alfa Giulia, BMW 325 Ci cabrio, New Mini 2014

Toine
Vagling liefhebber

Bericht door Toine » do 15 aug 2013, 08:20

Hij airco is niet de allersterkste maar ik heb geen problemen dat ie niet koud wordt, het duurt wel wat langer dan "normaal" in een we gewend waren, maar wat ik gewend ben met auto's met airco (geen climate control) is dat in de Mii deze wel aangenaam is en geen slecht regelbare vrieskist is.
Seat Mii Style Sport 75 PK Candywit, Airco, Seat Sound System 2 + SPS, Drive Pakket

Plaats reactie