Zo net terug.
Eerst naar Istrië (Pula), een week en daarna een week Gardameer. In totaal 4000km in 2 weken met een bergen (> 1500mter boven NAP) en dat met 3 personen, een hond en bagage voor 3 personen. De Mii hield zich wonderbaarlijk goed (net zoals in april in Roemenië, ook 4000km).
Wel wat rugpijn door het gehobbel op die Duitse autobahnrichels.
De semi-automaat schakelde tiptronic in z'n 3,4,5 prima ,maar het vele filerijden in z'n 1 ,2 en dan weer terug naar 1 - vooral bergaf- een rammelbak ,echt getiktak om je voor te schamen.
Er zit nu 14,5dkm op, geen enkel olieverbruik, benzineverbruik (met erg veel files dus) zo'n 1 op 19 . In Italië E1,90/ltr ! en in Kroatié en Oostenrijk E1,40/ltr.
Morgen wat foto's als bewijs
Kan even geen auto meer zien.
Zo, terug uit Kroatie en Italië met de 60 pk op 1200kg
- aut5MIIsport60
- Vagling liefhebber
- Berichten: 212
- Lid geworden op: vr 07 sep 2012, 11:29
- Locatie: Almere-stad
Zo, terug uit Kroatie en Italië met de 60 pk op 1200kg
MII style Sport 60pk semi-aut5
Re: Zo, terug uit Kroatie en Italië met de 60 pk op 1200kg
Je moet maar zo denken in Almere heb je gelukkig geen bergen.Ik weet niet of geprobeerd heb om in de file zelf te schakelen,maar ja daar heb je natuurlijk geen automaat voor gekocht.
Heb dat ook als ik te langzaam door de bocht ga en hij gaat dan na de bocht pas terug schakelen wat dan gewoon een uurtje of 2 duurt.
Maar voor de rest tevreden toch?????nNou ik wel.
Jos.
Heb dat ook als ik te langzaam door de bocht ga en hij gaat dan na de bocht pas terug schakelen wat dan gewoon een uurtje of 2 duurt.
Maar voor de rest tevreden toch?????nNou ik wel.
Jos.
Laatst gewijzigd door Jos Bosch op za 07 sep 2013, 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.
Re: Zo, terug uit Kroatie en Italië met de 60 pk op 1200kg
Gaaf! Die Mii's kunnen wel wat bergjes aan. Merkte ik deze vakantie ook al . Pula...vorig jaar geweest, vonden er weinig aan haha. Porec en Rovinj vonden we nog wel aardig maar zijn vrij snel teruggekeerd naar Oostenrijk. Mii doet niet onder voor Mini Cooper waar we vorig jaar mee waren!
Verstuurd vanaf mijn HTC Sensation met Tapatalk 4
Verstuurd vanaf mijn HTC Sensation met Tapatalk 4
- aut5MIIsport60
- Vagling liefhebber
- Berichten: 212
- Lid geworden op: vr 07 sep 2012, 11:29
- Locatie: Almere-stad
Re: Zo, terug uit Kroatie en Italië met de 60 pk op 1200kg
@Jos ,vooral bij steile afdalingen in bijv. stadje, met een gangetje van 10/20km/u is het een geklik-klak van jewelste. Dan zoekt ie - in autom. en semi autom.stand- maar van 2 naar 1. Je moet deze automaat echt boven de 2000tpm houden ,anders is het een rammelde naaimachine en dan niet van Singer kwaliteit. Komt door het tekort aan koppel.
In z'n 5 bergen op en de teller boven de 120km/u ging het prima, zodra je 110 reed moest je terugschakelen naar 4.
Al met al viel het me mee. Remmen, stuurgedrag, stabiliteit, overzicht,motortje (tussen de 3000 en 4000tpm) goed voor elkaar.
Heb met volle ballast heel wat C1/Aygo/107 en Picanto's, 110's makkelijk kunnen evenaren op dalen en toppen. Eén hand aan het stuur.
Hier enkele foto's (ben ermee bezig):
file voor Tauerntunnel (1340 mtr boven zeespiegel) /Karawenketunnel ,Pula (en ook Porec en Rovinj).
Rotberg met grenspost in Koper/Triëst.
Manerba del Garda/Fernpas/Neuschwanstein (Fússen).
@Rick ,Was in 1990 naar Kroatie geweest en eb daar een klapper gehad op de dodenweg (met een bloedmooie Alfa sprint QV ,total loss) , nu weer eens geweest.
Maar het is me te ver vanwege al die file ellende onderweg en dat in het naseizoen. Vind omgeving Gardameer veelzijdiger
Vanaf Gardameer had ik in 1x terug kunnen rijden, wat mij betreft. Maarja, m'n schoonmoeder zolang op het achterbankje , en maar tokkelen/remmen/tuffen in z'n 1.
Milka koe in Salzburg, die vanaf de alpenwei gelopen in de achterbak van station wilde snuffelen ,ze deden deze net op tijd dicht. M'n Almeerse hond kende dat diersoort niet.
na erg steile klim Torbole/Riva del Garda
sprookjes kasteel Neuschwanstein
In z'n 5 bergen op en de teller boven de 120km/u ging het prima, zodra je 110 reed moest je terugschakelen naar 4.
Al met al viel het me mee. Remmen, stuurgedrag, stabiliteit, overzicht,motortje (tussen de 3000 en 4000tpm) goed voor elkaar.
Heb met volle ballast heel wat C1/Aygo/107 en Picanto's, 110's makkelijk kunnen evenaren op dalen en toppen. Eén hand aan het stuur.
Hier enkele foto's (ben ermee bezig):
file voor Tauerntunnel (1340 mtr boven zeespiegel) /Karawenketunnel ,Pula (en ook Porec en Rovinj).
Rotberg met grenspost in Koper/Triëst.
Manerba del Garda/Fernpas/Neuschwanstein (Fússen).
@Rick ,Was in 1990 naar Kroatie geweest en eb daar een klapper gehad op de dodenweg (met een bloedmooie Alfa sprint QV ,total loss) , nu weer eens geweest.
Maar het is me te ver vanwege al die file ellende onderweg en dat in het naseizoen. Vind omgeving Gardameer veelzijdiger
Vanaf Gardameer had ik in 1x terug kunnen rijden, wat mij betreft. Maarja, m'n schoonmoeder zolang op het achterbankje , en maar tokkelen/remmen/tuffen in z'n 1.
Milka koe in Salzburg, die vanaf de alpenwei gelopen in de achterbak van station wilde snuffelen ,ze deden deze net op tijd dicht. M'n Almeerse hond kende dat diersoort niet.
na erg steile klim Torbole/Riva del Garda
sprookjes kasteel Neuschwanstein
Laatst gewijzigd door aut5MIIsport60 op zo 08 sep 2013, 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.
MII style Sport 60pk semi-aut5
Re: Zo, terug uit Kroatie en Italië met de 60 pk op 1200kg
He ben je ook nog in het kasteel geweest neuw swanstein of een vande andere drie van konig ludwig.ik ben daar een paar jaar geleden geweest in beieren.super mooie omgeving.