Stormverhalen van de Up
Stormverhalen van de Up
Aangezien ik binnenkort mijn citigo krijg wilde ik even weten hoe de up zich vandaag houdt met deze storm
Corrigeert het stuur zich vanzelf naar de rijrichting ? Of moet je zelf veel corrigeren
Moeilijk op snelheid te houden met wind tegen ?
Veel last van zijwind ?
Algemene ervaringen van vandaag mogen natuurlijk ook
Corrigeert het stuur zich vanzelf naar de rijrichting ? Of moet je zelf veel corrigeren
Moeilijk op snelheid te houden met wind tegen ?
Veel last van zijwind ?
Algemene ervaringen van vandaag mogen natuurlijk ook
Re: Stormverhalen van de Up
Vandaag met de storm eigenlijk geen problemen. Rit van 80km op de snelweg en 80km terug. Wind tegen, mee of aan de zijkant merk je natuurlijk wel maar welke auto niet?
Dus best tevreden met wind gevoeligheid.
Gr.
Frank
Dus best tevreden met wind gevoeligheid.
Gr.
Frank
Candywhite highup 75pk
Re: Stormverhalen van de Up
x
Laatst gewijzigd door GasDwerg op zo 30 mar 2014, 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Stormverhalen van de Up
Geen problemen ondervonden: de auto bleef keurig in het spoor (stuur wel vasthouden en licht mee-corrigeren) en hield zijn snelheid met cc zeer netjes. Verbruik met tegenwind uiteraard veel hoger.
Hiervoor hadden we een Cuore, geloof mij, dat was een dweil op de weg, die ging met een briesje al heen en weer. Dan is de up een zegen om in te rijden!
Hiervoor hadden we een Cuore, geloof mij, dat was een dweil op de weg, die ging met een briesje al heen en weer. Dan is de up een zegen om in te rijden!
Met een 5-deurs donkerblauwe High Up! BMT met 60pk van augustus 2012. En een donkerblauwe Citroën Xsara Picasso 2.0i 16v automaat op LPG uit 2004. Dit ben ik.
- MauriceR.
- Vagling liefhebber
- Berichten: 479
- Lid geworden op: za 17 aug 2013, 22:40
- Locatie: Veluwe, in de buurt van Up!eldoorn
Re: Stormverhalen van de Up
De mijne stond vandaag gewoon geparkeerd naast het huis. Klein te wezen. Klein genoeg om 2 afgewaaide dakpannen van de buren te ontwijken! Waarin een kleine auto groots kan zijn!
M.
M.
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.
Re: Stormverhalen van de Up
Prima mee te rijden door de storm over de snelweg.... Wel iets hoger verbruik, maar geen overdreven slingers. Wat ik met de fiat panda zeker wel had!
Re: Stormverhalen van de Up
tegenstrijdige berichten?? In verhouding tot de Panda,(169) welke moeders hiervoor had, is de Up wel behoorlijk wat gevoeliger voor zijwind. Maar het is te doen met wat extra stuurwerk. Een topper is het niet met een beetje wind op de flanken. . Verder zijn we echt blij met het ding.
Moet wel zeggen dat onze panda op 15 inch wielen stond, een behoorlijk verschil met de standaard 13 inch wieltjes.(De ((onze))Up staat op 16 inch)
Moet wel zeggen dat onze panda op 15 inch wielen stond, een behoorlijk verschil met de standaard 13 inch wieltjes.(De ((onze))Up staat op 16 inch)
UP! HIGH 75 PK Executive pakket Tornadorood en Classic 16 inch Zilver Also: Alfa Giulia, BMW 325 Ci cabrio, New Mini 2014
- Autheo
- Donateur member
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
- Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)
Re: Stormverhalen van de Up
Een zelf corrigerend stuur? In een a-klasse auto? Lijkt me wat utopisch.enie-up schreef:
Corrigeert het stuur zich vanzelf naar de rijrichting ? Of moet je zelf veel corrigeren
Moeilijk op snelheid te houden met wind tegen ?
Veel last van zijwind ?
Mijn ervaring is, dat de auto stabiel ligt en prima te beheersen is met de harde wind, zonder extreme correcties. Gewoon beide handen aan het stuur. Beslist niet moeilijk op snelheid te houden, maar dat zal voor de meeste nieuwe auto's gelden, het eenden-tijdperk waarbij je achter een vrachtwagen moest blijven om wind tegen nog mee te kunnen, ligt nu toch achter ons (behalve voor klassieker-liefhebbers). Verbruik wind tegen of wind mee verschilt wel behoorlijk, maar da‘s logisch.
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
Re: Stormverhalen van de Up
Afgelopen maandag heb ik zo'n 350 kilometer afgelegd en er was eigenlijk maar 1 moment dat ik de wind echt goed kon voelen. Dat was op een 80 km-weg met de wind linksvoor. Daar moest ik wel even beide handjes aan het stuur houden. Verder eigenlijk geen noemenswaardige dingen, ligt gewoon goed op de weg. En met wind mee ging het wel héél hard
Move up! Candy White | 60PK | Maps & More