Standaard alarm van een Move Up?

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Standaard alarm van een Move Up?

Bericht door TwitNour » wo 13 nov 2013, 18:11

Hallo allemaal

Sinds september 2013 rijd ik een zwarte Volkswagen Move Up met het een en ander aan snufjes erbij. Nou heb ik gemerkt dat bij het portier van de bestuurder - en misschien ook bij de bijrijder maar dat weet ik niet zeker - dat er een rood lampje gaat knipperen als je de auto op slot hebt gezet. Uiteraard lijkt mij dit de beveiliging of iets dergelijks, maar wat voor alarm zit er standaard in een Move Up? Heeft mijn Up überhaupt wel een alarm? Ik heb zelf mijn Up al een paar kleine zetjes proberen te geven maar er ging niks af. Klopt dit?

Groet

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Standaard alarm van een Move Up?

Bericht door N!jntje » wo 13 nov 2013, 18:33

A segment auto met klasse 3? Alleen de dure auto's hebben dat. En zelfs dat vaak nog niet eens.
Ik heb zelf wel is de auto op slot gedaan om dit te proberen. Want ik twijfelde hier ook over. Tot nog toe zit ik met het idee dat er alleen een lampje inzit :P

Gebruikersavatar
Thijsvdvl
Donateur member
Berichten: 384
Lid geworden op: vr 08 nov 2013, 20:08
Locatie: Hapert
Contacteer:

Re: Standaard alarm van een Move Up?

Bericht door Thijsvdvl » wo 13 nov 2013, 18:44

Alle auto's tegenwoordig zijn voorzien van alarm klasse 1. Dit is niet anders als een startblokkering. Klasse 2 en hoger is altijd een optie voor voertuig en bij de Up! volgens mij niet mogelijk (af-fabriek).
Het lampje in de deur is ook tegenwoordig vrij standaard. Geeft niet anders aan dan dat de auto op slot zit / wanneer je een alarm heb ingeschakeld is.
Gr. Thijs

Vagtechniek - www.vagtechniek.nl

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Standaard alarm van een Move Up?

Bericht door TwitNour » wo 13 nov 2013, 20:57

Oké dank jullie wel. Wat houdt startblokkering dan precies in?

Gebruikersavatar
Thijsvdvl
Donateur member
Berichten: 384
Lid geworden op: vr 08 nov 2013, 20:08
Locatie: Hapert
Contacteer:

Re: Standaard alarm van een Move Up?

Bericht door Thijsvdvl » wo 13 nov 2013, 21:16

TwitNour schreef:Oké dank jullie wel. Wat houdt startblokkering dan precies in?
Dat je niet zomaar met elke sleutel of schroevendraaier de auto kan starten.
Gr. Thijs

Vagtechniek - www.vagtechniek.nl

Uppert
Vagling liefhebber
Berichten: 116
Lid geworden op: zo 30 dec 2012, 19:53

Re: Standaard alarm van een Move Up?

Bericht door Uppert » wo 13 nov 2013, 21:23

TwitNour schreef:Oké dank jullie wel. Wat houdt startblokkering dan precies in?
In de sleutel zit een chip. Hieruit wordt de code gelezen als de auto gestart wordt. Indien je de sleutel gebruikt die bij de auto is "ingeleerd", dan blijft de motor lopen. Klopt de code niet, dan zal de motor afslaan.
Triest genoeg is het gehele systeem al jaren geleden gekraakt en kan elke inbreker met de juiste apparatuur de wegrijblokkering omzeilen via de OBD stekker. De industrie weet dit maar houd stellig vast aan achterhaalde beveiligingstechniek. Alles om de kostprijs te drukken.
Wil je meer zekerheid, laat dan een klasse 3 alarm installeren. Evt met gps volgsysteem. Vraag is of dit in verhouding ligt met prijs vd auto zolang de verzekering er geen eis aan stelt.

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Standaard alarm van een Move Up?

Bericht door TwitNour » do 14 nov 2013, 01:08

Uppert, bedankt voor je uitleg. Allemaal erg duidelijk!

chrisup
Forum newbie
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 01 okt 2012, 12:34

Re: Standaard alarm van een Move Up?

Bericht door chrisup » vr 15 nov 2013, 17:17

Uppert schreef:
TwitNour schreef:Oké dank jullie wel. Wat houdt startblokkering dan precies in?
In de sleutel zit een chip. Hieruit wordt de code gelezen als de auto gestart wordt. Indien je de sleutel gebruikt die bij de auto is "ingeleerd", dan blijft de motor lopen. Klopt de code niet, dan zal de motor afslaan.
Triest genoeg is het gehele systeem al jaren geleden gekraakt en kan elke inbreker met de juiste apparatuur de wegrijblokkering omzeilen via de OBD stekker. De industrie weet dit maar houd stellig vast aan achterhaalde beveiligingstechniek. Alles om de kostprijs te drukken.
Wil je meer zekerheid, laat dan een klasse 3 alarm installeren. Evt met gps volgsysteem. Vraag is of dit in verhouding ligt met prijs vd auto zolang de verzekering er geen eis aan stelt.

Zelfs al verhalen gehoord dat oostbloklanden vrachtauto's van binnen bekleden met lood zodat het hogere segment met voertuigvolgsysteem niet eens meer werkt. Wordt geen gps signaal meer gevonden van het voertuig dat in de vrachtwagen staat.... Het moet ook niet gekker worden.. :evil:
Highup/executive paket/4-deurs uitvoering/wit/maps en more/ en ik een cube ams 100 voor als de vrouw er in rijdt

Nog te doen: vag-com aanpassingen

Uppert
Vagling liefhebber
Berichten: 116
Lid geworden op: zo 30 dec 2012, 19:53

Re: Standaard alarm van een Move Up?

Bericht door Uppert » vr 15 nov 2013, 18:19

En gewoon op Ebay te koop zo'n kastje.
Gaat me te ver hier een link te plaatsen maar als je zoekt op "immobiliser" krijg je een idee hoe t ding werkt en voor welke autos.

Plaats reactie