Wat mis je en hoeveel heb je er voor over?

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
EdUp!
Vagling liefhebber
Berichten: 229
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 19:18

Wat mis je en hoeveel heb je er voor over?

Bericht door EdUp! » do 09 jan 2014, 00:14

Het topic moet maar gesloten worden als het overbodig wordt gevonden. Naar aanleiding van vele onderwerpen lijkt het mij wel een aardig idee om tot een inventarisatie te komen van dingen die gemist worden op de up! De interessante vraag is dan natuurlijk hoeveel geld je bereid zou zijn om het wel op de up! te hebben. Het uitgangspunt van de up! is voor VW geweest om een zo goedkoop mogelijke auto op de weg te zetten die het juiste compromis vormt tussen prijs/kwaliteit/uitrusting.
Als voorbeeld, velen misschien verlichting van de schakelaars in de deuren en dashboards. Kleine fix voor Volkswagen waarschijnlijk. Zou je een meerprijs van € 200,- overhebben op de up! als het wel standaard was. Hetzelfde geldt voor de dubbele raambediening linksvoor. Meerprijs van €50,-, € 75,-....?
Laatst gewijzigd door EdUp! op di 14 jan 2014, 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Wat mis je en hoveeel heb je er voor over?

Bericht door up! » do 09 jan 2014, 00:21

Ik mis niets, ben helemaal tevreden.

Maar kan wel zeggen dat ik voor een 110pk turbo uitvoering met sportstoelen, 6-bak en wat leuke opties 4.000 euro wil bijbetalen, vergeleken met de nieuwprijs van mijn high up.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

enie-up
Vagling liefhebber
Berichten: 512
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 00:00

Re: Wat mis je en hoveeel heb je er voor over?

Bericht door enie-up » do 09 jan 2014, 02:00

Volautomatische airco. 350 euro
Knoppen op het stuur 150 euro
Dubbele raambediening 75 euro
Xenon 300 euro
Led verlichting binnen 100 euro
Led verlichting buiten 150 euro
Dsg bak 750 euro
Afstandsautomaat 250 euro
Gekoeld handschoenen kastje 75 euro
Wegklapbare trekhaak 450 euro

Riogio
Forum newbie
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 19:19

Re: Wat mis je en hoveeel heb je er voor over?

Bericht door Riogio » do 09 jan 2014, 07:27

De Citigo wordt bij ons primair gebruikt voor woon-werk verkeer. De belangrijkste opties voor mij waren CV en airco. Achteraf gezien zouden voor mij binnen verlichting achter (€50,-), kofferbakverlichting (50,-) en dubbele raambediening(€100,-) opties zijn waarvoor ik bereid zou zijn een meerprijs te betalen. Voor de rest mis ik niet zoveel, aan de andere kant heeft het wel zijn charme. Het houdt dit forum een stuk levendiger - kijk maar hoeveel topics er gaan over zaken die er standaard (bijv. kofferbakverlichting of touwtje hoedenplank) niet opzitten en welke oplossingen er naar voren zijn gekomen.
Citigo Arctic, 60pk, Candy White, 5-drs
Superb Combi, Amethyst Purple Metallic

Auke
Forum newbie
Berichten: 64
Lid geworden op: ma 30 sep 2013, 20:48

Re: Wat mis je en hoveeel heb je er voor over?

Bericht door Auke » do 09 jan 2014, 07:29

standaard goede luidsprekers. €160 + halve dag inbouwtijd + 5 uren forumtijd + 3 uren winkeltijd.

Gebruikersavatar
MauriceR.
Vagling liefhebber
Berichten: 479
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 22:40
Locatie: Veluwe, in de buurt van Up!eldoorn

Re: Wat mis je en hoveeel heb je er voor over?

Bericht door MauriceR. » do 09 jan 2014, 07:48

...uh, verstelbaar stuur; iets dichter bij me. Standaard handfree via de radio zonder tussenkomst van Maps 'n' More.
Voor over? Max 500,--
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.

EdUp!
Vagling liefhebber
Berichten: 229
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 19:18

Re: Wat mis je en hoveeel heb je er voor over?

Bericht door EdUp! » do 09 jan 2014, 10:09

Niet geheel onverwacht blijkt het best een lastig onderwerp. Ik bedoel de extra dingen die je als bijna noodzakelijke basisuitusting ziup! en niet zozeer een luxe.
Beter verstelbaar stuur, kofferbakverlichting, easy entry systeem voor de driedeurs, regelbaar dashboardverlichting, vind heeft. wel aandige toevoegingen aan de basis up! Als up! daarmee zou beginnen bij een prijs van € 10.000,- is het de vraag of de up! dezelfde aantrekkingskracht heeeft.

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1486
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Wat mis je en hoveeel heb je er voor over?

Bericht door Xanderv » do 09 jan 2014, 14:50

Goede speakers... Dan neem je een groove up... Het is een instap model, geen wonder dat er geen goeie speakers in zitten.

Kofferbak verlichting is voor 20 euro opgelost. Mensen verwachten een luxe bolide als je dit zo leest maar het is een budget auto hè.

Ik vind dat je een erg degelijke auto krijgt voor de prijs die je betaald.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: Wat mis je en hoveeel heb je er voor over?

Bericht door oppermii » do 09 jan 2014, 15:33

Xanderv schreef:Goede speakers... Dan neem je een groove up... Het is een instap model, geen wonder dat er geen goeie speakers in zitten.

Kofferbak verlichting is voor 20 euro opgelost. Mensen verwachten een luxe bolide als je dit zo leest maar het is een budget auto hè.

Ik vind dat je een erg degelijke auto krijgt voor de prijs die je betaald.
+1.
Leuk dat mensen hun ei kwijt kunnen, maar verder niet echt nuttig topic naar mijn idee.

Auke
Forum newbie
Berichten: 64
Lid geworden op: ma 30 sep 2013, 20:48

Re: Wat mis je en hoveeel heb je er voor over?

Bericht door Auke » do 09 jan 2014, 17:15

Met goede speakers bedoel ik geen versterker of discoblazer. Het prul wat er standaard inzit kun je geen speakers noemen. Dat zou met een minimale investering standaard beter kunnen. De radio en maps&more zijn dat meer dan waard.
Maar jullie hebben gelijk, met deze topic zullen we niets bereiken.

F.Moerland
Vagling liefhebber
Berichten: 224
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:32

Re: Wat mis je en hoveeel heb je er voor over?

Bericht door F.Moerland » zo 12 jan 2014, 22:56

Ik mis iedere keer weer een handvat linksboven aan de hemel bij de bestuurdersstoel. Rechts zit deze wel. Ik zou daar wel 100,- voor over hebben. Weet iemand of dit een optie is?
Laatst gewijzigd door F.Moerland op ma 13 jan 2014, 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Dixon
Vagling liefhebber
Berichten: 172
Lid geworden op: za 30 nov 2013, 20:29
Locatie: Beverwijk

Re: Wat mis je en hoveeel heb je er voor over?

Bericht door Dixon » zo 12 jan 2014, 23:04

F.Moerland schreef:Ik mis iedere keer weer een handvat linksboven aan de hemel bij de bestuurdersstoel. rechts zit hij wel. Ik zou daar wel 100,- voor over hebben. Weet iemand of dit een optie is?
Ik denk het wel, ik heb vandaag een deel van de hemel los gehaald.
Het enige wat ik denk dat je nodig hebt is een hendel en wat bevestigingsmateriaal.

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Wat mis je en hoveeel heb je er voor over?

Bericht door Inge » ma 13 jan 2014, 06:51

Kijk eens bij BM onderdelen en vraag er anders in de garage naar - moet los te bestellen zijn denk ik.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

dvh
Vagling liefhebber
Berichten: 134
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 20:23

Re: Wat mis je en hoveeel heb je er voor over?

Bericht door dvh » ma 13 jan 2014, 08:36

Ik mis een Up/Mii gti/cupra met minimaal een turbo 100pk en vol met leuke goodies.
Heb daar 17.5k voor over.

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2836
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Wat mis je en hoveeel heb je er voor over?

Bericht door Autheo » ma 13 jan 2014, 15:04

Dixon schreef:
F.Moerland schreef:Ik mis iedere keer weer een handvat linksboven aan de hemel bij de bestuurdersstoel. rechts zit hij wel. Ik zou daar wel 100,- voor over hebben. Weet iemand of dit een optie is?
Ik denk het wel, ik heb vandaag een deel van de hemel los gehaald.
Het enige wat ik denk dat je nodig hebt is een hendel en wat bevestigingsmateriaal.
Ik veronderstel dat in de rechtsgestuurde uitvoeringen dat handvat standaard linksboven zit. Dus voor landen waar ze aan de verkeerde kant van de weg rijden (where they don't drive the right side) zal er toch wel een standaardonderdeelnummer voor bestaan. Al gegoogeld?

@@lgra
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: za 09 feb 2013, 18:48

Re: Wat mis je en hoveeel heb je er voor over?

Bericht door @@lgra » ma 13 jan 2014, 18:27

Xanderv schreef:Goede speakers... Dan neem je een groove up... Het is een instap model, geen wonder dat er geen goeie speakers in zitten.

Kofferbak verlichting is voor 20 euro opgelost. Mensen verwachten een luxe bolide als je dit zo leest maar het is een budget auto hè.

Ik vind dat je een erg degelijke auto krijgt voor de prijs die je betaald.
Of een High-Up. Die heeft bijna alles wat mensen later inbouwen.

Het enige wat ik zelf over het hoofd heb gezien is dat je niets met de Up mag trekken. Moeders pandaatje hiervoor mocht toch 800 Kg trekken. tegenvaller dus. Nu maar een versnipperaar voor de takken gekocht om het probleem met groenafval op te lossen.. :mrgreen:
UP! HIGH 75 PK Executive pakket Tornadorood en Classic 16 inch Zilver Also: Alfa Giulia, BMW 325 Ci cabrio, New Mini 2014

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1486
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Wat mis je en hoveeel heb je er voor over?

Bericht door Xanderv » ma 13 jan 2014, 22:06

High up heeft nog steeds geen goeie speakers volgens mij, maar zeker geen kofferbakverlichting ;)
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Aficionado
Forum newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: za 07 sep 2013, 10:44
Locatie: Almere

Wat mis je en hoveeel heb je er voor over?

Bericht door Aficionado » di 14 jan 2014, 13:11

Voor mij zou voorruitverwarming aardig onmisbaar zijn. Zou er € 350,- voor over hebben.
(Ik woon in de polder en moet 's winters regelmatig rond 05.30 de weg op voor een rit van 92km naar mijn werk;
voorruitverwarming is voor mij een must).

Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: Wat mis je en hoveeel heb je er voor over?

Bericht door oppermii » di 14 jan 2014, 13:13

Aficionado schreef:Voor mij zou voorruitverwarming aardig onmisbaar zijn. Zou er € 350,- voor over hebben.
(Ik woon in de polder en moet 's winters regelmatig rond 05.30 de weg op voor een rit van 92km naar mijn werk;
voorruitverwarming is voor mij een must).
Dus nu gebruik je je Up niet? (Of heb je er geen)

EdUp!
Vagling liefhebber
Berichten: 229
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 19:18

Re: Wat mis je en hoeveel heb je er voor over?

Bericht door EdUp! » di 14 jan 2014, 18:00

Ik zal later nog wel meer uitgebreider reageren. Het gaat mij dus niet om optie maar om wat echt tot de basisuitrusting zou moeten behoren. VW heeft keuzes gemaakt om tot een prijs te kunnen komen. Geen ramen in de 5d die opengedraaid kunnen worden is nog zo'n voorbeeld.
Ik heb zelf wat moeite met het ontbreken van het easy entry systeem in de driedeurs. Als de vanafprijs dan € 8.499,- zou zijn zou ik nog steeds de up! als een goedkope auto zien.

Plaats reactie